Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 62

Onderwerp: skn veeeeel te duur

  1. #41

    Standaard

    henkjan weet je nog bij rica de zwarte s2 de eigenaar zei de auto liep goed maar had 120pk? jij had 272ps hoe kan dat :oops: :oops:
    audi rs2 is cool

  2. #42
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paul
    henkjan weet je nog bij rica de zwarte s2 de eigenaar zei de auto liep goed maar had 120pk? jij had 272ps hoe kan dat :oops: :oops:
    dat van die zwarte weet ik niet precies meer, maar 120pk kan natuurlijk niet kloppen als de auto verder goed loopt. bij mij ging er ook wel een paar pogingen overheen omdat m'n winterbandien nogal slipten op de rollen, misschien was dat bij die zwarte ook het geval?

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    ook een rollenbank dus, alleen met wat andere details dan de Maha die bij Rica staat. ik zie zo 1-2-3 niet waarom dat dan wel goed zou zijn en die bij Rica inferieur
    Gokje: Contactvlak van je band met de rol komt meer overeen dan dat je tussen twee rollen staat?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  4. #44

    Standaard

    Inderdaad. Superflow banken worden ook massaal gebruikt bij de grootste tuners in de US, omdat ze uiterst precies zijn en makkelijk tot 1500pk aankunnen.

    De bank bij Intertuning staat echt bekend om de meest juiste te zijn ;-) en dat kan ik alleen maar beamen, want ik ben al op veel banken geweest hoor

    Greetz

  5. #45
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    ach, referenties zijn dus wel goed, maar dat zijn die van Maha ook: die staat bij veel europese tuners (o.a. Abt).

    maar waarom is die Maha bank nou inferieur

    dat contactvlak: is dat nou erg relevant? zolang er maar in de berekening mee rekening wordt gehouden, lijkt t me niet zo erg relevant voor het opnemen van t vermogen


  6. #46
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    o.a...dat contactvlak: is dat nou erg relevant? zolang er maar in de berekening mee rekening wordt gehouden, lijkt t me niet zo erg relevant voor het opnemen van t vermogen
    Dat denk ik ook...er zal realtief makkelijk een reken-factor op los gelaten kunnen worden.



    /me was wel tevreden met de uitslag van de meting bij rica :wink:


    Grtz.

  7. #47

    Standaard

    Dat denk ik dus niet. Een rekenfactor die rekening houdt met slip bestaat niet! Want slip ontstaat zo gauw het aandrijvend koppel groter is dan de wrijving van het contact tussen rol en band.

    Het surplus aan koppel wordt opgeslurpd door spinnende wielen en opwarmende banden en wordt dus niet gemeten.

    Indicators voor een dergelijke situatie zijn de geur van brandend rubber en asynchrone toerentallen tussen bank en auto.

    Let wel, als het koppel onder de kritishe waarde blijft, is er niets aan de hand. Dat laatste geldt dus o.a. voor de meeste atmosferische motoren.

    Groet, Jos

  8. Ad
  9. #48
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gazelle
    Dat denk ik dus niet. Een rekenfactor die rekening houdt met slip bestaat niet! Want slip ontstaat zo gauw het aandrijvend koppel groter is dan de wrijving van het contact tussen rol en band.

    Het surplus aan koppel wordt opgeslurpd door spinnende wielen en opwarmende banden en wordt dus niet gemeten.

    Indicators voor een dergelijke situatie zijn de geur van brandend rubber en asynchrone toerentallen tussen bank en auto.

    Let wel, als het koppel onder de kritishe waarde blijft, is er niets aan de hand. Dat laatste geldt dus o.a. voor de meeste atmosferische motoren.

    Groet, Jos
    brandend rubber niet gerken bij Rica, wel meetsessie die overnieuw gedaan werden ivm geconstateerde slip.

    wat ik bedoelde met rekeken: hoe er van het gemeten vermogen aan de rollen wordt berekend wat het motorvermogen is. en dat zal bij alle gecertificeerde banken wel in orde zijn

  10. #49

    Standaard

    op de rollen van rica wordt alleen de beloofde aantal pk's gehaald als ie door hem zelf gechipt is, is de chip van een ander dan levert ie altijd te weinig, geeft toch een beetje te denken, niet ? Niet echt een objectieve meting dan lijkt mij.

  11. #50
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    M'n Competition is niet gechipt....puur mechanisch getuned.
    Toch een gemeten toename van 21 pk.

    Strookt niet helemaal met de hier verkondigde theorieen.

    Zou het feit dat er een "beetje" concurentie bestaat tussen (chip)tuners iets mee te maken kunnen hebben :roll:


    @Gazelle.
    Ik heb het niet over slip....ik zie niet echt in hoe een band meer slipt met een groter contactoppervlak.
    En er word gemeten in dezelfde versnelling/toerental als elke andere bank..

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  12. #51
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leffe 404
    op de rollen van rica wordt alleen de beloofde aantal pk's gehaald als ie door hem zelf gechipt is, is de chip van een ander dan levert ie altijd te weinig, geeft toch een beetje te denken, niet ? Niet echt een objectieve meting dan lijkt mij.
    beetje stemmingmakerij....

    mijn S2 is door Abt getuned en kreeg van Rica complimenten over het mooie verloop van koppel- en vermogenskromme, dus mijn ervaring is toch wel dat ze daar objectief zijn hoor (echt, die Roel is zo'n supertechneut (a.k.a. vakidioot) dat hij iets goeds van een conculega wel zal loven, maar iets matigs wel extra de grond in zal boren). en voor zover ik weet was er niemand op de ACGN meeting die z'n auto bij Rica had laten chippen.

    en nee, ik heb geen aandelen in Rica of heb er op andere wijze wat mee te maken, ik ben gewoon onder de indruk van de kennis en passie voor auto's van de mensen daar.

  13. #52

    Standaard

    Op Het info-thuis kanaal van Den Haag zag ik vd week een auto programma waarbij Rica (wateringen,enkhuizen en nog een plaatje) centraal stond. Men legde uit over hoe en wat het werkte.Nu heb ik dat zelf enkele maanden geleden mogen zien toen er een meeting was.

    Afijn,dat programma is dus onafhankelijk en moest toegeven dat ze bij rica met een vd modernste rollerbanken werkte...
    Sluit mij dus bij Henk Jan aan, ik ben ook maar gewoon een autoliefhebber.

    Maar opjectief blijven kan natuurlijk nooit kwaad. 8)

  14. #53

    Standaard

    ik geef leffe_404 100% gelijk hoor ;-)

    En rica één van de modernste banken????? Halooww

    Ach, we zullen het ermaar bij laten, de zoveelste rica-topic is wel te veel vind ik...

    Greetz ;-)

  15. #54

    Standaard

    ieder mag z'n eigen mening geven hoor, zoveel mensen, zoveel meningen. Als we het maar gezellig houden. Ik sluit me aan bij A4 OBD

    In de nieuwe auto visie staat bv ook weer een stukje over van de beek motorsport (heeft een 4 wd rollenbank) uit den haag (forepark).

    waarbij maar weer eens gebleken is dat ongechipte auto's soms tot wel 50 Nm meer of minder hebben als wat de fabriek belooft !

  16. #55
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leffe 404
    ieder mag z'n eigen mening geven hoor, zoveel mensen, zoveel meningen. Als we het maar gezellig houden. Ik sluit me aan bij A4 OBD
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4_OBD
    ik geef leffe_404 100% gelijk hoor ;-)
    En rica één van de modernste banken????? Halooww
    tuurlijk mag iedereen een mening hebben en daar heb ik respect voor, maar daar gaat t me nu ff niet om.... ik probeer achter de feiten te komen waar die mening ("Rica=prut") op gebaseerd wordt, en die lees ik niet! ik heb 1 ervaring met Rica, en heb een goede indruk van ze, maar als dat op verkeerde dingen is gebaseerd hoor ik dat graag, dus graag feiten over wat nou de ene bank beter maakt dan de andere!

  17. #56

    Standaard

    http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPI...en+Oplossingen

    Asssjeblief ;-)

    PS: en dit is slechts 1 topic, heb der nog veel meer voor je als je wil ;-)

  18. #57
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    zenks. kan zijn dat ik na 11 pagina's niet alles meer precies weet, maar het enige wat me bijstaat is dat er een aantal mensen niet blij waren, en een aantal curves wat "hobbelig" of anders vreemd waren. zeker dat laatste spreekt niet in positieve zin voor de bank, maar kan ook aan bv haast gelegen hebben, lijkt me dat die metingen een 2e run verdienden.

    ik had gehoopt op een verklaring (bv door Rica) van waarom er in een aantal gevallen meetresultaten waren die, laat ik het politiek uitdrukken, voor onzekerheid over de meting zorgden, is die er nog gekomen?

  19. #58

    Standaard

    Rica heeft op geen enkele reactie van tdiclub gereageerd (en het is dan nog wel de sponsor). Er zijn 2de (en zelfs 3de!) metingen geweest maar telkens met hetzelfde foutief resultaat. Er zijn daarna personen naar andere banken gegaan en die gaven onderling quasi dezelfde waarden weer, behalve tegenover die van Rica, die zat er soms 25pk en 50nm naast ;-)

    Voor mijn part mag half NL naar rica gaan, maar dan zit wel half NL met foutieve resultaten (behalve als ze daar gechipt zijn :roll

    Veel suc6 ;-)

  20. #59
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    nog wat nagekomen info (bron ACGN clubblad):
    • de S2 met 153pk: na een bezoek aan de garage met t dyno resultaat in de hand en reparaties aan leidingen en afdichtingen waren alle pk's die er hoorden te zijn weer terug.
    • de ori-Audi (=dus Abt) gechipte S4 (2.7 biturbo) die 263pk 360Nm 'scoorde' (volgens opgave Audi had dit 310pk 500Nm moeten zijn): Na de meeting heeft Roel vd Brink van Rica een rondje gereden met de auto, en zijn conclusie was LMM kaduuk. Dus naar de dealer, nw LMM erop, terug naar Wateringen: 323pk en 517Nm.


    en wat betreft t niet reageren op de tdiclup: waarschijnlijk zijn ze in Waalwijk nog niet klaar met t schoonboenen van de in het roet zittende pand

  21. #60

    Standaard

    nu ben ik het helemaal eens met dit onderwerp

    SKN is duur!
    Audi V8 Fan!

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •