Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Afmetingen 1.8 20v, bak, dif en aandrijfassen

  1. #1

    Standaard Afmetingen 1.8 20v, bak, dif en aandrijfassen

    Heren en eventueel dames,

    Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen aan technische tekeningen / ontwerpen of iets dergelijks van de 1.8 liter 20 klepper van vag en de aanhangende onderdelen. Het gaat me hierbij niet om de inhoud, maar de externe maten, motorsteunpunten en punten voor differentieel, versnellingsbak, homokineten, aandrijfassen afijn u begrijpt hem waarschijnlijk al.

    Hartelijk dank,
    Mattijs

  2. #2
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    waarvoor is het? Motorconversie?

  3. #3

    Standaard

    Niet helemaal. Het is voor een kitcar project. Hij zou moeten passen, maar ik kijk liever eerst op papier wat de implicaties zijn, voor ik bestel en begin.

  4. #4

    Standaard

    Geblazen of ongeblazen 1.8?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5
    carson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    35
    Posts
    434
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    misschien dat je eens op vwforum.nl moet gaan kijken, daar zijn meerdere mensen die een 1,8 20v in een golf of vento bouwen. ik denk dat je daar wel iets kan vinden.


  6. #6

    Standaard

    Het idee is om een blok te nemen dat oorspronkelijk geblazen was, maar om hem atmosferisch te laten lopen. In een later stadium kunnen we dan de turbo toevoegen (het omex systeem laat dit vrij eenvoudig toe). Het is dus wel handig om de afmetingen te weten van het turbo blok... dan kunnen we rekening houden met turbo en alle aanvervande nodige addities.

    Bedankt voor de VW tip... Het is natuurlijk dezelfde motor, maar ik vraag het natuurlijk het eerst op het AUDI forum (persoonlijke voorkeur). Vraag blijft natuurlijk staan! Iedereen die me ermee kan helpen ben ik zeer dankbaar.

    groet,
    Mattijs

  7. #7

    Standaard

    Een geblazen blok zonder turbo? Volgens mij loopt zo`n motor zonder drukvulling als een natte krant.

    BTW: Hou je er ook rekening mee dat sommigen in de lengte (A4, etc) en andere (Golf, A3, TT) dwarsgeplaatst zijn?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #8
    audimechanic
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Een geblazen blok zonder turbo? Volgens mij loopt zo`n motor zonder drukvulling als een natte krant.

    BTW: Hou je er ook rekening mee dat sommigen in de lengte (A4, etc) en andere (Golf, A3, TT) dwarsgeplaatst zijn?

    Idd, dat gaat je niet lukken zonder turbo. Motor is gebouwd op Turbo, waardoor de compressie lager is gemaakt. Om detonatie te voorkomen.

  10. #9

    Standaard turbo en plaatsing

    Zonder turbo goede tip! Volgens de leverancier zou het kunnen... maar: Better save then sorry. Starten met een kleinere turbo zou eventueel kunnen, maar dat helpt niet... Turbo it is! Ben helemaal teleurgesteld

    Plaatsing maakt niet heel veel uit, de hele boel wordt toch hergerangschikt. Voor zowel dwars als recht is wat te zeggen. Onze karkit wordt een achterwiel aangedreven variant (dif omgedraait), zoals de aanpak van de MR2.

    Staan dit soort dingen ook in het (haynes) handboek? Het mag best iets kosten...

  11. #10

    Standaard

    Ik vrees dat je er met een Haynes niet gaat komen

    Wat voor kitkar gaat het worden?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  12. #11

    Standaard

    We beginnen helemaal van nul. Gebasseerd op www.grabercars.com en de kimmini.

    Een langdurig project, we zijn er al tijden mee bezig. De beslissing om een 1.8 20v blok te gebruiken was al een lastige... De techniek, betrouwbaarheid, beschikbaarheid, gewicht en tune baarheid gaven de doorslag. Het basis chassis moet nu aangepast worden aan de motor... vandaar de vraag

  13. #12

    Standaard

    Je begint verkeerd om, als je met een ADR motor begint (ongeblazen 20V)
    En later met een turbo conversie, dan moet het wel lukken...

    Onderblok is hetzelfde van ADR/AEB.....
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  14. #13

    Standaard

    Mattijs,
    stuur maar eens een email dan kan ik je alle maten doorgeven die je nodig hebt.
    grtz

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •