waarvoor is het? Motorconversie?
Heren en eventueel dames,
Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen aan technische tekeningen / ontwerpen of iets dergelijks van de 1.8 liter 20 klepper van vag en de aanhangende onderdelen. Het gaat me hierbij niet om de inhoud, maar de externe maten, motorsteunpunten en punten voor differentieel, versnellingsbak, homokineten, aandrijfassen afijn u begrijpt hem waarschijnlijk al.
Hartelijk dank,
Mattijs
misschien dat je eens op vwforum.nl moet gaan kijken, daar zijn meerdere mensen die een 1,8 20v in een golf of vento bouwen. ik denk dat je daar wel iets kan vinden.
Het idee is om een blok te nemen dat oorspronkelijk geblazen was, maar om hem atmosferisch te laten lopen. In een later stadium kunnen we dan de turbo toevoegen (het omex systeem laat dit vrij eenvoudig toe). Het is dus wel handig om de afmetingen te weten van het turbo blok... dan kunnen we rekening houden met turbo en alle aanvervande nodige addities.
Bedankt voor de VW tip... Het is natuurlijk dezelfde motor, maar ik vraag het natuurlijk het eerst op het AUDI forum (persoonlijke voorkeur). Vraag blijft natuurlijk staan! Iedereen die me ermee kan helpen ben ik zeer dankbaar.
groet,
Mattijs
Zonder turbo goede tip! Volgens de leverancier zou het kunnen... maar: Better save then sorry. Starten met een kleinere turbo zou eventueel kunnen, maar dat helpt niet... Turbo it is! Ben helemaal teleurgesteld
Plaatsing maakt niet heel veel uit, de hele boel wordt toch hergerangschikt. Voor zowel dwars als recht is wat te zeggen. Onze karkit wordt een achterwiel aangedreven variant (dif omgedraait), zoals de aanpak van de MR2.
Staan dit soort dingen ook in het (haynes) handboek? Het mag best iets kosten...
We beginnen helemaal van nul. Gebasseerd op www.grabercars.com en de kimmini.
Een langdurig project, we zijn er al tijden mee bezig. De beslissing om een 1.8 20v blok te gebruiken was al een lastige... De techniek, betrouwbaarheid, beschikbaarheid, gewicht en tune baarheid gaven de doorslag. Het basis chassis moet nu aangepast worden aan de motor... vandaar de vraag
Je begint verkeerd om, als je met een ADR motor begint (ongeblazen 20V)
En later met een turbo conversie, dan moet het wel lukken...
Onderblok is hetzelfde van ADR/AEB.....