Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: NG problemen Coupe

  1. #21

    Standaard

    volledig opgelost nu

    ontsteking is op tijd gezet door garage + 5 nieuwe bougies en kabels.

    wat een monster is die auto :shock:
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  2. #22

    Standaard

    ja, daar ben ik weer.
    en WEER met een ontstekingsprobleem, maar nu zodanig dat ze helemaal niet meer wil starten, startmotor doet z'n best, motor gaat gewoon normaal rond, maar geen teken van (willen) aanslaan.

    ze liep al een tijd weer beroerd op 4 cilinders, maar wist dat dat kwam door rotte bougiekabels.
    vandaag nieuwe kabels gehaald, en zonet erin gezet.. 1 voor 1, de oude eruit, de nieuwe erin.

    starten.. niets.
    nog een keer, weer niets.

    vriendin geroepen of zij wilden starten, en ik kijken of er uberhaubt een vonk was.
    niet dus.

    hoe kan dat nou? vanmiddag startte ze gewoon nog, na een kabelwissel, en ik weet zeker dat ik 't goed heb gedaan qua volgorde, ineens niet meer.

    ik begin nou wel (weer) een beetje verdrietig te worden van de coupe
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  3. #23
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    hoe is het met de verdelerkap en rotor ? die al nagekeken ?

    of je halgever kapot ?
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."

  4. #24

    Standaard

    verdelerkap en rotor zijn een jaar oud, heb niet kunnen kijken of de rotor er nog goed op zit, omdat het bijna donker was..
    halgever, waar zit die en hoe meet je die door?
    Laatst gewijzigd door DesHeersch; 25-02-09 om 17:39.
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  5. #25
    私は王午前 Manus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    3.412
    Kudos
    0

    Standaard

    Halgever zit onder je verdeler ergens weet niet pcies waar

    thumb.jpg

    Zoek anders even op het forum op Halgever, zat resultaten
    "In Nederland mag niks, maar is alles toegestaan."


  6. #26

    Standaard Coupe 2.3e problemen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DesHeersch Bekijk Berichten
    om het showroom topic over m'n coupe wat vrij te houden van technische praat, dit topic.

    Ik zal even uitleggen wat er aan de hand is.

    De coupe loopt bij flink koude start gewoon op 5 cilinders, het blok ligt mooi stil, en snort tevreden.

    zodra de motor ietsjes warmer word, begint ze op 4 cilinders te knorren, dan weer 5, en dan weer 4.. om en om.. het is helaas niet 1 cilinder, de garage vond dat er 2 niet meedoen, maar ik trok thuis nogeens de bougies los, en toen deed er nog een cilinder niet mee leek wel. (het maakte dus niet uit of ik de bougiekabel lostrok).

    dat is het stationaire verhaal.
    nu deellast/vollast.

    het lijkt een beetje op de situatie met m'n audi 80 toendertijd. doe je rustig met het gas, hoor je de coupe niet klagen.. vraag je vermogen, dus geef je (flink) gas bij.. sputterd de coupe tegen en vermogen is ver te zoeken.
    laat je het gas ietjes los, stuift ze vooruit (op alle 5 cilinders?)


    de diagnose van de lokale garage was "licht verbrande kleppen van 2 cilinders"

    balen dus, maar ik twijfel wat aan dit oordeel.

    de Ja, verbrande kleppen argumenten:
    1. 4 cilinders ipv 5
    2. Vermogensverlies
    3. hoge CO uitstoot

    de Nee, wat lult ie nou met verbrande kleppen argumenten:
    1. geen vieze uitlaatrook (ze rookt wel wat, maar niet buitensporig)
    2. geen enorme rookwolk achter de auto bij ineens vollast/gas los
    3. vol vermogen bij koude motor

    de mja, wat zou het kunnen zijn argumenten:

    1. benzinestank starten
    2. het wel/niet vermogen leveren bij spelen met het gaspedaal


    ik ben dan geen volleerd automonteur en al helemaal geen 5 cilinder expert, maar ik vind voor een kwartiertje werk, bougies vervangen, en CO uitstoot meten, de Diagnose: Verbrande kleppen wel erg kort door de bocht.

    mijn vraag aan jullie dan, enig ideeen wat ik nog kan proberen?
    ik heb veel gelezen over kapotte Sondes en Sensortjes wat ook zulke problemen kan opleveren.

    mijn probleem is dan ook, ik heb geen idee waar bijvoorbeeld de Lambda sonde zit

    sorry voor de uitgebreide startpost

    Hallo misschien een beetje laat maar ik ben nog niet zo lang lid van dit forum.
    Ik heb soortgelijke problemen gehad met mijn coupe uit 1991, warm rijden, dan stilvallen en even later, na wat afgekoeld te yijn gewoon weer starten en rijden.
    Heb toen ontdekt dat uit de grondplaat van de onsteking 2 dunne draadjes komen en dat bij 1 van de 2 door schuren deels de mantel of isolatie weggesleten was.
    Zodra de motor lekker of temp. was zet natuurlijk alles een beetje uit door de warmte en dan maakte deye draad massa tegen het onstekingshuis.
    Auto viel dan compleet stil en starte na een tijdje afkoelen weer gewoon.
    Stukje krimpkous over de draden gekrompen en nooit geen last meer van gehad.

    Mvg

  7. #27

    Talking

    Dat zijn altijd de "leuke" storingen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •