Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 25

Onderwerp: Budget-chiptuning-ervaringen gezocht

  1. #1

    Standaard Budget-chiptuning-ervaringen gezocht

    Ik zie de laatste tijd veel aanbiedingen van (zo op het eerste gezicht) gerenomeerde bedrijven uit Duitsland die rond de 100 euro tuningschips te koop aanbieden. Heeft er al iemand ervaring met deze chip(s)?
    Ik ken de regel dat goedkoop vaak duurkoop is maar weet ook dat een setje geprogrammeerde chips bij elkaar een paar tientjes kosten en heb er eerlijk gezegd een beetje een hekel aan om daar honderden (600-800) euri voor neer te tellen omdat ze dan bij een bedrijf vandaan komen die allerlei kosten (groot pand, veel onderdelen op voorraad en waarschijnlijk ook nog een race-team) aan mij doorberekenen. :wink:

  2. #2

    Standaard

    Welkom, Gerjo.
    Ik ken de regel dat goedkoop vaak duurkoop is maar weet ook dat een setje geprogrammeerde chips bij elkaar een paar tientjes kosten en heb er eerlijk gezegd een beetje een hekel aan om daar honderden (600-800) euri voor neer te tellen omdat ze dan bij een bedrijf vandaan komen die allerlei kosten (groot pand, veel onderdelen op voorraad en waarschijnlijk ook nog een race-team) aan mij doorberekenen.
    Garantie, niet geheel onbelangrijk, valt daar ook onder. Ik zou de gok niet nemen met een S4 :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Forummer Friso heeft toch een chip uit Duitsland gekocht (iets van 50,- Euro) maar deze zit nog niet in z'n wagen.

    Even afwachten of hij resultaat boekt.


    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    Ben het helemaal met TenS3 eens, je bespaart misschien 700 euri op een chip, maar als je je motor in de soep draait ben je meer geld kwijt om het te laten maken.

    Ik zou het risico niet nemen!
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  5. #5
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben tevreden over mijn m-speed chip. Koopt hij in Duitsland in. Maar ik zie dat de site niet meer bestaat. Over garantie heb ik mijn twijfels. Ook zonder chip kun je met je rechtervoet een turbo of blok opblazen. Wat zegt men dan als je voor garantie bij de tuner aan komt zetten? Je hebt het zelf veroorzaakt en het valt niet onder de garantie bijvoorbeeld. Ik zou niet veel waarde aan die garantie hechten.
    Maar als je een S4 kunt betalen doe je toch geen consessies aan de tuning? Sommige tuners kunnen de chip programeren naar wens. En dat kost knaken ja. Een mooie tussenoplossing lijkt mij de stekkertuning van Coen Donkers (Audiparts) Geloof dat die 450 euro is.

    P.S. Ik heb nu 30pk en 50Nm meer, maar heb het gevoel dat er met een andere (duurdere dus) chip meer koppel uit te halen was geweest. Dus goedkoop is niet het fijnste op de duur. Ik denk dat ik de volgende keer iets meer geld uitgeef om er meer uit te halen en dan wel goed naar de motor luisteren dat je hem niet opblaast.
    Audi A4 Avant B8.5 2.0TDI 2012
    Audi A4 Avant B6 2.0 2004
    Audi TT Coupé MK1 1.8T 1998


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    chip besteld uit duitsland, incl verzendkosten €51,50

    na de vakantie gaat ie erin

    (wil eerst nog even genieten in italie)
    wieweet gaat et wel fout en dan heb ik geen auto in de vakantie :S


    Friso
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  7. #7

    Standaard

    Afgezien van bovenstaande argumenten om het niet of wel te doen, is het uberhaupt slim om een diesel te tunen die reeds 140.000 km heeft gelopen?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
    Afgezien van bovenstaande argumenten om het niet of wel te doen, is het uberhaupt slim om een diesel te tunen die reeds 140.000 km heeft gelopen?
    Met die vraag zit ik ook. Heb wel eens gehoord dat je dat niet moet doen omdat je dan je motor 3x zo snel laat slijten. :?
    Zelf wil ik hem ook wel chippen maar dan moet ik eerst zeker weten dat het geen kwaad kan. Als je het bij een tuner vraagt is het altijd van, ja maakt niet uit, maar ga je verder informeren dan krijg ik geregeld te horen dat ik het beter niet kan doen.

  10. #9
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    De mijne heeft vanaf 185000km een chip en heeft nu ruim 261000km gereden. Moet er wel bijzeggen dat ik zelden boven de 3500 RPM kom. Ik hoef geen race auto maar wil wel veel koppel.
    Audi A4 Avant B8.5 2.0TDI 2012
    Audi A4 Avant B6 2.0 2004
    Audi TT Coupé MK1 1.8T 1998

  11. #10

    Standaard

    Met chippen heb je uiteraard meer slijtage, maar dit hangt echt volledig van het gevraagde vermogen af hoor ;-) Als je +25pk vraagt zal je echt niet veel merken als je'm chipt op 150.000km (of meer), ga je voor +50pk dan is het een ander verhaal natuurlijk :roll:

    Greetz
    A4_OBD

  12. #11

    Standaard

    Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie!
    Ik begrijp dat er helaas nog niemand tussen zit die al ervaring heeft met deze "goedkope" chiptuning.
    Ik blijf me er in verdiepen en zal mijn bevindingen langs deze weg aan jullie melden.
    Ik ben namelijk nog steeds van mening dat chiptuning niet duur hoeft te zijn. Zowel de chips als de apparatuur kosten de wereld niet.
    Ik denk ook dat de zogenaamde garantie een papieren tijger is. Als de boel in de soep draait is het vrijwel onmogelijk om aan te tonen dat dit aan de chip te danken was en verlies je dit als het eropaan komt.

  13. #12

    Standaard

    Friso heeft er volgens mij een. Alleen die is nog op zoek naar een motormanagement om het ding in te bouwen...

    Over het algemeen wil men ontwikkelingskosten ook terugverdienen, een beetje winst maken en idd. hun raceteam aan de praat houden.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dniz
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
    Afgezien van bovenstaande argumenten om het niet of wel te doen, is het uberhaupt slim om een diesel te tunen die reeds 140.000 km heeft gelopen?
    Met die vraag zit ik ook. Heb wel eens gehoord dat je dat niet moet doen omdat je dan je motor 3x zo snel laat slijten. :?
    Zelf wil ik hem ook wel chippen maar dan moet ik eerst zeker weten dat het geen kwaad kan. Als je het bij een tuner vraagt is het altijd van, ja maakt niet uit, maar ga je verder informeren dan krijg ik geregeld te horen dat ik het beter niet kan doen.
    Je kan ook je dealer vragen om een objectieve visie !??

  15. #14

    Standaard

    tuners geven vaak 2jaar garantie op auto's die niet ouder zijn dan 2 jaar en niet meer dan 100.000km .
    Als de auto ouder is 2-3 jaar 25% korting ,ik ben naar t-s tuning geweest koste inclusief montage druktest en motor controle e510 ps de meeste chip zijn van abt -mtm-dupre-hohenester enz mvg paul
    audi rs2 is cool

  16. #15

    Standaard

    Laat je aub niet blindstaren op die garantie, dit is meer een verkoopstrucje hoor. Denk je echt dat je chipboer je versnellingsbak, turbo, verstuivers,... gaat vergoeden als je stukken rijd? Vergeet het maar

    Bekijk die garantiebewijzen maar ns héééél goed ;-)

    Voor de rest, veel suc6 met je zoektoch Gerjo!

    Groetjes

  17. #16

    Standaard

    Er zijn inderdaad veel goedkope software sets te verkrijgen.

    Waarom zit er zoveel prijsverschil tussen deze software?
    Heel simpel; ontwikkelingskosten. Voor de software waar wij mee werken,
    betalen we een hoge inkoopprijs. Uiteraard kan ik goedkoper inkopen en dus meer verdienen. Ik heb heel bewust gekozen om te werken met TUV gecertificeerde software. Software waarvoor een verzekeringsmaatschapij garant wil staan. Deze verzekering kunnen wij dan ook aanbieden tegen een geringe vergoeding.

    Het verhaal over tuningsboxen, powerboxen etc. (welke overigens vaak verkocht en verward worden met chips), kan ik ook het een en ander vertellen. Tuningsboxen manipuleren het originele signaal van de auto en omzeilen de motormanagement computer. Het enige wat deze module doet is de brandstoftoevoer verhogen. Wat gebeurd er met alle andere parameters (waarden) in het motormanagement???

    Om even terug te komen op de ontwikkelingskosten. Bij ons hoofdkantoor in duitsland wordt de auto uitvoerig getest op een vermogensbanken (dyno) met speciale meetapparatuur. Er staat een
    team van 6 man (ingenieur, programmeurs, monteurs) het proces te bewaken. Hierdoor ontstaat een tuningset die in alle opzichten in balans is.
    Dusver....de keuze is uiteraard aan jezelf om een set van 50 euro in je dure audi te (laten) instaleren. Misschien heb je geluk

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mobile chiptuning
    Het verhaal over tuningsboxen, powerboxen etc. (welke overigens vaak verkocht en verward worden met chips), kan ik ook het een en ander vertellen. Tuningsboxen manipuleren het originele signaal van de auto en omzeilen de motormanagement computer. Het enige wat deze module doet is de brandstoftoevoer verhogen. Wat gebeurd er met alle andere parameters (waarden) in het motormanagement???
    Helemaal gelijk, die 'boxen' zijn niks, gewoon een resistor van €0,20 die inderdaad het management omzeilt en alleen meer brandstof geeft. Troep dus, en da's pas écht duur...

    Alleen is het m.i. het allerbeste om de chip op de specifieke auto af te stemmen, dus ook niet generiek (al is dat al een heel stuk beter). Maar geen twee auto's zijn gelijk, km-stand, ander luchtfilter, uitlaat, etc. Vul maar in... Daarom is generiek ook niet ideaal m.i.
    Audi S8

    "One of the galaxy's most competent and satisfying luxury sedans" (Car & Driver Magazine)

  19. #18

    Standaard

    Om terug te komen op de garantie welke volgens sommige forumleden
    een fabeltje schijnen te zijn.

    De garantie die wij geven van 36 maanden heeft betrekking op de soft- en hardware welke wij inbouwen. Daarnaast bieden wij een optionele verzekering, deze verzekering is v.a. 179 euro per jaar. Omdat de verzekeraar overtuigd is van de kwaliteiten van ons product(TUV cert.), dekken zij eventuele schade aan de complete aandrijflijn (motor, versnellingsbak, aandrijfassen, de wielophanging en eventueel het differentieel) en de elektrische installatie.
    Veel bedrijven adverteren inderdaad met garantie/verzekering welke zij niet kunnen waarmaken.

  20. #19
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.390
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mobile chiptuning
    Om terug te komen op de garantie welke volgens sommige forumleden
    een fabeltje schijnen te zijn.

    De garantie die wij geven van 36 maanden heeft betrekking op de soft- en hardware welke wij inbouwen. Daarnaast bieden wij een optionele verzekering, deze verzekering is v.a. 179 euro per jaar. Omdat de verzekeraar overtuigd is van de kwaliteiten van ons product(TUV cert.), dekken zij eventuele schade aan de complete aandrijflijn (motor, versnellingsbak, aandrijfassen, de wielophanging en eventueel het differentieel) en de elektrische installatie.
    Veel bedrijven adverteren inderdaad met garantie/verzekering welke zij niet kunnen waarmaken.
    Ja MB maar het probleem is het aantonen dat de motor-/aandrijflijn-malfunctie door het chippen werd veroorzaakt. Daar zit em nou net de kneep.

    Ik geloof best alle goede bedoelingen van jouw bedrijf. Echt waar maar: jij/jullie zijn niet het probleem. De verzekeringsmaatschappij is het probleem.
    Stel, ik koop jullie product met die optionele garantie en het gaat binnen de garantie-termijn mis.
    De verz.maatschappij zal er ALLES aan doen om maar niet uit te hoeven betalen. Echt waar. Ondanks jullie goodwil ed.
    Ze verkopen heel graag hun producten en innen heel graag premie's maar uitbetalen doen ze alleen als ze, bewijslast-technisch met hun rug tegen de muur staan. Coulance my ass.

    Kun jij ons situaties noemen waarin, nadat een motor in de soep is gelopen, duidelijk aantoonbaar is dat het door het chippen kwam ?
    Ik ben heel benieuwd naar je scenario/uitleg. Ik heb er namelijk onvoldoende verstand van en het zou negatieve gevoelens inzake de bewijslast mischien kunnen verminderen.

    Ik doe dus geen uitspraak over de kwaliteit van jouw/jullie werk he want daar kan ik tenslotte niet over oordelen.

    Ik vertrouw geen enkele chip-tuner qua garantie.
    Zelfs VAG niet waarbij bv. TDI's in Nederland nog ff worden gechipped zoals bv. veel Volkswagens.
    De dealer of importeur zal er alles aan doen om A. zulk nieuws niet te laten uitlekken en B. niet te hoeven betalen want een schade-geval onder garantie kost tenslotte ze (veel) geld.

    Chippen prima. En het zal kwalitatief best goed zijn. Daar twijfel ik niet aan maar begin niet over garantie want als het puntje bij paaltje komt is de klant de sigaar (nogmaals, omdat de bewijslast zo moeilijk is).
    Duidelijke fouten in de MMS software is natuurlijk een ander verhaal als de waarden duidelijk niet kloppen enz.
    Then again. Hoe kan ik als klant (laten) verifieren dat waarden onjuist zijn. Elke chip-tuning is anders (bedrijven onderling) en wie kan aangeven dat het werk van een chip-tuner ondeugdelijk is.

    Overigens ben ik zelf van plan m'n motor te laten tunen maar ik zal nooit "extra uitgebreide garanties" kopen omdat het toch mijn inziens een wassen neus is.

    Denk overigens nu niet dat ik me krampachtig vastklamp aan het beeld wat ik heb van verzekeringsmaatschappijen, bewijslast en dergelijke. Als ik de plank mis sla hoor ik het ook graag (qua nuances of compleet).
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  21. #20

    Standaard

    Bij budgetchippen geld wel hetzelfde als bij een gerenomeerd zoals ie rijd naar het chippen, zo zal ie blijven rijden in de toekomst. Wat belangrijk(er) is dat je een stapje hoger ( lager ) gaat in de olie, dus ik ben bv van 5w40 naar 0w40 gegaan. En bespaar aub niet op dat goedje. Want het is echt het bloed van je turbo. ( en moter ). En dat je naar chippen gewoon eerder olie moet vervangen mogen duidelijk zijn. Het is gewoon, als je veel vermogen wilt rijden moet je niet gaan muggenziften om een paar centen, want op de lange termijn zal dat besparen je gaan kosten. Ik zou ook naar chippen even je bezine druk regelaar aanpassen en luchtinlaat.
    Mensen die iets willen weten ik hoor het wel..

    dave
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •