Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: aansluiten waterkoelpompje

  1. #1

    Standaard aansluiten waterkoelpompje

    Beste mense,

    heb onlangs een nieuw pompje gekocht voor nakoeling turbo (zie onderwerp"wat is dit apparaatje"). Kan ik deze zonder meer aansluiten en rijden, of krijg ik dan lucht in mijn koelsysteem en zo ja hoe te ontluchten?? Alvast dank

  2. #2

    Standaard

    Het koelsysteem ontlucht zichzelf automatisch (koelvat is het hoogste punt).

    Na een aantal km even controleren op lekkage en even bijvullen
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: aansluiten waterkoelpompje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 100 avant 1990
    Beste mense,

    heb onlangs een nieuw pompje gekocht voor nakoeling turbo (zie onderwerp"wat is dit apparaatje"). Kan ik deze zonder meer aansluiten en rijden, of krijg ik dan lucht in mijn koelsysteem en zo ja hoe te ontluchten?? Alvast dank
    In jouw vorige topic schreef je dat het koelmiddel vervuild was, ik zou het totale systeem ff doorspoelen en vullen met het juiste koelmiddel.
    En inderdaad hetsysteem is zelf ontluchtend dus eerst vullen tot het max streepje ff de motor laten draaien tot dat de koelfan inslaat ff wachten en voorzichtig openen en bijvullen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  4. #4

    Standaard Re: aansluiten waterkoelpompje

    Zoals Viermaal hierboven zegt, als je koelmiddel vervuild is is dit een mooie gelegenheid om het te verversen... Doorspoelen is een optie maar dat moet je dan wel met koelvloeistof doen ivm je je systeem nooit helemaal leeg krijgt, als je spoelt met water verdun je de resterende koelvloeistof die nog in je motor/radiator/slangen achter is gebleven.

    Het openen van je koelwatervat bij warme motor raad ik ten zeerste af! Als je de dop losdraait staat er druk op het systeem waardoor er dus kokend hete koelvloeistof onder de half losgedraaide dop kan spuiten...

    Na afvullen van je systeem een lekker stuk gaan rijden, de motor af laten koelen en dan pas je niveau controleren.
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •