Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Stuurhuis

  1. #1
    Guest

    Standaard Stuurhuis

    Zojuist iemand van de Mobiliteits garantie van Audi/VW hier gehad. Op het moment dat mijn motor loopt en ik mijn stuur naar links of naar rechts draai komt er een enorm kabaal onder mijn motorkap vandaag. Ik had zelf al het idee dat het met mijn stuurbekrachtiging te maken zou hebben. Bleek dat de smeervloeistof voor de pomp van de bekrachtiging er laag was. Na het bijvullen was het geluid zo goed als weg. De monteur denkt dat het ergens lekt.

    Mijn vraag is nu, hoe kom ik er eenvoudig achter waar het lekt. Is er een methode om hier eenvoudig achter te komen. Of zijn er een aantal standaard plaatsen waar dit kan lekken.
    Volgens de Monteur die hier langs kwam is het vaak zo dat heel het stuurhuis vervangen moet worden.

    Opzich is het niet zo'n probleem daar het een A-Selectie wagen is en ik er nog garantie op heb (phew! ). Eea. zal dus onder garantie gefixed worden. Maar ik wil er iig iets van opsteken.

    Dit is overigens de 3e keer dat ik gebruik heb moeten maken van de Mobiliteits garantie van audi.
    Eerste keer brak mijn uitlaat van mijn blok af. De tweede keer draaide mijn blok min of meer de soep in. Al met al ben ik blij dat ik deze garantie heb genomen .

  2. #2

    Standaard

    Bovenstaande post is van mij. Was nog niet ingelogged.
    Oeps

  3. #3
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Lekkage's komen heel vaak op plekken vandaan waar slangetjes op een willekeurig onderdeel aansluiten. Of de slangen lekken zelf.
    Daarna zal ik pas op de duurdere onderdelen zelf gaan letten, of die wel kapot zijn.

    Trouwens wat een geluk bij zoveel pech. :roll:

  4. #4

    Standaard

    Je kunt beginnen met er een stuk katon onder te leggen, dan heb je tenminste al een beetje een idee waar je ongeveer moet gaan zoeken.

  5. #5

    Standaard

    Zowieso wat vaker je vloeistofpeil controleren dan...

    Iets onder je auto leggen heeft niet zoveel nut denk ik, onderkant van motorblok is nogal goed afgedicht bij de a4.. en zal dat kleine beetje vloeistof op je bodemplaat vallen en niet op de grond.

    Garantie is altijd wel fijn ja, helaas heb ik dat niet met mijn barrel... maar jij hebt dan ook wel erg vage dingen meegemaakt moet ik zeggen.
    Je auto is 3 jaar jonger, maar ondertussen bijna alle problemen gehad die bij a4's voorkomen. (nu nog wachten op je draagarmen... :? )


  6. #6
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    De A6 2.6 van me pa had ook A-selectie garantie.... Mogen we heel blij mee zijn, want er is vervangen in dat jaar:

    - Alarm (deed het niet goed)
    - Beide Uitlaatspruitstukken(ze dachten ff stiekem die dingen dicht te kitten en die bak zo af te leveren, mooi niet he
    - Motormanagementsysteem(automaat ging alleen nog maar achteruit, niet meer vooruit)
    - Uitlaat


    Dit waren de dure onderdelen, maar da ding is een hoop teruggeweest het eerste jaar. Gelukkig doet ie het tot nu toe vrij goed, alleen was er iets met de automaat nie helemaal goed dacht ik.

    Auto toendertijd gekocht bij Mossel Audi/VW in Waalwijk, kopen daar nooit never niks meer. Door het gezeur van die A6 is me pa nu maar overgestapt op BMW... Hele fijne vooral snelle wagen, maar mijn hart blijft toch bij audi

    zo, nu kunnen jullie weer ontopic :P

    hehe

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander
    De A6 2.6 van me pa had ook A-selectie garantie....
    Errug mooie bak is dat!! :wink:

  8. Ad
  9. #8

    Standaard stuurhuis

    Ook mijn stuurhuis is al vervangen A4 avant mrt 2002, en ook de stuurpomp, zijn ze in de garage 3,5 dag mee zoet geweest , aleen het
    uitlijnen bij een Quattro neemt al 4 uur inbeslag , gelukkig de auto met
    2 jaar A select garantie gekocht, prima geholpen bij de dealer , eerste keer A3 mee gekregen daarna nog een A4van een paar maanden oud ,
    zelfs niet hoeven af te tanken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •