een goed gekozen uitlaat kan de thermische belasting van je motor heel wat verminderen , minder tegendruk/weerstand doen de temperatuur in extreme belastingssituaties minder hoog oplopen .
groetjes
Bruno
Ik start dit topic omdat ik een ander topic toch op het einde voordat deze werd gesloten interessant begon te vinden....
Voor alle duidelijkheid, in dit topic wil ik het niet over namen van tuners hebben. Enkel over wat er met welke auto's kan/verantwoord is, en als je verder wilt wat er aangepast moet worden....
Ik ben zelf heel erg gesteld op betrouwbaarheid en wil graag dat mijn wagen nog een hele lange tijd goed blijft lopen zonder al te veel problemen.
Ik heb mn Audi S3 (05/1999) een tijdje geleden laten tunen omdat ik toch weer een beetje meer power wilde.
De gegevens (testbank moet ik binnenkort toch cker eens bezoeken dus zijn dit nog gegokte waardes):
- ~270 pk - ~380 Nm
- BMC CDA
- Forge 007
Ik vraag dus iedereen inclusief de tuners onder ons hun mening te geven en elkaars mening en werkwijze te respecteren zonder er woorden vuil over te maken.
Ik ben dus erg benieuwd wat jullie volgende stap zou zijn om de wagen betrouwbaar te houden of te krijgen als u van mening bent dat de betrouwbaarheid niet meer te garanderen is....
Wel leuk dat je dat zegt....Oorspronkelijk geplaatst door steffie
Ik heb een half jaar geleden m'n einddemper al laten vervangen door eentje van EPS Hoogezand. Ben hier overigens vorige week nog even weer langs gereden en gevraagd of het misschien verstandig was om een andere downpipe erop te laten monteren. Ze vertelden me dat ik eerst maar eens aan een deskundige moest gaan vragen of de metaalkat wel genoeg open is voor een vermogen van ~270 pk. Misschien heb je hier een antwoord op?
Overigens heb ik dit wwekend m'n luchtfilter schoon gemaakt en opnieuw geolied....een nacht laten drogen en de volgende middag weer gemonteerd. Bij het demonteren van het filter viel me op dat de inlaatslang er vet was van de olie (lees ERG VET). Een foto staat hier onder. De LMM was overigens helemaal droog en zeker niet vet... Hoe kan dit komen?
Sow sow S3 man 8) Je wilt vliegen ofnie 8)
Hoever kun je gaan....heel ver hoor...is maar net hoeveel je ervoor over hebt.
Maar kijk hier eens:
http://www.s3-tuning.de
http://www.wagner-tuning.de
http://www.muggianu-turbo.de
JD heeft een S3 gefokt tot 420pk 600Nm koppel :shock: :shock:
15000 euro voor de totale motor tuning door JD En nog een hoop "kleine dingetjes"
Je zal voor 20000 euro ZEKER zover komen...denk aan remmen ook ey.
Voor dit bedrag koop je een 2e S3.
De auto stond in het blad "Auto en tuning" nummer 8 uit augustus 2003.
Mzzl.
elke tuner bepaalt zelf hoever hij gaat , maar wij tunen niet boven 270pk zonder high flow metaalcat , dit heeft verschillende reden zoals verhoogde concentratie restgassen die in de cilinder achterblijven door de verminderde spoelmogelijkheden (extra verdunning van de motorolie enz zijn hiervan mogelijke gevolgen) , maar voornamelijk doen we dit om de temp te verminderen , op lange termijn en dan spreken we (gelukkig is het 1.8T een zeer sterk blok ) over termijnen van +100.000km kan dit gevolgen hebben .
greetyzzz
Bruno
en nu ga'k wel slapen want ik moet morgenvroeg naar nederland
Overigens heb ik een soort van krekelachtig geluid onder de motorkap, ik heb het idee dat het geluid in een bepaald slangetje zit, dit slangetje leidt me naar het absorptie-koolfilter. Wat doet dit filter en wat kan hier aan de hand zijn?
Had overigens vanavond na een ritje van 60km dat ik de wagen stil zette, de deur even open.....de motor even stationair laten lopen en luisteren....toen hoorde ik dat de motor eigenlijk niet constant bleef lopen maar af en toen even uit zn maat raakte en zeg maar 'pruttelde'....ik maak me alweer zorgen!
Wat die doet staat volgens mij al in je topic over het slangetje bij je BMC Airbox...Oorspronkelijk geplaatst door r.sinnema
Het gaatje dat je aan de bovenkant in de aanzuigslang ziet zitten is als het goed is van de carter ontluchting. Hier door komen dus oliedampen, die vervolgens de motor ingezogen worden. Hierdoor is de slang dus altijd een beetje "vettig". Als het oliepijl boven het MAX teken staat komt er nog veel meer olie uit.
Niks om je nu zorgen om te maken maar de olietjap gaat wel weer door de de turbo heen. Wat aanslag kan veroorzaken op de lange termijn. Ik zou er gewoon een carteronluchtingsfilter op bevestiggen. En dan het originele gat van de turboinlaatpijp dicht maken met een dop en een klem.. Het kan niet echt kwaam maar.. kleine dingetjes....Oorspronkelijk geplaatst door r.sinnema