Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Audi 100 2.3E motor NF 1990 niet op tijd te zetten?

  1. #1

    Standaard Audi 100 2.3E motor NF 1990 niet op tijd te zetten?

    Heren heren,

    Bij het vernieuwen van de distributie riem heb ik geconstateerd dat ik de rotor, vliegwiel en nokkenas never nooit niet kan krijgen als wordt beschreven in de vraagbaak.

    Ik heb mijn vliegwiel (0 half zichtbaar) en nokkenas (puntje precies gelijk met de bovenkant cilinderkop) gelijkstaan als beschreven.... de rotor daarintegen staat ongeveer 3 mm uit het midden als beschreven.

    Klopt dit? of kan dit kwaad.

    De enige manier om dit gelijk te krijgen zal ik de borging van de rotor moeten verwijderen en op positie draaien, voor ik dit alles doe wil ik graag wat ervaringen horen of advies.

    Aan de motor zelf is wienig gesleuteld volgens mij, daarom eerst maar even vragen.

    De motor zelf draait als een zonnetje, alleen verbuikt te veel benzine.... ja lambdasonde is al vervangen!

    Kan het zijn als de brandstofpomp niet genoeg druk geeft, de auto meer gaat verbruiken?

  2. #2

    Standaard

    Zo moet dat ook. Alleen het moertje lossen en de behuizing verdraaien is genoeg :wink:


    Als de timing niet helemaal lekker staat kan hij idd ook meer drinken.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    guido
    Guest

    Standaard

    Dat de rotor niet helemaal op de markering staat zegt niets. Er is maar 1 manier om de timing te controleren en dat is met een stroboscooplamp. Wel de gegevens van fabriek opvolgen !

  4. #4

    Standaard

    keertje met de auto naar de disco gaan.
    Number one in the hood G!

  5. #5
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard

    volgens mij is het zo dat je niet naar het puntje op de voorkant het nokkenastandwiel (mooi woord voor scrabble...) moet kijken, maar het streepje op de achterkant.

    misschien dat het geheel dan wel in de richting komt? ik zit er ook altijd mee te klooien, het lijkt ook vaak net of ie "een halve tand verkeerd staat" ik zet hem dan altijd die ene halve tand "vroeger" Even met de stroboscoop erbij en hij staat /loopt prima!

    gr Erik


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •