Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Carbon BMC Air filter

  1. #1

    Standaard Carbon BMC Air filter

    Hi,

    afgelopen zaterdag heb ik een Carbon air filter van BMC ingebouwd.
    Volgens de importeur had ik 3 onderdelen nodig voor mijn Audi A3 1.8T ('97), nl:
    - CDA 70-150 (Het filter)
    - SAM 08070 (Siliconen connector buis)
    - SA 16-40 (Carter ontluchtingsfilter)

    Opzich verliep het inbouwen goed, alleen hield ik het Carter ontluchtingsliter over. Ik zie helemaal geen plek waar dit aangesloten kan/moet worden?

    Is er iemand met een A3 1.8T die dit filter ook heeft ingebouwd en zijn/haar ervaring met mij wil delen?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard

    Ik meen te herinneren dat iemand met een S3 hier op het forum dat heeft geplaatst...effe zoeken hier op het forum ;-)

  3. #3

    Standaard

    Ja klopt, maar de aansluiting op een S3 is net iets anders...vandaar.
    tuff...tuff...

  4. #4

    Standaard

    Je moet wel eerst je afdekkap eraf halen.
    Carter ontluchtingsfilter zit op de aanzuigbuis van de turbo naast je DV. Er zitten twee zwarte wat dikker plastic dingen op die rubber buis die naar beneden gaat. Een plastic ding zit 1 dikke en 1 dun slangtje aan. Die is het niet. Het die met een slang eraan die naar naar de moter zelf loopt. Daar zie je naar +/- 15 cm slang dat ie naast de moter op een buisje zit. Daar moet de karter onluchter op. Maar je moet dan wel iets in dat overgebleven gat doen in de aanzuigbuis. Gat is +/- 20 mm. Ik heb een afdekdop gehaald bij de bouwmarkt voor wel getelt 0,16 euri. Een dop met van die vernauwing wandjes die erin en slangeklem erom heen. KLaar..
    Als het niet duidelijk is hoor ik het wel..
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  5. #5

    Standaard

    ow ja vraagje: wat heb je voor dit carbon aanzuiggebeuren betaald als ik vragen mag en waar?
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..


  6. #6

    Standaard

    Ik heb het besteld bij www.autopro.nl:

    - CDA 70-150 (Het filter)
    - SAM 08070 (Siliconen connector buis)
    - SA 16-40 (Carter ontluchtingsfilter)
    - BMC 250-355 (Washing Kit)

    Dit alles is incl. rebours kosten naar mij opgestuurd voor €267,-

    Ik zal vandaag kijken als ik de slang waar jij het over hebt kan vinden onder mijn afdekkap.

    Als jij dit filter ook toevallig hebt ingebouwd, kan jij daar dan een foto van maken en deze hier posten of naar mij emailen?

    ps. Is het wel noodzakelijk dat dit onluchtingsfilter wordt geplaatst?
    tuff...tuff...

  7. #7

    Standaard

    heb hier een s3 met cda box. Spreekt allemaal voorzich maar mij lijkt het verder hetzelfde blok qua opbouw. Je houd gewoon een slang over en daar gaat ie op.......

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    267 euri das niet mis, maarja voor een goed systeem niet verkeerd. Ik heb het zelf gemaakt. Gecopieerd als het waren van zon systeem kost me bij elkaar 80 euri. Maar goed het ziet er wel erg gelikt uit bij je. Ik heb zon filter ook ingebouwd, ik maak er binnenkort een paar foto's van. Het is niet direct nodig want daar zijn onze auto te recent voor. Maar je moet zo zien nouw komt er geen vettige lucht meer in de luchtinlaat, want als je straks die slang los maakt zul je zien dat er gewoon een soort olie aan de zijkanten zit. Dat gaat dus gewoon mee de turbo in. En vanwege milieueisen enzo mag je dat niet in de buitenlucht blazen, dus vandaar origineel dit systeem.
    Foto's zet ik erop..
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  10. #9
    r.sinnema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.418
    Kudos
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4_OBD
    Ik meen te herinneren dat iemand met een S3 hier op het forum dat heeft geplaatst...effe zoeken hier op het forum ;-)
    Ikke dus.... 8)

    Misschien heb je iets aan deze foto.....van http://www.bmcairfilters.com/

    SJIT! Kan de foto niet plaatsen...al is het gewoon een link naar de foto....
    Kijk zelf maar es op de site, daar staat de foto en kun je duidelijk zien waar het filtertje geplaatst moet worden....

    Suc6 en veel rijplezier!
    Geen inspiratie zonder informatie!

  11. #10

    Standaard

    Zoals belooft de foto van het carteronluchterfilter op zijn plaats.. Als iet niet duidelijk is hoor ik het graag en/of er vragen zijn... Succes..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  12. #11

    Standaard

    voor de 1.8T moet je een CDASP-05 nemen (150 en 180pk) en een CDASP-02 voor de 210 en 225pk versie! dat merk je meteen bij de montage dat die beter passen voor die wagens dan de 70-150 met dan nog een tussenstuk etc

    greetyzzz

  13. #12

    Standaard

    Gewoon een filtertje van 6 euri halen bij de lokale autoshop voor om 20mm heen. Kunt ook K&N kopen kost je meteen 30 euri's.. Werkt allemaal hetzelfde en je ziet em toch niet zitten ivm met je afdekplaat/
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  14. #13

    Standaard

    allemaal hetzelfde is toch wel wat overdreven , 'k heb ooit -12pk gemeten op een tdi130pk (seat ibiza) met een raceland filter , met de BMC had die +5pk , of toch al 17pk verschil ts 2 luchtfilters.

    greetyzzz

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    1.697
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard Re: Carbon BMC Air filter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pure
    Hi,

    afgelopen zaterdag heb ik een Carbon air filter van BMC ingebouwd.
    Volgens de importeur had ik 3 onderdelen nodig voor mijn Audi A3 1.8T ('97), nl:
    - CDA 70-150 (Het filter)
    - SAM 08070 (Siliconen connector buis)
    - SA 16-40 (Carter ontluchtingsfilter)

    Opzich verliep het inbouwen goed, alleen hield ik het Carter ontluchtingsliter over. Ik zie helemaal geen plek waar dit aangesloten kan/moet worden?

    Is er iemand met een A3 1.8T die dit filter ook heeft ingebouwd en zijn/haar ervaring met mij wil delen?
    En rijdt de auto er nu beter door of niet.
    Sneller en beter in trekkracht.
    Misschien koop ik die dan ook.

    mvg Michel
    Met vriendelijke groet,

    Michel.

    Seat Leon 1P 2.0TFSI 270Pk / 412Nm en Seat sport pakket.

  16. #15

    Standaard

    Steffie als je goed gelezen en gekeken hebt, dan zie je dat ik het over een carter ontluchtings filter heb.. Maar als een bmc CARTERONTLUCHTINGSFILTER +5 pk op levert wil ik die ook wel een :P..

    Want daar was de vraag van Pure ook over...
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  17. #16

    Standaard

    Michel-S4:
    Gemeten op de vermogensbank geeft het filter mij 5pk en 10nm extra, dat is dus niet echt gek veel.

    Voor het "gevoel" lijkt de motor bij het optrekken en schakelen wel iets soepeler te reageren.


    MinitA3T:
    Ik heb btw nog steeds geen aansluiting gevonden voor het ontluchtingsfilter. Zou het kunnen zijn dat Audi verschillende 1.8T's heeft gemaakt?
    Het bouwjaar van mijn auto is 1997 en het is een importje uit Duitsland.

    Dus resteert mijn vraag nog steeds...weet iemand wat ik met dit filter moet doen?? Is het nodig of kan het zijn dat er A3's zijn die zonder zo'n ontluchtings filter rijden?

  18. #17

    Standaard

    Nee hij heeft zeker een ontluchtingsfilter. En ook van dat bouwjaar. En dat ie uit duitsland komt maakt niks uit, want daar komen ze allemaal vandaan :P. Maar kun je uit de foto niet opmaken hoe het zit?. Je moet de kap waar 5v turbo op staat er af halen en dan rechts van het blok loop een een slang naar de rubber luchtinlaat slang. Deze slang is +/- 25 mm dik en komt op een plastic ding uit wat is bevestigd op de luchtslang die van je airbox af komt. Dat is je carteronluching. die slang eraf dan houd je een pijpje bij het blok over en een een gat in de luchtinlaat slang. In de luchtinlaatslang doe je een dop ofzo met een slangeklem. Lokale hardwarestore koste mij 0.16 euri voor het dopke :P.
    En op dat pijpje moet het filtertje komen. De diameter van dat pijpje is 20 mm. Ik had een 25 diameter 6 euri filtertje gekocht. en dat kon ik makkelijk met een slangeklem naar 20 mm krijgen..
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  19. #18
    r.sinnema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.418
    Kudos
    1
    Geen inspiratie zonder informatie!

  20. #19
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Ook voor de TT 3.2 Quattro is nu een BMC air filter verkrijgbaar.

    mvg, Hans.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •