Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 102

Onderwerp: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

  1. #41

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Ben er ook wel over te spreken op zijn winterdip na(zie mijn topic hierover) Verders schakelt ie nog als een zonnetje ben 2de eigenaar en het enige wat ooit is vervangen door de vorige eigenaar is de electronische regeleenheid twv 1500€. Het betreft een A6 avant 2.5tdi 114Kw uit 2001 met LET OP! 338850KM op de teller.

    Gr Jeroen

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    58
    Posts
    210
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audia4avant76 Bekijk Berichten
    Ben er ook wel over te spreken op zijn winterdip na(zie mijn topic hierover) Verders schakelt ie nog als een zonnetje ben 2de eigenaar en het enige wat ooit is vervangen door de vorige eigenaar is de electronische regeleenheid twv 1500€. Het betreft een A6 avant 2.5tdi 114Kw uit 2001 met LET OP! 338850KM op de teller.

    Gr Jeroen
    Wow, weet je echt zeker dat er nog geen revisie heeft plaatsgevonden van de bak? Dan ben je recordhouder denk ik!

  3. #43

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Ik heb sinds een jaar een 2de hands A4 Avant 2.0 liter TDI met 140 pk, multitronic, geen enkel probleem, ik denk niet dat ik nog iets anders wil in de toekomst, er staan 105000 km op de teller, schakelt soepel altijd.
    Kheb geen trekhaak en idd de motor is niet gechipt.

    Geen klagen aan, ik hou em :-)

  4. #44

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirkjesdirk Bekijk Berichten
    Wow, weet je echt zeker dat er nog geen revisie heeft plaatsgevonden van de bak? Dan ben je recordhouder denk ik!
    Voor zover we in de history terug hebben gekeken is er nooit wat aan gebeurt op de regeleenheid na. Want ik heb daar naar gevraagd bij de dealer toen om te kijken of er al iets met de lamellen was gedaan en toen zijn we in het verleden gaan spitten maar konden niks vinden,toch handig zo'n altijd dealer onderhouden auto

  5. #45

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    inmiddels al 80.000 probleemloze km's met de MT gereden.. km stand is nu 165.000km. Bij aankoop is er direct op ons verzoek een 7lamellen bak ingekomen.


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    58
    Posts
    210
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Tja, ik vraag mij nog steeds af of mijn 2004 tdi bak nu een 6 of 7 lamellen bak is. Je schijnt dat toch niet te kunnen zien zonder de boel open te maken. of wel?

  7. #47
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Dat moet bij de dealer te achterhalen zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    58
    Posts
    210
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Na goed, ik zie het wel. Hij rijdt nu nog als een zonnetje en heb nog een jaar garantie.

    Even on topic: als er geen problemen zijn is MT + V6 tdi nog steeds een van de meest aangename combinaties om te rijden.

  10. #49

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Ook ik kan me bij de tevreden rijders aansluiten, hoewel ik toch wel geschrokken was van wat reacties (natuurlijk na aankoop...) op het showroomgedeelte. Voor een voel- klop- en rijsessie bij Pedro geweest en die heeft me erg gerustgesteld. Bij mij gaat het om een A4 2.5TDi MT met de laaste motorcode met slepers. Toen ik medio 2008 met 120k km bij Pedro aankwam, gaf hij aan dat er op korte termijn geen problemen waren te verwachten.

    Hij had gelijk: tot op heden geen enkel probleem! Nu alleen het prbleem dat ik wel weer wat jonger (en 3.2L benzine) wil gaan rijden. Da's natuurlijk slecht voor de beurs...

    Bij twijfel: Pedro bellen!!

    :-)

    Groet, Ronald

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Leeftijd
    61
    Posts
    43
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Thumbs up Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    IK heb nu 125000 km gereden met en A4 2.0TDI van 2007. Tot dusver probleemloos.
    Indien de MT olie vervangen is (ieder 60000 km) merk je dat overigens wel goed. Ik denk dat ik de interval naar 45000 - 50000 km breng.

    Als ik qua rijcomfort de MT vergelijk met een 6traps automaat gaat er wat mij betreft niets boven de MT.

    groet.

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    58
    Posts
    210
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bootje_Ronald Bekijk Berichten
    Ook ik kan me bij de tevreden rijders aansluiten, hoewel ik toch wel geschrokken was van wat reacties (natuurlijk na aankoop...) op het showroomgedeelte. Voor een voel- klop- en rijsessie bij Pedro geweest en die heeft me erg gerustgesteld. Bij mij gaat het om een A4 2.5TDi MT met de laaste motorcode met slepers. Toen ik medio 2008 met 120k km bij Pedro aankwam, gaf hij aan dat er op korte termijn geen problemen waren te verwachten.
    eh, ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. De kwestie van slepers en nokkenassen heeft betrekking op de 2.5 tdi motor. Dit topic gaat over de multitronic automaat. Was die ook ok bevonden door Pedro?

  13. #52
    antonius's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Beste Audivrienden,

    Ik rijd nu een jaar met mijn occasion. Waarvan 10.000 kms met de caravan erachter (leeg 1000 kg). Heeft inmiddels 180.000 kms gelopen. Loopt als een speer. Bij 70.000 km is de Multitronic vervangen onder garantie.

    Wel belangrijk: met de caravan erachter of bij andere zware belasting (bv berg op bij Luik) rijd ik altijd in sportstand. Vanwege het hogere toerental. Omdat:
    De multitronic oliepomp pomt per 1000 toeren 9 liter olie per minuut rond. Een hoger toerental zorgt dus dat er meer olie per minuut rond gepompt wordt, waardoor de drukgroep minder belast wordt en de olie beter koelt. En dat vindt de Multitronic heel fijn!

    En op tijd olie verversen: bij een vakman (bv Eur-o-matic Oisterwijk), kost ongeveer 200-250 euro. Iedere 60.000 kms.

    Wil je meer weten: bel met Eur-o-matic in Oisterwijk. Die weten alles van Multitronics en andere automatische bakken.


    Groeten van Antonius.
    Audi A6 Avant 2.5TDI 120kW Multitronic (jan2004)

  14. #53
    Olala
    Guest

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    A4 20TDi PD, niet gechipt, 118000Km, net olie ververst en schakelt zijdezacht.
    Laatst gewijzigd door Olala; 29-03-10 om 19:20.

  15. #54

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Ik lees dat bij enkelen het één en ander onder fabrieksgarantie valt.

    Hoe zit het met de MT en de fabrieksgarantie? Wanneer stopt deze en moet er dan altijd voldoende onderhoudshistorie aanwezig zijn?
    Laatst gewijzigd door Barry2005; 05-04-10 om 17:29.

  16. #55

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Ik heb tot nu toe niks geen problemen gehad, heb een a4 van 2002 met bijna 140 dkm op de klok! De multitronic heeft wel direct in het begin een update gehad! Mocht ik er problemen mee krijgen laat ik hem reviseren, het rijd namelijk erg fijn!!

  17. #56

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Zijn er al veel problemen gekend met de Multitronic in een 2009 A6 2.0TFSI?

  18. #57

    Thumbs up Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Al 3 jaar geen problemen met Multitronic in mijn A4 Avant 1.9 TDI. De automaatbak heeft 210 duizend kilometer gedraaid.
    De tevens aanwezige tiptronic gebruik ik nauwelijks. Het rijdt super relaxt hoor met automaat!

    Een sleurhut komt er niet niet achter.

    groet,

  19. #58
    sanmanerit's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Zeker tevreden. Ik heb sinds begin 2009 met een A4 1.9 tdi MT avant, de kilometerstand bij aanschaf was 137000 en nu staat de teller op 177000. Na de aanschaf hoorde ik van de MT problemen en ondanks dat de auto dealeronderhouden was bleek uit niets dat de automaatolie ooit was vervangen. Dit heb ik dus gelijk laten doen.

    De auto heeft bij de vorige eigenaar geen trekhaak gehad, ik heb er af en toe een aanhanger achter (er zit dus nu wel een trekhaak onder) maar geen lomp zwaar geval, ook geen caravan.

    Het brandstofverbruik is ook netjes (1:17)

    Is het idd beter om in de bergen (oostenrijk etc) de sportstand te gebruiken? Voor mijn gevoel moet de boel juist dan harder draaien.

  20. #59

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Zat!!!

  21. #60

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Rijd prachtig, is meestal alsof ge in uw sofa ergens naartoe rijd. Alle die met mij meereden vonden het super. Echter redelijk prijzig, automaat.. automatisch kapot... dat ook. Zeker netjes olie vervangen, maken dat ge 7 lamellen zitten hebt (vervangen kost 1250Euro net (enkel de koppeling)), om de 60k olie van bak verversen (ca350euro), de regeleenheid laat het soms afweten (1200 tot 1400Euro), en aan 200k mag je hem waarschijnlijk volledig reviseren, maar daar ben ik nog niet aan... Hoop tegen die tijd dat ie in afrika rondtoert.
    Ook nog: vergeet het van een trekhaak erop te zetten. Als ge toch persee wilt: dan gaat bovengenoemde nog sneller.
    Nu, bij andere merken ook wel redelijk veel van 't zelfde.

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •