Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 102

Onderwerp: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Heb ook een B6 uit 2004 1.8t multitronic, inmiddels met 205.000km.
    Wel een trekhaak, maar in mijn bezit (al 70kkm) geen aanhanger achter gekomen, en dat blijft ook zo.

    Mijn regelunit was al bij de vorige eigenaar vervangen. Rij veel en helaas ook erg veel in de file (ook niet al te fijn voor de automaat in D)
    Inderdaad is hij traag bij het inschakelen naar R. Naar D of S is hij wel snel, vrijwel geen vertraging.

    Was ook ziek dat ik alles van tevoren had uitgezocht over deze Audi's, behalve over de Multitronic.
    Ik hou nog steeds mijn hart vast, maar vooralsnog rijdt het allemaal superfijn en zou niet anders meer willen..

    ...behalve dan dat de 1.8t bij mij een vrij onbetrouwbare partner is gebleken.
    Heel veel problemen met olieverlies en druk (verstopt aanzuigfilter), koelvloeistof verlies, en het lijkt maar niet op te houden.

    Binnenkort gaat hij naar de inruil, wil een auto met minder km.
    Of dat weer een Audi wordt...

  2. #82

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCIE Bekijk Berichten
    Ik weet niet hoe je aan 15.000km als vervangingsinterval komt, maar volgens mij is het vervangingsinterval 60.000 km.
    Met 15.000 ben ik elke 3-4 maanden aan de beurt.

    Verder ben ik het volledig met je eens:
    rijdt heerlijk en (nog) geen horror stories.
    UIt het onderhoudsboekje, vind het zelf ook opmerkelijk maar het stond er echt in.

  3. #83

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Bij mij is overigens ook nooit de olie van de versnellingsbak vervangen...
    wat ik nu wel merk is aandrijflijntrillingen tussen de 80 en 110km. Eigenlijk sinds mijn turbo vervangen is. Het bleek dat mijn auto veel vermogen kwijt was door een versleten turbo.

    Ik hoor vergelijkbare levensduurproblemen ook over diverse DSG versies van VAG, en als ik dat mag geloven zijn de maximale km standen dat die dingen halen nog een stuk lager.

  4. #84

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GSX1400 Bekijk Berichten
    UIt het onderhoudsboekje, vind het zelf ook opmerkelijk maar het stond er echt in.



    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #85

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remyh Bekijk Berichten



    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Das ook duidelijk voor welke jaargangen geld dit? Ik heb het uit de handleiding van de a6 c5 tot 2003, het (b)leek deel uit te maken van de 15.000 km beurt.
    Ik zal het nog eens na gaan zoeken 60.000 klinkt ook veel schappelijker.


  6. #86
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    60.000 is toch wel het maximale . Ik zou persoonlijk tussen de 30 en 40.000 verversen

  7. #87

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GSX1400 Bekijk Berichten
    Das ook duidelijk voor welke jaargangen geld dit? Ik heb het uit de handleiding van de a6 c5 tot 2003, het (b)leek deel uit te maken van de 15.000 km beurt.
    Ik zal het nog eens na gaan zoeken 60.000 klinkt ook veel schappelijker.
    Goeie... De mijne is in 2010 gebouwd, dus boekje uit 2010.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. Ad
  9. #88

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    376
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dedde Bekijk Berichten
    60.000 is toch wel het maximale . Ik zou persoonlijk tussen de 30 en 40.000 verversen
    Gezien de verhalen lijkt mij dat geen verspilling van geld


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remyh Bekijk Berichten
    Goeie... De mijne is in 2010 gebouwd, dus boekje uit 2010.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Ik heb het nog even na gezocht, is inderdaad 60.000 km ook voor de 2003 versie. Had kleine beurt bij de aflevering gekregen maar de tranmissieolie was met de voorgaande grote beurt niet zeker weten gedaan. vandaar de verwarring..

    gr

  11. #90

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Nu ik ook problemen heb met de auto, kwam deze link tegen: http://www.audi-gearbox-problems.co.uk/

    Tja, een eigen pagina voor alleen de multitronic in Engeland...

  12. #91

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Zo'n topic loopt hier op het forum ook hoor.

    Ik hoop alleen niet dat ik daar ooit iets moet gaan zoeken
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  13. #92
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Naga Bekijk Berichten
    Mijn grootste irritatie is het trage inschakelen bij wegrijden in D en helemaal in R. Kan daar niet goed aan wennen. Als ik in een cruise mood ben, dan gaat het allemaal helemaal zoals ik wil. Ben ik ook geduldig, heb ik geen haast, dan zitten de MT en ik helemaal op 1 lijn.
    Wanneer ik echter iets gejaagder ben, iets minder aandacht wil besteden aan soepel rijden, dan gaat het mis. Dan wil ik sneller bij een stoplicht weg dan de MT, wat resulteerd in schokken.
    Nou dat heb ik dus ook. Ik ben redelijk sportieve wagens gewend, maar in de D even een sprintje trekken (ook in S trouwens) resulteert eerst in een hickup bij het optrekken om vervolgens weg te schieten. Maar bij een echt stoplicht sprintje heb je dan al verloren en daar hou ik niet van
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  14. #93

    Standaard verzamelen van gegevens over multitronic / regeleenheid klachten

    beste,
    ik wil zoveel mogelijk namen en kentekens verzamelen van eigenaren die klachten hebben of hebben gehad met hun multitronic bak.
    zelf ben ik ook eigenaar van een A6 2.4 uit 2005 met problemen.
    gezien de vele klachten die er op internet te vinden zijn vroeg mijn rechtsbijstand om zoveel mogelijk namen en kentekens te verzamelen.
    op deze manier gaan we proberen om een terugroep actie af te dwingen of een vergoeding als u uw auto al heb laten repareren.

    mijn bak blijf in zijn p staan en ik kan alleen rijden door het knopje in te drukken achter de asbak.
    in afwachting van vele reacties

  15. #94
    RichS's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    52
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: verzamelen van gegevens over multitronic / regeleenheid klachten

    Ondanks oude topic, toch even de voor mij relevante antwoord plaatsen.

    Ja ik rij nu een jaar met deze oudere audi a4. Werkelijk subliem.
    Bak was met 250.000 gereviseerd.
    Verder prima onderhouden. Zeef ook schoon.
    Was eigenlijk een tijdelijke oplossing deze auto, maar als hij zo blijft rijden mag hij nog even blijven.

    En snel optrekken doet ie niet in D of S , maar op manual gaat dat best lekker als ie een beetje opgewarmd is.

    Kortom zeer fijne automaat.

  16. #95
    ferre's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Posts
    50
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: verzamelen van gegevens over multitronic / regeleenheid klachten

    rijd sinds 1 jaar en 2 maanden MT op een A5 cabrio en vind het zalig rijden.heb nu 19000 km.
    heb onlangs een caravan gekocht en dat gaat prima (Hobby 460).het verbruik zit rond de 8,5 liter per 100 km. wat ik zeer goed vind.(met hobby)
    wel moet je gewoon worden aan het rijden met de MT.effe rap wegschieten aan een rond punt is er niet bij of je moet al 1 sec. op voorhand gas geven.in sportmodus heeft die daar bijna geen last van. ook het rijden in heuvelachtig gebied (rond de moesel) heeft zo zijn minpuntjes ,zeker bij het bergaf rijden in "D".
    de motor "helpt" dan bij het afremmen en dat vind ik zeer ergerlijk .je komt dan beneden aan een rond punt ,staat bijna stil en de motor draait nog 2500 T/M.net of je krijgt rijlessen.dus afdalen is altijd manueel .
    zou ik die bak opnieuw kiezen ?? waar schijnlijk niet ,maar de 190 PK. versie was toen niet te krijgen met de multitronic .
    greetz
    ferre

  17. #96
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: verzamelen van gegevens over multitronic / regeleenheid klachten

    Bij mijn (voormalige) A4 2.4V6 cabrio uit 2004 was ik ook zeer goed te spreken over de MT. Het is geen sportieve bak, maar wel de meest comfortabele als je weet hoe je ermee om moet gaan. Nooit een probleem mee gehad (meer dan 150.000 km). Overigens had ik geen S- stand, dat kwam pas later. Alleen bergaf (wintersport) ging ik handmatig schakelen om de remmen te sparen.

  18. #97

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    96
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: verzamelen van gegevens over multitronic / regeleenheid klachten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RichS Bekijk Berichten
    Ondanks oude topic, toch even de voor mij relevante antwoord plaatsen.

    Ja ik rij nu een jaar met deze oudere audi a4. Werkelijk subliem.
    Bak was met 250.000 gereviseerd.
    Verder prima onderhouden. Zeef ook schoon.
    Was eigenlijk een tijdelijke oplossing deze auto, maar als hij zo blijft rijden mag hij nog even blijven.

    En snel optrekken doet ie niet in D of S , maar op manual gaat dat best lekker als ie een beetje opgewarmd is.

    Kortom zeer fijne automaat.
    Even snel optrekken in D of S kan ook wel. Maar ik heb het id dat t soms sneller is als je m even boos maakt in de D: paar keer helemaal kort maar snel het gaspedaal intrappen, dan gaat ie hoog lopen en dan wil ie wel :P
    Gedaan wat God verboden heeft; customchip 200pk-300Nm 1.8T MT - A4 B7 2005 sedan moroblau -

  19. #98
    Sebastiaanve's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    ik heb mijn Audi A6 2006 2.4 BDW (MT) gekocht met 109 duizend op de klok, ik heb hem vorige week verkocht met 170 duizend.
    Auto is altijd in onderhouden geweest bij Coen Donker te Veghel. maar merkte wel dat bak wat zenuwachtig werd met afremmen tot stilstand. Tot 169 duizend heb ik probleemloos gereden met de Audi, hij stond alleen voor onderhoud bij de dealer.
    Laatst gewijzigd door Sebastiaanve; 29-09-16 om 14:43.

  20. #99

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    149
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Ik heb altijd handmatig schakel gereden, in alle auto's, en dat zijn er best een heleboel. Vond automaat rijden iets voor 'oude' mensen en mensen die niet konden rijden. Sinds maart dit jaar een A6 S-line 2.0 tfsi MT met JD 260/400. Ik ben super tevreden en wil geen schakel-auto meer. Heb nu 9k gereden met de auto en deze heeft nu een km stand van 67k. Bak is volgens boekje bij 60k gespoeld en nieuwe olie. Schakelt helemaal geweldig. Hier dus een tevreden MT-rijder.
    De S is weer in de maand.

  21. #100

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Zijn er er tevreden Multitronic rijders?

    Ik heb sinds 2 jaar een A6 2.4 Multitronic van 2002. Ik had ook altijd een handgeschakelde gereden, en wist niet precies wat ik van een automaat/ multitronic moest verwachten. Voor weing aangeschaft bij een kmstand van 220.000km, en het reed voorteffelijk. Het enige dat ik niet prettig vond is een schok in de aandrijving bij wegrijden vanuit stilstand, maar vond dat dit de pret niet hoefde te drukken. Ik heb zo 2 jaar gerefen, en had gelezen dat de tranmissieolie elke 60.000km moet worden vervangen, en omdat ik dit jaar met de auto de vakantie tegemoet ging, heb ik alle vloeistoffen vervangen, waaronder ook de transmissieolie. Ik heb hierop even moeten studeren omdat hier wel een bepaalde werkwijze voor nodig is. Ik heb gelezen dat er 7 liter olie in de bak zit, en dat bij vervanging ongeveer 5-5,5 liter gewisseld wordt. Tot mijn verbazing kwam er maar 3,5 liter uit en ging er 5,5 liter in, daar er geen olielekkage te bekennen is, duid dit op slecht onderhoud door mensen die blijkbaar niet weten waar ze mee bezig zijn. Na deze oliewissel was de schok bij wegrijden uit stilstand verdwenen.
    Dus omdat de Multitronic na het (ik weet niet hoeveel km) met 2 liter te weinig olie heeft gereden met alleen 1 punt van ergernis tot gevolg, en na correct onderhoud dit punt is verdwenen ben ik een zeer tevreden Multitronic rijder.

Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •