Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: 80 B4 2.3 E bj 91 krijg ik niet aan de praat...

  1. #1

    Standaard 80 B4 2.3 E bj 91 krijg ik niet aan de praat...

    Hallo allen,

    Ben al een tijdje bezig met de Audi 80 van mijn dochter.
    het is een B4 met NG motor.
    Met heel veel moeite wil hij een beetje stationair draaien, maar ook al trap je het gas vol in, dan komt hij niet op toeren.
    Ik heb de verdelerkap en bougies al vervangen.
    De knippercode geeft 4444 aan, dus volgens mij is er met de injectie niets loos. Als ik de luchtweger iets optil, worden de bougies zeiknat.... dus benzine lijkt hij wel te krijgen.
    Ik heb volgens de vraagbaak de bobine (door)gemeten en lijkt ook goed te zijn. De hall-voeler idem-dito.
    De Timing staat goed (nokkenas).
    Compressie is op alle 5 cilinders ca. 8,5 bar.
    Kan het zijn dat de ontstekingsmodule gewoon stuk is, en zo ja kan ik dat nog controleren?
    Ik geef het normaal niet zo snel op, maar denk er hard over om de 80 naar de sloop te brengen......Wel jammer van de 4 gloednieuwe banden en achterschokbrekers..)

    Heeft iemand goede raad en/of advies?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ontstekingsmodule stuk is mogelijk, ben ik ook eens tegengekomen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    guido
    Guest

    Standaard

    ik weet niet of het bij de NG ook zo is maar voor het geval dat ..... Bij de andere 5 cilinders wordt de fout niet opgeslagen. Dus probeer nog een keer te starten en houd het contact aan staan en probeer dan nogmaals de foutcode uit te lezen. Misschien geeft hij dan wel een foutcode. Niet opgeven het kan niet moeilijk zijn.

  4. #4
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Ontsteking; bougiekabels, bobine enzo in orde?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz
    Ontsteking; bougiekabels, bobine enzo in orde?
    Zoals in eerste berichtje: Ja, dat alles vervangen of gecontroleerd.

    Heb ook de knippercodetest gedaan met eerst starten en dan kontakt aan laten staan en dan knippercode aflezen.


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    is de toerental sensor en/of de odp sensor gekontroleerd?
    deze zijn ook noodzakelijk om hem te laten draaien.
    (toevallig was bij mij de odp sensor defect met hetzelfde resultaat)

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    is de toerental sensor en/of de odp sensor gekontroleerd?
    deze zijn ook noodzakelijk om hem te laten draaien.
    (toevallig was bij mij de odp sensor defect met hetzelfde resultaat)
    Dat klinkt goed, waar kan ik die vinden en eventueel hoe te testen?

  8. Ad
  9. #8
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle57

    Dat klinkt goed, waar kan ik die vinden en eventueel hoe te testen?
    beiden zitten ze tegen het vliegwiel aan (naast elkaar)
    de odp sensor test je met een Ohm meter.
    met 1e en 2e stekker in de aansluiting kom je op 1KOhm
    tussen 1e en 3e 0 zoals ook tussen 2e en 3e
    zo ook met die RPM sensor.

  10. #9

    Standaard

    Heb je de computer goed uitgelezen?.... je behoort dit 2 maal achter elkaar te doen. Dus: 10 minuten rijden met minimaal 1 keer maximaal gas geven en denk erom alle elektriche apparaten uit! ook de airco en blower!. Motor laten lopen en eerste keer uitlezen, dan nogmaals overbruggen dan code 0.0.0.0 dan nogmaals overbruggen en weer uitlezen.

    eerste uitlezing is onsteking apparaat en 2e uitlezing is de inspuitcomputer.

    Tevens is het mogelijk om de stuurstroom drukregelaar, koolstofklep, stationair regelaar en koudestart ventiel te testen.

    Dit doe je door de zekering in de brandstof relais te prikken en het contact aan te zetten (niet starten). Vervolgens de zekering verwijderen en de stappen op te volgen middels elke keer overbruggen. je kunt de regelaar iedere keer activeren door de volgas schakelaar in te drukken.

    Succes.

  11. #10

    Standaard

    sorry, was dit over het hoofd gezien.

    maar.... 8.5 bar op je inspuitventielen..... dat is wel eruuuug veel!

    Hier heb ik niet zeveel kijk op, mischien iemand anders?

    Die waarde is in iedergeval niet goed! (Drukregelaar tussen pomp en LMM?)

    succes.

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arbo1972
    sorry, was dit over het hoofd gezien.

    maar.... 8.5 bar op je inspuitventielen..... dat is wel eruuuug veel!

    Hier heb ik niet zeveel kijk op, mischien iemand anders?

    Die waarde is in iedergeval niet goed! (Drukregelaar tussen pomp en LMM?)

    succes.
    8,5 bar is natuurlijk druk in de cilinders bij compressietest, niet op de injectoren.
    Helaas wil de auto niet meer rijden, dus de test zoals jij hierboven (eerdere posting) beschrijft, gaat niet lukken. Ook heb ik geen extrazekeringhouder op benzinepomprelais.

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    Beiden zitten ze tegen het vliegwiel aan (naast elkaar)
    de odp sensor test je met een Ohm meter.
    met 1e en 2e stekker in de aansluiting kom je op 1KOhm
    tussen 1e en 3e 0 zoals ook tussen 2e en 3e
    zo ook met die RPM sensor.
    Zal deze spoedig testen, bedankt!

  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle57
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    Beiden zitten ze tegen het vliegwiel aan (naast elkaar)
    de odp sensor test je met een Ohm meter.
    met 1e en 2e stekker in de aansluiting kom je op 1KOhm
    tussen 1e en 3e 0 zoals ook tussen 2e en 3e
    zo ook met die RPM sensor.
    Zal deze spoedig testen, bedankt!
    Volgens mij heeft deze 80 2.3 E (NG) de betreffende sensoren niet.
    Heb in een vraagbaak van de audi 100 idd zulke sensoren gezien, maar in de vraagbaak van de 80 zitten ze niet.

  15. #14
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle57
    Volgens mij heeft deze 80 2.3 E (NG) de betreffende sensoren niet.
    Heb in een vraagbaak van de audi 100 idd zulke sensoren gezien, maar in de vraagbaak van de 80 zitten ze niet.
    een NG heeft toch voledig elektronise ontsteking?
    dan heb je een Hall gever een ODP sensor en een Toerental sensor nodig
    ism de Kjetronic.
    en met Kat ook nog een Lambda sonde.

  16. #15

    Standaard

    Ja lekker weer van mij....ff te snel gelezen....ik moest ook weg vanmorgen en ff te weinig tijd om GOED te lezen :roll:

    Maar uuh..... haha 8.5 bar compressie druk vind ik weer weinig... zit tegen de grens van goed en fout!

    ...heel veel succes.... mocht me nog wat te binnen schieten plaats ik het zeker

    ...nog een paar dingen:

    *LMM vast (ff met je handen die hefboom indrukken via luchtfilter)
    *Trek ff de stationair regelaar los!
    *Meet je bougie kabels.
    *Rotor schoonmaken, droog!
    *Kijk of je nullast schakelaar onderbroken wordt
    *evt ff alle stekker lostrekken van de regelaars (noodloop)
    *Haal de onstekings module er eens uit en check de verbindingen op de 2 printjes.... er is een lading geweest waar dit zeer slecht gesoldeerd was.... was ook bij mij het geval geweest..... audi 100 uit 1990.

  17. #16

    Standaard

    Ik heb ze nog niet kunnen vinden, ik neem aan dat deze op het koppelingshuis zouden moeten zitten? Ik heb op de schema's zitten kijken van de 100 en de 80: op de 100 staan ze wel aangegeven, maar op de 80 niet.... Als iemand de juiste locatie weet?

    Ik heb voor de zekerheid de bobine van de 80 op Cabrio gezet en deze deed het prima.
    Ik wilde ook de ontekings-unit op de Cabrio proberen, maar deze zit natuurlijk op een andere plaats..... Weet iemand mij zo te vertellen waar deze unit bij een cabrio 2,3 zit?

    alvast dank van een moedeloze sleutelaar

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle57
    Volgens mij heeft deze 80 2.3 E (NG) de betreffende sensoren niet.
    Heb in een vraagbaak van de audi 100 idd zulke sensoren gezien, maar in de vraagbaak van de 80 zitten ze niet.
    een NG heeft toch voledig elektronise ontsteking?
    dan heb je een Hall gever een ODP sensor en een Toerental sensor nodig
    ism de Kjetronic.
    en met Kat ook nog een Lambda sonde.
    NG is een K-jet, daar zit weinig electronica in. Ik denk dat je `m verward met de 7A (20v), die heeft die sensoren wel.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  19. #18
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3

    NG is een K-jet, daar zit weinig electronica in. Ik denk dat je `m verward met de 7A (20v), die heeft die sensoren wel.
    nope
    een K-jet heeft ze ook nodig. niet voor de inspuit maar wel de VEO, samen maken ze een explosiefmengsel

  20. #19

    Standaard

    Oke, ik blijf zoeken.... :-|

    Wil iemand mij vertellen waar de ontstekingsmodule bij een 2.3 Cabrio geplaatst is?
    Bij de B4 zit hij rechtsonder bij de A-stijl achter een plastig afdekding...
    Op die plaats zit hij bij mijn Cabrio dus niet...Ik wil hem ff uitwisselen met de unit van de B4.

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Volgens mij rechts onder het dashboard, bij het handschoenenkastje... maar da's weer wat te lang geleden om zeker te weten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •