Ontstekingsmodule stuk is mogelijk, ben ik ook eens tegengekomen.
Hallo allen,
Ben al een tijdje bezig met de Audi 80 van mijn dochter.
het is een B4 met NG motor.
Met heel veel moeite wil hij een beetje stationair draaien, maar ook al trap je het gas vol in, dan komt hij niet op toeren.
Ik heb de verdelerkap en bougies al vervangen.
De knippercode geeft 4444 aan, dus volgens mij is er met de injectie niets loos. Als ik de luchtweger iets optil, worden de bougies zeiknat.... dus benzine lijkt hij wel te krijgen.
Ik heb volgens de vraagbaak de bobine (door)gemeten en lijkt ook goed te zijn. De hall-voeler idem-dito.
De Timing staat goed (nokkenas).
Compressie is op alle 5 cilinders ca. 8,5 bar.
Kan het zijn dat de ontstekingsmodule gewoon stuk is, en zo ja kan ik dat nog controleren?
Ik geef het normaal niet zo snel op, maar denk er hard over om de 80 naar de sloop te brengen......Wel jammer van de 4 gloednieuwe banden en achterschokbrekers..)
Heeft iemand goede raad en/of advies?
ik weet niet of het bij de NG ook zo is maar voor het geval dat ..... Bij de andere 5 cilinders wordt de fout niet opgeslagen. Dus probeer nog een keer te starten en houd het contact aan staan en probeer dan nogmaals de foutcode uit te lezen. Misschien geeft hij dan wel een foutcode. Niet opgeven het kan niet moeilijk zijn.
Heb je de computer goed uitgelezen?.... je behoort dit 2 maal achter elkaar te doen. Dus: 10 minuten rijden met minimaal 1 keer maximaal gas geven en denk erom alle elektriche apparaten uit! ook de airco en blower!. Motor laten lopen en eerste keer uitlezen, dan nogmaals overbruggen dan code 0.0.0.0 dan nogmaals overbruggen en weer uitlezen.
eerste uitlezing is onsteking apparaat en 2e uitlezing is de inspuitcomputer.
Tevens is het mogelijk om de stuurstroom drukregelaar, koolstofklep, stationair regelaar en koudestart ventiel te testen.
Dit doe je door de zekering in de brandstof relais te prikken en het contact aan te zetten (niet starten). Vervolgens de zekering verwijderen en de stappen op te volgen middels elke keer overbruggen. je kunt de regelaar iedere keer activeren door de volgas schakelaar in te drukken.
Succes.
8,5 bar is natuurlijk druk in de cilinders bij compressietest, niet op de injectoren.Oorspronkelijk geplaatst door arbo1972
Helaas wil de auto niet meer rijden, dus de test zoals jij hierboven (eerdere posting) beschrijft, gaat niet lukken. Ook heb ik geen extrazekeringhouder op benzinepomprelais.
Ja lekker weer van mij....ff te snel gelezen....ik moest ook weg vanmorgen en ff te weinig tijd om GOED te lezen :roll:
Maar uuh..... haha 8.5 bar compressie druk vind ik weer weinig... zit tegen de grens van goed en fout!
...heel veel succes.... mocht me nog wat te binnen schieten plaats ik het zeker
...nog een paar dingen:
*LMM vast (ff met je handen die hefboom indrukken via luchtfilter)
*Trek ff de stationair regelaar los!
*Meet je bougie kabels.
*Rotor schoonmaken, droog!
*Kijk of je nullast schakelaar onderbroken wordt
*evt ff alle stekker lostrekken van de regelaars (noodloop)
*Haal de onstekings module er eens uit en check de verbindingen op de 2 printjes.... er is een lading geweest waar dit zeer slecht gesoldeerd was.... was ook bij mij het geval geweest..... audi 100 uit 1990.
Ik heb ze nog niet kunnen vinden, ik neem aan dat deze op het koppelingshuis zouden moeten zitten? Ik heb op de schema's zitten kijken van de 100 en de 80: op de 100 staan ze wel aangegeven, maar op de 80 niet.... Als iemand de juiste locatie weet?
Ik heb voor de zekerheid de bobine van de 80 op Cabrio gezet en deze deed het prima.
Ik wilde ook de ontekings-unit op de Cabrio proberen, maar deze zit natuurlijk op een andere plaats..... Weet iemand mij zo te vertellen waar deze unit bij een cabrio 2,3 zit?
alvast dank van een moedeloze sleutelaar