Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 41011121314
Resultaten 261 tot 265 van de 265

Onderwerp: Coupe 2.3E wil niet meer starten

  1. #261
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    @4everaudicoupedriver: ik weet niet of je een schommelende lambdawaarde kunt meten met een multimeter. Ik zou eerder een scoop erop aansluiten en het signaal bekijken. btw, lambda's regelen niks, ze meten alleen de hoeveelheid zuurstof in je uitlaatgassen. In oudere auto's zoals de onzen met NG motor, geeft de lambda alleen een arm en rijk waarde aan. Als je dus met een scoop gaat meten dan moet je iets zien wat op een blokgolf lijkt, met een frequentie van ongeveer 1,5-2 Hz. Lambda's gaan zelden echt stuk, ze worden alleen heel langzaam, waardoor de regeling niet meer werkt. Het kan dus goed zijn dat als je gas geeft, je deze grote verandering wel kan zien op een multimeter. Ze gaan ongeveer 150.000 km mee, dan heb je het wel gehad. Als dat zo is, zo ik hem vervangen, je krijgt er ook een zuiniger auto voor terug...

    Arnout

  2. #262

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ok Arnout, bedankt voor je reactie! De auto heeft 250.000 kilometer gelopen dus ik verwacht dat deze nu wel aan zijn eind is al is hij tussendoor misschien ook wel eens vervangen.
    Ik ga hem dus preventief vervangen om te kijken of hij dan beter gaat lopen.
    Als hij na het vervangen van de lambda nog steeds zo beroerd loopt, ga ik met de auto naar een bosch servicecenter.
    Misschien dat zij de afstelling nog kunnen controleren en of het co bijvoorbeeld goed afgesteld staat.
    Ik laat nog wel even weten of het vervangen van de lambda helpt of niet.

  3. #263

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik heb de nieuwe lambdasonde vandaag binnengekregen dus ga hem er vanavond onder zetten.
    Wil eigenlijk ook even controleren of mijn katalysator niet verstopt zit, dus ik denk dat ik deze er eerst even tussen uit haal om te kijken of dat verschil maakt wat ademen van de motor betreft. De lambdasonde is dan ook wat makkelijker te verwisselen. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

  4. #264

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Hallo Allemaal,

    Nadat ik de lambdasonde er onder heb gezet heb ik opnieuw een meting gedaan.
    Ik heb nu wel schommelende waarden tussen de 0,1 en 0,2 volt.
    Volgens mij is dat veel te laat en heb ik dus een te arm mengsel waardoor hij ook stationair zo beroerd loopt.
    Ik snap niet hoe dat kan omdat we hem met de stroboscoop hebben afgesteld op 15 graden.
    Ik denk dat ik nu zo'n beetje alles wel gehad heb wat het zou kunnen zijn dus ik ga binnenkort naar een bosch service center.
    Misschien dat zij nog een idee hebben hoe ik van dat beroerde stationair lopen af kom.
    Toch nog even de afstelling laten controleren en een brandstofdrukmeting laten uitvoeren.

  5. #265
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Een heel erg leerzaam topic, kan ik erg goed gebruiken nu ik de NG weer tiptop in orde wil krijgen.
    Chapeau voor de uitgebreide professionele uitleg, subliem!

    Grtz,
    Roy
    Laatst gewijzigd door RoyvW; 11-09-09 om 13:28.


Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 41011121314

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •