Pagina 3 van 17 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 333

Onderwerp: ABT Chiptuning 1.8 TFSI 120pk naar 211 pk

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    Ennnnn divos hoe bevalt de tuning????
    heb m vanochtend opgehaald! heb m nog niet heel goed uit kunnen testen (file file) maar het verschil is enorm. in elke versnelling veel meer power. vooral in zn 1 en 2 zat ik zwaar te genieten.

    zal nog wel even een update geven als ik wat meer gereden heb maar de tuning is zeker aan aanrader.

  2. #42

    Standaard

    Ok, we wachten af....

  3. #43
    Floretzilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    53
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard tuning 120 pk naar 211 pk Abt

    Divos, mag ik vragen welke motorcode jij hebt? Ik heb mijn nieuwe A4 120 pk op 18 april jl. opgehaald maar volgens de dealer kan deze nog niet getuned worden. Mijn motorcode is CDHA. Alleen motorcode CABA was vrijgegeven door ABT. Betreft jouw A4 een nieuwe of een occasion?

    Alvast bedankt voor je reactie.
    Laatst gewijzigd door Floretzilver; 04-06-09 om 19:57.

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lavagrau Bekijk Berichten
    Divos, mag ik vragen welke motorcode jij hebt? Ik heb mijn nieuwe A4 120 pk op 18 april jl. opgehaald maar volgens de dealer kan deze nog niet getuned worden. Mijn motorcode is CDHA. Alleen motorcode CABA was vrijgegeven door ABT. Betreft jouw A4 een nieuwe of een occasion?

    Alvast bedankt voor je reactie.
    geen probleem maar waar vind ik dat? overigens is mijn auto van afgelopen maand dus ook nieuw. tuning voor deze motor is ergens in april vrijgegeven. ik hoorde wel van de dealer dat ze vooraf altijd een check moeten doen per auto of de tuning kan. in 1% van de gevallen zou het namelijk om een of andere reden niet kunnen. maar als je aangeeft waar ik die motorcode kan vinden, zal ik even kijken voor je.

  5. #45
    Floretzilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    53
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door divos Bekijk Berichten
    geen probleem maar waar vind ik dat? overigens is mijn auto van afgelopen maand dus ook nieuw. tuning voor deze motor is ergens in april vrijgegeven. ik hoorde wel van de dealer dat ze vooraf altijd een check moeten doen per auto of de tuning kan. in 1% van de gevallen zou het namelijk om een of andere reden niet kunnen. maar als je aangeeft waar ik die motorcode kan vinden, zal ik even kijken voor je.
    De motorcode kun je vinden op de sticker op de eerste bladzijde van het serviceboekje (serviceplan) bij punt 3. Hier staat ook de productiedatum op. Mijn auto is geproduceerd in 03/09. Wat is jouw productiedatum?

    Hoe bevalt de tuning? Denk dat hij met name bij het doortrekken in de versnellingen boven de 4000 tpm beter bij de les is. Ik vind zelf dat hij origineel tot circa 4000 tpm aardig doortrekt maar dat hierboven de fut er een beetje uit gaat. Dit heb ik ook teruggezien in een rollenbankmeting van een origineel exemplaar. Deze had al 144 pk en 259 Nm! Koppelverloop was alleen zeer grillig en gaat na 3500 tpm al omlaag. Dit in tegenstelling tot de 160 pk versie. Ook ik heb begrepen dat de motor en de turbo indentiek zijn bij de 120 pk en 160 pk versie. De 120 pk versie is enkel sofwarematig geknepen! Heb jij een avant of een limousine en wat is de kleur? In tegenstelling tot mijn nickname rijdt ik in een quartgrijze limousine PLB.
    Ik zou het zeer op prijs stellen als je een uitgebreid verslag zou willen schrijven wat er na de tuning precies veranderd is. Weet je ook hoeveel pk en koppel je nu precies hebt?
    Laatst gewijzigd door Floretzilver; 05-06-09 om 19:50.


  6. #46

    Standaard

    En Divos hoe is het met je tuning?

  7. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lavagrau Bekijk Berichten
    De motorcode kun je vinden op de sticker op de eerste bladzijde van het serviceboekje (serviceplan) bij punt 3. Hier staat ook de productiedatum op. Mijn auto is geproduceerd in 03/09. Wat is jouw productiedatum?

    Hoe bevalt de tuning? Denk dat hij met name bij het doortrekken in de versnellingen boven de 4000 tpm beter bij de les is. Ik vind zelf dat hij origineel tot circa 4000 tpm aardig doortrekt maar dat hierboven de fut er een beetje uit gaat. Dit heb ik ook teruggezien in een rollenbankmeting van een origineel exemplaar. Deze had al 144 pk en 259 Nm! Koppelverloop was alleen zeer grillig en gaat na 3500 tpm al omlaag. Dit in tegenstelling tot de 160 pk versie. Ook ik heb begrepen dat de motor en de turbo indentiek zijn bij de 120 pk en 160 pk versie. De 120 pk versie is enkel sofwarematig geknepen! Heb jij een avant of een limousine en wat is de kleur? In tegenstelling tot mijn nickname rijdt ik in een quartgrijze limousine PLB.
    Ik zou het zeer op prijs stellen als je een uitgebreid verslag zou willen schrijven wat er na de tuning precies veranderd is. Weet je ook hoeveel pk en koppel je nu precies hebt?
    Bij punt 3 staat 'CDHA'. productie is 04/09. ik heb een limousine in phantomzwart metallic met sportonderstel, plb en 18 inch 5 spaaks velgen. hoeveel koppel pk kun je volgens mij vinden op de abt site waarbij je een vergelijking ziet tussen tuning voor en na.

    tuning zelf bevalt heel goed. in zn 1 trekt ie door tot 6000 rpm. in zn twee pakt ie m vooral vanaf 3000 rpm vol op en dna blijft ie doortrekken. verschil met 120 pk is heel veel. nu had ik toevallig een 160 als leenauto toen mijn 120 pk werd getuned en ik denk dat de standaard 160 pk en de getunede 120 pk redelijk met elkaar vergelijken te zijn qua koppel en snelheid. misschien dat de 120 pk nog iets sneller is.

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door divos Bekijk Berichten
    tuning zelf bevalt heel goed. in zn 1 trekt ie door tot 6000 rpm. in zn twee pakt ie m vooral vanaf 3000 rpm vol op en dna blijft ie doortrekken. verschil met 120 pk is heel veel. nu had ik toevallig een 160 als leenauto toen mijn 120 pk werd getuned en ik denk dat de standaard 160 pk en de getunede 120 pk redelijk met elkaar vergelijken te zijn qua koppel en snelheid. misschien dat de 120 pk nog iets sneller is.
    .....dat zou op zich wel raar zijn dat de getunede 120 naar 211pk het zelfde zou zijn als een ongetunede 160pk..... In acceleratie van 0-100 wel, dat lijkt zo ook op de site van ABT. Maar het verschil in koppel 330nm voor de getunede 120pk en 250nm voor de standaard 160pk versie moet toch erg merkbaar zijn lijkt me. Of ABT loopt de boel te flessen.....

    ...mmmhhh, ben verbaasd over je eerste indruk. Had meer verwacht als ik eerlijk ben. Jij niet?
    Laatst gewijzigd door Icul8r; 09-06-09 om 22:14.

  10. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    .....dat zou op zich wel raar zijn dat de getunede 120 naar 211pk het zelfde zou zijn als een ongetunede 160pk..... In acceleratie van 0-100 wel, dat lijkt zo ook op de site van ABT. Maar het verschil in koppel 330nm voor de getunede 120pk en 250nm voor de standaard 160pk versie moet toch erg merkbaar zijn lijkt me. Of ABT loopt de boel te flessen.....

    ...mmmhhh, ben verbaasd over je eerste indruk. Had meer verwacht als ik eerlijk ben. Jij niet?
    ik heb me ook meer gefixeerd op de acceleratie en niet zozeer op de koppel. ik heb die 160 ongetuned ook maar 1 dag gereden dus het is wel lastig om op basis daarvan een goed vergelijking te maken. zoals ik al zei denk ik dat de getune 120 pk wat krachtiger aanvoelt als de ongetunede 160 pk maar ik vond het verschil zeker niet ernorm. desalniettemin beb ik er heel tevreden over. die 120 pk mist teveel power en getuned vind ik het een super auto.

  11. #50
    Floretzilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    53
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door divos Bekijk Berichten
    Bij punt 3 staat 'CDHA'. productie is 04/09. ik heb een limousine in phantomzwart metallic met sportonderstel, plb en 18 inch 5 spaaks velgen. hoeveel koppel pk kun je volgens mij vinden op de abt site waarbij je een vergelijking ziet tussen tuning voor en na.

    tuning zelf bevalt heel goed. in zn 1 trekt ie door tot 6000 rpm. in zn twee pakt ie m vooral vanaf 3000 rpm vol op en dna blijft ie doortrekken. verschil met 120 pk is heel veel. nu had ik toevallig een 160 als leenauto toen mijn 120 pk werd getuned en ik denk dat de standaard 160 pk en de getunede 120 pk redelijk met elkaar vergelijken te zijn qua koppel en snelheid. misschien dat de 120 pk nog iets sneller is.
    Dank je wel Divos voor het nakijken. Wij hebben dus dezelfde motorcode. Het moet dus in het ECU nummer zitten waarom mijn A4 helaas nog niet gechipt kan worden. De top afgelopen weekend in Dld was voor mijn originele 206 km per uur. Ben benieuwd of jouw gechipte de beloofde 239 km per uur haalt. Divos bij welke dealer heb je de auto laten chippen?
    Laatst gewijzigd door Floretzilver; 10-06-09 om 12:30.

  12. #51

    Standaard

    De 120 en 160 Pk zijn geen 100% identieke motoren. Er zit o.a. een verschil in de slag.

    http://www.autoweek.nl/forum/read.php?8,4013769

    Maar ik verwacht ook dat de versnellingsbakverhoudingen verschillen. Kan dit zo snel even niet vinden.

    Jeroen

  13. #52
    Floretzilver's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    53
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeronimo Bekijk Berichten
    De 120 en 160 Pk zijn geen 100% identieke motoren. Er zit o.a. een verschil in de slag.

    http://www.autoweek.nl/forum/read.php?8,4013769

    Maar ik verwacht ook dat de versnellingsbakverhoudingen verschillen. Kan dit zo snel even niet vinden.

    Jeroen
    Jeronimo, dit betreft een schrijffoutje in de pdf file van Abt. Boring en slag zijn wel hetzelfde! Heb dit namelijk in een andere pdf file teruggezien en meerdere kenners bevestigen dit ook. Er zit alleen een verschil in de versnellingsbakverhouding.

  14. #53

    Standaard

    ...interessant allemaal en het zou me verbazen. Ik kan ook niet wachten tot ik die van mij krijg (2e week juli). Ik heb proef gereden in de 160 en 120pk en vond toen al een duidelijk verschil. Ik hoop alleen dat ik van de getunede 120pk helemaal achterover sla..... Het blijft allemaal een beetje vaag zo.

    Ik zag dat ABT nu de 2.0TFSI ook tuned vanaf 180 en 211 naar 275...zou dit "identiek" vaag zijn????

  15. #54

    Standaard

    Ook ik ben voornemens mijn a4 1.8 120 Pk te laten tunen maar als de overbrengingen anders zouden zijn wat betekend dit dan concreet?
    Ik heb hier niet zoveel verstand van?
    waar ik vooral in geintereseerd ben is of de 120Pk versie meer toeren maakt bij een bepaalde snelheid dan de 160 Pk variant laten we zeggen bij 120Km/u. Tijdens mijn proefrit in een 160Pk auto viel het me op dat deze relatief weinig toeren maakt en daardoor lekker rustig loopt. Ik zou het jammer vinden als de 120Pk auto ineens een stuk meer toeren zou maken.

    groeten,

    John

  16. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johns Bekijk Berichten
    Ook ik ben voornemens mijn a4 1.8 120 Pk te laten tunen maar als de overbrengingen anders zouden zijn wat betekend dit dan concreet?
    Ik heb hier niet zoveel verstand van?
    waar ik vooral in geintereseerd ben is of de 120Pk versie meer toeren maakt bij een bepaalde snelheid dan de 160 Pk variant laten we zeggen bij 120Km/u. Tijdens mijn proefrit in een 160Pk auto viel het me op dat deze relatief weinig toeren maakt en daardoor lekker rustig loopt. Ik zou het jammer vinden als de 120Pk auto ineens een stuk meer toeren zou maken.

    groeten,

    John
    Ik denk dus dat het verschil in toeren komt door de eindoverbrening. Met minder pk's moet je hoger in toeren blijven dunkt mij. Vandaar uit redenerend, zou je bij de getunede 120pk met de kortere eindoverbrengingen juist een agressieve\snelle auto moeten krijgen of zie ik dat nu verkeerd?

  17. #56
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Dat zie je goed, tenzij ze weer té licht zijn.. Dan krijg je het vermogen weer niet lekker weg.

    @ Johns: als je nu al in de 120pk rijdt, zal je dezelfde toeren houden, uiteraard. Dit zal niet veranderen, tenzij je een andere versnellingsbak monteert. Overigens vind ik het raar dat een winst van 144pk > 211pk (de 120pk is stock al meerdere malen als 140+ voorbij gekomen) niet zo extreem wordt gevoeld.. Mijn "ouwe" A4 1.8T 150pk is naar 190 gegaan, en da's echt een enorm verschil, véél sneller!

  18. #57
    misteriks
    Guest

    Smile

    Ik zal me ook maar bekend maken dan en me aansluiten bij het lijstje

    Mijn nieuwe A4 (Limousine) ProLineB 1.8 120 PK Multitronic staat ook in bestelling. Lever datum nog niet bekend, maar zal ergens eind augustus zijn.
    Hij wordt geleased via PON en de ABT tuning naar 211 pk is ook opgenomen in de lease offerte.

    Ik ben dus ook zeer benieuwed naar jullie ervaringen.
    Laatst gewijzigd door misteriks; 10-06-09 om 22:05.

  19. #58

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door misteriks Bekijk Berichten
    Ik zal me ook maar bekend maken dan en me aansluiten bij het lijstje

    Mijn nieuwe A4 (Limousine) ProLineB 1.8 120 PK Multitronic staat ook in bestelling. Lever datum nog niet bekend, maar zal ergens eind augustus zijn.
    Hij wordt geleased via PON en de ABT tuning naar 211 pk is ook opgenomen in de lease offerte.

    Ik ben dus ook zeer benieuwed naar jullie ervaringen.
    Hoi Misteriks,

    Welkom in dit mooie topic van slimme mensen

    Ik ga de komende 2 weken op vakantie met mijn huidige Passat 2.0 uit 2004.... Nog even doorbijten. Na de vakantie moet ik waarschijnlijk nog een weekje wachten....en dan weet ik meer en kan ik mijn ervaringen posten....

    Greetz

  20. #59

    Standaard

    @Divos, even voor de duidelijkheid. Jij hebt ook de tuning van ABT neem ik aan. Niet van JB, etc.?

  21. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    @Divos, even voor de duidelijkheid. Jij hebt ook de tuning van ABT neem ik aan. Niet van JB, etc.?

    klopt. is een leaseauto dus ik moest via Abt de tuning laten doen.

Pagina 3 van 17 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •