Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 333

Onderwerp: ABT Chiptuning 1.8 TFSI 120pk naar 211 pk

  1. #101

    Standaard

    Weet inmiddels weer wat meer. Het blijkt (misschien vanaf het 2010 model) niet mogelijk zijn om enkel de ECU op te sturen voor tuning. De hele auto moet aanwezig zijn om inderdaad via een laptop (OBD) de tuning te laden. Mij werd verteld dat de auto wordt uitgelezen en vervolgens naar PON wordt geupload. Daar laden ze de software en sturen de getunede software weer terug naar de dealer, waarna hij weer ingeladen kan worden. Zou nog steeds allemaal waar kunnen zijn. Moet vanmiddag terug, zodat ze kunnen vaststellen dat de software idd goed is.

    Maaruuhh, Lavagrau waar kom je vandaan? Zou nog steeds een keer ook als de tuning helemaal gelukt is een keertje willen vergelijken met een andere getunede ABT auto. Puur voor de interesse zeg maar.

    Ook ik kan niet naar JD ivm de leasemaatschappij uiteraard.

  2. #102

    Standaard

    <Quote>
    Tip: neem eens contact op met Van Udenhout in Den Bosch. Mijn eigen dealer was ook niet zo goed op de hoogte van tuning. Bij Van Udenhout is tuning gewoon een begrip wat ze zeer goed promoten en uitdragen.
    </Quote>

    Ben ik ff blij dat ik mijn auto geleverd krijg via Van Udenhout ;-) Alleen krijg ik in Augustus een modeljaar 2010 A4 Avant. Hopen dus dat ABT de "upgrade" heeft vrijgegeven. Anders zit ik in hetzelfde schuitje als cul8er...

    Jeronimo

  3. #103

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lavagrau Bekijk Berichten
    Volgens hen staat Abt erom bekend dat zij de opgegeven waardes niet exact halen.
    Bij de PON/ABT Tuning staat aangegeven dat er een verschil kan zijn van + of - 5%. Als je onder die 5% zou zitten, zou ik ook mooi terug gaan. Als mijn A3 straks is ingereden (ook met ABT) gaat hij ook op de rollerbank.
    Audi A4 Avant Pro Line S B&O 1.8tfsi met ABT. Extra: MMI Plus, Servotronic, Sportonderstel, Licht en regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, auto hold assist.

  4. #104
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Ik ben van mening dat je die 5% nooit kan garanderen... Dat is allemaal teveel afhankelijk van het weer (serieus), de staat van de motor, de manier van gas geven en of de software überhaupt wel exact passend is voor jouw blok..

    Met mijn beide gechipte auto's merk ik dat regen en/of zonneschijn héél veel effect hebben op 't vermogen, maar dan ook echt veel. Meer dan 5%..

    De waarde die wordt gegeven is bij een bepaalde temperatuur en luchtvochtigheidsgraad gemeten, je zou als je eerlijk bent dezelfde omstandigheden moeten benaderen. Als jij straks in de winter met een klein beetje mist de bank op gaat, heb je kans dat er niet 211pk, maar 230pk uitkomt. 's Zomers met 35 graden heb je kans op krap 180pk...

  5. #105

    Standaard

    Vrijdagmiddag nog bij Hoogenboom geweest in Rotterdam waar de tuning dan gedaan is. Ze hebben mijn auto nog een keer uitgelezen met de software van ABT (nu dus zeker dat het ABT tuning is wat ik krijg) en opnieuw de gewijzigde software proberen te uploaden. Geen effect. Ga morgen weer terug en dan is afgesproken dat ze ABT bellen en laten meekijken om te zien wat er mis is. De man achter de laptop was niet zo handig met computers, dus ik hoop dat daar gewoon iets mis is gegaan of dat ABT per ongeluk een verkeerd bestand heeft opgestuurd. Word morgen vervolgd!

    Verder helemaal blij met mijn autootje. Ik ben helemaal verliefd! Jammer dat de radio van het 2010 model het zonder de losse versterker moet doen. Is duidelijk merkbaar en daar baal ik ook wel van. Zie ook het topic wat ik er voor geopend heb in het B8 topic.

    Jeronimo, je bent gewaarschuwd. De geluidskwaliteit is helaas stukken minder.... misschien kunnen we nog iets gezamelijks richting PON ondernemen...
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak


  6. #106

    Standaard

    Ben weer verder een (waarschijnlijk) helemaal blij. Auto is vandaag heel de dag bij Hoogenboom geweest en er is via PON contact geweest met ABT en of bij Hoogenboom (waarschijnlijk) of bij PON\ABT is een fout gemaakt en de "getunede" software die 2x in mijn auto is geladen was identiek aan de originele software. Was ik toch niet helemaal gek....

    Nu dus alsnog goed gegaan en het viel me nu meteen op wat een brute power erin zit. Filerijdend natuurlijk nog niet helemaal kunnen testen. Dat ga ik zometeen doen, maar het gevoel dat we nu over de 200pk zitten ipv 120

    Later meer....
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak

  7. #107

    Standaard

    Rekening houdend met de kortere eindoverbrenging op de 120pk, is de topsnelheid nog gelijk aan de 160pk versie na beide op 211pk te hebben gebracht ?

    Heeft iemand met een getunede 120pk al de topsnelheid kunnen testen ? Kom die op ongeveer 240 uit op gps ? Of een stuk minder ?
    Gaat hij op dat moment ook in de toerentalbegrenzer ?

    Alvast bedankt !

  8. Ad
  9. #108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    Ben weer verder een (waarschijnlijk) helemaal blij. Auto is vandaag heel de dag bij Hoogenboom geweest en er is via PON contact geweest met ABT en of bij Hoogenboom (waarschijnlijk) of bij PON\ABT is een fout gemaakt en de "getunede" software die 2x in mijn auto is geladen was identiek aan de originele software. Was ik toch niet helemaal gek....

    Nu dus alsnog goed gegaan en het viel me nu meteen op wat een brute power erin zit. Filerijdend natuurlijk nog niet helemaal kunnen testen. Dat ga ik zometeen doen, maar het gevoel dat we nu over de 200pk zitten ipv 120

    Later meer....
    Mooi man! Ben ik ook weer gerustgesteld :-D Nu nog even akkefietje met Audi Soundsystem regelen zeg ik...

    Voor mij nu eerst twee weekjes vakantie, en dan de Audi ophalen!

    Groet,

    Jeronimo

  10. #109

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door himpe Bekijk Berichten
    Rekening houdend met de kortere eindoverbrenging op de 120pk, is de topsnelheid nog gelijk aan de 160pk versie na beide op 211pk te hebben gebracht ?

    Heeft iemand met een getunede 120pk al de topsnelheid kunnen testen ? Kom die op ongeveer 240 uit op gps ? Of een stuk minder ?
    Gaat hij op dat moment ook in de toerentalbegrenzer ?

    Alvast bedankt !
    http://www.abt-sportsline.de/uploads..._CABA_HS_D.pdf
    120-->211
    Top = 208 --> 230
    0-100 = 10.5s --> 8.7s

    http://www.abt-sportsline.de/uploads...Schalter_D.pdf
    160-->211
    Top = 225 --> 246
    0-100 = 8.6s--> 7.8s

    Op zich vreemd vooral de 0-100, ik lees dat OCT namelijk ongeveer gelijke waardes heeft.

  11. #110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fean Bekijk Berichten
    http://www.abt-sportsline.de/uploads..._CABA_HS_D.pdf
    120-->211
    Top = 208 --> 230
    0-100 = 10.5s --> 8.7s

    http://www.abt-sportsline.de/uploads...Schalter_D.pdf
    160-->211
    Top = 225 --> 246
    0-100 = 8.6s--> 7.8s

    Op zich vreemd vooral de 0-100, ik lees dat OCT namelijk ongeveer gelijke waardes heeft.
    Dit lijkt me héél vreemd aangezien een kortere eindoverbrenging net een snellere acceleratie als gevolg heeft.
    De enige mogelijke verklaring voor de extra seconde kan zijn dat er nog een extra schakelbeweging nodig is bij de 120pk door de kotere verhoudingen ...

    Vandaar dat ik van iemand zou willen weten wat de topsnelheid is van de getunede 120pk, dan krijgen we uitsluitsel

  12. #111
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    1x Extra schakelen kost je zo een seconde, en veel Audi's halen zo'n 90-95 MAX in de tweede versnelling, zo ook de 1.8T uit de B5. Om naar de 100km/u te gaan (105-110 op je teller) zal je echt nog een keer moeten schakelen, of dik in 't rood moeten rijden (6500-7000rpm).

  13. #112

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Toch snap ik die 1.8T nog steeds niet in combinatie met de S-Tronic op de A3. Overal staat dat die 7-traps S-Tronic maximaal 250nm aankan. Mijn 1.4T ABT gaat ook precies tot 250nm, en de standaard 1.8T heeft er ook 250. Toch kan je hem chippen bij PON naar 320nm. Is de veiligheids marge zo groot dat dat geen problemen gaat opleveren? Of heeft de 1.8T toch stiekum een sterkere bak?
    Laatst gewijzigd door PWM; 14-07-09 om 12:27.
    Audi A4 Avant Pro Line S B&O 1.8tfsi met ABT. Extra: MMI Plus, Servotronic, Sportonderstel, Licht en regensensor, zelfdimmende binnenspiegel, auto hold assist.

  14. #113

    Standaard

    Is nog een beetje vroeg om het uit te proberen, gezien het inrijden (zit op 700km), maar volgens mij haalt de mijne nu wel 100 in zijn 2.....

    Verder heel erg tevreden met mijn tuning tot zover. In 1,2,3 is hij volgens mij veel sterker dan de ongetunede 160pk. Daarna weet ik het niet zeker. Ben blij met mijn 18 245/40 bandjes, zorgen voor mijn gevoel toch voor de extra grip nodig in 1,2,3 om te voorkomen dat je wielen doorslaan.

    Ik wil hem nog wel een keertje als hij ingereden is op de vermogensbank zetten. Wie weet een goed en betaalbare testbank met betrouwbare gegevens???

    Topsnelheid zou ik graag een keertje uitproberen, maar dan moet hij ook wat meer ingereden zijn vind ik.

    Vraagje, wanneer is de auto zo goed als ingereden? 1500km???
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak

  15. #114
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    JD Engineering is vrij goed.

  16. #115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    Is nog een beetje vroeg om het uit te proberen, gezien het inrijden (zit op 700km), maar volgens mij haalt de mijne nu wel 100 in zijn 2.....

    Verder heel erg tevreden met mijn tuning tot zover. In 1,2,3 is hij volgens mij veel sterker dan de ongetunede 160pk. Daarna weet ik het niet zeker. Ben blij met mijn 18 245/40 bandjes, zorgen voor mijn gevoel toch voor de extra grip nodig in 1,2,3 om te voorkomen dat je wielen doorslaan.

    Ik wil hem nog wel een keertje als hij ingereden is op de vermogensbank zetten. Wie weet een goed en betaalbare testbank met betrouwbare gegevens???

    Topsnelheid zou ik graag een keertje uitproberen, maar dan moet hij ook wat meer ingereden zijn vind ik.

    Vraagje, wanneer is de auto zo goed als ingereden? 1500km???
    Mij werd door de BMW dealer verteld dat inrijden niet meer nodig is. Als je hem maar netjes warm laat lopen :-)

    Jeronimo

  17. #116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeronimo Bekijk Berichten
    Mij werd door de BMW dealer verteld dat inrijden niet meer nodig is. Als je hem maar netjes warm laat lopen :-)

    Jeronimo
    Dit heb ik ook gehoord. Wel eerst warm laten lopen 95-100 graden en als je hebt lopen blazen een minuutje stationair laten lopen voor de turbo smering.

  18. #117

    Standaard

    Nog geen antwoord gekregen op mijn vraagje waar een goede dynobank staat in de omgeving van Rotterdam....
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak

  19. #118
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Misschien is er daar geen? Of kennen we er daar geen?

    Wat is er zo erg aan om even naar JD te rijden; zo ver is het niet, en als je het echt zeker wil weten zal je er wat voor over moeten hebben.

    Anders een G-tech; ja, da's accuraat mits je ermee om kan gaan. Pedro's g-tech gaf bij m'n A6 204pk, de rollenbank bij JD gaf 206pk..

  20. #119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Misschien is er daar geen? Of kennen we er daar geen?

    Wat is er zo erg aan om even naar JD te rijden; zo ver is het niet, en als je het echt zeker wil weten zal je er wat voor over moeten hebben.

    Anders een G-tech; ja, da's accuraat mits je ermee om kan gaan. Pedro's g-tech gaf bij m'n A6 204pk, de rollenbank bij JD gaf 206pk..
    Thanks voor de info. Toch een keertje naar JD rijden dan maar....
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak

  21. #120

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    Thanks voor de info. Toch een keertje naar JD rijden dan maar....
    Ga gewoon naar Rica te Wateringen, vlak bij Den Haag. Kost 100,-
    Daar ben ik geweest om te bewijzen dat mijn ABT tuning zwaar f*ucked is (zie topic in Showroom).
    Echt prima service daar bij Rica.

    Ik ben ook wel benieuwd of jouw ABT wel 100% de specs geeft.
    Ben alleen bang van niet
    Mocht uitslag tegenvallen, gewoon die 100,- laten betalen door dealer en ook acties ondernemen :P

    Laat het ons maar weten.

    Delaer vertelde mij zo'n 1200km in te rijden

Pagina 6 van 17 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •