Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Koppeling

  1. #1
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Koppeling

    (Kater70)
    de druk van m`n koppeling (hydraulisch) is ineens helemaal weg.. kan geen lekage vinden.. iemand een optie misschien? koppelingspedaal zit helemaal onderin en blijft daar staan..
    _________________
    leven is kort.. laten we er lang van genieten!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Koppelingscilinder is stuk, lekt intern.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    hebben de boel uit elkaar gehad.. morgen revisie setje erop.. veer was gebroken.. ff nieuwe veer en keringen.. en dan weer rijden..

    stond ineens zonder koppeling.. :?
    bedankt voor verplaatsen en de reactie.. :wink:
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  4. #4

    Standaard

    revisie setje was er niet voor te krijgen.. dus maar set opgehaald bij de sloop.. werkt weer perfect..

    nu de uitlaat vanmiddag.. :wink:
    Man is not the creature of circumstances, circumstances are the creatures of men. We are free agents, and man is more powerful than matter.

  5. #5

    Standaard Hydraulische koppeling stuk?

    Zelf had ik ook een probleem met mijn koppeling van mijn Audi 90 2.2 E,
    soms lag het pedaal op de grond maar na een paar keer pompen was er weer druk,ook tydens het rijden klapte het koppelingspedaal omhoog
    als ik een paar uur had gereden kon ik bijna niet meer schakelen,de hydr-olie werd dan warm en dun, en kon ik niet meer goed schakelen,mijn garage heeft gewoon de koppelings cylinders(2 potjes) uitelkaar gehaald en goed schoongemaakt,er hoefde niets te worden vernieuwd,en mijn koppeling werkt weer als nieuw!
    Audi 90 2.2 E
    het beste wat ze ooit hebben gemaakt?


  6. #6

    Standaard

    Heb ik ook gehad met m'n jongste 80. (kwam dan langzaam weer los)
    Koppeling greep heel snel aan 1mm uit de bodemplaat en bleef kleven.
    Was echt niet mee te rijden, de koppelingscilinder vervangen en schakelt/koppelt weer als de beste nu..

    maandje of wat later krijg de oudste 80 kuren met koppeling, Die kon ik in z'n 1 niet eens meer de drempel over krijgen, Dat waren dus de koppelingsplaten. Achteruit rijden ging wel redelijk.

    Leuk twee auto's rijdend blijven houden, was een duur maandje (en zo zijn er meer van die maandjes)

    Franx
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #7

    Standaard

    Hmm, zag het verband niet tussen een hydraulische koppeling en elektronica. Als het nu "clutch-by-wire" was...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Volgens mij is het een meer voorkomend euvel, als ik het zo zie....
    Ik heb afgelopen zomer met de 200 Quattro het zelfde gehad. Ik kom van een woonerf af en ineens geen koppeling meer, pedaal zat onderin.
    Cilinder bij pedaal was defect. Heb het ding uit elkaar gehaald en toen bleken de cupjes versleten. De boring was nog vrij van slijtsporen. Alleen zijn er geen revisiesets te krijgen (belachelijk !) Zoiets kost misschien 2 euro en nu kun je even 180 euro of zo neertellen. Aangezien het systeem op remvloeistof werkt is het zaak dat regelmatig te verversen. Remvloeistof is sterk hygroscopisch (wateraantrekkend) waardoor de cilinders gaan roesten en de cupjes gaan slijten.

  10. #9

    Standaard Re: Hydraulische koppeling stuk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Magic
    Zelf had ik ook een probleem met mijn koppeling van mijn Audi 90 2.2 E,
    soms lag het pedaal op de grond maar na een paar keer pompen was er weer druk,ook tydens het rijden klapte het koppelingspedaal omhoog
    als ik een paar uur had gereden kon ik bijna niet meer schakelen,de hydr-olie werd dan warm en dun, en kon ik niet meer goed schakelen,mijn garage heeft gewoon de koppelings cylinders(2 potjes) uitelkaar gehaald en goed schoongemaakt,er hoefde niets te worden vernieuwd,en mijn koppeling werkt weer als nieuw!
    Dit kan ook bij de hoofdremcilinder voorkomen. Op lange ritten komt dan het pedaal steeds hoger en in het ergste geval lopen de remmen helemaal vast. Het probleem wordt veroorzaakt doordat de zogenaamde compensatieboringen verstopt zitten en het systeem zijn druk niet kwijt kan.

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Leuk twee auto's rijdend blijven houden, was een duur maandje (en zo zijn er meer van die maandjes)
    Franx
    Ha, breek me de bek niet open... Heb al drie van zulke dure maandjes achter elkaar. En ik heb maar één auto.
    Brun de/uit/uut/from/aus Amsterdam.

    http://www.coupegt.nl

  12. #11

    Standaard

    Net wat je zegt Brun. Zelf heb we met onze 2.3E B4 last gehad met de remmen . Eerst slaat me de achterste remklauw muurvast. conclusie nieuwe klauw erop. toen begonnen de voorste remmen de ouwehoeren. Conclusie nieuwe remschijven ( geventileerde jongens) en als laatste een olie lekkage achter de stuurbekrachtingspomp.

    Dat was voor de garage weer *KASSA* :2gunfire:
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  13. #12

    Standaard

    Ook gehad .
    In de pomp bij het koppelingspedaal zat een
    smurrie die alles blokkeerde .
    Pedaal bleef soms op de grond hangen maar
    meestal werkte ie goed .
    Het werd alleen maar erger en erger .
    Mits een grote schoonmaakbeurt gaat alles terug normaal .
    Het was alleen lastig om de cups terug op hun plaats te krijgen .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  14. #13

    Standaard

    Het probleem met de remmen heb ik ook gehad .
    Alles normaal bij koude motor .
    Bij warme motor één keer remmen , en alles zat muurvast .
    De vier remmen tegelijk .
    Laten afkoelen en alles terug normaal .
    Indien ik rond de warme hoofdremcylinder een natte doek draaide
    om hem af te koelen kwamen de remmen ogenblikkelijk terug los .

    Uit elkaar halen , schoonmaken , hydr vet in de hoofdrempomp ,
    het hielp allemaal niets . Cylinder zag er perfect uit , de cups ditto .

    Een pompje uit de sloop erop , en nooit geen problemen meer gehad .

    Alleen heb ik nooit kunnen achterhalen wat nou juist het probleem was met die hoofdrempomp .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •