Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: uitlaat tegen werking :?:

  1. #1
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard uitlaat tegen werking :?:

    Ik las ergen op een duits forum dat bij de type 44 turbo de uitlaat tegenwerkt bij hogere snelheden. Men sprak dat de 1e demper teveel tegen druk opbouwde om tot een hogere snelheid/toerental te komen in 4 en 5 versnelling. Men sprak daar over de diameter in vergelijk tussen een 10v of een 20v.
    Daar mijn comp gecrashed was ben ik deze (en vele andere) links en info kwijt.
    Wie heeft hier info over :cry:


    psw ik weet het een backup is gezonder.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  2. #2

    Standaard

    De beste uitlaat voor een turbo-motor is geen uitlaat :wink:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    Klopt, maar als je nog alles origineel uitlaat hebt, dan zullen daar waarschijnlijk een cat en reflectiedemper inzitten. Geen cat en een absorptie demper doen wonderen...
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  4. #4

    Standaard

    ..., is alleen "wat" luid...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    geld idd neit alleen voor de typ 44 turbo, de meeste standaard turbo wagens hebben een uitlaat die nogal veel tegendruk oplevert.

    uitlaatje vervangen voor een uitvoering van grotere diameter en opendempers zal de nodige prestatie winst opleveren. kost wel aardig wat centjes hellaas

    dat is mogelijk zonder dat het geluid hinderlijk veel wordt.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust



  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    ..., is alleen "wat" luid...
    Minder dan je denkt. De turbo dempt aardig.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Bedoelde eigenlijk zonder dempers en kat zoals TenS3 min of meer voorstelde, alleen zo vervelend die warme uitlaatgassen gelijk je motorruim in te sturen (niet erg bevorderlijk voor de temp onder de motorkap...
    Tuurlijk dempt een turbo, alleen hoe luid is "wat" luid...
    Wanneer je op twee meter van een warm draaiende Evo in rally spec staat hoef je niet echt de illusie te hebben dat je een gesprek kunt gaan voeren (en als ik me niet vergis moet daar nog een kat onder zitten).
    Impreza (straat) met alleen een absorptiedemper (geen kat.) was indrukwekkend voor de sprintjes maar comfortabel op de lange afstand (rijden tot de tank leeg is) is in mijn beleving toch echt anders.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  8. Ad
  9. #8
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    hmmm khad hiervoor een benzine turbo, zat een open EPS pijp onder zonder kat en zonder dempers.

    als je op een constante snelheid reed was er een duidelijke brom aanwezig, maar je kon nog prima met elkaar praten. bij het optrekken was het meschien wel wat luid.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  10. #9
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Met andere woorden rij eens langs EPS.
    Ik vind het toch wel vreemd dat bij audi hiervoor gekozen is.
    Denk dat als men idd de kat gemonteerd heeft om aan de millieu eisen te voldoen, er toch ook wel rekening mee heeft gehouden aan de prestatie's.
    Maar wat kan /mag ik dan voorstellen cq verwachten van een goede (lees geen herrie ) EPS oid uitlaat?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #10
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    de prestatie winst van een EPS is bij zowel weinig als veel herrie hetzelfde omdat ze absorbtie dempers gebruiken.

    wat je iig van eps kan verwachten is een dikke rekening. prestatie winst is moeilijk in te schatten en afhankelijk van de moter en turbo. bij een redelijk turbo (T20, T25) kan het richting de 15pk winst gaan.

    over het algmeen is chippen een goedkopere optie voor meer pk's, vervangen van de uitlaat heeft antuurlijk meerdere voordelen: looks zoals jij het wilt, sound zolas jij het wilt, en RVS wat levenslang meegaat.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  12. #11
    Bazzman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    46
    Posts
    227
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Wanneer je op twee meter van een warm draaiende Evo in rally spec staat hoef je niet echt de illusie te hebben dat je een gesprek kunt gaan voeren (en als ik me niet vergis moet daar nog een kat onder zitten).
    Klopt idd, rallywagens moeten een kat hebben, alleen ben je in de groep A geheel vrij in de keuze waar je hem plaatst. De meeste wagens hebben daarom de kat aan het eind zitten, vooral bij kitcars is dit goed te zien in het donker.
    Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience

  13. #12
    Kees's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    213
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    De beste uitlaat voor een turbo-motor is geen uitlaat :wink:
    Heb altijd gehoord dat een turbo een bepaalde tegendruk moet hebben voor een goede werking. Bij Renault/Mack vrachtwagens is het zo dat als je de uitlaat demper weglaat (zoals veel bij Scania gebeurt) vervalt meteen de motorgarantie. Dit verhaal is wel enkele jaren oud, maar een turbo is in die jaren toch niet echt veranderd?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •