Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: "GruppeM filter ram charger" Audi TT.

  1. #1
    Iceman
    Guest

    Standaard "GruppeM filter ram charger" Audi TT.

    GruppeM filter ram charger voor de Audi TT.
    Dit is een hightech luchtfilter ontwikkeld uit de race sport.
    http://www.gruppemeurope.com/frc_audi.html

    mvg, Hans.

  2. #2

    Standaard

    Moet ik me daar zoiets bij voorstellen als bij race motorfietsen? Soort airbox, die de lucht comprimeerd?
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  3. #3
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Moet ik me daar zoiets bij voorstellen als bij race motorfietsen? Soort airbox, die de lucht comprimeerd?
    Ja het zelfde princiepe, hoe sneller je rijd hoe meer lucht er in geperst word net als de airbox bij F1 auto's en motorfietsen met een R.A.M systeem.

    mvg, Hans.

  4. #4

    Standaard

    Aha, thnx voor de informatie. Nou dat heeft zijn nut meer als bewezen in de praktijk, eindelijk eens iets te koop wat echt effect heeft.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  5. #5
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Aha, thnx voor de informatie. Nou dat heeft zijn nut meer als bewezen in de praktijk, eindelijk eens iets te koop wat echt effect heeft.
    Bij een Yamaha R1 scheeld het 8 pk, 172 pk zonder en 180 pk met R.A.M.

    mvg, Hans.


  6. #6

    Standaard

    Bij een GT3 scheelde het GruppeM systeem 0.1 sec. op een rondje op Silverstone in vergelijk met een volledig afgeschermd sportfilter.

    Moet zeggen dat ik de plaatsing bij de M3 en de 996 (stonden in Essen vorig jaar) beter vind dan bij de TT. Als ik het gesprek van destijds me trouwens goed herinner zit er gewoon een ordinair K&N filter in.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Bij een Yamaha R1 scheeld het 8 pk, 172 pk zonder en 180 pk met R.A.M.mvg, Hans.
    Klopt ....en ~162km/h in z'n 1e versnelling :shock:
    (toch een keer aan de buurman vragen of ik een rondje mag)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    De Multitronic is dus niet de enige waar je aan 1 versnelling genoeg hebt om je rijbeijs door de papierversnipperaar te halen :roll:

    Wat ik me alleen nog afvraag: overleeft de LMM het, wanneer je met een echte ram air gaat werken?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #9
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Moet zeggen dat ik de plaatsing bij de M3 en de 996 (stonden in Essen vorig jaar) beter vind dan bij de TT. Als ik het gesprek van destijds me trouwens goed herinner zit er gewoon een ordinair K&N filter in.
    Nou volgens mijn is K&N toch het betere luchtfilter merk dus zo ordinair lijkt het me niet.
    En het gaat hier om de direkte inductie niet specifiek om het filter.

    mvg, Hans.

  11. #10

    Standaard

    Ziet er zeker mooi uit Hans, maar hoe kom ik er achter wat voor effect het heeft op mijn 280 paardjes (want het kost nogal een beetje)? Heb al een K&N inl. filter.

    mvg Mike

  12. #11

    Standaard

    Waar zuigt ie ergens zijn lucht dan aan? Want ik zelf heb ook een ramair systeem gemaakt, Ziet er wel niet zo fancy uit als deze, maar scheelt denk ik ook ongeveer 90 % van de cash. En werkt op zekers, gemeten met de laptop aan de obd.
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Nou volgens mijn is K&N toch het betere luchtfilter merk dus zo ordinair lijkt het me niet.
    En het gaat hier om de direkte inductie niet specifiek om het filter.
    Ordinair = gewoon (volgens de Van Dale althans). Filter is dus een gewoon K&N filter, daar zit dus geen oordeel in of het goed danwel slecht is. Alleen wanneer je ziet hoeveel K&N filters gemaakt worden per jaar dan kan ik het niet bepaald zeer bijzonder vinden.
    Daarnaast weet ik waar het om gaat en vind ik het prachtige systemen (zie ook twee andere topics hier), wanneer ik het niet interessant gevonden had, had ik zeker niet de tijd genomen om in Essen er naar te informeren.

    Hun aanbod is alleen wat beperkt en de prijzen zijn op z'n minst stevig te noemen.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  14. #13
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike
    Ziet er zeker mooi uit Hans, maar hoe kom ik er achter wat voor effect het heeft op mijn 280 paardjes (want het kost nogal een beetje)? Heb al een K&N inl. filter.

    mvg Mike
    Het verhaal wil dat het ± 4.5% vermogenwinst opleverd.
    Bij jou 1,8-ltr turbo met 280 pk zou dat dan ± 12-13 pk zijn
    Het zou bij een TT 3.2 250 pk ± 11 pk opleveren.

    mvg, Hans.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Het verhaal wil dat het ± 4.5% vermogenwinst opleverd.
    Bij jou 1,8-ltr turbo met 280 pk zou dat dan ± 12-13 pk zijn
    Het zou bij een TT 3.2 250 pk ± 11 pk opleveren.

    mvg, Hans.
    Thanx Iceman

  16. #15
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniA3T
    Waar zuigt ie ergens zijn lucht dan aan? Want ik zelf heb ook een ramair systeem gemaakt, Ziet er wel niet zo fancy uit als deze, maar scheelt denk ik ook ongeveer 90 % van de cash. En werkt op zekers, gemeten met de laptop aan de obd.
    De ingang van het GruppeM filter ram charger systeem zit bij de TT als je voor de auto staat achter het rechter zijrooster vol in de rijwind.
    En het systeem zuigt alleen lucht op als je stil staat, als je rijd word de lucht onder inductie in het systeem geperst.

    mvg, Hans.

  17. #16
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Moet zeggen dat ik de plaatsing bij de M3 en de 996 (stonden in Essen vorig jaar) beter vind dan bij de TT.
    Bij de 996 in het rechter achter zijscherm en bij de M3 bovenlangs tot achter de nieren.
    Maar dat het bij de TT anders is gedaan zal wel te maken hebben dat het boven langs zoals bij de M3 niet mogelijk was door ruimte gebrek.

    mvg, Hans.

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    De ingang van het GruppeM filter ram charger systeem zit bij de TT als je voor de auto staat achter het rechter zijrooster vol in de rijwind.
    En het systeem zuigt alleen lucht op als je stil staat, als je rijd word de lucht onder inductie in het systeem geperst.
    Ja dat heb ik dus ook gedaan vol in de rijwind gemonteerd. Pakt ook koude rijdwind welke in de buis word geforceerd..
    Het betere aanzuig en afblaasgeluid is gerealisseerd..
    Soms moet je met de overtreffende trap op pad... RB26..

  19. #18

    Standaard

    Heb ze nog even gemaild voor wat info.
    Eerst werd er gezegd dat ik geen btw hoefde te betalen alleen de transportkosten (shipping). Vervolgens is er een vermogenstoename van tussen de 12 en 18pk beloofd.

    Nu kreeg ik vanmiddag een mailtje terug met het volgende:
    In vergelijking met een standaard luchtfilter een vermogenstoename van tussen de 10 en 15pk.
    Moet nu zowel btw als shipping kosten betalen.

    Aangezien ik geen standaard filter meer heb maar een van K&N vraag ik me af wat de echte vermogenstoename werkelijk wordt, heb nu zoiets van laat maar, kan beter iets anders doen met die 700 Euro.

    mvg Mike

  20. #19

    Standaard

    Met name door de hoge-aanschafprijs zou ik m dan ook laten liggen ja. Als je nu wedstrijden zou rijden met de wagen, en het het verschil tussen winnen en verliezen is dan kan ik het me voorstellen. Voor dagelijks verkeer lijkt het me op jouw wagen ook een vrij dure investering waar je te weinig van terug ziet. 280 pk is ook al erg nice toch?? 8)
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  21. #20

    Standaard

    Ok het principe van ram-air werkt..!
    Heb op m'n S3 van een gesloten carbonbox+luchtslang vanuit de gril een systeem gebouwd...
    Hij trekt (rijdend) veeel sneller door het
    toerengebied heen...
    (zeker in combinatie met de dv 007)
    Zoals MiniA3T al opmerkte ...er zijn voordeligere manieren om een ram-air systeem te maken....
    (beetje creativiteit..)

    suc6

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •