Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Audi A6 2.7TDI

  1. #1

    Standaard Audi A6 2.7TDI

    Ik heb een maand of 6 een Audi A6 2.7TDI uit 2005. In het begin dacht ik af en toe een afwijkend motorgeluid te horen, wat niet makkelijk uit te leggen is, maar de motor klinkt dan wat wat rauwer als het normale V6 geluid. in de wintermaanden heb ik het geluid niet meer gehoord en dacht ik dat het opgelost was. Nu is het weer een paar dagen wat warmer (15+ graden) en is het terug. Ook lijkt de auto bij het voorkomen van het geluid wat in te houden cq. aan vermogen te verliezen.

    Komt dit iemand bekend voor en/of weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn?

    Gr,
    Azesser

  2. #2
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Misschien te dunne olie... in de winter valt het dan niet op,, als het warm wordt merk je het direct... Dit is maar een gedachte!
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  3. #3

    Standaard

    Idd de olie misschien, ook zou ik het luchtfilter checken!

  4. #4

    Standaard

    Misschien een domme vraag, maar hou kan te dunne olie of een luchtfilter een afwijkend motorgeluid veroorzaken?
    Of betekent dit dat het luchtfilter vuil is en dus niet genoeg lucht doorlaat?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azesser Bekijk Berichten
    Misschien een domme vraag, maar hou kan te dunne olie of een luchtfilter een afwijkend motorgeluid veroorzaken?
    Of betekent dit dat het luchtfilter vuil is en dus niet genoeg lucht doorlaat?
    Als olie koud is, dan is de viscositeit ( mate van vloeibaarheid) heel anders dan als ie warm is. Dunnere olie veroorzaakt hardere motorgeluiden gewoon. Alles moet harder werken, meer wrijfing etc.
    Dat van dat luchtfilter komt door het verhaal wat je maakt over koud/warm weer. Een warme lucht veroorzaakt een ander lucht/brandstofmengsel dan een koude lucht. Heeft je auto onlangs nog een beurt gehad of is ie er hard aan toe?
    DOe die anders eerst eens, misschien maakt dat heel veel uit.


  6. #6
    E320CDI Gelato's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    54
    Posts
    5.869
    Kudos
    0

    Standaard

    Bepaalde olie soorten blijven ook dikker bij bedrijfstemperaturen.. dus de smering beter.. dat ga je merken als de auto erg warm is.. in combi met als het warm buiten is... Die olie word door de motor verpompt en geslingert als er hele dunne olie in zit dan loopt dat er gewoon te snel van af.... en smeert ie gewoon niet lekker...
    Ice cream is exquisite, what a pity it isn't illegal

  7. #7

    Standaard

    De wagen heeft een 30.000km beurt gehad en staat nu op 37.000 km. De olie die er op zit is Longlife olie (5W30 geloof ik) dus volgens mij is dat allemaal keurig in orde?
    Ik heb het ook al bij de garage gemeld maar bij het uitlezen was niet te vinden en uiteraard was er toen ook niet te horen.......murphy dus.....
    Ik weet het niet hoor!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    longlife olie geeft vaker dit soort problemen...

    de prijs die je betaalt voor de verlengde service interval is gewoon (te) hoog.
    olieverbruik, minder mooi lopen, etc.


    no longlife for me...
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    359
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    dat motorgeluid dat heb ik ook bij m'n 2.7tdi , vooral onder de 1300-1400RPM ... het stoort me eigenlijk wel !
    @Azesser : Is dit ondertussen al verholpen ?? of weet iemand wat de oorzaak is ??

    M.v.g

    Kevin

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •