Bookmarked by Grom
Zo, ik zal ook maar eens een topicje gaan wijden aan mijn beunwerk aan mn wagen.
Wat ga ik doen;
- Uitlaatspruitstuk vervangen door een 2-delige (zeldzaam ding).
- Motorsteunen vervangen.
- Injectoren opschonen.
- spinnekop vervangen.
- Inlaatspruitstuk schoonmaken.
- Uitlaat vervangen door 1 waar de 1ste demper van weg is.
- Oliekoelleidingen vervangen naar de oliekoeler.
Dit alles staat halverwege volgende week in de planning. Ik ga dit weekend van de stripper de onderdelen erafhalen en schoonmaken/klaarmaken voor de overzetting.
Reeds in bestelling bij Audi dealer:
Pakkingen, O-ringen injectoren en verschillende moeren.
Fotoreportage van de demontage volgt zaterdag
To be continued...
2-delige uitlaatspruitstuk is een uitgebracht onderdeel door audi tegen het probleem van doorscheurende uitlaatspruitstukken. Het zijn 2 delen die dmv een paar ringen oid aan elkaar vast zitten.
1'ste deel is voor de cylinders 1 en 2, en tweede deel is voor 3,4,5. Ik denk dat het tweedelige ervoor is dat ie beter kan uitzetten zonder dat er spanning op het spruitstuk zelf komt te staan.
Schijnt een schaars goedje te zijn, dus wel leuk om in te bouwen in mn 200 :P
ja, die digitale camera is ruk ;-)
Op zich gaat alles vrij goed, alleen 2 injectoren weigeren eruit te komen, 1tje gelukt nu, maar het sproeiertje achtergebleven vanwege die rotte rubberen ring die niet mee wilde geven.
Ben nu bij inlaatspruitstuk belandt, alle imbus bouten behalve 1tje los, die ene ben ik bang voor dat die niet meer wil
Er zit geen scheurtje in mn uitlaatspruitstuk, zoals ik het nu kan zien is ie bij 1 cylinder compleet gebroken ...
Je bent goed bezig Sander met het uit elkaar halen!! Alle moeren goed in de WD40 spuiten en een nachtje laten inwerken, maar aan de vette vlekken op de foto's te zien heb je dat al gedaan!
groet,
Mark
ja, het demonteren is erg gemakkelijk gegaan, in 3 uurtjes tijd
Hoe adviseer je het me hoe ik die ene injector nog los kan krijgen? Die dikke rubberen ring zit muurvast, de injector zelf komt wel los ...
Bij 1 injector is dus het einde erafgebroken oid, is dat in de motor gevallen (hope not) of kan ik die nog eruit pielen?
Marc heeft een uitnodiging gekregen voor een quattro rijvaardigheidstraining op circuit van ANWB.
Gaan die dag slicks onder zijn 200 en dan gassen op het circuit. Ik kom dan langs met de V8 om fotootjes te schieten en hopelijk als ik mark heel aardig aankijk om ook een rondje in zijn 200 te rijden :P:P
Anders moet je ook ff komen kijken Volkert, maken we er een kleine typ44/D11 meeting van ;-)