Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 22 van de 22

Onderwerp: Oververhitting Audi80 ´93 tdi (thermostaat?)

  1. #21

    Standaard

    schema koeling 1.jpgik heb het flesje Forté erin gegooid, maar tot nu toe zonder resultaat. het lijkt wel of het water alleen maar het circuit rondgaat en niet in de motor zelf komt. heb even een schema´tje getekend let niet op m´n tekenkunsten aub. als de slang die terug naar de radiator gaat dichtgeknepen wordt, gaat de temperatuur nog maar heel langzaam omhoog. dus met andere woorden kan het zijn dan het water hierdoor gedwongen wordt om richting motor te gaan en anders niet?

    een ander raar ding is dat ik dus de nieuwe thermostaat binnen heb. bij de fabriek zweren ze dat hij gemaakt is voor typen gelijkwaardig aan VW golf, maar die past dus helemaal niet! Te groot. Zou het kunnen dat het t-koppelstuk (op de tekening rood) niet goed is en vervangen moet worden omdat hij te klein is? het ziet er wel origineel uit en heeft ook een serienummer.

    de pomp zelf is erg lastig te vervangen of open te maken ben ik bang want dan moet de hele distributieriem eraf en dat durf ik niet helemaal aan...

  2. #22
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Vreemd dat die thermostaat niet past.

    Ik heb overigens wel eens een radiateur gehad die intern lek was, waardoor het koelwater van de inlaat meteen naar de uitlaat ging en nooit door de radiateur zelf stroomde. Komt wel weinig voor trouwens.

    Anders de koelwaterslangen eens losmaken, de tuinslang erop en de boel goed doorspoelen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •