met fietspomp gaat het niet
@FalleNk810i
0.3 is te weinig je moet rond 0.7-0.8 zitten stock
Je hebt niet een heel groot lek nodig om veel druk te verliezen, met bv een scheurtje van 3cm in een vacuumslang onder je inlaatspruitstuk verlies je druk als een malle daar kan die turbo niet tegenaan blazen![]()
Ik heb ook het idee dat ik ook ergens drukverlies heb, ik heb 2 jaar geleden al 2 vaccuum slangen vervangen onder de afdekplaat van de motor (waren zacht en poreus geworden), heb nu ook af en toe dat ik geen turbodruk heb... dan moet ik het contact uitzetten, even wachten en weer starten, dan is het weg. En op de snelweg ook heel af en toe inhouden (rond de 120km/u)
Iemand een idee of bedrijf die het systeem kan testen?
Grtz Ramon
Even een oud topic omhoog gooien
Afgelopen weekeind dacht ik na het lezen van dit topic , voor de zekerheid ook maar eens een druk test te doen . met de gedachte "baat het niet schaad het niet"
ik heel ijverig naar de bouwmarkt op een mof 60/70 te halen , en een oude binnenband van een skelter gesloopt om deze over de mof te bevestigen(ik heb geen losse ventielen)
en vervolgens gestart aan de auto.
De mof had ik redelijk vlug op de buis van de luchtfilter zitten.
Echter daarna op zoek naar de carter ontluchting pijp, om ook deze netjes te kunnen afdichten.
na lang zoeken en 24 keer op mijn telefoon dit topic doorgelezen te hebben. kon ik ongeveer de plaats bepalen waar deze gezeten zou moeten hebben.
Samen met een kameraad van me druk op zoek en wat blijkt, buis is al voor 80% vergaan en er zat al niets meer om te kunnen afdichten.
Na wat verder zoeken bleek ook de buis die uit het blok komt al compleet afgebroken te zijn.
Een druktest was dus op dat moment volledig overbodig geworden.
Gisteren kwamen de onderdelen binnen, en zoals hier gezegd wordt het is maar eurotjes werk. viel mij vies tegen
twee kunststof pijpjes en een klemring incl korting €75,- verder
Gisteravond gelijk de onderdelen geplaats (wat een gevecht is dat)
en daarna een test ronde gereden, ik merk op dat het gas onderin veel vlugger oppakt . de rest zal nog moeten blijken(nog geen lange afstanden gereden)
wat me ook op viel , en waar ik nog geen verklaring voor heb kunnen vinden.
is de aanduiding van het benzine verbruik in de BIS
deze staat nu wel extreem hoog
hieronder een foto bij stationair toerental
foto.jpg
iemand hier een verklaring voor ?
een tweede poging om een druktest te gaan doen, is er nog niet geweest.
ik hoop daar aankomend weekeind aan te kunnen beginnen