Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: Boost Pressure Test "How To"

  1. #21
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: Boost Pressure Test "How To"

    met fietspomp gaat het niet

    @FalleNk810i

    0.3 is te weinig je moet rond 0.7-0.8 zitten stock
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  2. #22
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Belangrijk: Boost Pressure Test "How To"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV Bekijk Berichten
    met fietspomp gaat het niet

    @FalleNk810i

    0.3 is te weinig je moet rond 0.7-0.8 zitten stock
    Dat snap ik! Ben alleen bang dat zoveel druk verlies niet aan een slangetje ligt maar eerder bij de wastegate moet zoeken.

  3. #23
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: Boost Pressure Test "How To"

    Je hebt niet een heel groot lek nodig om veel druk te verliezen, met bv een scheurtje van 3cm in een vacuumslang onder je inlaatspruitstuk verlies je druk als een malle daar kan die turbo niet tegenaan blazen
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  4. #24

    Standaard re: Boost Pressure Test "How To"

    Ik heb ook het idee dat ik ook ergens drukverlies heb, ik heb 2 jaar geleden al 2 vaccuum slangen vervangen onder de afdekplaat van de motor (waren zacht en poreus geworden), heb nu ook af en toe dat ik geen turbodruk heb... dan moet ik het contact uitzetten, even wachten en weer starten, dan is het weg. En op de snelweg ook heel af en toe inhouden (rond de 120km/u)

    Iemand een idee of bedrijf die het systeem kan testen?

    Grtz Ramon

  5. #25

    Standaard re: Boost Pressure Test "How To"

    Even een oud topic omhoog gooien

    Afgelopen weekeind dacht ik na het lezen van dit topic , voor de zekerheid ook maar eens een druk test te doen . met de gedachte "baat het niet schaad het niet"

    ik heel ijverig naar de bouwmarkt op een mof 60/70 te halen , en een oude binnenband van een skelter gesloopt om deze over de mof te bevestigen(ik heb geen losse ventielen)
    en vervolgens gestart aan de auto.
    De mof had ik redelijk vlug op de buis van de luchtfilter zitten.
    Echter daarna op zoek naar de carter ontluchting pijp, om ook deze netjes te kunnen afdichten.
    na lang zoeken en 24 keer op mijn telefoon dit topic doorgelezen te hebben. kon ik ongeveer de plaats bepalen waar deze gezeten zou moeten hebben.
    Samen met een kameraad van me druk op zoek en wat blijkt, buis is al voor 80% vergaan en er zat al niets meer om te kunnen afdichten.
    Na wat verder zoeken bleek ook de buis die uit het blok komt al compleet afgebroken te zijn.

    Een druktest was dus op dat moment volledig overbodig geworden.

    Gisteren kwamen de onderdelen binnen, en zoals hier gezegd wordt het is maar eurotjes werk. viel mij vies tegen
    twee kunststof pijpjes en een klemring incl korting €75,- verder

    Gisteravond gelijk de onderdelen geplaats (wat een gevecht is dat)
    en daarna een test ronde gereden, ik merk op dat het gas onderin veel vlugger oppakt . de rest zal nog moeten blijken(nog geen lange afstanden gereden)

    wat me ook op viel , en waar ik nog geen verklaring voor heb kunnen vinden.
    is de aanduiding van het benzine verbruik in de BIS
    deze staat nu wel extreem hoog
    hieronder een foto bij stationair toerental
    foto.jpg
    iemand hier een verklaring voor ?

    een tweede poging om een druktest te gaan doen, is er nog niet geweest.
    ik hoop daar aankomend weekeind aan te kunnen beginnen


  6. #26

    Standaard Re: Boost Pressure Test "How To"

    Sorry, al een oud tpoic, maar kom er toch niet helemaal uit, vandaar mijn reactie/vraag.

    Ben bij mn TT bezig met een druktestje.
    - Inlaat los bij luchtfilterhuis, dop erop met slang naar mn reduceer ventiel.
    - Carterontluchting los gehaald en afgedopt.
    - Slang bij de gasklep los gehaald en ook afgedopt.

    Als ik nu druk zet op het geheel, iets van 0,5 bar, dan begint vrijwel meteen het borrelen van de olie in het carter.
    Maar waar komt het nu dan langs mn carter in? Via mn gasklephuis en vervolgens langs de zuigerveren kan hier niet omdat ik de slang bij het gasklephuis heb afgedicht.
    Als ik de kraan bij mn reduceer dicht zet, dan loopt in een 10 seconden alle lucht weg (blijft borrelen) totdat de druk weer 0 is.

    Wat doe ik hier niet goed? Of wat is er in dit geval lek bij mij?
    Het kan ook niet zo zijn, dat de olie via retour leiding van de turbo het blok in lekt lijkt mij?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •