Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Koelventilator slaat niet aan

  1. #1

    Standaard Koelventilator slaat niet aan

    Hallo Allemaal,

    Ik ben al een tijdje 'meelezend' lid dus ik zal mij zodirect even voorstellen.

    Ik heb nu echter zelf een probleem met mijn S3 van 12/2000. Ik heb bij de Garage mijn thermostaat laten vervangen omdat de temperatuur in de auto soms weer naar de 60 graden liep. Uiteindelijk bleek het stekkertje van de sensor gaar te zijn waardoor hij af en toe naar 60 zakte in de auto en daarna weer vrolijk opliep naar de 90 graden.

    Echter viel het de garage op (geen audigarage) dat mijn 'koelfan' niet aanslaat. Ze hebben de auto 1,5 uur laten draaien en de grote fan gaat niet aan. Nu heb ik dit zelf een beetje in de gaten gehouden en zelfs na een stuk 'blazen' gaat hij niet aan. De kleine fan draait wel ongeacht de airco aanstaat of niet.

    De temperatuur in de auto loopt niet op en hij blijft netjes 90 graden.

    Mijn vraag is nu: Is het normaal dat de grote fan niet draait? Gaat deze bijvoorbeeld alleen aan als de motor echt te heet wordt? Of is mijn fan soms defect?

    Ik heb de zekering al nagekeken en die is goed.

    Alvast bedankt voor eventuele antwoorden

    Imp

  2. #2

    Standaard

    eventueel de sensor even kortsluiten. Daarmee test je de keten:

    -bedrading van sensor naar relais
    -relais en voeding+bedrading van het relais
    -bedrading van relais naar fan
    -de fanmotor zelf

    als er helemaal niets gebeurd moet je de eerste 2 punten nalopen
    als je wel een klik hoort maar de fanmotor gaat niet draaien, punt 2,3 en 4 controleren.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie Antiekeradio. Ik ga het van de week even proberen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •