Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Specifiek onderhoud aan quattro gedeelte

  1. #21

    Standaard Re: Specifiek onderhoud aan quattro gedeelte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Generatie 4 (facelift 8P) is ten opzichte van generatie 2 (8P) al veel actiever en gaat niet pas werken als er eerst 1/4 wielspin optreed zoals dat bij generatie 2 het geval is.
    Lijkt me niet dat generatie 5 (8V) trager is dan generatie 4 van facelift 8P.
    Ik bedoelde dat het met de auto van @Mamo65 wel kan zijn dat hij voelt dat de voorwielen even geen grip hebben voordat achter mee gaat doen. Of de achterwielen wel of niet meedoen en de mate waarin heeft trouwens (volgens mij) ook nog te maken met je Drive Select mode. Als achter echt niets lijkt te doen moet je 'm even uitlezen, kan een probleem met de pomp zijn.

    Wat betreft Haldex gen4 vs gen5.. ik heb geen cijfers, maar sneller is gen5 waarschijnlijk niet. Gen5 is technisch heel anders, voornamelijk veel eenvoudiger gebouwd en daarmee makkelijker toepasbaar.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 12-12-17 om 04:59.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Specifiek onderhoud aan quattro gedeelte

    Allemaal bedankt voor jullie reacties. Mijn A3 is bij de Dago geweest voor een diagnose. En............. er blijkt een software fout in het elektronische deel van de Haldex te zitten.
    Ze hebben daar netjes een nieuwe update over heen gezet en het systeem werkt weer perfect.
    Ik merk totaal geen enkele wiel spin meer. Het is dus niet zo dat eerst de voorwielen wat spin moeten krijgen alvorens de achterwielen mee gaan doen. Het werk zo snel dat je zelf niets merkt van vertragend vermogen op de achterwielen.
    Zonet even uitgeprobeerd op een gladde modderige zandweg, door vol te accelereren vanuit stilstand. Totaal geen spin meer en volledige grip op 4 wielen.
    Ook met de rechterwielen op nat gras, terwijl de linkerwielen op het asfalt staan, snelle acceleratie en volgrip zonder enig gevoel van scheef trekken.
    Missie geslaagd!
    Had hiervoor een A4 Quattro 2.0 tfsi van 2007 (torsen) . Dacht altijd dat A3 Quattro ook Permanente 4 wiel aandrijving had, maar dat blijkt dus niet zo, vanwege de dwars geplaatste motor een Haldex koppeling. Was even dus een beetje teleurgesteld, maar met deze Gelukkig weer werkende Haldex koppeling ben ik zeer tevreden en lijkt tot dusver niet onder te doen aan mijn vorige audi.
    In januari gaat ie weer mee naar Oostenrijk, waar de Haldex echt aan het werk zal moeten.
    We wachten af.

  3. #23

    Standaard Re: Specifiek onderhoud aan quattro gedeelte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mamo65 Bekijk Berichten
    Ik merk totaal geen enkele wiel spin meer. Het is dus niet zo dat eerst de voorwielen wat spin moeten krijgen alvorens de achterwielen mee gaan doen.
    https://www.youtube.com/watch?v=SUcjavUrSAY op 3:18 zie je wat ik bedoel. Fijn dat het is opgelost.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 13-12-17 om 22:14.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Specifiek onderhoud aan quattro gedeelte

    Net terug van vakantie uit Oostenrijk en nog steeds ben ik zeer tevreden over de trekkracht in de bergen op besneeuwde wegen/ zandwegen van deze A3 met Haldex koppeling.
    Ik heb geprobeerd verschil te zien tussen mijn A4(2007) en deze A3(model 2014) wat betreft tractie op verschillende soorten sneeuw omstandigheden en hellinggraad.
    De ene keer op verse sneeuw/ harde bevroren sneeuw/ ijzige sneeuw/ dooi en papsneeuw op verschillen de hellingen. Hellingproef of rustig de berg op rijden of zelfs accelereren berg op. Voel geen verschil met het torsen aandrijf systeem. Deze Haldex springt ongemerkt snel bij en het vermogen wordt elektronisch super verdeeld over de 4 wielen. Ook berg af voel je dat de achterwielen op de motor afremmen.
    Ondanks dat deze nieuwe Haldex koppeling met vlag en wimpel is geslaagd bij uitzonderlijke beproevingen, blijf ik fan van het Torsen systeem. Misschien is het de grotere verdeling van vermogen naar elk van de wielen, het systeem op zich.
    In ieder geval kan ik geen verschil voelen. Denk dat kwaliteit winterbanden en profiel diepte meer verschil in tractie bieden dan de beide systemen voor mij hebben laten zien.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Specifiek onderhoud aan quattro gedeelte

    @Mambo65, Was het lang werk om die update uit te voeren?


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •