Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 11% Benzine 89% diesel schadelijk voor de motor?

  1. #1

    Standaard 11% Benzine 89% diesel schadelijk voor de motor?

    Hoi,

    Vandaag een fout gemaakt bij het tanken heb 6.5 liter benzine en op aanraden van de garage afgevuld met diesel op een tankbeurd van 62 liter. ondanks dat het een niet al te groot percentage is vraag ik me af of het eventueel schade kan toebrengen aan een Audi A4 2.0 TDI 140pk motor uit sept 2006. In de oudere diesels werd vroeger in de winter benzine toegevoegd om bevriezing te voorkomen maar over de nieuwe (inspuit) technieken kan ik niets vinden.
    Ik heb er ongeveer twee kilometer mee gereden en heb het gevoel dat er minder kracht inzit.

    In ieder geval bedankt voor de reactie

    Groeten,
    Jeroen

  2. #2

    Standaard

    Kan wel, laatst werd er bij ons 5 liter in een GOLF 5 2.0 TDI gegooid.

    Advies is nu: TANK niet verder leeg rijden dan 50%!!! Zodra hij half vol is direct weer vol gooien, zo verdun je de benzine het meest. Gewoon rustig rijden, niet idioot doen dan is dit niet zo'n heel groot probleem. Wat je nog kan doen is een Brandstofcleaner erin gooien, dan hebben we bij de GOLF ook gedaan.. En ja, die rijdt nog gewoon zonder problemen.

  3. #3

    Standaard

    Top! dank je wel voor je reactie, wat bedoel je met brandstofcleaner?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb laatst idd ook hetzelfde gehad. Mij werd ook aangeraden vol te tanken met diesel en niet verder leeg te rijden dan 25% (oftewel 75% op rijden...).
    Geen enkel probleem mee gehad!

  5. #5

    Standaard

    ik zou er wel diesel additief bij gooien nu.


  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Bij mijn weten wordt 's winters de diesel bij het tankstation zowieso gemengd met benzine om vlokvorming bij lage temperaturen te voorkomen. Hoeveel procent dit is zou ik ff niet weten.
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Hoop dat ik mazzel heb, laat het jullie weten bedankt voor de reacties

  10. #9

    Standaard

    6,5 liter benzine op een volle tank diesel van 70 ltr. is minder dan 10%.
    Zou er helemaal maar niet meer aan denken.

    Wel als het andersom was.........

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •