Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Vreemde 'knik' in de koppeling

  1. #1
    Mianch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    50
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Vreemde 'knik' in de koppeling

    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds begin augustus een A4 omdat de A8 gestolen is. (net nadat ik hem helemaal 100% had laten maken door Donkers!!!!)

    Anyway. Ik heb nu dus een tweedehands A4 B7 uit 2005. Het is een Duitse import auto maar is volledig dealer onderhouden.

    Het koppelingspedaal geeft een vreemde knik als je er op duwt. Het maakt hierbij niet uit of de auto loopt of niet. Heel af en toe na een lange rit is de knik even weg. Ik heb niet de indruk dat de koppeling versleten is. De koppeling pakt niet laat of slipt niet.

    Naast deze constateringen heb ik eigenlijk maar een groot probleem met de koppeling en dat is dat er haast niet soepel mee te rijden is vooral niet bij stevig accelereer bij het stop licht. De koppeling is onvergeeflijk. Even niet op letten en het bonkt door de auto.

    Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Lucht in de druk groep?

    Is er iemand die me kan vertellen waar ik op moet letten of wat er mogelijk aan de hand is?

    Alvast bedankt.

    Cheers M,

    Zal vanmiddag een paar foto's van de nieuwe bolide publiceren.
    Laatst gewijzigd door Mianch; 30-08-09 om 07:01.

  2. #2
    Mianch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    50
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mianch Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds begin augustus een A4 omdat de A8 gestolen is. (net nadat ik hem helemaal 100% had laten maken door Donkers!!!!)

    Anyway. Ik heb nu dus een tweedehands A4 B7 uit 2005. Het is een Duitse import auto maar is volledig dealer onderhouden.

    Het koppelingspedaal geeft een vreemde knik als je er op duwt. Het maakt hierbij niet uit of de auto loopt of niet. Heel af en toe na een lange rit is de knik even weg. Ik heb niet de indruk dat de koppeling versleten is. De koppeling pakt niet laat of slipt niet.

    Naast deze constateringen heb ik eigenlijk maar een groot probleem met de koppeling en dat is dat er haast niet soepel mee te rijden is vooral niet bij stevig accelereer bij het stop licht. De koppeling is onvergeeflijk. Even niet op letten en het bonkt door de auto.

    Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Lucht in de druk groep?

    Is er iemand die me kan vertellen waar ik op moet letten of wat er mogelijk aan de hand is?

    Alvast bedankt.

    Cheers M,

    Zal vanmiddag een paar foto's van de nieuwe bolide publiceren.
    Ik heb geprobeerd een foto te maken van het onderdeel dat mogelijk het geluid en knik veroorzaakt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #3

    Standaard

    Knap hoor, dat je daar nog een foto weet te maken.

    Het lijkt me de veer die het pedaal terugduwt. Toevallig paar dagen geleden zaakje los gehad van mijn B6. Zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

    Heb nu niet zoveel tijd maar denk dat er nog wel wat in de libelle te vinden is.
    Gekeken:Als de afdekplaat weg is, en het speciale beugeltje bij de hand om de veer samengedrukt te houden, is het een fluitje van een paar centen.

  4. #4
    Mianch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    50
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Knap hoor, dat je daar nog een foto weet te maken.

    Het lijkt me de veer die het pedaal terugduwt. Toevallig paar dagen geleden zaakje los gehad van mijn B6. Zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

    Heb nu niet zoveel tijd maar denk dat er nog wel wat in de libelle te vinden is.
    Gekeken:Als de afdekplaat weg is, en het speciale beugeltje bij de hand om de veer samengedrukt te houden, is het een fluitje van een paar centen.
    Dank. Het viel ook niet mee om daar een foto van te maken. Ik zou best een goeie gynaecoloog zijn!

    Maar goed. Stel haal ik de afdek plaat weg en heb een speciaal beugeltje bij de hand. Wat dan? Is dit een onderdeel wat zomaar is te vervangen? Zou dit het probleem kunnen zijn?

    Nogmaals dank. Ik ga maandag het systeem ook maar eens laten ontluchten.

  5. #5

    Standaard

    Wat ervan te lezen is, is dat het koppelingspedaal wordt ingetrapt en dat dan de veer van de foto er met het beugeltje (om de veer ingedrukt te houden) zo uit te pakken is.
    Om er dan een nieuwe in te zetten is een fluitje van een cent.
    Of het de oorzaak van de "knik" is was een vermoeden van jezelf en naar mijn idee zou het goed kunnen.

    Maar als je maandag toch al daar bent en evt. zelf de afdekplaat al hebt weggehaald.....

    (Een gynaecoloog kan het kleine kamertje boven behangen door de brievenbus ..hahaha)


  6. #6
    Mianch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    50
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Wat ervan te lezen is, is dat het koppelingspedaal wordt ingetrapt en dat dan de veer van de foto er met het beugeltje (om de veer ingedrukt te houden) zo uit te pakken is.
    Om er dan een nieuwe in te zetten is een fluitje van een cent.
    Of het de oorzaak van de "knik" is was een vermoeden van jezelf en naar mijn idee zou het goed kunnen.

    Maar als je maandag toch al daar bent en evt. zelf de afdekplaat al hebt weggehaald.....

    (Een gynaecoloog kan het kleine kamertje boven behangen door de brievenbus ..hahaha)
    Afdek plaat verwijderd. Veer ingespoten met teflonspray. Knik is nu voor 80% weg.... Jippie.. dank dus.

    Overigens blijft de koppeling erg onaardig maar het is met deze gesmeerde veer al wel wat beter.

    Cheers M,

  7. #7

    Standaard

    Naast de veer zit de eigenlijke bediening van de koppeling.
    Je ziet daar een soort staafje in een witte nylon bus gaan.Hier is met wd40 misschien ook nog wat te winnen.....

  8. Ad
  9. #8
    Mianch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    50
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Naast de veer zit de eigenlijke bediening van de koppeling.
    Je ziet daar een soort staafje in een witte nylon bus gaan.Hier is met wd40 misschien ook nog wat te winnen.....
    Dank voor de tip. Ga ik doen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •