Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: S4 B5: onregelmatig stationair en bokken bij koudstart

  1. #1

    Standaard S4 B5: onregelmatig stationair en bokken bij koudstart

    Beste,

    Vorige week heb ik mij (Helmut Grams, audis4biturbo) voogesteld met mijn S4 en GTI type 1.
    Ik kamp al enige maanden met het probleem dat de S4 erg bokkerig loopt bij koudstart.
    Hij start meteen, echter zoekt naar juiste touren die dan schiommelen tussen de (schatting) 1500 en 900). Duurt enkele seconden.
    Als je wegrijdt heb je gevoel alsof op 8 hoekige banden...
    Het fenomeen is weg als je na de start even gas geeft, dan stelt de stationair stand zich meteen goed.
    Dus na 30 sec is mijn probleem weg.

    Iemand (muizenissen) op audiforum heeft mij al een tip gegeven: vervuild gasklep.
    Is dit het of zijn er andere ideeën waar ik naar moet kijken ?
    De VW/audi dealer dacht evt ook aan lopen op 5 cilinders (?), kan ik me niet voorstellen, liep op duitse autoweg 235 (echter toen wel stotteren, dat is niet goed, eerder heeft het blok al eens 265km zonder problemen gelopen en de koek was toen niet op....)

    Iemand evt ervaring met de rubberen slangen die evt scheuren (wegens hoger vermogen, 324pk, 557Nm)? Ik heb nu ook 1 andere alu Blow off valve (van stratosphere) erop, overweeg 2 identieke van dat merk of forge. Andere voorstellen ?

    ik hoor het wel. Is kort dag want morgen breng ik de s4 weg om te laten nakijken, dus als het een bekend probleem is dan zou het fijn zijn dit vooraf te weten.
    Alvast dank.

    Helmut
    Laatst gewijzigd door audis4biturbo; 14-09-09 om 21:21.
    Vorsprung durch Technik: audi, Lord of the rings

  2. #2

    Standaard

    Bobines,ergens een lekke slang,N75,Lmm,vervuilde gasklep,brandstoffilter niet meer goed etc etc etc
    Zou beginnnen met uitlezen.
    Audi S3 quattro
    Zündapp KS50 1979

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •