Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Kan dit technisch?

  1. #1

    Standaard Kan dit technisch?

    Ik klik net deze site door:

    http://www.genepax.com/

    een man die in het filmpje beweerd van een standaard benz. auto een auto kan maken die zelfs op thee kan rijden.
    hho maken van o?
    in 3 sec. door plaatstaal branden met water?!

    En als dit zo is, waarom heb ik dan geen -tig- installatiekitjes in de schuur liggen?
    Number one in the hood G!

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Lijkt me een hoax. En HHO = H2O.
    Die website ziet er niet uit en lijkt me niet te zijn van een serieus bedrijf.

    Door plaatstaal branden met water is geen probleem. Is een standaard toepassing in de industrie al is het geen branden maar snijden. Een "FlowJet" werkt met een hele dunne waterstraal onder een waanzinnig hoge druk. Zo hoog dat het dwars door dik staal heen gaat. Zo snijd men vormen uit alu/metalen platen enz.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Ehhhh, volgens mij produceren ze waterstof gas door electriciteit door water heen te jagen.
    Waterstofgas is een hoogst ontvlambaar goedje (Hindenburg zeppelin fikte er prima op) wat dan in het inlaatspruitstuk van de motor geleid wordt en dan wat voor meer boem boem pk moet gaan zorgen.
    Of het echt werkt weet ik niet.

    Ze branden niet met water door dat staal, maar met een waterstofgas brander.
    Laatst gewijzigd door rolf; 17-09-09 om 09:12.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/

  4. #4
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Ze branden niet met water door dat staal

    Dacht t wel!! al is t geen branden maar snijden.

    Steven heeft gelijk!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  5. #5

    Standaard Kan dit technisch?

    Hallo Audi vrienden,

    Even gegoogled.

    Volgens wetenschappers gaat het om gewoon water, niets anders.

    Auto's die rijden op water, yeah right, dat verhaal verwijzen we direct naar het rijk der fabelen, althans de eerste hoeveel jaren, tig of zo.
    Er word zelfs beweert dat dit pure oplichterij is, en het is dus echt apekool, niet waar dus!

    Wat men wel kan doen is waterstofgas genereren uit water, maar daar is ook weer energie voor nodig.
    Waterstofgas, dat geeft een zeer goed en heet brandbaar gas, en is zeer geschikt voor een verbrandingsmotor
    en andere toepassingen, zoals ovens voor uitgloeien enz. enz.
    En, wat mooi meegenomen is, zeer schoon voor het millieu, het rest afval, dat is gewoon water, helder water.

    Met vriendelijke groet,

    Ad


  6. #6

    Standaard

    Precies het gaat hier om het omzetten van water in waterstofgas dmv een grote hoeveelheid energie. t wordt een beetje simpel gebracht. Zo simpel zelfs dat ik er ook mijn vraagtekens bij heb.
    dit is het filmpje op de site
    http://www.youtube.com/watch?v=vKM4p...layer_embedded
    Number one in the hood G!

  7. #7
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    de site is erg onduidelijk, maar gewoon waterstof gas injecteren in je inlaat ("carb convertor" lol). lijkt me echt niet heel gecontrolleerd. Zou toch minstens als een LPG installatie moeten werken, dit lijkt me wat te simpel. Bovendien heb je nu der dag te veel energie nodig om water om te zetten in waterstof... volgens mij red je dat amper met je dynamo en accuutje.
    Of willen ze nu water injectie aan de man brengen? lijkt me alleen nodig bij een hele hoop pk's.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    H2O ontleden in O2 en H2....dat kan middels elektrolyse. Is heel makkelijk zelf te doen MAAR don't try this at home kids!

    Wat je dan maakt heet knalgas, een hoog explosief gas vanwege de exact juiste verhoudingen O2 en H2.

    Onzinverhaal wat die auto betreft, de energie die nodig is voor de elektrolyse zal ergens vandaan moeten komen....oh wacht, uit een benzineaangedreven generator misschien?
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •