Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Inrijden nieuwe auto

  1. #1
    copsie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Inrijden nieuwe auto

    Kan iemand mij vertellen waar ik informatie over het inrijden van een nieuwe auto kan vinden?
    Ik heb even gezocht met de zoekfunctie, maar daar word ik niet veel wijzer van.
    Ik heb geen ervaring met het rijden van een splinter nieuwe auto en ik ben erg benieuwd hoe ik de 2.0 tfsi 180 pk moet gaan inrijden.

  2. #2

    Standaard

    Rustig warmrijden (moet je natuurlijk altijd!) en dan vooral veel wisselende toerentallen en belastingen toepassen. Gelijdelijk aan steeds iets vaker naar max toerental doortrekken. Rij gerust na ca. 1000 km een keer een lang stuk snelweg in de 4e zodat je een flink toerental hebt. Daarna weer een stuk 80 in zijn 6 etc. Vooral afwisselen en verder niet al te druk om maken, ik heb net een Opel *kuch* Vivaro busje op die manier ingereden en die is goed los i.t.t. die van een collega die niet vooruit te branden is.

    Hou vooral je oliepeil goed in de gaten, nieuwe blokken willen in het begin nog weleens wat meer verbruiken.
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  3. #3

    Standaard

    + na een paar honderd km de olie + filter verversen. Ook al staat het niet (meer) in de boekjes, toch bevat de olie in het begin nog wat resten van de productie / montage.

    En echt inrijden is tegenwoordig onzin, maar daar zijn genoeg topics over.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wjn Bekijk Berichten
    En echt inrijden is tegenwoordig onzin, maar daar zijn genoeg topics over.