Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 76

Onderwerp: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

  1. #41

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoyvW Bekijk Berichten
    Bij een inlegfiltertje creëer je een WAI, je zuigt dus als de motor op temperatuur is warme lucht aan. Je zult dan ook geen vermogen winst krijgen, integendeel je gaat vermogen verliezen omdat warme lucht minder zuurstof vervoert wat weer resulteert in een slechtere verbranding. Aan de andere kant zul je wel een mooier geluid krijgen, maar ook alleen wanneer je de motor laat werken.
    Je bedoelt een open filter, een inlegfilter komt in dezelfde behuizing als een papieren filter.

    Dat open filter dat ik op mijn 2.6 had produceerde behoorlijk wat geluid, daarbij had ik een sebring einddemper. Klonk op zich niet gek samen, vooral in tunnels. Op mijn 2.8 ACK had ik ook een open filter, maar met de originele einddemper. Het verschil qua geluid met het originele luchtfilter was 0! Later heeft iemand met dezelfde 2.8 V6 dit filter van me overgenomen, hij had een Remus einddemper en vond het geluid van het filter fantastisch. Blijkbaar is de einddemper van invloed op het geluid van een open luchtfilter.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  2. #42
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    Thanks guys,

    Bedankt voor deze informatie. Dat is dus duidelijk. Ik krijg hem inmiddels cadeau, dus zal ik hem gewoon evne proberen. En als ik geen verschil merk, gaat gewoon weer mijn standaard (overigens pas 5 maanden jonge) filter er terug in.

    Maar jullie postings te lezen, is het dus gewoon onzin...

    Iig bedankt voor de info.

    Ik laat wel weten, wat mijn ervaringen zullen zijn hahahaha! Zullen geen aardschokkende nieuwe ontwikkelingen zijn, hahahaha!

    Grt

    Erik
    Het kan erg gruwelijk klinken hoor, alleen vind ik het niet passen bij een 2.8 V6. Nog altijd klinken ze het beste in een Jap 16V, maar dat is mijn persoonlijke mening. Gewoon eens inbouwen en ermee rijden, het vermogen verschil is erg klein en hoef je niet altijd te merken. Het geluid wordt er altijd beter op.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  3. #43
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Smile re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoyvW Bekijk Berichten
    Bij een inlegfiltertje creëer je een WAI, je zuigt dus als de motor op temperatuur is warme lucht aan. Je zult dan ook geen vermogen winst krijgen, integendeel je gaat vermogen verliezen omdat warme lucht minder zuurstof vervoert wat weer resulteert in een slechtere verbranding. Aan de andere kant zul je wel een mooier geluid krijgen, maar ook alleen wanneer je de motor laat werken.

    Zou ik het doen? Nee, ik zou een mooie Remus uitlaat eronder hangen, veel mooier..
    Beste RoyvW,

    Ik heb dit idd meerdere keren gelezen. Volgens mij ook van jou hehehe... Ik lees het en begrijp het. Maar wat ik dan niet begrijp: Een inlegfilter ligt in het bestaande filterhuis. Wat op dezelfde plek zit. Wat jij omschrijft wat er gebeurd, als de motor warm wordt: Dat gebeurt dan toch ook met het huidige luchtfilter? Ik bedoel het gedeelte:"integendeel je gaat vermogen verliezen omdat warme lucht minder zuurstof vervoert wat weer resulteert in een slechtere verbranding"??

    Omdat een een K&N filter iets meer open is, houdt dat dan minder de warmte tegen? Dat begrijp ik dan niet helemaal...

    Ik spreek je absoluut niet tegen hoor! Maar ik hoor graag je uitleg over dit vraagstuk.

    En wat bedoel je precies met een Remus uitlaat: Alleen de einddemper? Is dat voldoende voor een respectalbele, niet al te heftige en niet overheersende brul? Of bedoel je; de hele uitlaat van spruitstuk tot de einddemper?

    Alvast bedankt voor je moeite, tijd en aandacht!

    Grt

    E

  4. #44
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoyvW Bekijk Berichten
    Het kan erg gruwelijk klinken hoor, alleen vind ik het niet passen bij een 2.8 V6. Nog altijd klinken ze het beste in een Jap 16V, maar dat is mijn persoonlijke mening. Gewoon eens inbouwen en ermee rijden, het vermogen verschil is erg klein en hoef je niet altijd te merken. Het geluid wordt er altijd beter op.
    Dat van het 'niet passen bij een 2.8' kan ik wel inkomen. Waarom ik uberhaupt naar een filter kijk en nu dus 1 cadeau krijg is nogmaals om twee redenen: Ik wil dat nu al mooie geluid gewoon iets versterkt. En ik zou willen, dat ik iets meer vermogen boven in heb. (Dit weet ik inmiddels als; dat dat niet gaat lukken...)

    Ik probeer hem idd gewoon. En als het me niet bevalt, ram ik gewoon het standaard filter erin.

    Wat is de prijs van een nette einddemper? Iemand een schatting van een leuk ding en vooral een goeie website of shop? Onze shop verkoopt het niet he? Kijk morgen wel weer op internet...

    Grt


    E

  5. #45

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Het standaardfilter ligt in een behuizing die via een slang de lucht bij koplamp weghaalt.

    Een K&N filter zuigt alleen lucht in motorruimte aan, achter radiateur.


  6. #46
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Red face re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Het standaardfilter ligt in een behuizing die via een slang de lucht bij koplamp weghaalt.

    Een K&N filter zuigt alleen lucht in motorruimte aan, achter radiateur.
    Beste Basvag,

    Er gaat een inlegfilter van K&N in. Die ligt in het bestaande filterhuis, die zijn lucht van exact dezelfde plek weghaald...
    Dus zal de luchttoevoer niet veranderen, toch?

    Grt

    Erik

  7. #47
    tiesva's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    904
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Klinkt een beetje dubbel inderdaad
    A3 8P 2.0TDI Ambition 140Pk/320Nm - Hartog Tuned @ 175Pk/400Nm+

  8. Ad
  9. #48
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Inlegfilter doet amper wat. Enige leuke is dat die uitwasbaar zijn... Ook met je geluid doet een inlegfilter nagenoeg niks, ik zie ook niet echt het nut van die dingen in. Als je dan meer aanzuiggeluid wilt moet je gewoon gaten in je luchtfilterbox maken, haha. Of een open filter plaatsen. Klinkt 'ie wat zwaarder en that's it.

  10. #49

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Idd, zo ingewikkeld is het niet. Lees mijn eerdere post...
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  11. #50

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    Beste Basvag,

    Er gaat een inlegfilter van K&N in. Die ligt in het bestaande filterhuis, die zijn lucht van exact dezelfde plek weghaald...
    Dus zal de luchttoevoer niet veranderen, toch?

    Grt

    Erik
    Ow, ikke nie goe opgelet.....
    (dacht dat je zo'n paddestoel wilde monteren)

    Nee, dan heb je dat probleem inderdaad niet.

  12. #51

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Inlegfilter van k&n is weggegooid geld, het filtert niet zo goed als origineel en het resultaat is 0,0. Het originele filter belemmerd de aangezogen lucht ook helemaal niet, dus waar zou de winst dan moeten zitten?

    Dat het iets meer geluid maakt is logisch, het originele filter is geluidsdempend.

  13. #52

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    hoho, ik ben ook niet zon k&n man, maar wij hebben opt werk een apparaatje waar je een filter in een luchtstroom plaatst, waarachter een pingpongballetje omhoog geblazen wordt.. hier wordt simpel gezegd visueel gemaakt dat de doorstroom van een k&n wel degelijk gemakkelijker is.

    het zegt uiteraard niets over uiteindelijke vermogen winst en of filtercapaciteiten..

  14. #53
    Daro
    Guest

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Ik had in elke auto die ik in bezit heb gehad K&N filters (inlegmat dus in origineel filterhuis) nooit geen last met LMM gehad, alle tests bewijzen de betere doorstroming dus meer lucht voor de motor.
    Pk's win je er niet mee 1 a 2 of 3 pk's erbij merk je echt niet, daar ging het mij ook niet om, je ademt zelf ook beter door je neus/mond dan door een rietje....
    Laatst gewijzigd door Daro; 27-01-10 om 21:23.

  15. #54

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daro Bekijk Berichten
    ...alle tests bewijzen de betere doorstroming dus meer lucht voor de motor.
    Pk's win je er niet mee...
    Dan ben ik zeer benieuwd naar wat die tests dan wel aangetoond hebben en; hoe zijn die tests uitgevoerd?
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  16. #55

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malanca Bekijk Berichten
    Dan ben ik zeer benieuwd naar wat die tests dan wel aangetoond hebben
    Niet je motor laten ademen door een rietje
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  17. #56
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Mannen,

    Hij gaat er gewoon een paar duizend kilometers in en ik zie het resultaat dan wel (of niet hehehe).

    Eind februari zit ie erin.

    Heb van Muizenissen een zeer goed advies gehad! Dat ga ik opvolgen. GEwoon de middendempers er tussen uit en je hebt een zeer mooi geluid! Alle inlegluchtfilters op de brandstapel! Maar tot die tijd ga ik hem proberen!

    Mvg

    Erik

  18. #57
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Dan heb ik me dus ook vergist, een inlegfilter (zo'n matje) doet eigenlijk niks meer dan de originele filter, alleen is het de ene fabrikant tegen de ander..
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  19. #58

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Benzine:
    Mengsel moet een ideale verhouding lucht en benzine hebben. Krijgt de motor meer lucht binnen (via een K&N), kan er meer benzine gespoten worden en krijg je een wat bijterige motor (THEORETISCH!!!!!!). Praktijk wees al uit dat het geen fuck uitmaakt.


    Diesel:
    Zuigt overmaat lucht aan zodat bij het injecteren in het bovenste dode punt de zeer hoge temperatuur van samengeperste lucht zorgt voor een zelfontbranding van ingespoten diesel.

    Lees: overmaat lucht. Je hebt al een overmaat van lucht en dan wil je die overmaat nog eens vergroten met een K&N filter.

    Met dat beetje meer lucht dat je nu krijgt, zal de samengeperste lucht (dat is nu dus wat meer dan normaal) een wat hogere temperatuur krijgen in het bovenste dode punt. De druk zal ook IETSJE hoger zijn.....
    Denk je dat er nu meer/sneller diesel verbrand wordt? Ik denk het niet. Zolang de motor maar genoeg lucht heeft om in het bovenste dode punt de gewenste ontbrandingstemperatuur te krijgen. Dit hebben diesels altijd. Zelfs zonder turbo.



    Ga je diesel tunen, denk dan aan chiptuning en turbos. Bij een diesel moet je de atmosferische druk verslaan om dikke power te krijgen. Er zo snel mogelijk enorm veel lucht in weten te duwen (met enorm veel doel ik op KILO's, niet die paar microgram van een K&N). Vervolgens zo snel mogelijk diesel erin spuiten en de restjes zo snel mogelijk uitspugen uit je uitlaat.
    Een K&N filter helpt niet.



    Tevens: ik sprak ooit op een autobeurs met een vertegenwoordiger van een tuner, was iets duits. Ik vroeg hem (in gebrekkig duits) over deze filters. Hij vertelde me dat ze, behalve niks toe te voegen, op de lange duur schadelijk zijn voor je motorblok. Door de wat grotere gaatjes in de filter komen er ook miniscule deeltjes in van allerlei stoffen in de atmosfeer die bij een ander filter eerder eruitgefilterd worden. Toevallig zijn dit de stoffen die schade aan de wanden veroorzaken.

    Dit merk je niet de eerste xxxxxxx kilometer maar op den duur wel.
    1993 BMW 530iA 3.0 V8 - 218PK
    1994 Audi 80 2.0 R4 - 90 PK

  20. #59
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frank87 Bekijk Berichten
    Benzine:
    Mengsel moet een ideale verhouding lucht en benzine hebben. Krijgt de motor meer lucht binnen (via een K&N), kan er meer benzine gespoten worden en krijg je een wat bijterige motor (THEORETISCH!!!!!!). Praktijk wees al uit dat het geen fuck uitmaakt.
    Waarom, omdat we over "lucht" praten. De filter kan wel meer lucht doorlaten maar zolang deze lucht weinig zuurstof bevat door de temperatuur van de lucht heb je er helemaal niks aan. Nogmaals, als je echt een mooier geluid zou willen en betere prestaties van de motor dan moet je een CAI installeren. Deze openluchtfilter zuigt de lucht vanuit de wielkasten en/of bij de bumper voren weg, de lucht is dan veel koeler. Dus je krijgt dan meer lucht dat meer zuurstof bevat dat weer leidt tot een betere verbranding en dat merk je dan wel in de agressie van de motor.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  21. #60

    Standaard re: K&N luchtfilter, heeft dat zin?

    Een origineel luchtfilter heeft vanuit het huis al een aanzuigslang / buis naar het front waarme koele lucht in het luchtfilterhuis komt. Daar is door een fabrikant echt wel over nagedacht. Daarnaast heeft een fabrikant alle mogelijke moeite gedaan om het indringen van niet wenselijke stoffen in het luchtfilterhuis (water bijvoorbeeld) zoveel mogelijk te voorkomen. Dus lucht uit een wielkast halen is wel het laatste dat je moet doen. Wil je meer herrie, koop een F1 cd'tje en zet die tijdens het rijden op.

    Serieus, middendempers weghalen geeft een geweldig 'sportieve' sound en na een aantal langere snelwegritten zet je dat ding snel weer terug omdat je horenddol wordt van het gedreun in je auto en, misschien als bestuurder dat het meevalt maar (achter)passagiers zullen je dankbaar zijn.

    Met meer dan 4 ton rijervaring in diverse auto's (en op motoren) ben ik er inmiddels achter dat een goede uitlaat niet in de laatste plaats één moet zijn die weinig herrie maakt. De kunst is een systeem te maken dat goed presteert en een acceptabel geluidsniveau produceert.
    Laatst gewijzigd door Malanca; 30-01-10 om 07:20.
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •