Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 7891011
    Resultaten 201 tot 220 van de 220
    1. #201

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      ik ben van plan om een A4 uit 2005 (175.000km) aan te schaffen met een 2.0 TDI blok (BLB). Er is al een hoop over geschreven etc en ben bekend met dat er goede en slechte blokken zijn. Verkoper vertelde me dat er destijds wel een nieuwe turbo onder gekomen in.

      Nu vraag ik me af of ik nog last kan krijgen van de "bekende" kwalen of dat ik er vanuit mag gaan dat dit eerder is opgelost? Wie kan me wat op weg helpen ondanks dat het voor jullie ongetijwfelt al helemaal uitgekauwd is. Alvast bedankt.

    2. #202

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2013
      Posts
      1
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Ik heb een audi A6 uit 2008 waar bij 174000km de orginele 2.0tdi door een kapotte oliepomp en turbo geheel in de soep is gelopen.
      Als een steigend paard ging de auto toen te keer.

      Ik heb hierna een vervangende motor in de wagen gekregen. Weer een 2.0 TDI alleen heb ik geen idee welke type blok het is. Want je raad het al, dit blok happert en stotterd. De Nokkenas sensor zou het probleem zijn echter is dat het dus niet, en ga er vanuit dat het of de EGR is of erger.

      Waar op het blok kan ik vinden welk type het is.

      mvg Jeroen

    3. #203

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2013
      Leeftijd
      35
      Posts
      2
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Pedro ik zit met het volgende. Ik heb namelijk nu ook het probleem omtrent het bonken, schokken bij elke versnelling met 1500 toeren. Nu lees ik dat het ook op te lossen is om de EGR dicht te zetten of iets in die geest, kan dat kloppen? Hieronder een stukje uit de Wikipedia van TDI motoren.


      • bij de eerste productiejaren van de 2.0 TDI komt het regelmatig voor dat de auto ergens tussen de 2000 en 2400 rpm (meestal bij deellast) nogal schokt. De ene auto doet dat duidelijker dan de andere. Je kunt vervangen wat je wilt, misschien helpt het een beetje of een tijdje, maar schokken komt terug. Elke dealer kent het probleem en er schijnt niks aan te doen te zijn. Navraag bij PON leverde de volgende prachtige formulering op 'dat is een model-specifieke eigenschap meneer'. Bij veel auto's waarbij de tuner de EGR buiten spel heeft gezet EN met een plaatje heeft dichtgemaakt, is het schokken geheel verdwenen.


      Dit stukje komt uit een Wikipedia van de TDI motoren.
      Laatst gewijzigd door tom; 26-06-13 om 17:03.

    4. #204

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Hallo,

      ik heb pas 8-06-2013 een audi a4 gekocht uit 2005, met blb motorcode en 263000 op de teller.
      Na 2 dagen rijden begon het euvel al wilde de auto starten en kreeg de melding laag niveau koelvloeistof, onder de auto gekeken lag een plas koelvloeistof.. waterpomp lek.
      Naar de garage gebracht hier kwamen nog meer dingen uit die niet goed waren, Turbo was op zijn eind, verstuivers hadden erg afwijkende waarden. Alles laten vervangen, verstuivers zijn gereviseerd en een nieuwe distibutie set van SKF en gelijk een grote beurt.

      Rij ik gisteren weg, c.a. 3 km heel veel witte rook werd door mensen gewaarschuwd dat de koppakking lek is.

      Dit laat ik ook maar weer repareren. Valt wel erg tegen allemaal van deze auto.

      Nu zit ik eraan te denken om deze auto maar weer te gaan verkopen want, zie het allemaal niet zo erg meer zitten... veel kosten in nog geen 2 maanden tijd.

      Nu is mijn vraag kan ik voorlopig met een gerust hart rijden met deze audi a4? of kan ik hem beter verkopen want ik heb geen zin in nog meer kosten.

      Alvast bedankt.

      Edwin
      Laatst gewijzigd door sensas; 28-07-13 om 15:50.

    5. #205
      quattroA3's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      05 2009
      Posts
      1.845
      Kudos
      36
      Auto
      Audi A3 SB
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sensas Bekijk Berichten
      .... en 263000 op de teller.....

      Nu is mijn vraag kan ik voorlopig met een gerust hart rijden met deze audi a4? of kan ik hem beter verkopen want ik heb geen zin in nog meer kosten.
      Hoe hoger een km stand des te groter is de kans op meerkosten.

      Maar als je al zo veel hebt laten reviseren dan kun je ervan uitgaan dat deze onderdelen in de komende minimaal 50.000km niet meer problemen geven. Ik denk dat het niet handig is direct te verkopen maar nog een tijdje verder rijden om de al gemaakte kosten een beetje te dempen.
      gr.
      Nico
      A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achterlichten
      VCDS/VAGcom aanpassingen regio ZWOLLE / RAALTE / DEVENTER (email: vagcom.audi#gmail.com)


    6. #206

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      oke bedankt voor je reactie nico, ik heb al een 1.9 tdi gehad uit 2002 die heb ik toen verkocht omdat ik kleiner wilde gaan rijden (aygo) maar dat beviel niet echt. Dus heb ik deze gekocht helaas een tegen valler. Maarja elk nadeel heeft ook zn voordeel zullen we maar zeggen .
      Omdat ik met de 1.9 tdi nooit problemen heb gehad ben ik toch maar even gaan rond speuren op internet.

    7. #207
      RunnerX's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2010
      Posts
      79
      Kudos
      2
      Auto
      Audi A3 SB

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Wil even melding maken van een topic op het Q5 gedeelte van dit forum waarin melding wordt
      gemaakt van de bekende "balansasproblematiek " in de 2.0 TDI commonrail motoren.........http://www.audiforum.nl/forum/q5-200...problemen.html
      Laatst gewijzigd door RunnerX; 26-08-13 om 21:56. Reden: toevoeging linkje

    8. Ad
    9. #208

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Hallo allemaal,

      Ik word echt niet vrolijk van al deze reacties. Ik sta op het punt om een A4 (B8) 2.0TDI sedan te kopen van september 2008. Mogelijk ga ik deze week kijken. Auto heeft 120.000km op teller. Motorcode is CAGA als ik op kenteken bij RDW zoek, dus een common rail als ik mij niet vergis. Heb zelf een echte RossTech kabel en ga hem voor de aankoop eens even doorlichten. Als het een common rail is heb ik mogelijk "geluk".

      Los daarvan wordt tamelijk pessimistisch van wat ik hier lees en schrikt ik mij als Audifiel kapot. Ik rij nu in een A3 1.9TDI (AGR) met 410.000km op de teller en naast een vervangen LMM en N75 magneetklep (bekende euvels samen 150 euro) bij 300.000 en 3 weken terug 2 nieuwe remklauwen achter niks aan het handje. De auto rijdt als een gek houdt de nieuwe 1.6TDI-tjes, HDI-tjes en zelf rode (T)DI en BMW 118d makkelijk bij. Tevens verbruik ik 1:20 met zware voet. Auto krijgt netjes zijn reguliere onderhoud.

      Als ik het zo lees kan ik beter mijn bijna 14 jaar oud beestje door te rijden en geen Audi meer te kopen als het een 2.0 TDI betreft, maar beter een 320d of zo . Triest.
      Laatst gewijzigd door Dead Silence; 28-10-13 om 14:09.

    10. #209
      Remi66's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2011
      Posts
      11.376
      Kudos
      460
      Auto
      Audi A3
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead Silence Bekijk Berichten
      Hallo allemaal,

      Ik word echt niet vrolijk van al deze reacties. Ik sta op het punt om een A4 (B8) 2.0TDI sedan te kopen van september 2008. Mogelijk ga ik deze wee kijken. Auto heeft 120.000km op teller. Motorcode weet ik nog niet, geen foto gezien van sticker. Heb zelf een echte RossTech kabel en ga hem voor de aankoop eens even doorlichten.

      Los daarvan wordt tamelijk pessimistisch van wat ik hier lees en schrikt ik mij als Audifiel kapot. Ik rij nu in een A3 1.9TDI (AGR) met 410.000km op de teller en naast een vervangen LMM en N75 magneetklep (bekende euvels samen 150 euro) bij 300.000 en 3 weken terug 2 nieuwe remklauwen achter niks aan het handje. De auto rijdt als een gek houdt de nieuwe 1.6TDI-tjes, HDI-tjes en zelf rode (T)DI en BMW 118d makkelijk bij. Tevens verbruik ik 1:20 met zware voet. Auto krijgt netjes zijn reguliere onderhoud.

      Als ik het zo lees kan ik beter mijn bijna jaar oud beestje door te rijden en geen Audi meer te kopen als het een 2.0 TDI betreft, maar beter een 320d of zo . Triest.
      Heb je die A3 al lang, heb er zelf ook een gehad (16 jaar), en reed ook gemiddeld 1:20.
      Begin dit jaar een nieuwe A3.
      1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
      2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - ? Hartog tuned.
      In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
      ,
      regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

    11. #210

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
      Heb je die A3 al lang, heb er zelf ook een gehad (16 jaar), en reed ook gemiddeld 1:20.
      Begin dit jaar een nieuwe A3.
      Heb hem bijna 14 jaar. Wel beetje off topic hier :-)

    12. #211
      Remi66's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      06 2011
      Posts
      11.376
      Kudos
      460
      Auto
      Audi A3
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dead Silence Bekijk Berichten
      Heb hem bijna 14 jaar. Wel beetje off topic hier :-)
      Gewoon ff nieuwsgierig.
      Nu weer terug naar topic.
      1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
      2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - ? Hartog tuned.
      In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
      ,
      regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

    13. #212
      jos_br's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2003
      Leeftijd
      60
      Posts
      1.113
      Kudos
      13
      Auto
      Audi TT
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Nog èèn offtopic reactie dan. Ook hier rijden we met een AGR A3 met inmiddels 504000km zonder buitensporige kosten. Aangeschaft met 60000km (drie jaar oud)......ik kan er alleen niet zuiniger dan 1;16 mee rijden met een behoorlijk forse rijstijl, en dat al zolang als we hem hebben.
      We hadden hier een 2004 A3 BKD met 338000km overgenomen van een klant omdat de distributieriem geknapt leek te zijn (achteraf een ondeugdelijke spanrol) waardoor er nu een nieuwe kop gemonteerd is. Wel heeft deze auto een tijdje geleden al een nieuw vliegwiel/koppeling gekregen. Nu rijd deze auto werkelijk als een nieuwe, de motor zag er inwendig bijzonder goed uit. Rijden doet dit type beter dan het oude type, qua kwaliteit heb ik inmiddels wel vraagtekens.

      @Dead Silence, de CAGA is een commonrail motor.

      Jos.

    14. #213

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Hoi Jos, dank voor bevestiging van de CAGA motorcode. Tof te horen dat jullie een AGR hebben met nog meer op de teller. Dat biedt hoop :-)

      UPDATE: ik ga de A3 toch wegdoen met pijn in mijn hart. Ookal is het onze tweede auto, niet handig met de kinderen en drie deuren en wil iets beters voor het oog. Wordt een A4 sedan uit 2009, 2.0 TDI common rail (A4 Avant hebben we al). Zit net een nieuwe koppeling en tweemassavliegwiel in, bij 120.000km, dealer onderhouden. Da's al meer dan mijn A4 in 13 jaar heeft gehad. De kwaliteit wordt er niet beter op. Maar ja....
      Laatst gewijzigd door Dead Silence; 10-11-13 om 15:56.

    15. #214

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2011
      Leeftijd
      53
      Posts
      2
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      ik zie door het enorme aantal reacties "de bomen door het bos niet meer". Ben dan ook a-technisch! Ik heb mijn oog laten vallen op een A3 8P 2.0 TDI van maart 2006 (Duitsland). Is de motor in deze auto ook zo'n brekebeentje? Of moet je voor het antwoord op mijn vraag echt de motorcode weten? Wie geeft mij raad?

    16. #215

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      05 2014
      Leeftijd
      75
      Posts
      1
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Question Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Mijn audi A4 diesel bj.2006 motortype BRE heeft de volgende problemen.
      Het olielampje gaat af en toe branden niet bij stationair lopen, motor houdt in en rookt en de rembekrachtiger werkt niet.
      Heb de vacuumpomp vernieuwd met brandstoffilter,oliefilter en nieuwe olie. Nu werkt de rembekrachtiger weer en loopt de motor stationair goed, maar op toeren gaat het lichtje van de oliedruk weer aan.De km stand is 220500 De distributie met waterpomp en rollen zijn 2000 km geleden vernieuwd.
      Wat kan de oorzaak zijn en wat kost een oplossing.

    17. #216

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      11 2014
      Leeftijd
      50
      Posts
      24
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4 Cabrio
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Kan iemand hier meer over zeggen, heb een A4 2.0TDI 136pk 100kw van bwj 9-2006 motor type BRC. zijn er ook veel problemen mee

      mvg

    18. #217

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2010
      Leeftijd
      36
      Posts
      17
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A3
      Land
      Land

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Hoi pedro, graag wil ik ook iets weten, want ook ik heb problemen met Mn auto a3 2004 2.0 tdi.201.000 km +60.000 teruggedraaid kwam ik na aankoop achter. *Verbruik koelvloeistof loopt op, * start slechter als deze warm is. *Massabalans onbelans punt 3 bij stationair lopen(al weer een tijdje). Gechipped bij tunnex. 3 jaargeleden. Bij 120.000 distributie riem vervangen en waterpomp helaas niet gedaan. Turbo schoongemaakt na loop beveiliging. Gloeibougies + brandstof filter vervangen bij 180.000. En ook inlaatluchtklep vervangen (motor schommelde bij uitzetten motor) Heb je hier zo een oplossing voor wat ik kan vervangen/ schoonmaken Mvg ramonlegrand kan je me ook een mailtje sturen naar ramonlegrand@gmail.com

    19. #218

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2012
      Leeftijd
      36
      Posts
      1
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6 Allroad

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      weet er iemand de aantrekkoppels van de bouten van de tuimelas van verstuivers

    20. #219

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      12 2015
      Posts
      1
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4

      Smile Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Heb momenteel een A4 1.9 TDI (2006), maar wil dit jaar toch eens een andere (nieuwere) Audi, moet dan wel een 2.0TDI worden, ik denk één uit bouwjaar 2010. Weet iemand van jullie vanaf welk bouwjaar het "veilig" is? Dus grotendeels gevrijwaard van alle bekende 1e generatie issues. Alvast bedankt!

    21. #220

      Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
      Punt 3 kan o.a. eveneens de balansasmodule zijn, of het vliegwiel (zie film verderop).
      Ha Pedro,

      Misschien naïef, maar kan ff geen film verderop vinden van het vliegwiel... staat die ergens?
      Audi A6 Avant 2.0 TDI 103kW 2008
      Audi A6 Avant 1.9 TDI 96kW 2004
      Audi 100 S4 Avant 2.2 Quattro 1992

    Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 7891011

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •