Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 220

Onderwerp: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

  1. #101

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    maar in welke auto`s zitten die?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Meeste dwarsgeplaatste 2.0 tdi doen het goed, die hebben ook de balans assen niet, scheelt al een stuk

  2. #102
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    A3 golfjes seatjes


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #103

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    ik krijg de indruk dat je bij een 2005 a4 tdi gegarandeerd problemen krijgt,of rijden er ook probleemloze rond. er rijden natuurlijk wel een hoop auto`s rond met dit blok. het rijdt waarschijnlijk wel iets beter dan een 1.9

  4. #104
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoneguzzi Bekijk Berichten
    ik krijg de indruk dat je bij een 2005 a4 tdi gegarandeerd problemen krijgt,of rijden er ook probleemloze rond. er rijden natuurlijk wel een hoop auto`s rond met dit blok. het rijdt waarschijnlijk wel iets beter dan een 1.9
    Mijn 3.0 tdi rijdt zonder problemen. Ze zijn er dus wel degelijk.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  5. #105
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    En waarom zou het beter rijden als een 1.9? Het is dezelfde wagen met 100cc meer en 10pk.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.


  6. #106
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mark77 Bekijk Berichten
    Mijn 3.0 tdi rijdt zonder problemen. Ze zijn er dus wel degelijk.
    Ja 3 liter tdi en gechipt kan je zelfs geen s voor kopen , ultiem rijgenot in een A4.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  7. #107

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    680
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoneguzzi Bekijk Berichten
    ik krijg de indruk dat je bij een 2005 a4 tdi gegarandeerd problemen krijgt,of rijden er ook probleemloze rond. er rijden natuurlijk wel een hoop auto`s rond met dit blok. het rijdt waarschijnlijk wel iets beter dan een 1.9

    Dat is een aanname, wel eens in een 1.9 tdi gereden?

    Waar woon je, mischien dat er iemand in de buurt met een mooie 1.9 is, kan je het ervaren.
    Audi A4 B6 1.9 TDI quattro avant S-line
    Solardak | Audi Navi-plus | Xenon | Michelin Pilot Sport 235-40-18 | EPS custom downpipe RVS | KKK BV43 turbo | Custom JD tuning 201pk 408Nm | Goodridge brakelines red | ATE 312-255 | Ferodo DS2000

  8. Ad
  9. #108

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    ik heb in beide gereden beide met 140000 km op de teller en vond de 2.0.tdi stiller sneller en de zesbak vind ik fijn. maar je zal toch niet met alle tdi problemen krijgen. zal na 6 jaar en 140000 km de problemen niet allang aan het lcht zijn gekomen en verholpen, ik merkte niks van dit alles
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mxxl Bekijk Berichten
    Dat is een aanname, wel eens in een 1.9 tdi gereden?

    Waar woon je, mischien dat er iemand in de buurt met een mooie 1.9 is, kan je het ervaren.

  10. #109
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Ik denk dat de 1.9 die je gerede hebt geen 96kw was aangezien het een 5 bak was, dus sneller kan dan wel kloppen. Ik vind het verschil in snelheid minimaal al is de 2liter wel een tikje stiller inderdaad....soms zelfs heel erg stil.
    Ik heb meerdere malen in beide gereden en 2 liters hadden problemen met koeling , balans assen enz, dan is het toch wel fijn om weer in je 1,9 te stappen en blij dat ze niet van mij zijn.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #110

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    680
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoneguzzi Bekijk Berichten
    ik heb in beide gereden beide met 140000 km op de teller en vond de 2.0.tdi stiller sneller en de zesbak vind ik fijn. maar je zal toch niet met alle tdi problemen krijgen. zal na 6 jaar en 140000 km de problemen niet allang aan het lcht zijn gekomen en verholpen, ik merkte niks van dit alles
    Ik heb het idee dat je iets anders wil horen dan dat wij vertellen. Neem lekker de 2.0, mischien heb je geluk, mischien niet. Niet achteraf komen klagen he!!
    Audi A4 B6 1.9 TDI quattro avant S-line
    Solardak | Audi Navi-plus | Xenon | Michelin Pilot Sport 235-40-18 | EPS custom downpipe RVS | KKK BV43 turbo | Custom JD tuning 201pk 408Nm | Goodridge brakelines red | ATE 312-255 | Ferodo DS2000

  12. #111
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoneguzzi Bekijk Berichten
    ik heb in beide gereden beide met 140000 km op de teller en vond de 2.0.tdi stiller sneller en de zesbak vind ik fijn. maar je zal toch niet met alle tdi problemen krijgen. zal na 6 jaar en 140000 km de problemen niet allang aan het lcht zijn gekomen en verholpen, ik merkte niks van dit alles
    Ik weet niet of ALLE 2.0's problemen hebben. Sommige hebben de problemen maar merken het niet omdat ze hiervoor benzine reden en denken dat het gedrag bij een diesel hoort. Het is echter bekend dat een hoop 2.0 op den duur problemen geven en dat de betrouwbaarheid van de 1.9's in een veel hoger vaandel staan. Als je op safe wilt spelen lekker een 1.9 aanschaffen. Wil je meer power, dan lekker de auto laten chippen, want de motor leent zich er goed voor. Mijn oude 1.9 105 pk is zonder problemen naar 150 pk getild en dat was erg prettig rijden.
    Laatst gewijzigd door Mark77; 28-08-11 om 18:04.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  13. #112
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.138
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Aanvulling: neem je toch de 2 liter koop hem dan met een goede garantie er op, 2500+ eurie aan kosten is niet vreemd


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  14. #113
    Kili
    Guest

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
    Omdat er veel onduidelijkheid en overal topics ontstaan over de problematiek van 2.0TDI motoren wil ik hier wat info dumpen om het wat duidelijker te maken.

    De 2.0TDI, vooral met motorcode BLB 2004-2005 (A4/A6) kent een aantal unieke en gedeelde aandachtpunten.
    Veel gehoorde/ziene klachten, O.A.:


    6 Oliedruk problemen.

    Punt 6 Meestal balansasmodule/kettingaandrijving, als peil in orde.
    Hallo Pedro Sr.

    Dank voor de vele reacties en oplossingen die je op dit item hebt gegeven.

    Ik heb een A6 2.0 TDI uit 2005 en dus een BLB motor. Deze zomer ging het oliedruk lampje branden als de motor onder de 2.000 toeren kwam. Er was geen vreemd geluid te horen. De auto hebben we in Zwitserland achtergelaten. In Nederland heeft de garage de carter er onderuit gehaald en toen bleek dat de ketting en tandwielen van de oliepomp aandrijving geheel versleten te zijn. Reparatie kon alleen door een modificatieset te monteren. Dit is gedaan.

    Tot hier niets nieuws in dit forum, maar ik ben benieuwd wat de kans is op ver/gevolgschade.

    Als ik naar de tandwielen kijk, zijn deze al veel langer aan het slijten. Misschien is er dus al langer minder oliedruk in de motor geweest, maar ging het oliedruklampje niet branden.

    Mijn vragen zijn:
    - Bij welke druk gaat het lampje branden?
    - Bij welke druk kan er schade ontstaan zonder dat het lampje heeft gebrand?
    - Wat is de kans dat er alsnog schade ontstaat nadat de modificatie is doorgevoerd, en welke ervaringen zijn er op dit gebied?

    Dank voor de reacties.

    Grt Frank

  15. #114
    tiesva's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    904
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Aanvulling: neem je toch de 2 liter koop hem dan met een goede garantie er op, 2500+ eurie aan kosten is niet vreemd


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Dat kan ik beamen, aan mijn A3 is rond de 3K versleutelt onder garantie en is nu eindelijk goed
    A3 8P 2.0TDI Ambition 140Pk/320Nm - Hartog Tuned @ 175Pk/400Nm+

  16. #115

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    hoi ik heb een A3 met een 2.0 tdi met de motercode BKD uit 2006 en 72.000km op de teller is dit nu de dwarsgeplaatse variant zonder de balans assen of komen hier ook problemen voor

    Grt Daan

  17. #116

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    14
    Kudos
    0

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    2006 A3 SPORTB.2.0 TDI PD DPF motorcode BMM 2005~2008

    Is dat een risicovolle 2.0TDI motorvariant?
    Zie een mooie te koop staan met goede kmstand /optie verhouding.
    2.0 schrikt me in principe af, maar de berichtgeving over slechte A3 2.0 versies lijkt beperkt tot 1 variant (BKD) ? Er zijn nl. 5 andere varianten...

    wie o wie

  18. #117
    shordy86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    573
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjawel Bekijk Berichten
    2006 A3 SPORTB.2.0 TDI PD DPF motorcode BMM 2005~2008

    Is dat een risicovolle 2.0TDI motorvariant?
    Zie een mooie te koop staan met goede kmstand /optie verhouding.
    2.0 schrikt me in principe af, maar de berichtgeving over slechte A3 2.0 versies lijkt beperkt tot 1 variant (BKD) ? Er zijn nl. 5 andere varianten...

    wie o wie
    Ik heb zelf 200.000km gereden met mijn vorige A3 (BKD 2.0 TDI).
    Netjes warm rijden, verder normaal rijden. Beurtjes netjes optijd. Alleen de EGR-klep een keer versmeerd. Die is dus vervangen.
    Ik weet wel dat de 170PK versie zeer slechte verstuivers heeft (Siemens).
    Voor de rest liep het blokjes geweldig.
    Laatst gewijzigd door shordy86; 08-12-11 om 16:15.
    2008-2011 Mauritius blauwe A3 Sportback Ambiente Pro Line 2.0 TDI 140pk
    2011-2014 Ibiswitte A3 Sportback Ambition S-Line 1.4 TFSI 125pk
    2014-2014 Nimbus grijs mocassin leder (Baseball) TT Roadster Quattro 1.8 T 225pk

  19. #118

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Hoe is eigenlijk te horen dat de oliepomp niet goed werkt? Is het alleen bij hogere toerentallen te horen en ook in de auto zelf en hoe lang duurt zoiets voordat het geheel kapot is?
    Ik heb een A6 2.0 TDI uit 2005 (via autoweek.nl met BLB code)sinds mei 2010. Er staat inmiddels 205000 km op de teller en hoofdzakelijk korte stukjes.. jaja en toch diesel... De wagen is wel volledig dealeronderhouden.
    In het boekje en de stencils van het onderhoud stond niets over een modificatie vermeld, zal dus ook wel niet gebeurd zijn.
    Is er ook al iemand met bv. 300k op de teller met een BLB-blok zonder problemen of krijgen ze het allemaal.

  20. #119

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Gisteren mijn auto laten ophalen, het rammelen werd toch erger. Hij staat nu bij Donkers in Veghel, voor de zekerheid niet zelf gebracht maar laten ophalen. Hopelijk kan ik hem deze week nog ophalen. Laat jullie wel horen hoe het afloopt.

  21. #120

    Standaard Re: 2.0TDI 140pk PD eerste generatie problemen.

    Heb zelf ook een A6 2.0 tdi van 2005 gehad (BLB) met precies deze problemen.
    Ik had de auto gekocht met 180k op de teller en bij 240 begon het probleem,
    onregelmatig stationair lopen, inhouden tussen de 1500-2800 toeren.
    Verstandig dat je de modificatie set laat monteren, dit kan je zeer hoge kosten besparen!
    Ik heb zelf ongeveer 10.000 km gereden met rammel geluid en volgens de monteur was
    ik nog echt net op tijd. Succes met het probleem.

Pagina 6 van 11 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •