Klopt, ik heb een BLB 2005 en heb er 214.000km opzitten met de originele oliepomp/balansas module. Maar bij de aankomende distributiewiissel (240k) wil ik 'm toch maar wel laten vervangen.
Rob.
je turbo gaat niet stuk als je er op tijd bij bent hoor . wel als je met een defecte oliepomp verder rijd, dan is die inderdaad ook stuk maar dan gaat de rest van je motor er ook niet meer al te goed voor komen dan kan je heel de blok opengooien en reviseren. het moment dat je gerammel hoort aan de motor of je lampje van de olie gaat branden onmiddelijk de motor stil en hopen dat je er op tijd bij bent . ik heb enkel de modificatie moeten toepassen en voor de rest niets aan de hand . ik zou de modificatie niet toepassen als het niet nodig is je bespaart je een hoop geld . er zijn er die op 200000 km nog rijden zonder problemen . en geen paniek als ze stuk is hoor je het op tijd hoor . de mijne had het op de autosnelweg . gerammel gehoord , stil gelegd en afgesleept naar mijn garage .alles gemonteeerd en terug rijden zonder enig probleem . groetjes
Klopt, ik heb een BLB 2005 en heb er 214.000km opzitten met de originele oliepomp/balansas module. Maar bij de aankomende distributiewiissel (240k) wil ik 'm toch maar wel laten vervangen.
Rob.
Een "groot" risico dus om de volgende wagen aan te kopen??: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=184890147
Hmm, in NL is het toch ook mogelijk: http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a6/7407913. Wist niet dat ze voor zo "weinig" weg gingen
Ik heb mijn Audi A6 met BLB motor (begin 2005) nieuw gekocht. Altijd bij een Audi dealer netjes laten onderhouden met "long life" onderhoud. 2 Jaar geleden heb ik van de Audi dealer de opmerking gekregen dat de balansassen versleten waren (ca. 180.000 km). Zij konden dit repareren voor ca. 4.000 € inclusief distributie. Ik heb er toen vanaf gezien dit te laten doen. Wel heb ik op hun onderhoud formulier moeten tekenen dat ik door Audi ervan op de hoogte ben gebracht van dit mogelijk gevaar. Vandaag loopt de motor rauw, er staat inmiddels 285.000 km op de teller. De EGR klep is al 3x vervangen. In Duitsland koop je een kaal revisie motorblok voor 3.200 €. De auto zelf is nog in uitstekende staat. Iedereen die deze auto ziet zegt dat hij er nog uitziet als nieuw. Als ze dan de km stand zien willen ze het niet geloven. Ik denk er dus eigenlijk ook niet aan om hem weg te doen. Maar de motor begint mij toch langzaam zorgen te baren. Iemand een goed advies voor een volledig gereviseerd blok?
ah BTW: de wagen is sinds het begin ABT getuned van 140 naar ca.170pk en heeft veel Duitse Autobahnen gedaan. Er zijn perioden geweest waarbij dit machientje meermaals meer dan een half uur aan 1 stuk boven de 220km/u heeft gedraaid. Ik heb dan misschien geluk met mijn BLB motor, maar het bevestigd niet dat alle BLB motoren slecht zijn!
Hoi,
van de week, kreeg ik ineens rode melding oliedruk.
Gelijk gestopt. Wegenwacht kwam en vertelde mij dat oliepeil goed was, sensor ok, maar geen oliedruk werd opgebouwd.
Naar audidealer gebracht, die gaan deze week kijken wat er stuk is.
Zou het dat oliepomp verhaal kunnen zijn?
Het gaat om een a6 2005 2.0tdi 206000km
Altijd dealer onderhouden. 15de nog grote beurt gehad.
en waar moet ik op rekenen qua kosten? Las al dat er meerdere prijzen zijn, dus wat is een goede richtlijn? En is misschien nog iets te verhalen qua garantie??
Bedankt alvast!!
Of hier je kenteken invoeren; http://start.mijngrossier.nl/catalog...nbouwjaar.aspx
Maar hij zal er na anderhalve maand wel uit zijn denk.
Ik zit zo dit topic een beetje te volgen en wordt er ook een beetje bang van. Het verschil is dat ik een 2 liter benzine heb uit 2005. Ik heb mijn motorcode proberen op te zoeken maar kan geen wijs uit alle code,s in het boekje. Zou het kunnen dat het een ALT is. Het probleem met oliepomp/balansas heeft "mijn" motor daar ook last van..is dat bekend?
toets in www.HBase.nl en toets dan je kenteken in, dan komt je type auto samen met je motorcode te voorschijn.