Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: motortemperatuur

  1. #1
    Guest

    Standaard motortemperatuur

    Wie heeft het antwoord op de volgende vraag. Wat is de normale bedrijfstemp. van een 2.0E motor(90pk). De mijne komt niet hoger dan 60 a 70 graden. En de kachel wordt wel warm, maar normaal als ik een verwarming helemaal opendraai moet het toch loeiwarm in de auto worden ? Dit gebeurd dus niet, het wordt wel warm maar ik kan hem volledig open laten staan zonder weg te schroeien. Is dit normaal of mankeert er misschien iets aan de thermostaat ? En wat voor consequenties kan een slecht werkende thermostaat hebben op de motor ?Alle info is welkom

    Gr. Johan

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het lijkt me waarschijnlijker dat je multifunctie-sensor (in de watermond op de cilinderkop) het aan het begeven is. Bekend probleem. Temperatuur is OK maar door sluiting of koelvloeistof tussen de contacten (interne lekkage) geeft de zender een verkeerde waarde door.

    Thermostaat vervangen is niet echt duur en kan sowieso, wellicht wordt het er beter van.

    Tom

  3. #3

    Standaard

    Maar als het niet de thermostaat is, hoe is dan de geringe kachelwarmte te verklaren, gebeurd dit ook als die andere sensor het aan het begeven is ?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Inderdaad, dat zou op een thermostaatprobleem wijzen (sorry, ik ben een beetje brak vandaag en heb niet alles helemaal gelezen).

    Vervangen is een doehetzelfklusje, met een bakje eronder voor de koelvloeistof. Als er geen druk op staat (motor koud) komt er niet veel koelvloeistof uit.

    Overigens wordt de 90 pk monopoint-motor in de 80 B4 door Audi de 2.0 genoemd, de naam 2.0E wordt bewaard voor de 112 pk multpoint-versie.

    Tom

  5. #5
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    bij mij geeft die meter ook een veel lagere tempratuur aan, de bedrijfs tepratuur van de motor is goed dat heeft de garage gemeten met zo'n infrarood temp. meter, de sensor is vervangen daar lag het ook niet aan.

    Ik heb ergens gelezen dat er in het instrumenten paneel een los contact / slechte soldeerverbinding kan zitten (schijnt nogal voor te komen)
    Ik wil mijn inst. paneel een keer uit elkaar halen en de verbindingen contoleren, schoon maken en evetueel opnieuw solderen.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000


  6. #6
    Charlie
    Guest

    Standaard Ik weet de oplossing

    Jou temp.sensor is kapot even langs audi garage of werkplaats en dit kleine probleermbje oplossen kost je hooguit zo,n 25/30 Euro..succes

  7. #7
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    nou zijn, zeker in Audi's, temp metertjes vaak stuk, maar bij lage tempop de meter en slechte verwarming zou ik toch beginnen met de thermostaat

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    hallo,
    ik ben nieuw hier, ik heb een 90 coupé 2.3 van 91
    ik heb ook dit probleem met de temperatuurmeter, deze staat omzeggens altijd onder o, het gebeurt wel, wanneer ik in de zomer in de file st bv, dat deze 90° of zelfs meer aangeeft. Dit zal allicht ook met de sensor te maken hebben zeker?
    Kan iemand me vertellen hoe je deze kan uithalen en vooral waar deze te vinden is

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De vijfcilinders lopen vrij warm, boven de 90 graden is geen probleem zolang de ventilator er maar in springt bij de 100 graden.

    Tom

  11. #10

    Standaard

    dat is geen enkel probleem, ik heb dit gecheckt, werkt perfect. Ik wil alleen graag weten hoe ik de sensor kan vervangen

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Halverwege de cilinderkop zit een koelwatermond, daarin zitten waarschijnlijk twee voelers. Volgens mij is die van de koelvloeistoftemperatuur degene die op de kop ergens in het midden van de koelwatermond zit. Afkoppelen van de connector maakt dit meteen duidelijk.

    Overigens een dure sensor, je kunt 'm wel zelf vervangen maar dat doe je niet voor de lol.

    Tom

  13. #12

    Standaard

    wat noem je duur? overigens vind ik het beter de temperatuur tijdig te kunnen aflezen dan te laat te moeten vaststellen datie te warm liep
    wat gebeurt er als je deze afkoppelt? Normaal zou je gaan denken dat de meter op 0 komt te staan, maar dit is nu reeds het geval

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hij kost ongeveer 80 euro, als ik me niet vergis... ja, lastig om te kijken of-ie het niet doet als je helemaal niks op de meter krijgt.

    Volgens mij is er een doormeetprocedure... iemand?

    Tom

  15. #14

    Standaard

    Tom schreef
    Volgens mij is er een doormeetprocedure... iemand?
    Je moet de weerstand waarde weeten,dan ist ie met een multie-meter zo door te meeten

    Ray.
    It's just me,myself,and my Ford

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Yup, ik vroeg me alleen af of iemand de spec wist.

    Tom

  17. #16
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    beetje laat antwoord.. als je de connector lostrekt zou die oneindig aan moeten geven dus volledig uitslaan bij PTC en volledige 0 stand bij NTC
    immers hoe warmer hoe minder weerstand hoe groter de uitslag..en hoe kouder vice versa!
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •