Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: A4 1.8T van 163 naar 193 PK

  1. #1

    Standaard A4 1.8T van 163 naar 193 PK

    Hallo mede strijders,

    Ik ben in bezit van een A4 163 PK, nu wil ik deze laten chippen naar 193PK door de dealer.

    Wie heeft dit ook door de dealer laten doen en is het z'n geld van 1200 euro wel waard.(het moet door de dealer ipv garantie). Wordt de auto erg piekerig???

    Elders kan het voor veel minder , maar vervalt m'n garantie.


    alvast bedankt voor evt op/aanmerkingen

  2. #2

    Standaard

    Hebben wat mensen volgens mij al wat over geschreven --> zoekfunctie
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3

    Standaard

    helaas niets kunnen vinden over m'n specifieke vraag

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Zoeken op Abt, want die chips worden door de dealer verkocht.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    1.697
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 1.8T van 163 naar 193 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1.8T
    Hallo mede strijders,

    Ik ben in bezit van een A4 163 PK, nu wil ik deze laten chippen naar 193PK door de dealer.

    Wie heeft dit ook door de dealer laten doen en is het z'n geld van 1200 euro wel waard.(het moet door de dealer ipv garantie). Wordt de auto erg piekerig???

    Elders kan het voor veel minder , maar vervalt m'n garantie.


    alvast bedankt voor evt op/aanmerkingen
    Bij mij zit er ook een orginele chip in van 153 naar 193 pk.
    Maar wat bedoel je precies met "piekerig".
    Ik heb er namelijk geen problemen mee.

    mvg Michel.

    P.s. de chip zat er al in toen ik hem kocht.
    Met vriendelijke groet,

    Michel.

    Seat Leon 1P 2.0TFSI 270Pk / 412Nm en Seat sport pakket.


  6. #6

    Standaard

    De standaard koppel kromme loopt v.a 2000rpm vlak (horizontaal), na het chippen is deze kromme niet meer vlak maar loopt door tot 3800rpm waar het max koppel wordt bereikt.

    Piekerig is een minder vlakke vermogen afgiften, het voelt "bijterig aan.

  7. #7

    Standaard

    niet door de dealer laten doen als je't mij vraagt. Er zijn veeel betere én goedkopere chipjes die je op maat kan laten maken. Vermogen is dan makkelijk 210pk ;-)

  8. Ad
  9. #8
    Maaikel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard

    Voordat ik mijn huidige auto kocht (standaard 163pk), heb ik een keer proefgereden in een door audi naar 193pk gechipte A4 en het viel me idd op dat hij, zeker in 1e versnelling, een beetje nerveus op het gas reageerde.

    Ik zit met hetzelfde dilemma als jij; hoe zit het met m'n garantie als ik hem bij een ander bedrijf laat chippen.

    Tot mijn grote verbazing lees ik op de site van seat dealer vd velden in zoetermeer, dat bij het chippen van een nieuwe auto, de garantie gehandhaafd blijft.
    http://www.vandervelden.nl/tuningpar...4a575161c6c406

    Misschien willen/ kunnen ze dit ook bij audi's doen?

    Dit is hun aanbieding: http://www.vandervelden.nl/tuningparts.php?id=17 :idea:

    maaikel
    A1 1.2TFSI '10 en Passat 3BG 1.8T '04

  10. #9

    Standaard

    Is bij Seat zeker niet duur. Bij de Audi dealers blijft ook de garantie gehandhaaft mits de chip door een Audi dealer wordt geplaatst. Kosten 1299 euro.

    Volgens m'n dealer vervalt alle garantie als een chip ( of inlezen ander software) elders dan een Audi dealer plaats vindt.

    Volgens mij is er geen andere keuze dan de officiele dealer, want als je met panne komt te staan dan...........

  11. #10

    Standaard

    Ik zou dan ook voor de dealer gaan.. ligt er wel een beetje aan hoelang je nog garantie hebt.
    Garantie vervalt dan alleen wat de chip kan aanrichten dus verder op andere problemen blijft wel de garantie.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •