Pagina 11 van 73 EersteEerste ... 7891011121314152161 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #201

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Hahaha @ brood halen.
    Klopt, ik rij amper korte stukjes, omdat ik weet dat het slecht is voor de motor. Als het niet regent (zomer of winter), dan ben ik altijd op de fiets te vinden.
    Wat ik ook nagenoeg altijd doe na een lange rit (dus dat is 2 a 3 keer per week): motor tot 6-7000 toeren blazen. Daarna rij ik 5 minuten rustig en laat ik hem 2 minuutjes stationair draaien nadat ik hem geparkeerd heb.

    Het verlengen van de fabrieksgarantie kan alleen:
    - aaneensluitend na het eindigen van de officiele fabrieksgarantie;
    - als de auto gedurende die periode alleen bij de Audi dealer is onderhouden;
    - de km stand niet hoger is dan 100.000km;
    - kan maximaal 2 keer (dus totale fabrieksgarantie kan oplopen tot 4 jaar, met deze verlenging).

    Ik zag het namelijk staan op de bordjes staan bij de RAI: onder de specificaties van elke geshowde auto. Heb het toen maar nagevraagd, en dit was hun (mannen van Pon) antwoord
    In der Heimat des Audis

  2. #202
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    ja, de turbo moet je wel netjes af laten koelen, dat is wel belangrijk.
    die momentjes van 6.000 rpm doe ik ook wel, maar uiteraard alleen als ie goed warm is.

    aan alle voorwaarden voor het verlengen van de garantie voldoe ik nog steeds.
    m'n A5 is van febr 2010, dus van de herfst zal ik daar es achter aan gaan.
    staat ondertussen in de agenda

  3. #203

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Van de week de Audi dealer binnengelopen (ik was toch in de buurt) en heb aan ze gevraagd wat ze van het olieverbruik vonden.
    Ik heb aangegeven dat ik in het begin rond de 2200km een halve liter bij moest vullen, wat nu zo rond de 2600km is. In totaal heb ik 7 keer een halve liter bij moeten vullen om de stand op 50% te zetten, wat (zoals eerder uiteengezet) betekent dat er in totaal zo'n 4 liter olie is verbruikt door de auto, met een stand van bijna 20.000km.

    De monteur schrok, zei dat het nogal fors was, en dat hij een afspraak met me wou maken om dat te verhelpen. Ik krijg gratis een A1 mee en ik ben de auto 2 dagen kwijt. Enige wat ik moet doen is van tevoren even bellen wanneer ik de afspraak wil hebben, omdat ze onderdelen moeten bestellen.

    Denk dat er toch wel wat meer bekend is onder de dealers
    In der Heimat des Audis

  4. #204
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Denk dat er toch wel wat meer bekend is onder de dealers
    ze weten altijd meer dan dat ze zeggen
    een jaar geleden zou je met dit olieverbruik het bos ingestuurd zijn.
    tegenwoordig reageren ze wel beter.
    maar het hangt ook van de dealer af
    het zal wel een aanpassing van de carterventilatie zijn.

    mijn km-stand is nu ca. 21.000 km en heb ondertussen 4x een halve liter bijgevuld.

  5. #205

    Standaard

    Even een update van mijn auto (Avant 2.0 TFSI Proline S Multitronic). Bij mij is de modificatie van de carterventilatie ca 2 maanden geleden uitgevoerd. Het olieverbruik was ca. 1 liter op 3.000km. Nu is dat 1 liter op ca. 5.000km

    In mijn beleving nog steeds fors, maar wel verbeterd. Ik ben benieuwd hoe het verbruik zich verder gaat ontwikkelen.

    Michel


  6. #206
    Johan Rob's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    84
    Kudos
    0

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ik blijf het ongelooflijk vinden dat de 2.0 TFSI zoveel olie verbruikt en de 1.8 TFSI niet.
    Ik heb mijn opgepepte 1.8 TFSI nu 10 maanden en heb ruim 67.000 km op de teller staan. Ja ik rij er een paar weg
    Ik kan zonder problemen van service beurt naar service beurt rijden zonder een druppel olie te moeten bij vullen.
    De auto wordt zwaar bereden snelheden van ruim boven de 200 km/u zijn geen uitzondering.
    Wel wordt hij altijd goed warm gereden en ben ik de eerste 1.500 km niet boven de 3.000 rpm geweest.
    Wat er er zoveel anders aan de 2.0 versie zijn dat deze er zo duidelijk wel last van heeft end e 1.8 niet.

    Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte hiermee.
    A4 Avant S-edition 1.8 tfsi 120 pk - lichtpakket - opbergpakket - spiegels auto dim - (tunning naar 211 pk done) "Phantomezwart" - 23 juni 2010

  7. #207
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    ja Johan, zo is het maar net.
    ik heb een olieverbruik van ca. 1 ltr. op 8.000 km en dan mag ik van geluk spreken.
    m'n schoonzoon heeft een 1.8 TFSI met ABT. daar zit ca. 20.000 km op en er is nog geen olie bijgevuld.
    maar ze weten het bij Audi ondertussen ook wel, want als je een olieverbruik hebt van 1 ltr. op 2.000 km, dan ondernemen ze nu wel actie.
    en dat was een jaar geleden wel anders.
    moet je wèl bij een goeie dealer zitten
    ik denk dat een splinternieuwe 2.0 TFSI ook geen serieus olieverbruik meer heeft
    maar dat denk ik zo maar

  8. Ad
  9. #208

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Op 21 juli 2010 ben ik met dit onderwerp begonnen door het forse olie verbruik van mijn Audi. Inmiddels heeft de dealer het probleem onderkend en blijkt er ook een melding vanuit de fabriek te zijn geweest mbt het olie verbruik van deze motoren. De dealer heeft mijn auto 4 dagen in de garage gehad en de hele motor eruit gehaald. Nieuwe zuigers, cilinders, krukas, etc etc. Alles onder garantie. Die week stonden nog 5 andere audi's ingepland. Inmiddels is het olieverbruik helemaal opgelost.

    Nieuw probleem en sinds de motor revisie: bij het geven en loslaten van het gas maakt de turbo een loeiend geluid.

  10. #209
    twdi
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Welke dealer is dat?
    Maar snap het nu wel. Ze vinden dit gewoon te veel werk en te duur vandaar dat ze vol blijven houden dat 1 liter olie op 6000km niet extreem is.
    Dat blijven ze tegen mij zeggen.
    Collega met een A5 met dezelfde motor herkent het dus het is niet specifiek.

  11. #210
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk Berichten
    Welke dealer is dat?
    Maar snap het nu wel. Ze vinden dit gewoon te veel werk en te duur vandaar dat ze vol blijven houden dat 1 liter olie op 6000km niet extreem is.
    Dat blijven ze tegen mij zeggen.
    Collega met een A5 met dezelfde motor herkent het dus het is niet specifiek.
    1 ltr. op 6000 km is niet extreem, maar wel veel
    ruim 1 jaar geleden moest je echt meer dan 1 ltr. op 2.000 km olieverbruik hebben, voordat ze er iets aan deden.
    tegenwoordig zijn ze iets soepeler

  12. #211
    twdi
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    nou is nog steeds het kluitje riet verhaal hoor. Zo van "o is niet extreem. Audi en de importeur doen er toch niks aan. "
    Dag mijnheer

  13. #212
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk Berichten
    nou is nog steeds het kluitje riet verhaal hoor. Zo van "o is niet extreem. Audi en de importeur doen er toch niks aan. "
    Dag mijnheer
    jawel, dat is zo.
    maar het is en blijft handel.
    als de dealer de eventuele reparartie niet vergoed krijgt van Pon/Audi, dan doen ze het liever niet.
    zo simpel is het.

  14. #213
    twdi
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Klopt. Nou ja, heb een jaar extra garantie bij gekocht voor 149 euro. Geen geld want als er wat stuk gaat ben je dat zo kwijt.
    Kijk het wel aan.

  15. #214
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twdi Bekijk Berichten
    Klopt. Nou ja, heb een jaar extra garantie bij gekocht voor 149 euro. Geen geld want als er wat stuk gaat ben je dat zo kwijt.
    Kijk het wel aan.
    heb ik ook gedaan
    je weet maar nooit met al die elektronica

  16. #215
    twdi
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Klopt al is de lijst met uitzonderingen in de voorwaarden wel groot................

  17. #216

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Donderdag gaat hij naar de dealer voor vervangen van 1 of ander ventiel (het carterdrukventiel waar eerder over gesproken is?), oliedruksensor en softwareupdate. De softwareupdate is omdat ze de oliedruksensor vervangen, zodat hij opnieuw ingeleerd wordt. Zoiets.

    Ben benieuwd. Zit nu op 5 verbruikte liters op 25.000km.. Moet nu eens afgelopen zijn.
    In der Heimat des Audis

  18. #217
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meaudix Bekijk Berichten
    Ben benieuwd. Zit nu op 5 verbruikte liters op 25.000km.. Moet nu eens afgelopen zijn.
    aan de ene kant kan ik me wel voorstellen, dat je het olieverbruik te hoog vindt, maar het blijft me verbazen, dat je met zo'n "laag" olieverbruik die modificatie gaat krijgen.

    overigens ga je door de software-update helaas wel een flink aantal Vag-Com instellingen kwijt raken
    ga je voor die modificatie naar Gouda ??

  19. #218
    twdi
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    ja ik ook. Mijn dealers blijft maar roepen dat het niet extreem is en dat Audi en Pon het toch niet goedkeuren om er wat aan te doen.

    Vraag me ook echt af of de auto wel het juiste energielabel haalt als hij ook zoveel olie mee verbrand

  20. #219

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ja, ik ga naar Gouda
    Had er al wat van gezegd toen de auto een half jaar oud was. Echter, toen was die officiële melding vanuit Audi over de 2.0T motoren nog niet uitgebracht. Dus heb het maar geprobeerd na jouw bericht, Fred
    Ze hebben daarnet wel direct aan me toegegeven dat die melding bestond, dus dat ze daarom ook de modificatie uit gaan voeren.

    Eens kijken wat er van de VAG-COM overblijft, ben benieuwd.
    In der Heimat des Audis

  21. #220
    twdi
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Waar kan ik die officiele reactie over de 2.0T motoren terug vinden en wat staat erin?

Pagina 11 van 73 EersteEerste ... 7891011121314152161 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •