Pagina 2 van 73 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #21

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Mijn A6 2.0tfsi stond na 6500km nog netjes in het midden (jaja, nog een antieke pijlstok). Inmiddels staat ie op 9000 en zal vanavond nog eens even kijken. Met alle spookverhalen had ik verwacht al liters olie bijgevuld te moeten hebben, maar vooralsnog dus nog geen druppel.
    Audi A6 Avant 2.0T Multitronic

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door penacho Bekijk Berichten
    @Meaudix: bij mijn vorige auto (Mercury Cougar uit 2000) moest er elke 10.000km nieuwe olie in (eigenlijk elke 5000miles), dan merk je niet of er een halve liter verbuikt is. Maar 1 op 5500 lijkt me toch wel veel, zeker als dat zo zou blijven na de eerste 10k.
    Ja inderdaad, we gaan zien of het nog steeds zo blijft. Vooral omdat ik helemaal geen sportief rijgedrag heb, ik ben erg volgens het boekje mbt inrijden Dan zou je denken dat het olieverbruik ook niet excessief zou moeten zijn.

    Maar goed, qua excessief valt het wel mee: het is pas zorgzaam als je 1 liter per 2000km zou moeten bijvullen, heb ik me laten vertellen. Daar zit ik gelukkig lang niet op.

    Tijd zal het leren. Als het zo blijft na de eerste 15k (even ruime marge nemen), dan denk ik dat het wel verstandig is om aan de bel te trekken. Vooral als ik jullie cijfers zo hoor...
    In der Heimat des Audis

  3. #23
    penacho's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    58
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danieltje
    Bij mijn 1.8 TFSI 4 liter erin gedaan teller staat nu op 27.000 km .
    Olie pijl staat op 80%.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    heb je VIER liter olie bijgevuld ??
    Niet in 1 keer hoop ik
    A5 SB 2.0 TFSI ABT - VAGCOM

  4. #24
    Johan Rob's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    84
    Kudos
    0

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Mijn teller staat nu op ruim 9.000 km er zitten een rit na ruim 2.000 km in Duitsland in waarbij hij over de 230 km op de klok ging en een vakantie naar Assisi in Italië ruim 1.600 km heen en weer terug bepakt en bezakt en hij schommelt tussen vol en 80%.
    Ik heb de auto de eerste dikke 2.000 km netjes bereden en nog ik zie geen noodzaak om de motor over de dik 4.000 tpm te trekken onder in heeft hij voor een benzine motor veel versnelling.

    Als hij er dik 10k op heeft staan gaan we hem eens laten aanpassen want in de bergen dan wil hij niet echt makkelijk versnellen en ik trap nog wel wat km bij de oosterburen.
    A4 Avant S-edition 1.8 tfsi 120 pk - lichtpakket - opbergpakket - spiegels auto dim - (tunning naar 211 pk done) "Phantomezwart" - 23 juni 2010

  5. #25

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    @penacho: 1:5500, waar hebben we het over. Bij 12.000 zit ik weer rond de 25%, dus liter 4 gaat er deze week in.Wordt in ieder geval niet minder.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    @Banker: Hmm, misschien dan toch beter voor ons om die 50.000km aan te houden als evaluatiegrens Een medeforummer hier had met zijn S3 (ook een 2.0TFSI, maar uiteraard met een sterkere turbo etc) volgens mij een vergelijkbaar olieverbruik (als die van jou). Hij had van de dealer bij aflevering zelfs 2 litertjes olie extra bij gekregen, met de boodschap dat er in het begin veel olie verbruikt zou kunnen worden.

    Ik kan me niet meer herinneren na hoeveel kilometer hij zei dat het minder werd, maar dat werd het wel. Volgens mij verbruikt hij nu 1 op 10.000
    In der Heimat des Audis

  7. #27

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ik let er niet echt op , maar als er een melding komt dat er olie in moet dan gooi ik er wat olie in tot zo'n 80% vol , 4 liter op +/-30.000 km, is denk ik best normaal wat ik hier lees.
    Ik rij nog al veel stad en trek snel op , ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

    (Wat een heerlijke auto trouwens! ik heb mijn a4 B8 nu 9 maanden rij er in Vietnam mee prachtig, door de bergen en langs de kust heerlijke auto, niks te klagen )

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ik ben zelf in bezit van een A4 B8 2009 2.0 tfsi 211 pk S-tronic en quattro (da's n hele mond vol) Intussen zo'n 62000 km gereden.
    Gemiddeld olieverbruik 1 ltr op net geen 30000 km bij een brandstofverbruik van 11-12 km/l bij relatief veel snelwegkilometers.
    Dit lijkt mij allerzins redelijk. Niet zo goed als mijn oude volvo S40 1.9D met 370000km op de teller die als tweede auto een rustiger bestaan heeft gekregen. Deze verbruikt nog steeds niet meer als 0,2 l/ 15000 km, maar toch.

    Gr. Alwin

  10. #29

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Hallo forum leden,

    Heb sinds een half jaar ook een A4 quattro 2.0TFSI en na 3000km een halve liter olie erbij (rijd gemiddeld 1:11 / 70.000km). Vindt het belachelijk veel. Mijn vorige 1.8T chipped gebruikte niets met 170.000 op de klok. Dealer zegt dat het normaal is, maar ik vindt het niet normaal. Gedurende de vakantie 5000 km snelweg gereden en het pijl staat nu alweer op min. Dus ermoet weer olie bij.
    Olieverbruik heeft bij mij het idee dat er lekkage is langs de zuigers o.i.d. in ieder geval niet goed.

    graag een reactie.

    gr. Pieter

  11. #30
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.297
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    @pieterkl
    maak je geen zorgen, bijna alle nieuwe motoren hebben de 1e tijd wat olie nodig.
    daarna wordt het meestal vanzelf minder.
    ik heb ook ergens rond de 5.000 km één keer een halve liter olie bijgevuld.
    nu zit ik op ca. 12.000 km en staat het peil op ca. 60%

  12. #31

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Beste Fred44nl,

    Mijn Audi is niet nieuw, het is een B7 uit 2006 met circa 77000km. Maar ik had er 3000km in gereden toe er olie werd bijgevuld. Inmiddels weer 5000km gereden (in 3 weken vakantie, allemaal snelweg en max. 140km/h) en het staat nu weer op minimiaal (pijlstok). Ik weet niet hoeveel erbij moet om weer op het normale niveau te komen.

    Is dit ook gebruikelijk?

  13. #32

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Het lijkt erop dat mijn olie sensor defect is.
    In Zwitserland gingen bij het starten van de auto na een gezellig diner alle alarm lichten knipperen.
    Direct olie bijvullen, rood signaal. Dit terwijl ik dezelfde ochtend nog het olie peil gecontroleerd had en deze toen nog op 75% stond. De audi hulp (die er binnen 15 minuten was) heeft voor de veiligheid 100 ml bijgevuld en het signaal was weg, peil op 80%. Vervelend dat er geen ouderwetse peilstok meer in deze auto zit.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterkl Bekijk Berichten
    Beste Fred44nl,

    Mijn Audi is niet nieuw, het is een B7 uit 2006 met circa 77000km. Maar ik had er 3000km in gereden toe er olie werd bijgevuld. Inmiddels weer 5000km gereden (in 3 weken vakantie, allemaal snelweg en max. 140km/h) en het staat nu weer op minimiaal (pijlstok). Ik weet niet hoeveel erbij moet om weer op het normale niveau te komen.

    Is dit ook gebruikelijk?
    Vul je de olie bij tot maximaal (op de peilstok)? Dat zal niet meer dan 1 liter zijn. Uit jouw verhaal maak ik op dat je dus iets minder dan een liter olie verbruikt per 5000km. Dat is dus iets minder dan 2 liter per 10.000km.
    Ze *zeggen* dat je pas bij een liter per 2000km zorgen moet maken, maar ik zou voor de zekerheid toch even een belletje plegen naar de dealer. Het verbruik wat jij nu beschrijft is hetgeen ik heb in mijn nieuwe auto (pas 7200km op de teller): ik verbruik een halve liter per 2500km. Ik vind dit ook nogal fors, maar hoop echt dat het minder wordt zodra ik de 10.000km grens heb gepasseerd. Laten we het hopen...


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Banker Bekijk Berichten
    Vervelend dat er geen ouderwetse peilstok meer in deze auto zit.
    +1, dan kan je het tenminste lijflijk zien. Met zo'n sensor weet je nooit zeker waar je aan toe bent, vooral als hij defect is, zoals bij die van jou!
    In der Heimat des Audis

  15. #34
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.297
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    op 20 juni heb ik een 1/2 liter olie gekregen
    de km-stand is nu 12.500 km
    sindsdien geen olie meer bijgevuld.
    de meter staat nu nog steeds ongeveer in de buurt van de 50%

    dus kom ik er best goed vanaf.
    gedurende de zomer heb ik weinig korte ritten gemaakt.
    bij veel korte ritten zal het olieverbruik vast wel hoger zijn.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred44nl Bekijk Berichten
    op 20 juni heb ik een 1/2 liter olie gekregen
    de km-stand is nu 12.500 km
    sindsdien geen olie meer bijgevuld.
    de meter staat nu nog steeds ongeveer in de buurt van de 50%

    dus kom ik er best goed vanaf.
    gedurende de zomer heb ik weinig korte ritten gemaakt.
    bij veel korte ritten zal het olieverbruik vast wel hoger zijn.
    Ik maak dus niet zoveel korte ritten Drie maal in de week leg ik 80km retour af op de snelweg. Hoogstens een keer in de week, danwel twee weken retour van 20km op de binnenwegen. Verder als ik ergens naartoe ga: lange ritten.

    Maar goed, ik kijk wel even hoe het na mijn naderende lange ritten gaat zijn. Ik weet niet goed wanneer ik aan de bel moet trekken, na de 10.000km? Het lijkt er niet op dat het minder wordt.
    In der Heimat des Audis

  17. #36
    Hansyii
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    In deze link staat ook eea over olieverbruik
    http://www.audiforum.nl/forum/c6-200...pk-2008-a.html

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Hmm, heb de link gelezen.

    Verbruik 1 op 1000 nog binnen de norm? Sjongejonge...

    Ikzelf begin me overigens wel zorgen te maken: eerste halve liter bijvullen op 3000km, tweede halve liter bijvullen op 2300km en nu derde halve liter bijvullen op 2200km... Ik weet niet wat dat zegt, maar ik blijf het maar monitoren en als het echt te gortig wordt, denk ik dat het tijd wordt voor een trip naar de dealer.

    Edit: op verschillende fora gekeken. Er wordt steeds gesproken over de 2.0 liter van VW (dus in VW's en Skoda's) vanaf bj 2000 en het hoge olieverbruik ervan. 1 liter op de 2000 wordt vaak genoemd, dus ik denk dat ik niet mag klagen?
    Ook vertellen ze dat de dealer inderdaad aangeeft dat 1 op 1000 de grens is, dus alles daarboven gewoon binnen de norm. Conclusie: we moeten er maar mee leren leven...

    Sorry hoor, maar wat een onzin. Ik kan best leren leven met 1 op 5000km (wat ik nu heb), maar als het echt sterk begint af te nemen (zoals het er een beetje nu naar uitziet) dan vind ik het belachelijk dat de VW-groep zichzelf loopt in te dekken met de grens 1 op 1000km. Ik heb altijd een litertje olie bij me voor de zekerheid, maar echt ge/verbruikersvriendelijk is het niet van Audi, IMHO.
    In der Heimat des Audis

  19. #38
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Heeft iemand het al eens geprobeerd om hem lager aan peil te houden? rond 60% voor diegene die geen mechanische peilstok hebben, zakt ht dan nog en/of duurt het langer? Ik neem aan dat er ook en waarschuwing komt bij TE laag peil.
    Ik kan me indenken dat als je altijd aan de max vult dat dit misschien wat te hoog kan zijn waardoor het via de carterventilatie in de motor komt en opgegeten word.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    4.522
    Kudos
    19
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Daar heb ik ook aan zitten denken... Maar het punt is: omdat ik geen oliepeilstok heb vind ik het dus tricky, want op een gegeven moment zie je de waarde niet meer in BIS. En om nou iedere keer door te rijden totdat hij aangeeft dat er olie bij moet, lijkt me niet goed voor de motor?
    In der Heimat des Audis

  21. #40
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.297
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    om het oliepeil "laag" te houden, kun je bij een niveau van bijv. 15% ook 1/4 liter bijvullen.
    dan kom je op ca. 40%.
    doorrijden tot er een signaal komt, moet in principe ook kunnen.
    maar durf je dan met z'n signaal nog door te rijden ??
    het lijkt me, dat je dan de 1e de beste parkeerplaats opzoekt, om olie bij te vullen.
    overigens is m'n kilometerstand nu ca. 13.000 km
    en staat het peil op ca. 50%.
    nog maar één keer 1/2 liter bijgevuld

Pagina 2 van 73 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •