Pagina 21 van 73 EersteEerste ... 111718192021222324253171 ... LaatsteLaatste
Resultaten 401 tot 420 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #401

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Het zal ook wel aan de 2.0TFSI liggen. Maar het lijkt erop dat het luie rijden er ook aan bijdraagt.

  2. #402
    twdi
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Vorige week is mijn A4 2.0 TFSI bijna een week bij de dealer geweest en hebben ze de motor aangepakt. Ik krijg nog een brief met de details maar er werd ook gesproken over zuigerveren enz. Hopelijk helpt dat want ik zag vandaag na 150 km sinds de klus, dat het niveau volgens de boordcomputer al gezakt is...

  3. #403
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    kort na het aftappen en opnieuw vullen geeft de MMI niet echt goed aan.
    dat uurt minstens enkele dagen.

  4. #404
    twdi
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    aha thx. Ik wacht het natuurlijk rustig af, maar ik was al bang dat het nog erger is geworden. Dat zou toch wel erg zuur zijn aangezien 12 okt. de garantie echt verloopt

  5. #405
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    bij mij is de olie-afscheider, etc. vervangen bij een leeftijd van 2 1/2 jaar.
    dus over die garantie zou ik met niet al te veel zorgen maken.
    daarnaast heb je op een uitgevoerde reparatie ook weer garantie.


  6. #406

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Dan heb ik toch wel mazzel met dit blok in de cabrio. Het afgelopen jaar heb ik nog geen liter bij hoeven vullen (30.000 km).
    Verder heb ik bij aanschaf het blok goed ingereden, wordt het licht belast bij olie onder de 80 graden en wordt er met enige regelmaat Duitsland aangedaan alwaar alle paardjes een uurtje of twee vol losgelaten worden.
    Laatst gewijzigd door Mannetje; 15-09-12 om 08:33.
    A5 Coupe, 3.0 TDI 204 MT (2012)
    A5 Cabrio, 2.0 TFSI 180 MT (2011)
    Ducati 1098

  7. #407

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Tot de eerste beurt ca 8,5 liter olie bij moeten vullen. Daarna leek het nog harder te gaan met het olieverbruik en volgde een olieweging. Hieruit kwam een verbruik dat hoger was dan een liter op de 2.000 km. De dealer heeft vervolgens de nieuwe zuigerveren besteld en inmiddels zijn ze onder garantie vervangen. Nu heb ik alweer enkele duizenden kilometers gereden en het peil staat nog steeds op max.
    A4 AVANT 2.0 TFSI ProLineS MY2011

  8. Ad
  9. #408

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    ok, even update
    ben dus bij dealer geweest voor controle van het blok en aldaar krijg ik te horen dat het aan de zuiger veren of cilinder wand zou liggen zou kunnen gaan van zuiger veren vervangen tot en met als ik pech had een revisie blok maar het revisie blok alleen al in aanschaf zou me 5800 euro achteruit zetten zonder wissel werk! dit zal het dus niet worden, dan gooi ik nog liever alle 1300 of 1250 km een liter olie erbij!
    Wat ik wel wil vragen (omdat ik hier nu toch vaak lees dat na het vervangen van de zuigerveren het opgelost is) is of er effectief enkel de zuiger veren zijn vervangen? in dat geval kan ik wel eens horen naar de prijs van die herstelling.
    Ook hebben ze een olieweging gestart en moet ik nu 1000 km rijden alvorens terug te gaan.

    zoals ook nu houd ik jullie op de hoogte
    Laatst gewijzigd door tuny; 11-09-12 om 15:08.

  10. #409
    frankvrooijen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Morgen wordt de carter ontluchting aangepakt alsook mijn kapotte derde remlicht van mijn anderhalf jaar oude 2.0tfsi 180pk. Ben benieuwd, ik had 1:2500km

    FRANK
    Laatst gewijzigd door frankvrooijen; 12-09-12 om 19:53.
    Audi A4 B8 2011 2.0T 180pk Proline Business Xenon/LED Phantomblack, Vagcom

  11. #410
    Twijg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    48
    Posts
    805
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer. Verbruik is ongeveer 1:3000. Ik lig er niet zo heel erg wakker van eerlijk gezegd maar om nou te zeggen dat ik me erbij neerleg, nee. Afspraak gemaakt via de site en uiteraard meteen de volgende dag gebeld door de dealer. Uiteraard start het "circus" zoals gebruikelijk met een olieweging. Volgens mij een standaard protocol maar mijns inziens compleet overbodig. Ik heb zelf nl. geconstateerd dat het verbruik is zoals het is. Ik maak veel korte ritten en heb het idee dat dat wel bijdraagt aan een hoger olieverbruik. Anyway, ik hou jullie op de hoogte van het relaas. Aangezien ik de auto als a-selectie heb gekocht ga ik dus aanspraak maken op de garantie.
    Laatst gewijzigd door Twijg; 14-09-12 om 20:26.

    A4 B8 Avant 2.0 Tfsi 211 pk Quattro S-line, MMI, Audi Drive Select met demperregeling
    A3 SB S-line 1.4 Tfsi 125 pk, open sky
    Golf V GTI, JD tuned, 255 pk
    A4 B7 Avant 2.5 Tdi 163 pk MT, S-line int./ext.
    A3 SB S-line 2.0 Fsi 150 pk, S-line

  12. #411

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twijg Bekijk Berichten
    Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer. Verbruik is ongeveer 1:3000. Ik lig er niet zo heel erg wakker van eerlijk gezegd maar om nou te zeggen dat ik me erbij neerleg, nee. Afspraak gemaakt via de site en uiteraard meteen de volgende dag gebeld door de dealer. Uiteraard start het "circus" zoals gebruikelijk met een olieweging. Volgens mij een standaard protocol maar mijns inziens compleet overbodig. Ik heb zelf nl. geconstateerd dat het verbruik is zoals het is. Ik maak veel korte ritten en heb het idee dat dat wel bijdraagt aan een hoger olieverbruik. Anyway, ik hou jullie op de hoogte van het relaas. Aangezien ik de auto als a-selectie heb gekocht ga ik dus aanspraak maken op de garantie.

    Succes, ik had hetzelfde, ook A select garantie, maar moest zelfs het olie bijvullen betalen en repareren ho maar.

  13. #412
    frankvrooijen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb nog te weinig km in de tussentijd afgelegd om te zien wat het effect was van de krukaskeerring vervanging en de carter ontvluchting aanpassing.
    Mijn ervaring met de Audi dealer was positief, ik werd zonder problemen direct geholpen en volledig onder garantie (gratis). Ik moet nu alleen gaan bijhouden wat ik moet bijvullen en dan kan gekeken worden of een intensievere motor revisie (zuigerveren) nodig is. Of die service zo makkelijk vergeven word weet ik niet, laten we hopen dat het niet nodig is.
    Audi A4 B8 2011 2.0T 180pk Proline Business Xenon/LED Phantomblack, Vagcom

  14. #413
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankvrooijen Bekijk Berichten
    Ik moet nu alleen gaan bijhouden wat ik moet bijvullen en dan kan gekeken worden of een intensievere motor revisie (zuigerveren) nodig is.
    het is in ieder geval mooi dat je een welwillende dealer getroffen hebt.
    wel vreemd dat jij moet bijhouden hoeveel olie er bijgevuld moet worden.
    op basis van jouw gegevens gaat Pon echt geen toestemming geven om de zuigers en -veren te vervangen.
    normaal gesproken zou de dealer nu een officiele olieweging moeten doen.
    maar dat kan altijd nog

  15. #414

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankvrooijen Bekijk Berichten
    Morgen wordt de carter ontluchting aangepakt alsook mijn kapotte derde remlicht van mijn anderhalf jaar oude 2.0tfsi 180pk. Ben benieuwd, ik had 1:2500km

    FRANK
    Dat is bij mijn vader z'n TT 2.0 TFSI ook gebeurd. Helaas zonder resultaat, hij zuipt nog net zoveel als Shaffy en Hazes bij elkaar.
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  16. #415

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    65
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Goedenavond, ben nieuw op het forum, maar zie bij dit topic veel bekends!
    heb zelf begin maart van dit jaar een Audi A4 Avant 2.0tfsi S-line gekocht uit 2010 met 50000 km op de teller. Na een gebruik van een maand of twee kreeg ik van de boordcomputer de melding dat ik olie bij moest vullen. Dit meteen gemeld bij de garage, Century in Assen. Zij hebben het probleem zeer voortvarend aangepakt. Na de olieweging werd de conclusie getrokken dat het probleem ernstig was, en na overleg met Audi Nederland is besloten de hele handel, drijfstangen, zuigers enzovoort te vervangen. Heb de auto net weer ingereden, en tot nu toe geen druppel olie verbruikt. Hulde dus voor Audi Century te Assen!

  17. #416

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Heb/had zelfs nog fabrieksgarantie en moet dat ook...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pieterkl Bekijk Berichten
    Succes, ik had hetzelfde, ook A select garantie, maar moest zelfs het olie bijvullen betalen en repareren ho maar.

  18. #417
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Haha, geweldig die verhalen. Mijn Peugeot zoop 1L op 2000KM (207 uit 2007) en het enige wat je hoort van dealer/importeur en bij de uitzending van Radar is: dat is normaal meneer. Moest ook nog 5W30 in dus dan weet je het wel. Dus jullie mogen van geluk spreken haha
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  19. #418

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    51
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ik heb hetzelfde avontuur meegemaakt als velen van jullie. Mijn laatste vakantie naar Italie met 2 liter flessen 5W30 achter in de auto. Alleen op de heenweg uiteraard... Met maximum peil vertrokken en 4500km later plus 2 flessen olie met minimum peil teruggekomen. Ik ben nu eindelijk van de 2.0T 180pk S-line verlost. Heel jammer want hij rijdt heerlijk.
    Audi blijft de norm 1:1000 hanteren en doet verder niks. Dan weet je dus al dat mijn volgende auto geen Audi gaat zijn. Leasemaatschappij heeft goed werk geleverd en een A4 quattro 1.8T 160pk Pro Line S ingezet. De auto is door Abt getuned naar 211pk . Met vergelijkbare prestaties rijdt deze auto iets sportiever. Zoals nu te bezien valt is deze auto alleen dorstig naar benzine. Ik hoop dat het extreme olieverbruik uitblijft. Hulde voor de leasemaatschappij en een zeer koude douche voor Audi!!!

  20. #419

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    95
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Ik weet niet hoe het kan, of waar het aan ligt, maar na bovenstaande gelezen te hebben, heb ik zeker een unieke 2.0 tfsi 200 PK B7 Multitronic bj 2005 met 106000 KM op de tacho, ik ben ook naar Italië geweest met de audi maar heen en terug geen druppel verbruik, en nu rijdt ik weer korte stukjes woonwerk verkeer +- 20 km per dag, ik was van mijn vorige auto's allemaal VW's gewend aan sludge in de dop na al die korte stukjes rijden, maar deze heeft dat helemaal niet, ziet er brandschoon uit, ik heb deze auto nu precies 1 jaar en ik heb er nu 11000 KM mee gereden, maar nog geen druppel olie bij hoeven te vullen, misschien hebben ze in duitsland waar ik hem vandaan heb er al eerder wat aan gedaan, maar ik kan er niets over vinden in de boekjes, en tot 95000 KM is alles netjes gestempeld en ik heb alle rekeningen erbij.
    Laatst gewijzigd door Meddeler; 25-09-12 om 16:19.

  21. #420
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.303
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    het probleem zit em hoofdzakelijk in de modeljaren 2010 en 2011.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •