Pagina 51 van 73 EersteEerste ... 4147484950515253545561 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.001 tot 1.020 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #1001
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VosS4 Bekijk Berichten
    vreemde gedachte die laatste 2 zinnen..dus diegene na jouw mag dan zijn zuur verdiende centen erin pompen, je zal het zelf zijn...
    ik koop hierna geen Audi meer ondanks ik dit machtig vind rijden is de kwaliteit voor mijn gevoel na het B7 model ver te zoeken.
    Ik kan je hierin wel volgen. Echter: je kunt er intussen wel vanuit gaan dat @Bugatti zal moeten afschrijven op zijn 2.0tfsi, of op zoek zal moeten naar een ongeïnformeerde koper. Die eerder een vergelijkbare auto zal kopen waarop wel is afgeschreven, want die kijkt hoofdzakelijk naar de prijs…

    Maw: in de wetenschap dat je voor 3K een prima revisie kunt uitvoeren zijn er straks best interessante auto's te koop.

    Dat van die B7 kan natuurlijk geen twijfel over bestaan maar het moet ook niet overdreven worden: de MT, 2.5tdi, het oliebootje 2.6, de draagarmen allerlei, distributieketttingen, noem ze maar op. Ontwerpfouten (al dan niet moedwillig) zijn echt niet zo uniek. Probleem is wel een beetje dat er tegenwoordig ook voor de geïnformeerde koper niet veel keuzemogelijkheid is: alles is tfsi.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  2. #1002
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Ik kan je hierin wel volgen. Echter: je kunt er intussen wel vanuit gaan dat @Bugatti zal moeten afschrijven op zijn 2.0tfsi, of op zoek zal moeten naar een ongeïnformeerde koper. Die eerder een vergelijkbare auto zal kopen waarop wel is afgeschreven, want die kijkt hoofdzakelijk naar de prijs…

    Maw: in de wetenschap dat je voor 3K een prima revisie kunt uitvoeren zijn er straks best interessante auto's te koop.

    Dat van die B7 kan natuurlijk geen twijfel over bestaan maar het moet ook niet overdreven worden: de MT, 2.5tdi, het oliebootje 2.6, de draagarmen allerlei, distributieketttingen, noem ze maar op. Ontwerpfouten (al dan niet moedwillig) zijn echt niet zo uniek. Probleem is wel een beetje dat er tegenwoordig ook voor de geïnformeerde koper niet veel keuzemogelijkheid is: alles is tfsi.
    Daarom blijft, alsde RS4 eruit gaat, voor mij geen keuze meer over bij Audi...alles is TFSI en de meeste Automaat in welke hoedanigheid dan ook..dat zijn 2 dingen waar ik kak mee heb.
    Daarbuiten vind ik de techniek na de 2008 modellen onbetrouwbaar/onderhouds gevoelig/olie verhaal en ik vind ze emotieloos...maar dat is mijn mening... De nieuwe RS4 qua body gaaf...qua motorisering ruk..(turbo) en geen handbak...
    Kijk naar Porsche die komen weer met handbakken omdat de puristen een handbak wilde..👍🏿

  3. #1003
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.320
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    @VosS4.
    Ik hoop voor je dat je dan een merk vindt dat wel probleemloos is. Ik lees op het internet ook genoeg over problemen bij BMW en Mercedes. Ik denk dat ook de overige merken wel problemen hebben. Wij zijn als Audi rijders natuurlijk heel erg gefocust op de problemen van ons favoriete merk. Zéker met de informatie op ons mooie forum hier. Ik schrik er ook wel eens van als ik de problemen hier lees, maar hoeveel Audi's rijden er niet waar je nooit iets over hoort? Ik heb een A3 in 1,5 jaar naar 150.000 km gereden. Geen centje pijn. Een kennis van mij tijd een A6 diesel. No problem. Mijn vorige B7 3.0 TDI met 300.000 km op de klok hetzelfde verhaal.

    Ik denk dat het een illusie is om te denken dat je ergens anders geen problemen hoeft te verwachten. Vergeet daarbij niet dat er steeds meer electronica en andere gevoelige technieken in de auto's worden toegepast.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  4. #1004
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    @VosS4.
    Ik hoop voor je dat je dan een merk vindt dat wel probleemloos is. Ik lees op het internet ook genoeg over problemen bij BMW en Mercedes. Ik denk dat ook de overige merken wel problemen hebben. Wij zijn als Audi rijders natuurlijk heel erg gefocust op de problemen van ons favoriete merk. Zéker met de informatie op ons mooie forum hier. Ik schrik er ook wel eens van als ik de problemen hier lees, maar hoeveel Audi's rijden er niet waar je nooit iets over hoort? Ik heb een A3 in 1,5 jaar naar 150.000 km gereden. Geen centje pijn. Een kennis van mij tijd een A6 diesel. No problem. Mijn vorige B7 3.0 TDI met 300.000 km op de klok hetzelfde verhaal.

    Ik denk dat het een illusie is om te denken dat je ergens anders geen problemen hoeft te verwachten. Vergeet daarbij niet dat er steeds meer electronica en andere gevoelige technieken in de auto's worden toegepast.
    Ik ben voor nu ook niet zoekende...zou niet weten welke auto mij, buiten mijn huidige, zou boeien.
    Het enigste wat over blijft is een Porsche 911... Maar niet praktisch met 2 kinderen

  5. #1005
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Dat is inderdaad zeer netjes. Denk dat je mazzel hebt dat je nog onder de 100k zit en dat je nog in aanmerking komt voor 100% coulance.
    Uhhh, dit zou ik wel graag ergens zwart op wit willen zien !
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #1006
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Uhhh, dit zou ik wel graag ergens zwart op wit willen zien !
    Ik den dat Bugatti (post 999) dat wel zwart op wit heeft staan :-)

  7. #1007
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Ik den dat Bugatti (post 999) dat wel zwart op wit heeft staan :-)
    Post 995 ? Maar dat is denk ik best uniek, ik heb nog niet gehoord dat er een regeling is voor auto's onder de 100k dat het volledig kosteloos is. Het is zelfs zo dat je onder de 100k moet zitten om uberhaupt voor coulance in aanmerking te komen ?

    Maar weet iemand of er met de meting ook andere dingen in de gaten worden gehouden ? Verloop van verbruik ? sensoren ? toerentallen ? Schakel eigenschappen ? Of is het gewoon een meting van volume of gewicht ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  8. Ad
  9. #1008
    Bugatti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Nou eerlijk gezegd heb ik dat niet zwart op wit staan. Maar heb ondertussen wel genoeg vertrouwen in deze dealer dat het klopt wat ze zeggen. Toen de meting 1,5 maand geleden is begonnen hadden ze het ook nog over €1.200,- die na coulance overblijft. Echter gisteren vertelde ze dat PON na alle negatieve publiciteit heeft besloten de complete reparatie te vergoeden.... Dus misschien dat ook nog maar heel recent.
    2009 Audi A4 allroad quattro 2.0TFSI S-tronic, Teakbraun, Standkachel, Elektrische achterklep, Lederen bekleding, MMI plus, 18" lmv, Xenon plus, Bochtenverlichting.
    2015 VW Golf GTE, 1996 VW Golf GTI

  10. #1009
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Post 995 ? Maar dat is denk ik best uniek, ik heb nog niet gehoord dat er een regeling is voor auto's onder de 100k dat het volledig kosteloos is. Het is zelfs zo dat je onder de 100k moet zitten om uberhaupt voor coulance in aanmerking te komen ?

    Maar weet iemand of er met de meting ook andere dingen in de gaten worden gehouden ? Verloop van verbruik ? sensoren ? toerentallen ? Schakel eigenschappen ? Of is het gewoon een meting van volume of gewicht ?
    In dit topic is te lezen dat de 'oude' coulance regeling was 100% vergoeding voor auto's tot 5 jaar en 100.000 km mits dealeronderhouden. Daarboven verschilde de coulance van 50% (dus alsnog 2.500-3.000 euro) tot 0%. Zaken die hier in meewegen zijn bouwjaar, kilometerstand en of de auto dealer onderhouden was of niet.

    De audidealer vertelde mij dat bij de 2.0 tfsi ook speciale software wordt geïnstalleerd bij een oliemeting, bij de 1.8 tfsi gebeurd dat niet. Wat ze exact met die software kunnen meten weet ik niet.

    @Bugatti: Dat zou wel heel mooi zijn. Ik heb vorige week een aanbod gehad van 1.275 euro waar ik inmiddels ook akkoord voor heb gegeven, als de coulance nu nog verder uitgebreid is hoop ik hier nog gebruik van te kunnen maken. Hoewel het natuurlijk ook kan dat dit alleen voor de 2.0 geldt en niet voor de 1.8.

  11. #1010
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Uhhh, dit zou ik wel graag ergens zwart op wit willen zien !
    Binnenkoort laat ik je zien (factuur van Pon Barneveld)

  12. #1011

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bugatti Bekijk Berichten
    Daar heb ik eigenlijk niet meer naar gevraagd, voordat de meting begon zat hij rond de 1:2000. Als ik het goed zie is jou auto van 2006? Dan heb jij toch als het goed is niet de beruchte 2.0TFSI waar het in dit topic over gaat?
    Helaas wel. Excessief olieverbruik. Audi heeft vandaag dus niet terug gebeld....

  13. #1012
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    In dit topic is te lezen dat de 'oude' coulance regeling was 100% vergoeding voor auto's tot 5 jaar en 100.000 km mits dealeronderhouden. Daarboven verschilde de coulance van 50% (dus alsnog 2.500-3.000 euro) tot 0%. Zaken die hier in meewegen zijn bouwjaar, kilometerstand en of de auto dealer onderhouden was of niet.

    De audidealer vertelde mij dat bij de 2.0 tfsi ook speciale software wordt geïnstalleerd bij een oliemeting, bij de 1.8 tfsi gebeurd dat niet. Wat ze exact met die software kunnen meten weet ik niet.

    @Bugatti: Dat zou wel heel mooi zijn. Ik heb vorige week een aanbod gehad van 1.275 euro waar ik inmiddels ook akkoord voor heb gegeven, als de coulance nu nog verder uitgebreid is hoop ik hier nog gebruik van te kunnen maken. Hoewel het natuurlijk ook kan dat dit alleen voor de 2.0 geldt en niet voor de 1.8.
    Opzich als het over slechte publiciteit gaat dan hebben wel meerdere mensen kans op 100% coulance eigenlijk ! Mooie ontwikkelingen !
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  14. #1013

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    We houden ons aanbevolen.

    De mijne is vorige week gereviseerd door Huiskes Kokkeler Almelo. A4 1.8 tfsi, import, 109.000 km. gereden, bj. 11-09.

    Deze grap kost me 1.550 incl. omdat ook nog geleiders van de distributie ketting meegenomen moesten worden.

    Hoewel ik uiteraard blij ben met enige coulance voelt het toch alsof ik het geld zo in het kanaal heb gekieperd.

    De reactie van de dealer was overigens dat dit echt het maximale was dat qua vergoeding haalbaar is op dit moment. Ik heb zelfs nog contact gezocht met Audi Duitsland die me doorverwezen naar Pon, waarop hetzelfde verhaal over de naar hun mening forse coulance volgde.

    De hele gang van zaken maakt gewoon dat ik geen plezier meer beleef aan de auto. Ik heb er behoorlijk tabak van en er komt de komende jaren geen Audi meer voor de deur.

  15. #1014

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    76
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik A4 2.0 TFSI

    Rij sinds september 2015 met erg veel plezier een audi a4 avant 2.0 tfsi uit het jaar 2011 met op de teller 134.00 km ,een olie gebruiker kwam ik achter,
    na twee oliewegingen kwam uit dat het gebruik 2.8 liter op 1000 kilometer was ,erg veel dus.
    Bij de dealer geweest en zijn overeengekomen dat de motor eruit gaat,nwe verbeterde zuigers erin en hoef alleen een grote beurt te betalen,
    die nog niet uitgevoerd was door vorige eigenaar.
    moet zeggen dat ik bijzonder goed ben geholpen dus wat mij betreft alle lof voor de dealer .

  16. #1015
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Froger Bekijk Berichten
    De hele gang van zaken maakt gewoon dat ik geen plezier meer beleef aan de auto. Ik heb er behoorlijk tabak van en er komt de komende jaren geen Audi meer voor de deur.
    Dat mag allemaal hoor en ik wil het ook ergens wel snappen, maar even zonder alle ruis op de lijn: als je met een 100K+ (kilometers) import auto van 6 jaar oud een keer een 1,5K reparatie krijgt is dat op zich ook weer niet zo heel erg schokkend.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  17. #1016

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Leeftijd
    45
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Dat mag allemaal hoor en ik wil het ook ergens wel snappen, maar even zonder alle ruis op de lijn: als je met een 100K+ (kilometers) import auto van 6 jaar oud een keer een 1,5K reparatie krijgt is dat op zich ook weer niet zo heel erg schokkend.
    Dat is nou net het argument dat Audi ook gebruikt, leeftijd en kilometerstand. Laat dit nou net niet relevant zijn voor het probleem dat de 1.8 en 2.0 tfsi motoren hebben, dit is namelijk af fabriek ingebouwd door een verkeerde toepassing van zuigers + schraapveren. De auto van TS had in 2010 11.000 km. gelopen en in deze periode 3 liter olie verbruikt. Dat het een import auto betreft is ook niet van invloed, alle NL Audi's zijn import en komen uit dezelfde fabriek.

    Hoewel 1500 euro een boel geld is kan er inderdaad een keer iets stuk gaan aan een auto dat zoveel kost, dit is ook geen probleem wanneer dit exemplarisch is, we hebben allemaal weleens pech.

    Echter in dit geval valt dit geenszins onder onderhoud en/of slijtage maar is het een keiharde productiefout die Audi grotendeels verhaalt op haar klanten. Dit is wat mij betreft de omgekeerde wereld en daar heb ik dus wel tabak van.

  18. #1017
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    Dat mag allemaal hoor en ik wil het ook ergens wel snappen, maar even zonder alle ruis op de lijn: als je met een 100K+ (kilometers) import auto van 6 jaar oud een keer een 1,5K reparatie krijgt is dat op zich ook weer niet zo heel erg schokkend.
    Ik sluit mij daar bij aan.....
    Laatst gewijzigd door VosS4; 08-12-15 om 18:28.

  19. #1018

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    186
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroni Bekijk Berichten
    natuurlijk lees je altijd alleen maar het "slechte" nieuws, echter heb ik ook goed nieuws om te delen.

    ik heb mijn a4 b8 avant 2.0tfsi (211 pk) quattro in 2012 (model 2009) gekocht bij Audi Haas in Apeldoorn incl A garantie, km stand 150.000
    vanaf de aanschaf is mijn auto altijd voor alles naar de officiële audi garage geweest. onderhoud, onderdelen, banden etc, en nooit ergens op bezuinigd.

    nu staat er 235.000km op de teller en heb ik en verbruik van 1L op 645km.
    Audi gaat het volgende vervangen, onder 100% coulance:

    zuigers plus zuigerveren, drijfstangen, distributiekast, distributieketting en spanners. En uiteraard alle kleine onderdelen die daarbij horen zoals bouten/pakkingen enz.

    nu de motor er toch uit gaat, laat ik ook meteen de koppeling vervangen voor €650,-

    vanaf mid december kan ik pas laten weten wat het verschil echt is voor mijn auto.
    vandaag de A4 afgeleverd bij Audi (KM stand, 241.000). De bon gezien, er is voor net iets meer dan €3000,- aan materiaal ingekocht voor de reversie.
    ben erg benieuwd naar het resultaat. vrijdag meer .
    Laatst gewijzigd door jeroni; 14-12-15 om 08:36.

  20. #1019
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroni Bekijk Berichten
    vandaag de A4 afgeleverd bij Audi (KM stand, 241.000). De bon gezien, er is voor net iets meer dan €3000,- aan materiaal ingekocht voor de reversie.
    ben erg benieuwd naar het resultaat. vrijdag meer .
    Ben benieuwd, ook of je wat merkt aan de auto na de revisie (loopt hij soepeler, meer vermogen etc.). Die van mij gaat 18 januari onder het mes.

  21. #1020

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    186
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Ben benieuwd, ook of je wat merkt aan de auto na de revisie (loopt hij soepeler, meer vermogen etc.). Die van mij gaat 18 januari onder het mes.
    Zeker, ik ook heel erg! Denk dat ik het meeste ga merken van de niet vette bougies . maar ik hou je op de hoogte.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •