Pagina 53 van 73 EersteEerste ... 34349505152535455565763 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.041 tot 1.060 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #1041
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Floyd-Raalte Bekijk Berichten
    En je kreeg nog steeds de coulance regeling met 1,44 liter per 1.000 km?

    Aha dat verklaart een hoop. Wel raar dat er meer in gaat dan 'kan' volgens het boekje. Blijft het verbruik dan wel goed meetbaar? Waarschijnlijk wel omdat, zoals Martijn al zegt, de boel gewogen wordt op de gram nauwkeurig. Echter ik kan nu meer kilometers rijden omdat er meer olie ingegaan is dan de gebruikelijke 1 liter bij vulling. Met 1 liter olie rijd ik namelijk 966 km.
    Jep, kosten voor mij zijn 1275 euro, 18 jan gaat hij onder het mes

  2. #1042
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nav Bekijk Berichten
    Iemand enig idee wat een goede telefoon houder is voor een samsung s5 in een audi a4 2011 ?
    Hier gaat over olieverbruik van TFSI motoren.
    Je kan een andere topic beginnen of verplaatsen naar andere topic.

  3. #1043
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Bewijst maar weer dat je vaker dan eens gewoon geen ruk aan de bovag heb. Opzich wel netjes dat ze blijkbaar bij meer auto's de coulance regeling oprekken ! Misschien voelen ze toch een beetje nattigheid hier en daar.

    @martijn850 volgens mij houden ze met de meting meer in de gaten want er zit ook een software matige aanspassing aan vast.
    Het is niet echt software aanpassing, maar ze doen verhoging van carter ventilatie.
    Met deze aanpassing motor krijgt ook iets minder vermogen, bij mij is het ook gebeurt,
    maar gelukkig na de revisie wordt alles opgelost.

  4. #1044
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Hmm, ik merkte eigenlijk weinig vermogens verlies. Zou kunnen hoor. Ik had de vraag al eens eerder gesteld. Maar carter ventilatie omhoog ? Hebben ze ook verteld wat dat voor nut zou moeten hebben ?

    Was er zelf beetje bang voor dat ze bijvoorbeeld het verloop van het olie verbruik meten ofzo. Niet dat je er een zeug uit kunt halen bijvoorbeeld tijdens de meting.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #1045
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Hmm, ik merkte eigenlijk weinig vermogens verlies. Zou kunnen hoor. Ik had de vraag al eens eerder gesteld. Maar carter ventilatie omhoog ? Hebben ze ook verteld wat dat voor nut zou moeten hebben ?

    Was er zelf beetje bang voor dat ze bijvoorbeeld het verloop van het olie verbruik meten ofzo. Niet dat je er een zeug uit kunt halen bijvoorbeeld tijdens de meting.
    Precies
    Je merkt heel weinig.
    Ik weet het niet waarom doen ze dat, maar dat helpt nooit.


  6. #1046

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Het bovenstaande verklaart in ieder geval waarom ik nog steeds een volle olie-display heb na 300 km waarbij ik normaliter al 3 streepjes kwijt zou zijn.

    Zelf heb ik een jaar lang het olieverbruik bijgehouden: elke keer wanneer de melding Olie Bijvullen in beeld kwam ging er 1 liter olie in. Telkens de kilometerstand genoteerd. Ik zie gedurende het jaar ook een duidelijk verloop: met de eerste liter olie kon ik nog 1150 km rijden. Dit werd steeds minder en ik zit nu op een krappe 900 km. Wanneer ik het gemiddelde uitreken dan kom ik op 966 km per liter. (wanneer ik zo doorga moet ik over een paar jaar vaker olie bij vullen dan benzine tanken :P)

    Van een verlies in vermogen merk ik niet veel. Wel heb ik sinds de olieweging het gevoel dat de auto meer geluid maakt. Alsof er een kleine lek zit in de uitlaat. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor de olieweging heel voorzichtig reed. Altijd met een koude motor netjes onder de 1500/2000 toeren blijven, rustig aan optrekken bij de stoplichten etc. Nu heb ik eerder zoiets van: hup gassen met de hap want anders haal ik die olieweging niet! En laten we eerlijk zijn, met en 180pk auto moet dan af en toe ook gewoon kunnen toch? :P

  7. #1047
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Bij een olieweging gooien ze hem extra vol met olie. Bij mij duurde het ook 300 km voordat de mmi 1 streepje zakte, mijn verbruik lag uteindelijk volgens audi op 1,44 liter per 1.000 km
    Extra vol gooien boven maximaal?? Raar!
    En met een olieweging heeft dit geen zin aangezien ze het wegen ipv peilen.

  8. Ad
  9. #1048
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Zullen ze dat doen omdat ze anders niet eens de meting af kunnen maken van 1000km ? Zou misschien niet veilig zijn voor motor. Want als er al auto's zijn met 1 liter op de 500 km dan zou er al 2 liter uit het blok gaan alleen al tijdens te meting.

    Vandaar dat ze er wat meer in gooien misschien ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #1049
    Bugatti's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Onze A4 heeft tussen kerst en oud&nieuw bij de dealer gestaan voor een revisie. Alles tegen 100% coulance, wat ik erg netjes vind in vergelijking met wat ik gewend ben van PON!!!! Auto is van eind 2009 en door ons zelf eind 2010 geïmporteerd, hij heeft nu rond de 83.000 km gelopen. Toen we de meting zijn gestart was hij nog net geen 5 jaar oud. Auto is altijd wel netjes volgende de fabrieksvoorschriften onderhouden. Sindsdien nog niet heel veel mee gereden, maar wat ik er van merk rijd hij als vanouds! Nu alleen hopen dat het olieverbruik minder is.
    Laatst gewijzigd door Bugatti; 08-01-16 om 12:03.
    2009 Audi A4 allroad quattro 2.0TFSI S-tronic, Teakbraun, Standkachel, Elektrische achterklep, Lederen bekleding, MMI plus, 18" lmv, Xenon plus, Bochtenverlichting.
    2015 VW Golf GTE, 1996 VW Golf GTI

  11. #1050
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VosS4 Bekijk Berichten
    Extra vol gooien boven maximaal?? Raar!
    En met een olieweging heeft dit geen zin aangezien ze het wegen ipv peilen.
    Ik denk datze dit doen om, zoals witalik ook zegt, de meting af te kunnen maken en te voorkomen dat je 100 km van huis een oliebijvulmelding krijgt, want als je bijvult moet de meting opnieuw gestart worden. Bijvullen tot boven max is inderdaad niet goed maar aangezien het peil snel zakt zal dit wel niet zo erg zijn.

  12. #1051

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MelvinvdC Bekijk Berichten
    Ik denk datze dit doen om, zoals witalik ook zegt, de meting af te kunnen maken en te voorkomen dat je 100 km van huis een oliebijvulmelding krijgt, want als je bijvult moet de meting opnieuw gestart worden. Bijvullen tot boven max is inderdaad niet goed maar aangezien het peil snel zakt zal dit wel niet zo erg zijn.
    Na de eerste olieweging heb ik nu net de 350 km aangetikt. Tot mijn verbazing staat het oliepijl nog steeds op 100%! Normaliter zou ik na 350 gereden kilometers op ongeveer 70 a 60% moeten zitten. Ik begin met toch echt zorgen te maken of de auto wel door de olieweging komt. Ik heb zelf wel een jaar lang bewijs vergaart maar dat telt natuurlijk niet. Ik rij 10k in het jaar en heb afgelopen jaar 12 liter olie bij moeten vullen. Toch maar even bellen met Pouw, wellicht is er een logische verklaring.

    edit: Na contact niet erg veel wijzer geworden. De beste man vertelde me dat hoogst waarschijnlijk het oliepijl nu nog vol lijkt maar dat dit van het ene op het andere moment kon veranderen. M.a.w. is de display voor het oliepijl niet geheel te vertrouwen, vooral niet kort na een bijvulling. Ik mocht langskomen voor een controle met oliepijl stok. (standaard geen oliepijl stok aanwezig) Tsja, we rijden maar gewoon door en we zien wel...
    Laatst gewijzigd door Floyd-Raalte; 13-01-16 om 09:03.

  13. #1052

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    39
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Beste mede-olieverbruikers,

    Ik ben blij te lezen dat hier zoveel mensen al een oplossing gevonden hebben! Nu hier nog...

    Mijn ouders hebben ongeveer 1,5 jaar geleden een Audi A5 2.0 TFSI gekocht. Al begon het olieverbruik op te vallen en dat is nu zeker iets wat het rijplezier wegneemt. De auto is van 2010 en heeft zo'n 120.000km op de teller. Het verbruik is ongeveer 1 liter per 1000 km. Destijds hebben ze van een dealer gehoord dat het voor meerdere duizenden wel gerepareerd kon worden, maar dat was toen toch net iets teveel. Ook ingeschreven bij audi-claim, maar daar gebeurd niet zo heel veel.

    Nu ik van deze coulance regeling hoor lijkt er toch wel een O.K. oplossing te zijn. Zijn er meer mensen die (mbv advocaat/rechtsbijstand) alles vergoed hebben gekregen of is het vooral die 1200 euro?

    Deze Audi bleek achteraf ook gechipt te zijn. Is dit van belang bij deze regeling?

    Daarnaast is de audi totdat wij deze kochten in onderhoud geweest bij een Audi dealer. Daarna bij de plaatselijke monteur, die ik zeker na dit gedoe beter vertrouw . Is ook dit van belang?

    Na wat advies van jullie denk ik dat het ook voor ons maar tijd wordt contact op te nemen met PON! Hartelijk dank!

  14. #1053
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Floyd-Raalte Bekijk Berichten
    Na de eerste olieweging heb ik nu net de 350 km aangetikt. Tot mijn verbazing staat het oliepijl nog steeds op 100%! Normaliter zou ik na 350 gereden kilometers op ongeveer 70 a 60% moeten zitten. Ik begin met toch echt zorgen te maken of de auto wel door de olieweging komt. Ik heb zelf wel een jaar lang bewijs vergaart maar dat telt natuurlijk niet. Ik rij 10k in het jaar en heb afgelopen jaar 12 liter olie bij moeten vullen. Toch maar even bellen met Pouw, wellicht is er een logische verklaring.

    edit: Na contact niet erg veel wijzer geworden. De beste man vertelde me dat hoogst waarschijnlijk het oliepijl nu nog vol lijkt maar dat dit van het ene op het andere moment kon veranderen. M.a.w. is de display voor het oliepijl niet geheel te vertrouwen, vooral niet kort na een bijvulling. Ik mocht langskomen voor een controle met oliepijl stok. (standaard geen oliepijl stok aanwezig) Tsja, we rijden maar gewoon door en we zien wel...
    Geen zorgen, je ziet het nog wel oliepeil gaan zakken.
    Zoals hier eerder was vermeld, tijdens olieweging gooien ze iets extra olie in jouw motor.
    Laatst gewijzigd door Andre74; 14-01-16 om 20:26.

  15. #1054

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    @ bassej, ik denk dat het normaliter zeker een geval van coulance regeling zou zijn, het zal alleen niet helpen dat de dealer de auto al 1,5 jaar niet meer gezien heeft en er een niet Audi "mannetje" (zo zien ze dat) aan gewerkt heeft. Ik zou het op z'n minst proberen niet geschoten is altijd mis, de overige zaken (2010 met 120dkm) geven wel alle reden om aan te nemen dat Audi zoiets in de garantieregeling mee moet nemen. Het is immers zoals we allemaal weten gewoon een hele slechte ontwerpfout (producteigenschap) van de 1.8 en 2.0 TFSI motor die gerelateerd aan kilometerstand/gebruik zich begint te openbaren bij km-standen vanaf 60dkm - 180dkm, net wat voor kilometers er mee gereden zijn een auto die in korte tijd veel lange afstanden heeft gereden zal minder snel vervuilen (dus pas bij hogere km-stand) dan een auto die voor huis / tuin en keukenritten wordt ingezet (dan weer eens een tijdje korte afstanden en dan weer eens een enkel lang stuk.

    Vroeg of laat gaan ze allemaal voor de bijl, dat Audi er een aantal jaar en een kilometerstand aan hangt is al schandalig genoeg, een privé rijder die weinig met zijn auto rijdt en er van verwacht lang plezier van te hebben (van z'n zuur verdiende centen) wordt misschien pas na 7, 8 of 9 jaar geconfronteerd met deze enorme kosten (financieel gaat zo'n auto dan misschien wel totalloss, als je pech hebt kost het je immers een nieuwe motor van circa 8000 euro). Een moderne Kia krijgt af fabriek al 7 jaar standaard garantie mee, een "premium" Audi wordt geacht al na 5 jaar "technisch afgeschreven te zijn" en men mag dan volgens Audi al een motorrevisie verwachten.....dus, do your math.
    Laatst gewijzigd door JINXED; 14-01-16 om 21:00.

  16. #1055
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    @ bassej, ik denk dat het normaliter zeker een geval van coulance regeling zou zijn het zal alleen niet helpen dat de dealer de auto al 1,5 jaar niet meer gezien heeft en er een niet Audi "mannetje" (zo zien ze dat) aan gewerkt heeft. Ik zou het op z'n minst proberen niet geschoten is altijd mis, de overige zaken (2010 met 120dkm) geven wel reden om aan te nemen dat Audi zoiets in de garantieregeling mee moet nemen. Het is immers zoals we allemaal weten gewoon een productiefout (producteigenschap) die gerelateerd aan kilometerstand/gebruik zich begint te openbaren bij km-standen vanaf 60dkm - 180dkm, net wat voor kilometers er mee gereden zijn een auto die in korte tijd veel lange afstanden heeft gereden zal minder snel vervuilen (dus pas bij hogere km-stand) dan een auto die voor huis / tuin en keukenritten wordt ingezet (dan weer eens een tijdje korte afstanden en dan weer eens een enkel lang stuk.
    Boven 100000 doen ze moeilijk en als auto (niet dealer) getuned is, dan mag je over alle garanties vergeten.
    Laatst gewijzigd door Andre74; 14-01-16 om 20:56.

  17. #1056
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    wat moet ik met de A5 van mij dan?
    A5 2.0TFSI is van 2010 heeft 43k gereden en gebruikt nog niets (maar wat wil je 43k)
    moet ik ook contact opnemen met de dealer voor als hij wel gaat gebruiken ?

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  18. #1057
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.301
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Volgens mij is volledige vergoeding voor de reparatie. Auto jonger dan 5 jaar of beneden de 100000 km. Je auto is van 2010 dus ouder dan 5 jaar, en als ik de spelregels goed begrijp kom je dan niet meer in aanmerking voor 100% vergoeding van de dealer/pon.

    Ik zou zeggen lekker zorgeloos doorrijden en wanneer het olie verbruik te extreem wordt, contact zoeken met de dealer over de vervolg stappen.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  19. #1058
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bassej Bekijk Berichten
    Beste mede-olieverbruikers,

    Ik ben blij te lezen dat hier zoveel mensen al een oplossing gevonden hebben! Nu hier nog...

    Mijn ouders hebben ongeveer 1,5 jaar geleden een Audi A5 2.0 TFSI gekocht. Al begon het olieverbruik op te vallen en dat is nu zeker iets wat het rijplezier wegneemt. De auto is van 2010 en heeft zo'n 120.000km op de teller. Het verbruik is ongeveer 1 liter per 1000 km. Destijds hebben ze van een dealer gehoord dat het voor meerdere duizenden wel gerepareerd kon worden, maar dat was toen toch net iets teveel. Ook ingeschreven bij audi-claim, maar daar gebeurd niet zo heel veel.

    Nu ik van deze coulance regeling hoor lijkt er toch wel een O.K. oplossing te zijn. Zijn er meer mensen die (mbv advocaat/rechtsbijstand) alles vergoed hebben gekregen of is het vooral die 1200 euro?

    Deze Audi bleek achteraf ook gechipt te zijn. Is dit van belang bij deze regeling?

    Daarnaast is de audi totdat wij deze kochten in onderhoud geweest bij een Audi dealer. Daarna bij de plaatselijke monteur, die ik zeker na dit gedoe beter vertrouw . Is ook dit van belang?

    Na wat advies van jullie denk ik dat het ook voor ons maar tijd wordt contact op te nemen met PON! Hartelijk dank!
    Ik zou gewoon even langsgaan bij de dealer (bij voorkeur degene waar hij voor jullie hem kochten in onderhoud is geweest) en het probleem aankaarten. Over het feit dat hij gechipt is hebben ze in mijn geval niet moeilijk gedaan dus bij jou waarschijnlijk ook niet. Omdat je de vorige servicebeurt bij een niet-merkdealer hebt laten uitvoeren is de kans groot dat ze je verplichten een servicebeurt bij hun af te nemen om in aanmerking te komen voor coulance (is in 1 van de vorige posts ook te lezen). Naar alle waarschijnlijk gaat je dat 1200 euro + die servicebeurt kosten. Met een verbruik van 1 liter op 1.000 km zou ik ook niet te lang wachten en binnenkort een afspraak maken.

  20. #1059
    severnerider's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Dat de auto niet door een merkdealer onderhouden is hoeft geen probleem te zijn. Bij mij is het geval dat deze nog nooit een officiële beurt bij de dealer heeft gehad, zelfs bij 3 jaar lease van de vorige eigenaar niet. Bij de eerste olie weging 2 weken geleden moest ik alleen wel aantonen dat het onderhoud goed/geldig uitgevoerd is.

    Afgelopen week na 650km te hebben gereden en olie leeg, dus naar de dealer voor de 2e weging. Blijkt dat het verbruik 1,62L op 1000km is.
    Nu de revisie ingepland en krijg 100% coulance. Dealer gaf netjes aan "alleen het vervangend vervoer wordt niet vergoed". Nou, die 4 dagen overleef ik wel

  21. #1060
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door severnerider Bekijk Berichten
    Dat de auto niet door een merkdealer onderhouden is hoeft geen probleem te zijn. Bij mij is het geval dat deze nog nooit een officiële beurt bij de dealer heeft gehad, zelfs bij 3 jaar lease van de vorige eigenaar niet. Bij de eerste olie weging 2 weken geleden moest ik alleen wel aantonen dat het onderhoud goed/geldig uitgevoerd is.

    Afgelopen week na 650km te hebben gereden en olie leeg, dus naar de dealer voor de 2e weging. Blijkt dat het verbruik 1,62L op 1000km is.
    Nu de revisie ingepland en krijg 100% coulance. Dealer gaf netjes aan "alleen het vervangend vervoer wordt niet vergoed". Nou, die 4 dagen overleef ik wel
    Dat is super toch?
    Vervangend vervoer krijg ik ook niet gratis, omdat auto is niet bij pon aangeschaft en dat is normaal
    Ik krijg een audi a1 of een UP voor €4,95 p dag

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •