Pagina 58 van 73 EersteEerste ... 84854555657585960616268 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.141 tot 1.160 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #1141

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @Audiconvertible je hebt 'm laten nakijken in een garage en die heeft vervolgens na inspectie geconcludeerd dat je olieschraapveren i.c.m. zuigers de oorzaak zijn?
    Gaat het hier ook om een 2.0 TFSI met de motorcode BWE? Dat is belangrijk om te weten omdat Audi/PON claimt dat het probleem zich alleen voordoet bij Audi's met de motorcode CDN.

    WIL IEDEREEN OP DIT TOPIC DIE EEN AUDI HEEFT MET DE NAVOLGENDE MOTORCODE, EN LAST HEEFT VAN EXCESSIEF OLIEVERBRUIK SVP REAGEREN:

    Code Merk Bouwjaar
    BWE Audi A4 2006,2007
    Audi A4 Avant 2005,2006,2007
    Audi A4 Cabriolet 2006,2007
    Seat Exeo 2009


    bvd,

    Herman

  2. #1142

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    80
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Nee, nog niet. Ik heb wel aan de servicegarage van het bedrijf, Vaartland Stolwijk, waar ik hem gekocht had gevraagd wat mijn kansen op coulance reparatie waren maar de tot nu toe zeer behulpzame en competente chef daar (ex Audi monteur) gaf aan dat de kans daarop volgens hem nul zou zijn en zij vragen zo'n €2300,- ex BTW voor het reviseren als ik dat daar liet doen. Dat is het me voorlopig niet waard maar ik vindt steeds olie peil moeten controleren wel behoorlijk vervelend.

  3. #1143

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    80
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    De mijn heeft BHE als motorcode maar toch excessief olie verbruik.

  4. #1144

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiconvertible Bekijk Berichten
    Ik hoor sinds een jaar ook tot de oliestokende 2.0Tfsi bezitters, een B7 type.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiconvertible Bekijk Berichten
    De mijn heeft BHE als motorcode maar toch excessief olie verbruik.
    BHE is een 3.2 V6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman4927 Bekijk Berichten
    het is ook een Audi 2.0 TFSI met alleen een andere motorcode, maar met hetzelfde euvel.
    Dit is dus een probleem nog groter dan Audi wil toegeven....
    Er is wel meer anders dan 'alleen een andere motorcode'. Laten we anders voor het gemak de 2.0 FSI er ook bij pakken, daar is toch ook alleen een turbo bij gezet? Of toch niet

  5. #1145

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Leeftijd
    80
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Er is een nieuw carterontluchtingfilter in gezet aangezien volgens de garage die ook als ze op leeftijd komen olie i.p.v. gassen kunnen gaan wegzuigen dankzij vollopen van het membraan. We gaan het afwachten. Voorlopig een afspraak voor motor revisie volgens hun norm bij Hartog tuning even afgezegd want €3000,- is veel geld om te besteden zonder zekerheid.


  6. #1146

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Iemand ervaring met anticarbon reiniger. Las dat dit de zuigerveren reinigt.

  7. #1147
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mf3125 Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met anticarbon reiniger. Las dat dit de zuigerveren reinigt.
    Heb ik ook geprobeerd, verbruik halveerde ongeveer maar na 5 a 10.000 km zat het verbruik weer op het oude niveau. Kosten waren echter nihil (paat tientjes) dus proberen kan altijd.

  8. Ad
  9. #1148

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2016
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Beste allen, afgelopen maand is mijn Audi A4 2.0 tfsi uit oktober 2008 135k op de teller gereviseerd.
    Na een (gratis) olieweging (en ondanks gelijktijdige modificatie van het carter) slurpte hij 1,41 liter/1000 km.

    Ook ik kwam (nog) in aanmerking voor de coulanceregeling. enige voorwaarde is dat de auto bij de dealer in onderhoud is en een olieweging. Deze weging maakt deel uit van de coulanceregeling.

    bedenk dat het voor de dealer ook een interessante regeling is omdat men de rekening van Audi vergoed krijgt.
    inmiddels 700km gereden en volgens display nog vol oliereservoir!

  10. #1149

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Beste allemaal, ook ik heb mijn A5 coupe laten reviseren bij Hartog Tuning en ben heel blij met het resultaat. Een prima job van Pedro en zijn crew. En nu maar hopen dat e.e.a. langer meegaat dan de originele versie van Audi.
    Groet, Jan

  11. #1150
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mf3125 Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met anticarbon reiniger. Las dat dit de zuigerveren reinigt.
    Ik vraag me af of dit het niet ver ergerd, als het al helemaal vast zit. Omdat je enigzins misschien de veer nog strak houd met die zooi er tussen. Maar als je het cleaned is die misschien slapper en meer open waardoor die juist gaat 'lekken' ?

    Of zie ik die helemaal verkeerd. @pedro sr.

    Laatst gewijzigd door A6 Black Optic; 03-07-16 om 10:10.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  12. #1151

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    129
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik heb sindskort een s3 uit 2009. Weet iemand of het olieprobleem zich ook bij die motoren voordoet? Ik heb onlangs olie bijgevuld dus zal nu gaan bijhouden. Na 1000km rijden oliepeil sindsdien nog niet gezakt.
    Laatst gewijzigd door wvoortman; 03-07-16 om 12:24.

  13. #1152

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Leeftijd
    61
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Hallo, ik ben ook in het bezit van een Audi, het betreft het type A5 s-line 2.0 tfsi uit 2010
    Deze auto is net een maand in ons bezit en heb nu 3500 km gereden. het was een rare gewaarwording toen mijn mmi computer aangaf dat ik olie bij moest gooien niet zo zeer dat er olie bij moest maar dat het al na 1000 km er in moest.
    Denk je dat je een leuke auto op de kop hebt getikt met een goed gevoel krijg je zoiets.
    Ik heb natuurlijk meteen gegoogeld en wat schetst mijn verbazing dat ik dus een olie slurper heb gekocht.
    Ik heb een mail gestuurd naar Audi Customer care en daar op een antwoord ontvangen.

    zie onder:

    Vervelend om te vernemen dat u met een hoog olieverbruik geconfronteerd wordt voor uw Audi. U wilt graag weten wat er voor uw Audi met betrekking tot het olieverbruik gedaan kan worden.


    Bij een aantal Audi-modellen met bouwjaar 2009 - 2011 vallen de 1.8 of 2.0 TFSI-motoren in sommige specifieke situaties buiten de door de fabriek vastgestelde olieverbruiksnorm van 1 liter per 2.000 kilometer.

    De problemen zijn kosteloos verholpen wanneer deze problemen zich voordeden in de garantieperiode. Voor auto's buiten de garantieperiode is beleid ontwikkeld om per klantgeval een oplossing te bieden. Audi stelt daarbij als vereiste dat de auto volgens de voorgeschreven fabrieksvoorschriften is onderhouden. Eigenaren van een Audi met genoemd bouwjaar en type motor die een hoger olieverbruik ervaren dan normaal, kunnen voor een kosteloze olietest terecht bij hun officiële Audi-dealer.



    In de voorgaande e-mail trof u een link aan om de dichtstbijzijnde Audi dealer te vinden. Deze voeg ik voor alle zekerheid nog een keer toe: http://www.audi.nl/nl/web/nl/dealerzoeken.html. Vriendelijk verzoek ik u dan ook om contact op te nemen met de Audi dealer zodat deze u verder van dienst kan zijn.




    Nu ben ik uiteraard meteen naar mijn Vag dealer gegaan en deze vertelde dat ze dat ze tot nu toe (Na het verhaal bij RADAR) al 50 Audi's hebben gehad met dit probleem, en dat deze in de garantie periode volledig zijn geholpen.
    helaas is die van mij net iets ouder maar er is in de garantieperiode wel een modificatie gedaan en dat zou normaal de eerste stap zijn.
    verder heeft de vorige eigenaar niets laten doen.
    nu zit ik dus met de gebakken peren.
    Ik heb wel een olie weging gepland voor 10 augustus 2016 en hoop dat er nog een beetje coulance komt van Audi.

  14. #1153

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    57
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Hallo

    Na jarenlang een BMW te hebben gereden, heb ik nu ook een Audi gekocht [ maar heb nu al een onderbuik gevoel ]
    Het gaat om een Audi A5 Sportback Multitronic uit November 2011 met 101.634 km op de teller[ motorcode CDN ]
    Ik ben 2e eigenaar van deze auto en komt uit de lease.
    Ik wist van het probleem van deze motoren maar heb toch de gok genomen om deze schitterende A5 te kopen.
    Ik heb hem nog niet, hij wordt volgende week afgeleverd door de dealer [ Peugeot ] met een volledige garantie van 1 jaar en 3 jaar pech en onderweg hulp.
    Ook heb ik het motorprobleem aan de verkoper voorgelegd en hij garandeerde mij dat er niets mis was met de auto, hij had nl de onderhoudshistorie opgevraagd bij de Lease maatschappij [ de vorige eigenaar ]
    Ook vertelde hij me, dat als iemand een auto leased en er om de 1500km 1 liter olie in moet gooien allang een melding had gemaakt bij de Lease Maatschappij
    Verder gaf hij mij het volgende Zwart op Wit :

    - Ik heb bij Athlon Carlease geïnformeerd waar we de auto gekocht hebben. Zij geven aan dat er geen enkel bewijs is in de onderhoudshistorie waaruit blijkt dat de auto buitensporig veel olie heeft verbruikt. Mocht dat per abuis nadat u de auto heeft gekocht wel het geval zijn zullen we tijdens de garantieperiode alsnog de zuigerveren laten reviseren..

    Dit heeft mij doen besluiten om de A5 toch te kopen, maar toch heb ik nog niet het gevoel van YES !!!
    Mijn vraag is nu : verbruiken al deze motoren zoveel olie ? en mocht er überhaupt iets gebeuren in dit jaar, dan ben ik toch gedekt door de garantie vanuit Peugeot , ondanks dat de reparatie plaats zal gaan vinden bij een officiele Audi garage
    Ik hoor het graag van jullie

    Mvg Willy
    Laatst gewijzigd door willy666; 09-08-16 om 12:53.

  15. #1154
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.640
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Allereerst gefeliciteerd met deze mooie auto.

    Nee, niet al deze motoren gebruiken teveel olie, maar ze gaan het vroeg of laat wel allemaal doen!
    De mijne heb ik twee jaar geleden gekocht met 74.000 km zonder garantie, een gok dus. Maar je weet dat het voor 3.000 Euro te verhelpen is dus dat kun je incalculeren. En gelukkig bleek er een verbruik te zijn van 1 liter op 7.500 km. Rijd niet veel, dus het duurt nog wel een paar jaar voor ik "aan de beurt" ben.....
    En je mag er ook niet zonder meer van uitgaan dat een hoog olieverbruik is gedekt door een tweedehands autogarantie. Daar zitten vaak uitsluitingen in zoals "fabricagefout", "producteigenschap" enz.
    Mijn advies zou zijn geniet van je mooie nieuwe auto, do not worry, je hebt je maximaal ingedekt en als het echt helemaal tegenzit kost het je 3k.....
    Laatst gewijzigd door Kees B; 14-08-16 om 13:25.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  16. #1155

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    73
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik ben in het bezit van een Audi A4 Avant, 2.0 TFSI/132kW, motorcode CDNB, uit mei 2009 met ca 90.000 km op de teller. Volgens mijn eigen metingen ging het olie verbruik van ca 1l op 4500 km na 80.000 km naar 1l op 2150 km.
    Bij de dealer een olieweging aangevraagd. 1000 km gereden en vandaag naar de garage voor het verlossende woord. Zij kwamen na carterontluchting nu uit op 0,35 l op 1000 km. Helaas kom ik dus niet in aanmerking voor revisie. Wat al eerder op het forum werd gezegd werd nogeens bevestigd dat de coulance regeling opgerekt is: auto moet jonger dan acht jaar zijn, of minder dan 100.000 km gelopen hebben. In mijn geval heb ik nog tot mei 2017 de tijd om te kijken of ik alsnog voor revisie in aanmerking kom.
    De weging incl. de aanpassing was kosteloos.

    Wie heeft trouwens al concrete ervaringen wat de aanpassing van de carterontluchting doet met het olieverbruik en hoe lang dit effect heeft.

  17. #1156

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Voor de mensen die twijfelen, dit is het verschil in motorafdekplaat en meteen ook even duidelijk gemaakt dat er zelfs 2013 (facelift) auto's zijn met het oude type 155kw / 211pk motor.

    Als voorbeeld de volgende 2 auto's (en zo zijn er vele 2013 auto's kunnen dus ook gewoon het oude model motor bevatten, dat is mij al vaker opgevallen bij de A4 / A5 een 2014 auto heeft als het een echte 2014 auto is (dus geen oude overjarige voorraad auto) wel altijd het nieuwe model motor) :

    Facelift model uit 2013 met oude motor (zie afdekplaat en plaatsing oliedop):

    Bijlage 223049

    Bijlage 223048

    Bijlage 223050

    Bijlage 223047

    Nieuw model (facelift) uit 2014 motor met gewijzigde afdekplaat en andere oliebijvulopening:

    Bijlage 223359

    Bijlage 223358

    Hallo mensen,
    Ik ben nieuw hier. Heb met interesse de thread gelezen over de motors in de A5.
    Ook ik ben op zoek naar een mooie coupé met weinig km's.
    Over de bovenstaande post over de verschillende motors heb ik een aantal vragen:
    • Wanneer je te maken hebt met de motor met de ovale afdekplaat, betekent dat dan dat je NIET te maken hebt met een hoog olieverbruik en vervolgproblemen? Tenminste, niet de structurele problemen die zijn besproken.
    • Geldt dit dan ook voor de 1.8 TFSI?
    • Waar zou je zeker nog op moeten letten wanneer je over gaat tot aanschaf van een A5 - 2012 - 40.000-90.000km ?


    bvd
    mvrg L.

  18. #1157

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    De auto's waar de olievuldop is verplaatst van het kleppendeksel naar de distributiekettingzijde zijn volgens mij van een betere lichting dan degene met het oude model afdekplaat en de olievuldop op het kleppendeksel.

  19. #1158

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    73
    Posts
    55
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audiconvertible Bekijk Berichten
    Er is een nieuw carterontluchtingfilter in gezet aangezien volgens de garage die ook als ze op leeftijd komen olie i.p.v. gassen kunnen gaan wegzuigen dankzij vollopen van het membraan. We gaan het afwachten. Voorlopig een afspraak voor motor revisie volgens hun norm bij Hartog tuning even afgezegd want €3000,- is veel geld om te besteden zonder zekerheid.
    @Audiconvertible
    Bij mij hebben ze ook de aanpassing van het carter gedaan. Zie post 1155. Hoe is jouw ervaring? Blijft het verbruik minder of is het al weer gauw op jouw oude niveau?
    Laatst gewijzigd door Lerak; 27-08-16 om 08:52.

  20. #1159

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Hier ook een Audi 2.0 met het olieverbruik. In het begin niet zoveel, maar de laatste tijd ging het naar een liter per 1000km. Olieweging gestart en maatregelpakket gedaan.
    Eerste 500km de olie weer op de helft, de 500km daarna wat minder. Maar uiteindelijk ruim boven de grens die Audi stelt.
    Geen gezeur gehad, maar volledige coulance. Wel een aantal kosten ivm het preventief vervangen van wat onderdelen en een grote beurt. Maar de zuigervervanging niet.
    Ondanks de km stand van +-150K en auto van 2009 een nette oplossing. Nu kijken hoe hij zich houd, maar heb er alle vertrouwen in.

  21. #1160
    freedom48's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Beste Audi rijders,
    Bij deze even mijn verhaal, mijn audi A5 2.0 tfsi uit 2010 , 98.000 km met verbruik van ongeveer 1 liter op 3 a 4000 km.
    Na een (gratis) olieweging en (eerst het verhogen van carter druk) kwam ik in aanmerking voor de coulanceregeling mede door prima service van Heron Audi garage .
    Zij hebben dit direct uitgevoerd, en omdat de motor er toch uit was heb ik voor de zekerheid ook de distributie ketting laten vervangen.
    Ook werd ik uitgenodigd om even mee te kijken toen de motor eruit was gehaald, en kreeg ik de oude zuigers te zien, en vertelden de monteur over de oorzaak van het probleem zie foto,s .
    Ik ga hem vandaag ophalen en weer testen, ik hoop en vertrouw erop dat het probleem verholpen is.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door freedom48; 23-09-16 om 06:31.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •