Pagina 55 van 73 EersteEerste ... 54551525354555657585965 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.081 tot 1.100 van de 1460

Onderwerp: Olieverbruik 2.0 TFSI

  1. #1081
    flopflopflop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    84
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris47 Bekijk Berichten
    Voor de mensen die twijfelen, dit is het verschil in motorafdekplaat en meteen ook even duidelijk gemaakt dat er zelfs 2013 (facelift) auto's zijn met het oude type 155kw / 211pk motor.

    Als voorbeeld de volgende 2 auto's (en zo zijn er vele 2013 auto's kunnen dus ook gewoon het oude model motor bevatten, dat is mij al vaker opgevallen bij de A4 / A5 een 2014 auto heeft als het een echte 2014 auto is (dus geen oude overjarige voorraad auto) wel altijd het nieuwe model motor) :

    Facelift model uit 2013 met oude motor (zie afdekplaat en plaatsing oliedop):

    Bijlage 223049

    Bijlage 223048

    Bijlage 223050

    Bijlage 223047

    Nieuw model (facelift) uit 2014 motor met gewijzigde afdekplaat en andere oliebijvulopening:

    Bijlage 223359

    Bijlage 223358


    wagen van 07/2014 met de " oude afdek kap" maar wel met de 165kw motor volgens de gegevens... pfff hoe the hell kunde nu weten welke een nieuwe motor is en welke niet?!

    https://home.mobile.de/KOVALEV#des_222151609

  2. #1082
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Hallo
    Hier voor mensen die willen weten
    wat moet er vervangen worden tijdens motor revisie bij de dealer

    Zie bijlages
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #1083
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    De nieuwste zuigervariant voor de 2.0 Tfsi is dus tegenwoordig bij Audi ook voorzien van de wafelstructuur zoals al lange tijd door Hartog wordt toegepast. Wat betreft afmetingen geen flauw idee of die gelijkwaardig zijn?! Ze zijn dus wel van de (te) kleine boringen afgestapt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  4. #1084

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Is dat het verschil misschien tussen de 1.8 en ds 2.0? Heb je een onderdeelnummer van de zuiger ik ben wel benieuwd.

  5. #1085
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik heb geen idee? Ze lieten me deze zien, met de vermelding dat dit type sinds maand of 2 a 3 geplaatst werd i.g.v. revisie. Zal 't navragen als ik de olieweging afsluit, maar zal 3 tot 5 weken duren.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.


  6. #1086

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    60
    Posts
    149
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik heb onlangs ook een Audi gekocht zoals jullie hebben kunnen lezen in 'Showroom'. Een A6 2.0 tfsi van 2013 met 180pk en 57k op de teller. Ik hoop dat ik hier geen last van ga krijgen. Kan ik ook beter nu alvast met de Audidealer gaan praten, iemand ervaring met Audi Forepark in Den Haag??
    De S is weer in de maand.

  7. #1087

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ja, wel ervaring met Audi Forepark. Prima garage indien je een leaseauto hebt. Je wordt prima ontvangen, mooie entourage maar daar betaal je ook voor.... Ik zoek een garage die begrijpt dat ik iets meer wil dan alleen de rekening betalen. Als het kan even meekijken en bepraten met de monteurs wat de status is van de auto. Wat ik ook prettig vind is dat de mensen bij een dealer je kennen, kunnen inschatten en zich niet omdraaien zodra er iemand belangrijker binnenstapt. Mijn auto is in onderhoud bij Auto Mondt. Deze dealer sluit beter aan bij mijn behoeften.

  8. Ad
  9. #1088

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    76
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AndreS4 Bekijk Berichten
    Ik heb onlangs ook een Audi gekocht zoals jullie hebben kunnen lezen in 'Showroom'. Een A6 2.0 tfsi van 2013 met 180pk en 57k op de teller. Ik hoop dat ik hier geen last van ga krijgen. Kan ik ook beter nu alvast met de Audidealer gaan praten, iemand ervaring met Audi Forepark in Den Haag??
    Geen probleem met die model.
    Ik verbruik 1 liter per 12000km

  10. #1089

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flopflopflop Bekijk Berichten
    wagen van 07/2014 met de " oude afdek kap" maar wel met de 165kw motor volgens de gegevens... pfff hoe the hell kunde nu weten welke een nieuwe motor is en welke niet?!

    https://home.mobile.de/KOVALEV#des_222151609
    Ik heb die discussie al eerder gehad met Chris47. Dat verhaal met de afdekkap klopt volgens mij gewoon niet.. Die nieuwe afdekkap staat los van de zuiger-modificatie. In de 'oudere' generatie motoren is vanaf een bepaald bouwjaar/datum (is niet hetzelfde als datum eerste tenaamstelling) de modificatie ingevoerd, die datum staat ongetwijfeld ergens in dit topic. Dat is gebeurd nog voor introductie van de vernieuwde generatie motoren (met nieuwe afdekkap). In de laatste generatie zijn zeker een aantal veranderingen doorgevoerd, maar volgens mij hebben die niets te maken met de olieschraapveer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    Ik heb geen idee? Ze lieten me deze zien, met de vermelding dat dit type sinds maand of 2 a 3 geplaatst werd i.g.v. revisie. Zal 't navragen als ik de olieweging afsluit, maar zal 3 tot 5 weken duren.
    Sinds 1 december is er voor de 2.0tfsi (CDNB, CDNC, CAEA en CAEB) een nieuw zuiger+veren pakket met artikelnummer 06H107065DM (zoals Andre74 bovenstaand ook op zijn factuur heeft staan). De 2.0tfsi met motorcode CFKA valt daar niet onder.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AndreS4 Bekijk Berichten
    Ik heb onlangs ook een Audi gekocht zoals jullie hebben kunnen lezen in 'Showroom'. Een A6 2.0 tfsi van 2013 met 180pk en 57k op de teller. Ik hoop dat ik hier geen last van ga krijgen. Kan ik ook beter nu alvast met de Audidealer gaan praten, iemand ervaring met Audi Forepark in Den Haag??
    Toen ik bij de dealer aan het babbelen was over een A6 zei hij dat dit probleem alleen bij de A4 en A5 speelde.. Voor wat het waard is ;-) .. Praten kan nooit kwaad, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 02-03-16 om 18:35.

  11. #1090
    Andre74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2015
    Posts
    173
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik heb nu 600km gereden en nog geen druppel olieverbruik
    Oliepijl staat vol.

  12. #1091
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    @razor
    Als ik jouw diverse posts zo lees, heb ik t idee dat jij de dealer meer kan vertellen als hij jou?!
    Laatst gewijzigd door Akita; 02-03-16 om 22:20.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  13. #1092
    flopflopflop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    84
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik heb die discussie al eerder gehad met Chris47. Dat verhaal met de afdekkap klopt volgens mij gewoon niet.. Die nieuwe afdekkap staat los van de zuiger-modificatie. In de 'oudere' generatie motoren is vanaf een bepaald bouwjaar/datum (is niet hetzelfde als datum eerste tenaamstelling) de modificatie ingevoerd, die datum staat ongetwijfeld ergens in dit topic. Dat is gebeurd nog voor introductie van de vernieuwde generatie motoren (met nieuwe afdekkap). In de laatste generatie zijn zeker een aantal veranderingen doorgevoerd, maar volgens mij hebben die niets te maken met de olieschraapveer.


    Sinds 1 december is er voor de 2.0tfsi (CDNB, CDNC, CAEA en CAEB) een nieuw zuiger+veren pakket met artikelnummer 06H107065DM (zoals Andre74 bovenstaand ook op zijn factuur heeft staan). De 2.0tfsi met motorcode CFKA valt daar niet onder.


    Toen ik bij de dealer aan het babbelen was over een A6 zei hij dat dit probleem alleen bij de A4 en A5 speelde.. Voor wat het waard is ;-) .. Praten kan nooit kwaad, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.



    ok dan zoek ik die datum eens op. is het fout om te veronderstellen dat een motor met 165kw (224/225pk) de nieuwe zuiger-modificatie heeft? ik zoek vooral naar wagens met dit aantal PK'S ( komt ook veel meer uit als je ze laat chiptunen +- 40 pk meer tegenover de 211 PK motoren) in de veronderstelling dat ik hier geen olie problemen mee zal hebben.


    ps: die " nieuwe afdekplaat" word voor zover ik al gezien heb alleen gebruikt in avants.

  14. #1093

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    @flopflopflop Die 165kw versie (motorcode CNCD) behoort tot de derde generatie EA888 motoren en wordt verkocht sinds ~05/'13. Deze motor zit op sommige vlakken net wat anders in elkaar dan zijn voorganger. Volgens mij (!) heeft deze motor de verbeterde olieschraapveren al. Desondanks is er bij deze vernieuwde versie naar verluid ook een (kleinere??) kans op olieverbruik..

    Soortgelijke wafelstructuur olieschraapveren als die sinds een maand of 3 worden gebruikt, zoals bovenstaand laten zien door Akita, worden ook door Pedro (van Hartog Tuning) ingebouwd. Daar heeft men, inmiddels Audi zelf dus ook, schijnbaar meer vertrouwen in. Zie zijn website voor meer info.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 03-03-16 om 21:07.

  15. #1094
    flopflopflop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    84
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    @razor: ok motorcode CNCD dus die lijkt me dan het betrouwbaarst. ik veronderstel dat je die code wel in je boekje vind of bij de papieren van de auto? Ook veronderstel ik dat audi na al die jaren van problemen met het olieverbruik hun 3e generatie wel op punt heeft zeker?? anders is hun slagzinnetje " vorsprung durch technik " ook wel serieus misplaatst, als je na 4 jaar het probleem nog niet kunt oplossen...
    Nu, ik zoek wel vooral naar modellen van de a4 ( of a5 ) met de 165kw motor in de hoop dat ik hier geen openhart operatie moet uivoeren ivm het olieverbruik,maw ik betaal dus al meer voor een nieuwer (2dehands) model, het zou zonde zijn dat ik dan nog eens moet bijbetalen voor het aanpassen van de olieschraapveren...

    Ik heb het filmpje van hartog tuning al grondig bestudeerd die olieschraapveer voert de olie goed af en zit niet constant verstopt zoals de originele. zo hoort het dus!

  16. #1095
    flopflopflop's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    36
    Posts
    84
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    @razor: ok motorcode CNCD dus die lijkt me dan het betrouwbaarst. ik veronderstel dat je die code wel in je boekje vind of bij de papieren van de auto? Ook veronderstel ik dat audi na al die jaren van problemen met het olieverbruik hun 3e generatie wel op punt heeft zeker?? anders is hun slagzinnetje " vorsprung durch technik " ook wel serieus misplaatst, als je na 4 jaar het probleem nog niet kunt oplossen...
    Nu, ik zoek wel vooral naar modellen van de a4 ( of a5 ) met de 165kw motor in de hoop dat ik hier geen openhart operatie moet uivoeren ivm het olieverbruik,maw ik betaal dus al meer voor een nieuwer (2dehands) model, het zou zonde zijn dat ik dan nog eens moet bijbetalen voor het aanpassen van de olieschraapveren...

    Ik heb het filmpje van hartog tuning al grondig bestudeerd die olieschraapveer voert de olie goed af en zit niet constant verstopt zoals de originele. zo hoort het dus!

  17. #1096

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ik bedoelde te zeggen dat Audi rond 2012 een nieuwe olieschraapveer ontworpen, maar dat was nog niet een met de inmiddels bekende wafelstructuur (zoals Pedro gebruikt). Pas enkele maanden zijn ze bij Audi bezig met die wafelstructuurschraapveren.. Ook die CNCD uit die nieuwe generatie heeft dus nog niet de wafelstructuurschraapveer, maar zeer waarschijnlijk wel de eerder vernieuwde/verbeterde versie met ouderwetse structuur. Pedro gebruikt bewust die wafelstructuur omdat hij geen vertrouwen heeft in die andere structuur, zelfs niet in de verbeterde versie. Zodoende kan ik je niet beloven dat je nooit iets aan de hand krijgt met de olie-issues. De CNCD kan je trouwens wel leuk tunen naar zo'n 300pk :-)

  18. #1097

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    goedeavond,

    Al de berichten zojuist doorgelezen.
    zelf heb ik een Audi Q5 van Oktober 2011 km stand 80.000
    Ikzelf vind het olievebruik hoog, na een weging bij mijn dealer kwam er een gebruik van 0,3/ 1000 uit.
    Volgens mijn dealer heeft dit de model de modificatie fabrieks-af al gehad.
    Nu is mijn vraag, wat is de regel hoe ik kan zien welke audi's de probleem gevallen zijn?

    bvd
    Laatst gewijzigd door bnieboer; 24-03-16 om 20:11.

  19. #1098

    Smile Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Ja de verbeterde carterventilatie met software, nee niet de goede zuigers en andere hoongroeven/patroon, de kans is zeer groot dat het olieverbruik in de komende 10,20 of 30dkm behoorlijk gaat toenemen. Audi-dealers hebben er een handje van om mensen eerst met een kluitje het riet in te sturen, in de hoop dat je de auto tussentijds te oud wordt(zodat je geen aanspraak meer kunt maken), je hem verkoopt, hem totaloss rijdt of hij wordt gestolen, dan hoeft er geen dure reparatie op garantie uitgevoerd te worden.

    Bij sommige Audi dealers en PON blijft men het categorisch ontkennen, dan gaan ze er haast zelf in geloven dat de motoren geen absurd olieverbruik hebben of er problemen zijn op het gebied van distributiekettingen die van tijd lopen...

    Imho korte termijnvisie die back fired (iets met een deksel op de neus krijgen) als de prijzen van de gebruikte auto's kelderen...daardoor wil er straks niemand meer een Audi ook leasemaatschappijen niet omdat ze veel te weinig terugkrijgen aan het einde van de rit en daardoor veel hogere leasetarieven moeten gaan hanteren om hun kosten te dekken...
    Laatst gewijzigd door JINXED; 24-03-16 om 22:04.

  20. #1099

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    41
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Bij deze even een update over mijn situatie, ik heb hier immers veel gepost. Mijn Audi A4 1.8 TSFI uit 2009 (185.000 km) heeft de reparatie achter de rug. Het bleek uit de olieweging van Pauw dat hij maar liefst 1,6 liter op de 1000 km nodig had. (schrik! nog meer dan ik had gedacht) Qua reparatie het bekende verhaal: zuigers, zuigerveren, drijfstangen etc... allemaal vervangen. Het heeft rond de 5000 euro gekost waarvan ik zelf ongeveer 1100 heb betaald. Hoewel ik dit bedrag wel weer heb gedeeld met mijn garage. Dus uiteindelijk koste me dit grapje 550 euro.

    Vreemd vond ik wel dat tijdens het oliewegen (dus die 1000km rijden) er in de eerste instantie bijna geen olievermindering waarneembaar was op het digitale oliepijl. Pas bij 600 km daalde dit. Ik had bij de 1000km van de 8 blokjes nog 3 over. En toch 1,6 op de 1000 km. Het kan niet anders of er gaat te veel olie in de motor alvorens de weging wordt gestart.
    Laatst gewijzigd door Floyd-Raalte; 31-03-16 om 15:20.

  21. #1100
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Olieverbruik 2.0 TFSI

    Teveel zou slecht zijn voor de motor en kat....maar het is gewogen dus heeft geen invloed op de uitkomst, het is namelijk een weging (gewicht wordt omgerekend naar aantal cc's/liters.)
    Gaat er bijvoorbeeld 10 Kilo 5w30 in en komt er 8,3 kg uit bij wegen is het bijvoorbeeld omgerekend 1,3 liter olie.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •