Century autogroep misschien?
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Allen wat ben ik blij om te lezen dat er inmiddels toch wat gedaan wordt vanuit Audi/Pon om dit probleem op te lossen. Ik heb contact gehad met Audi voor een oliemeting en ik moet ik hiervoor een afspraak maken. Heeft iemand enige ervaring met een dealer in de buurt van Groningen waar ik terecht kan en die eventueel ook zou kunnen helpen met de coulance regeling (mocht ik hiervoor in aanmerking komen, ga er vanuit van wel auto verbruikt 0,8 liter olie ong op 1200 km).
Mocht iemand suggesties hebben voor een partij in de buurt van Groningen die een dealer kent, dan hoor ik dat graag! Alvast bedankt.
Een reactie van Audiclaim op het uitblijven van informatie omtrent de status van de claim.
Groet, Vroom
"Bedankt voor uw email en het is begrijpelijk dat u het te lang vindt duren.
Zoals in de nieuwsbrief uitgelegd is het door juridische veranderingen met
betrekking tot een collectieve claim het erg moeilijk deze kwestie aan een
rechtbank te presenteren. De reden is dat een rechtbank een concrete zaak
wilt behandelen, omdat er altijd sprake is van verschillenden gevallen.
Momenteel zijn we dus een zaak aan het voorbereiden in een concreet geval.
In deze zaak wordt tevens een verklaring gevorderd dat er sprake is van een
productfout. Mocht de rechter dit vaststellen, dan zal dit voor elk type
auto zo gelden.
Ik verwacht dat de dagvaarding in het eerste kwartaal zal worden ingediend
bij de rechtbank. De zaak zal bij een zogenaamd Kantongerecht worden
gehouden, en de doorlooptijd is in de meeste gevallen ongeveer 4 a 5
maanden.
Mocht u meer informatie wensen dan stel ik voor dat u uw telefoonnummer
mailt, dan kan ik u bellen."
Met vriendelijke groet,
Team Audiclaim
Goed artikel in Autobild van februari 2017....
Zelfde oplossing als van Hartog, maar wel een stuk goedkoper: een setje nieuwe aangepaste zuigers, met 3-delige olieschraapveer (2 mm hoog) voor Euro 685.... ipv Euro 1250.
Zie ook http://www.scheuerlein-motorentechni...-caea-std.html
Inderdaad, dat was de eerste modificatie.
En nog iets verwarrends: in het verhaal en bij het onderste plaatje "Reparaturlösung vom Instandsetzer" wordt een schraapveerhoogte van 3 mm vermeld (dus net als bij Hartog), terwijl de set die op de website wordt aangeboden een 2 mm schraapveer zou hebben.
Dat is nog steeds niet dezelfde zuiger als wij gebruiken, met alleen een hogere olieschraapveer ben je er nog niet namelijk. Slechte kopie.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Hallo,
Ik heb 3 jaar geleden een tweedehandse AUDI A5 1,8 tfsi gekocht van 2010. Onmiddellijk was er een olieverbruik, echter eerst binnen de norm van Audi. Sinds begin verleden jaar (+/- 80.000km) is dit plots veel verergerd. Olieweging laten doen, er was een verbruik van 1 liter/400 km. Ik heb mijn wagen gekocht bij een niet-audi dealer en intussen was mijn 1 jaar waarborg daar verlopen. Bij de audi-dealers zelf wordt ik afgescheept aangezien ik 'geen klant' ben. Volgens Audi valt mijn wagen buiten de garantieperiode. Heb een offerte voor herstelling opgevraagd bij een dealer : 5.600 euro. Heb bij Auto Weijenberg een offerte gevraagd en de basisprijs bedraagt 2.250 euro excl BTW (automaat), eventueel bijkomend +/- 285 euro (olie, oliefilter, carterventilatie, bougies, koelvloeistof) en 125 euro (materiaal distributieketting).
Hierbij had ik graag uw ervaring bij Auto Weijenberg geweten. Dank bij voorbaat
Heb geen ervaring met dit bedrijf, maar lees op hun website dat zij je bestaande zuigers modificeren zodat er de nieuwe, betere olieschraapveer op past. Je schrijft dat je inmiddels een olieverbruik van 1 liter op 400 km hebt. Dan zou het mij niet verbazen als de motor inmiddels meer schade heeft opgelopen dan met deze methode nog kan worden gefikst. Nieuwe zuigers lijkt mij beter (evt zelfs overmaat, na uitboren van de cilinders indien deze beschadigd zijn), cilinderkop nakijken (koolafzetting op kleppen), wellicht is de katalysator stuk door olieafzetting.
Is alleen als waarschuwing bedoeld, om nare onverwachte complicaties te voorkomen als de boel straks eenmaal uit elkaar ligt.
Het probleem is inmiddels zo bekend dat dat m.i. juist wél mogelijk is.
Er zijn er genoeg waar zelfs in de advertentie al bij wordt gemeld dat de zuigers zijn vervangen. Dus ga voor een auto waarbij dit aantoonbaar al is gedaan. Echter, als dit vóór 2016 door een Audidealer is gedaan, zijn de "tussenoplossing" zuigers gebruikt (met ééndelige olieschraapveer) die opnieuw weer een risico van olieverbruik hebben.... Het best dus ééntje zoeken die in 2016 of 2017 is gedaan, of waar b.v. Hartog zuigers bij zijn gebruikt.
De 1.8 en 2.0TFSI in de A6 is een andere motor, met andere zuigers. Het specifieke probleem van dit topic speelt alleen bij de A4, A5 en Q5.
Wil natuurlijk nog niet zeggen dat er geen A6 rond kan rijden met een hoog olieverbruik....
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Maar betekent dat dan dat dit specifieke olieverbruiksprobleem ook op de A6 speelt? En dan zelfs ook nog op de bj 2015-2017 zoals de vraagsteller vraagt??
Bij de A6 heb ik daar nog nooit iets van gehoord/gelezen, op dit forum, op het Duitse forum, in de bladen, altijd wordt vwb Audi alleen de modellen A4, A5 en Q5 genoemd, 2008-2012.
(Uiteraard zal een incidenteel geval van hoog olieverbruik altijd mogelijk zijn....zoals bij alle auto's).
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Als ik het dan goed begrepen heb is het tot aan de 2012 modellen een drama, van 2012 tot 2014 is er wat veranderd, maar nog niks verholpen dus blijft het een gok.
en vanaf 2015 is het pas eigenlijk redelijk opgelost.
Ik was zelf namelijk opzoek naar een A4 2.0 tfsi quattro uit 2014.
Is het dan verstandiger om een model uit 2015 te zoeken??
Of is het toch de moeite waard een 2014 model.
Recent een set wielen gehaald bij een jongeman die verantwoordelijk was voor de aankoop van politie auto's van een belgisch politie bureau. Uiteraard gevraagd wat hij inkocht en wat de recenties waren. Let op: 100dkm pe jaar, op koude motor VOL gas naar noodgevallen toe, motor niet laten nalopen.. etc etc
A4 B9 3.0 TDI's waren 1 groot drama - meerdere keren turbo / MT / Ketting revisies ondergaan...
Ze hadden bijna twee jaar terug 2 nieuwe Octavia's RS 2.0 TFSI gekocht, ongeveer 150.000dkm gelopen. 0,0 problemen buiten regulier onderhoud om - hij kon het zelf ook niet geloven! Ook geen olie bijvullen tussen de beurten...schijnbaar heeft VAG zijn dingen weer op orde vanaf pakweg 2015
Maat van mij heeft ook een Golf 7 GTI performance 2.0 TFSI gereden van 90k tot 105k - 0,0 olie verbruik...onderstreept het vorige verhaal.
als je een geen klant bent van Audi, laat je gewoon een keer een beurt doen bij een dealer(oliewissel) en daarna kom je met het olieverbruik verhaal. zo ben je klant en sta je in het systeem. een kennis kocht een Q5 2.0 tfsi met minder dan 100.000 op de teller en hoog olieverbruik auto kreeg een nieuwe motor onder garantie is gemaakt bij Wealer Heerlen.