Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 133

Onderwerp: LPG-inbouwervaringen

  1. #21
    CCIE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    280
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    @ ms_waisapy: Wil je foto's zien, of kom je komende zondag naar Berkel en Rodenrijs? In het laatste geval kan je het live zien.

    Voor foto's:

    IMG_1311.jpg IMG_1314.jpg IMG_1313.jpg

    Ik heb uitdrukkelijk verzocht om deze oplossing: minivulnippel


    Vulnippel:

    Wel had ik eerst een vulnippel die ik in de vulopening moest schroeven (dus in inwendig 10mm). Dit beviel niet (als je de nippel te strak vastdraaide, dan druk je de afdichtring weg en was er lekage bij vullen). Echter met een ander type vulnippel (over de opening geschroefd, 14mm uitwendig), kan ik de nippel niet te vast draaien omdat de afdichtring geen kant op kan. Ook is mijn vulopening in de vulnippel nu een stuk groter (van 4 naar 10mm) en dat scheelts tanktijd

    Als iemand wil weten over welke vulaansluiting we het hier hebben: minivulnippel
    Laatst gewijzigd door CCIE; 22-09-10 om 09:28.

  2. #22

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    hoe doe je dit in het buitenland? (andere nippels) die kun je hier niet inschroeven
    3 keer links is ook rechts

  3. #23
    gratje83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    1.501
    Kudos
    38
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    hoe doe je dit in het buitenland? (andere nippels) die kun je hier niet inschroeven
    Eigen (verloop) nippeltje mee denk ik?
    Audi a4 3.0 v6 avant quattro
    Ross-tech hex+can VCDS
    vcdscodering@gmail.com

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    202
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Wat ik mij afvraag.....hoe zit het met vermogensverlies.....misschien domme vraag maar ik heb eigenlijk nog nooit op gas gereden!

    Gr

    Maurice
    Laatst gewijzigd door tom; 13-03-12 om 08:53.
    RS6 518PK, 680 Nm...ze zuipt meer dan ik!

  5. #25
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Sinds er master/slave multipoint lpg installaties zijn is het vermogensverlies verwaarloosbaar.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.


  6. #26
    CCIE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    280
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gratje83 Bekijk Berichten
    Eigen (verloop) nippeltje mee denk ik?
    klopt. Ik heb ook een pijpje zonder bajonet, maar met 22mm (21,8 geloof ik) schroefdraad, dat is gelijk aan de standaard bajonet waarin je een verloopnippel kan schroeven..

    Werkt prima.

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Terug naar de opzet van dit topic, ervaringen met inbouw van LPG in je Audi. Verdere grappenmakerij mag naar offtopic.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Terug naar de opzet van dit topic, ervaringen met inbouw van LPG in je Audi. Verdere grappenmakerij mag naar offtopic.
    Juist.
    zojuist weer 2000 km gereden op gas in Frankrijk, niets gemerkt van vermogensverlies, gas ook steeds meer verkrijgbaar, vooral bij de grote supermarkten(intermache, carrefour)
    Je staat meer te tanken als op diesel, maar dat wisten we al

    Wel belangrijk: ik had de bougies op de orginele stand laten staan ,1 mm om te proberen,nog ooit overgenomen van Pat, maar merkte een duurder verbruik als voorheen , dus voor deze reis teruggezet op 0.7 mm, dit na het lezen van diverse ervaringen, lijkt wel of hij zuiniger loopt, maar dat zal pas blijken na enkele tanks met "gewoon"rijden
    houd jullie op de hoogte


    o ja, een keer de MIL aangehad, liep op 5 cilinders bij omhoogaan op een berg met behoorlijke snelheid,terugschakelen en gas erop,storing versheen, omschakelen op benzine hielp niet, herstelde vanzelf na 10 sec
    uigelezen en was intermittment misfire nummer 4, ik denk dat de volgende bobine eraan zit te komen, maar das een bekende kwaal en heeft niets met gas te maken
    Laatst gewijzigd door azesje; 27-09-10 om 20:30.
    3 keer links is ook rechts

  10. #29
    CCIE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    280
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    (ik zal geen grapjes meer maken)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    Juist.
    Wel belangrijk: ik had de bougies op de orginele stand laten staan ,1 mm om te proberen,nog ooit overgenomen van Pat, maar merkte een duurder verbruik als voorheen , dus voor deze reis teruggezet op 0.7 mm, dit na het lezen van diverse ervaringen, lijkt wel of hij zuiniger loopt, maar dat zal pas blijken na enkele tanks met "gewoon"rijden
    houd jullie op de hoogte


    o ja, een keer de MIL aangehad, liep op 5 cilinders bij omhoogaan op een berg met behoorlijke snelheid,terugschakelen en gas erop,storing versheen, omschakelen op benzine hielp niet, herstelde vanzelf na 10 sec
    uigelezen en was intermittment misfire nummer 4, ik denk dat de volgende bobine eraan zit te komen, maar das een bekende kwaal en heeft niets met gas te maken
    Ik heb bij mijn vorige auto (seat cordoba) een hele tijd last gehad van een intermittting misfire (cylinder 3). Alles al geprobeerd: nieuwe bougie, kabels, bobine: niets hielp. Uiteindelijk uit louter frustratie de bougie electrode afstand van 0,8 terug gebracht naar 0,6 en daarna was ik van het probleem af.
    Op zich best te verklaren: LPG heeft een sterkere dikkere vonk nodig dan benzine. Dat is ook de reden dat bij minder wordende ontsteking je eerst problemen met LPG ondervind terwijl benzine nog gewoon rijdt. Maar als je de electrode afstand kleiner maakt, hoeft de vonk minder afstand te overbruggen en kan deze dikker zijn.

    Dat je verbruik positieve kan zijn bij een kleinere afstand hoeft dus niet tussen de oren te zitten..

    Ik weet niet wat de standaard electorde afstand van de standaard bougies in je audi is, maar persoonlijk stel ik ze nu wat krapper af. HEt heeft toen mijn intermitting misfire verholpen..

    Johnmar

  11. #30

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    1 mm is standaard, maar de huidige onstekingen zouden dit aan moeten kunnen ivm de hoge spanning(ik weet dat de 'vulhoeveelheid"van gas minder is als benzine)

    Maar idd als de onsteking afneemt kan dit problemen geven, alleen ,hij bleef op bezine ook de storing aangeven, en ik had van tevoren al ongeveer 3000km met deze afstand (1mm) gereden

    word vervolgd
    3 keer links is ook rechts

  12. #31
    msw73's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    658
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    @ CCIE - ziet er goed uit, dit heeft mijn inbouwer nooit voorgesteld. ik heb dit vaker in duitse autos gezien, maar zal het zeker overwegen bij een volgende keer.

    bedankt voor de fotos/reactie!

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Ik heb lpg in een audi 200 turbo en heb dit laten inbouwen bij Mandigers in Son.
    Dit was duidelijk boven zijn pet.
    De grootste fout was het dwars inbouwen van de verdamper, deze moet in de lengte richting van de auto om bij acceleratie en deceleratie geen last te hebben van massatraagheid van het membraan.

    Auto nu na laten kijken bij Iwema in Eindhoven en deze heeft er duidelijk meer kijk op.
    We hebben eerst proef gereden met de laptop aan het regelapparaat van de lpg installatie en op basis hiervan enkele verbeteringen doorgevoerd.
    De auto loopt nu goed en ik heb er een goed gevoel bij.

    Hij heeft ook meerdere boeken geschreven over LPG en is zeer bekend in de range rover wereld

  14. #33
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Ik had mandigers ook gevraagd om naar mijn gas installatie te kijken (zie boven), maar hij kwam met de 'dure' en naar mijn mening onnodige oplossing; een plunjer om een k-jet stuwklep open te duwen.
    Ik heb toen eens geïnformeerd bij HPO Autogassystemen in Oostelbeers. Deze kerel heeft duidelijk kijk op oldtimers en wagens met k-jetronic.
    Hij heeft ook gewoon leenwagens en hanteert zeer schappelijke prijzen.
    Een nadeeltje; hij heeft het erg druk.
    Dus als aanvulling van boven, wagen loop nu perfect op gas en benzine, en ik kan ook 'on the fly' naadloos overschakelen.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Ik heb ook gevraagd voor een plunjer maar volgens meerdere LPG inbouwers kan dit niet bij een K-jet omdat de luchtweger zijn werk moet doen.
    Hetzelfde geldt voor het uitschakelen van de brandstofpomp, dit moet bij een K-jet, (bij een KE-jet kun je hem in een loop laten draaien) dus nu duurt het even voordat de auto weer op benzine draait omdat na verloop van tijd de brandstofdruk minder wordt.

  16. #35
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    idd, bij een ke-jet kan het niet met een plunjer, alleen met balans regeling en ke-jet stop relais.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  17. #36

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Type Wagen: Audi 100 Type 44
    Type Motor: 2.1 5-cil.
    Type Benzinesysteem: K-Jetronic.

    De Audi loopt alleen op gas en dat doet íe perfect!
    Echter laatst begon íe te hakkelen bij het optrekken en natuurlijk backfire.......
    Luchtfilterkap losgesprongen en het filter had een iets andere vorm gekregen.
    Heb er een nieuwe luchtfilter, bougies (NGK) en bougiekabels (Beru) op gezet, de rest van de ontsteking was net nieuw.
    De audi heeft nadien geen slag verkeerd meer gelopen.

    Het verbruik is 1:8 / 1:9 (veel dorpsritjes en weinig snelweg)
    Huidige kmstand is 192000 km
    Laatst gewijzigd door henry classic v70; 08-11-10 om 17:13.

  18. #37
    200T Dronten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    58
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Ik heb net onze 200 Turbo (1986) weggebracht voor LPG inbouw. Navraag gedaan bij verschillende LPG inbouw bedrijven in de buurt (Dronten) maar alleen Fa. van der Weijden uit Doornspijk wilde aan een K-Jetronic met turbo beginnen. Hij heeft veel ervaring met old-timers en heeft mij bij mijn Ford Transit (bj1980) ook goed geholpen. Hij heeft overlegd met de importeur en deze heeft aangegeven al 10 andere K-jetronic blokken met turbo te hebben voorzien van LPG. Ik weet niet of dit Audi's waren (mijn oude saab 900 turbo had ook een K-Jetronic). Het materiaal zal de komende week binnen komen. Over een week of 3 is onze trots weer terug en kan eindelijk het betere cruisen beginnen.

    Heeft iemand ervaring met het aansluiten van de lpg-nivo meter op zijn boordcomputer? Het zou mooi zijn als het verbruik ook op LPG zichtbaar wordt.

    Groeten,
    Paul.
    Laatst gewijzigd door 200T Dronten; 06-01-11 om 22:40. Reden: typefoutje

  19. #38

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    @ theeuwke @ marcel 200.
    Dank voor de waardevolle info. ik was aan het twijfelen tussen deze 2. (ook beide in de buurt) ik moet dus voor het pittoreske Oostelbeers kiezen.
    Number one in the hood G!

  20. #39

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Bij een 'gewone' injectie met multipoint volgsysteem voor LPG, blijft de boordcomputer werken op de benzine-injectiepuls, deze geeft dan alleen een verbruik aan in "benzine-liters", dus voor LPG zo'n 20% te laag maar verder wel goed. Hoe dat bij een K-jet werkt, geen idee.

  21. #40

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Ik heb zelf de 540i op G3 lopen, deze 4.4 is wel vergelijkbaar met de 4.2 van Audi denk ik.

    Heb er een installatie in zitten. Een Landi LSI. Geldt niet als kwaliteitsproduct (sommige inbouwers hebben het over "Vogels-rommel" als je over Landi begint), maar toch werkt-ie prima. En er zitten niet eens Keihin injectoren op (een populaire optie om de betrouwbaarheid van Landi te verhogen). De 286pk kon nog net op 1 verdamper, de allergrootste verdamper die ze hadden, en toch nog een handig compact formaatje. Niet zo'n grote ronde koektrommel als bij andere merken, maar een rechthoekig 'doosje'.

    Ik ben nu een kleine 70.000km verder, zonder ook maar 1 storing. Dik tevreden dus. Het enige nadeel is dat-ie bij bijna lege ringtank soms in series vlot genomen bochten wat "droogloopt". De auto valt dan een paar tellen stil totdat de vloeibare LPG weer de goeie kant op klotst. Is alleen bij bijna lege tank. Voor de rest heb ik op LPG zelfs meer vermogen dan op benzine, maar dat komt vermoedelijk doordat de MAF een beetje 'moe' is. Daar heb ik op LPG gewoon wat omheen gemapt, en dat loopt als de spreekwoordelijke trein.

    Reden dat ik LSI koos is dat ik die zelf af kan stellen. De software voor Vialle LPI (die ik liever had, en ook in m'n Alfaatje ligt) kon ik helaas niet vinden, en het zeer gesloten regime van Vialle (slechts heel weinig inbouwers mogen uberhaupt zelf afstellen, de rest mag alleen maar voorgekauwde chips installeren) was voor mij reden om dan maar voor dampgas te gaan. Ben eigenlijk nog steeds op zoek, want ik zou in m'n volgende auto graag toch LPI willen.

    Gelukkig maar dat de installatie zelf goed is, want over de inbouwservice ben ik minder tevreden. Hierboven staat al een positieve ervaring met Mesman, dus om dat in balans te brengen kan ik wel mijn negatieve noemen uit 2008. Ik ben speciaal naar dat "gerenommeerde" adres gegaan voor inbouw, ook al was het 400 euro duurder dan elders, en dat is me helaas slecht bekomen.

    De installatie is erg lelijk, onveilig (tankbevestiging) en ook technisch slecht ingebouwd, op een aantal punten in strijd met de inbouwvoorschriften van zowel RDW als Landi. Zelfs wat zaken stukgemaakt aan de auto zelf. Gewoon een A4'tje vol met klachten, onvoorstelbaar hoe ze het zo hebben kunnen afleveren. Heb uiteindelijk o.a. de hele motorset zelf opnieuw ingebouwd en afgesteld, en toen zat het er een stuk mooier in, was er weer onderhoud te doen (zoals zij het hadden gedaan moest je de halve gasinstallatie uitbouwen om de bougies te kunnen vervangen) en werkte vanaf dat moment feilloos.

    Volgende keer ga ik wel weer naar een prijsvechter... dan betaal ik tenminste niet de hoofdprijs voor bagger... gelukkig kon ik het zelf oplossen, want ik had het punt bereikt dat ik ze domweg niet meer met hun poten aan mijn auto wilde laten. Details met foto's heb ik natuurlijk, maar dat wordt wel wat te lang voor hier.

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •