Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 133

Onderwerp: LPG-inbouwervaringen

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    70
    Posts
    18
    Kudos
    0

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Type Auto: Audi 100 Type 44 bouwjaar januari 1986
    Type Motor: 2.2 5-cylinder motorcode KU

    Merk/Type LPG installatie: ESGI
    tankinhoud: 70 liter. Maximaal 56 liter tanken. Past precies op het verhoogde deel van de kofferbak. Er is een flinke kofferruimte over. Je ziet er bijna niets van.
    Soort LPG Installatie: Computergestuurd. Injectiesysteem, geen kans op backfire.
    Start op benzine, schakelt over op gas na ongeveer 500 meter. Bij warme motor schakelt hij direct over op gas.
    Inbouwer: AGIT, in Rijssen kosten: 1450 Euro

    Ervaring: Bij lage toerentallen houdt de motor af en toe wat in. Bij hoge toerentallen: sterk als een beer. Ga binnenkort even naar de inbouwer terug om de installatie af te laten stellen. Met behulp van de computer wordt alles afgeregeld.
    5 Ledjes geven aan hoeveel gas nog aanwezig is. Dit werkt vrij onnauwkeurig.
    Verbruik: 1 op 7,5.
    Jagger
    Audi 80 1.6 TD 59 Kw. Bj. '86
    Audi 100 CD 101 Kw. Bj. '86

  2. #42
    RRRobert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    192
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Type auto: Audi 100 CC Avant maart 1984
    Type motor: 2,1 l 5 cilinder (motorcode WC)
    Type lpg inst.: Landi Renzo, klassieke verdamper
    tankinhoud: 67,5 l bruto / 55 l netto ringtank, ingebouwd in de reservewielbak onder de laadvloer.

    Ik heb niet super veel verstand van de ins-en outs van lpg inbouw, maar deze installatie is ingebouwd bij Peters van Nijenhof in Arnhem, waar ik al 12 jaar kom voor m'n auto- en lpg-onderhoud (voorheen japanners). Dit bedrijf heeft een enorme staat van dienst op het gebied van lpg-inbouw en lpg-probleemoplossing. Voorafgaand aan mijn plannen tot aanschaf van een Audi heb ik met de eigenaar van dit bedrijf uitgebreid de voors en tegens besproken van het rijden op lpg in dit type auto, anders was ik er niet eens aan begonnen. Hij vertelde mij dat hij in de K-jet een soort terugslagklepconstructie plaatste om de schade bij een eventuele backfire zoveel mogelijk te beperken. Daarnaast is preventief al een set goede bougies, bougiekabels, etc. geïnstalleerd, alles om de risico's zoveel mogelijk te verkleinen.

    Ervaringen: een kleine 4 weken geleden is alles ingebouwd. Ik ben inmiddels 1700 km verder en alleen het verbruik (± 1:7 à 1:7,5) valt me een beetje tegen, ik had toch gehoopt op of boven de 1:8 uit te komen. Maar goed, ik tank nu lpg voor 68 cent/liter i.p.v. ± € 1,70 voor een liter superplus, dat verzacht al heel veel. De auto start op lpg, dat gaat altijd goed al is starten met/na nachtvorst soms een tikkeltje moeizamer. Handmatig omschakelen op benzine en weer terug naar lpg gaat perfect, op beide brandstoffen loopt het blok mooi. Wel mis ik voor m'n gevoel een paar pk's op lpg, maar dat was te verwachten. En het zou een mogelijke reden kunnen zijn voor het wat hoge verbruik; je trapt het gaspedaal onwillekeurig toch wat dieper in hè.

    =update= eindelijk eens de tijd en gelegenheid gehad om een paar foto's te maken.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door RRRobert; 04-04-11 om 00:03.

  3. #43
    Pietro
    Guest

    Smile Ervaringen met een LPG multipoint drooggasinjectie op een K-jetronic

    Beste forumgenoten,

    Lees hier mijn ervaringen met een LPG inbouw op een k-jetronic.

    http://www.audiforum.nl/forum/100-20...ml#post1107760

    Pietro

  4. #44
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Ervaringen met een LPG multipoint drooggasinjectie op een K-jetronic

    Hoi Pietro,

    zijn er al nieuwe ervaringen?
    Hoe is het verbruik en rijgedrag /startgedrag etc. bij deze tropische temperaturen?

    misschien een idee: een audi type44 lpg meet ?
    dan kan ik eens kijken hoe e.e.a. ingebouwd zit

    grt Marc
    Laatst gewijzigd door marc_audi100cd_1985; 21-04-11 om 21:36.
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  5. #45
    Pietro
    Guest

    Standaard Re: Ervaringen met een LPG multipoint drooggasinjectie op een K-jetronic

    Alles perfect, die LPG installatie en speciaal kastje voor de timing zijn echt stabiel, en alles werkt uitstekend.
    Heb alleen de afgelopen 2 dagen de cabrio overwegend gebruikt om me te verplaatsen.

    Die meeting klinkt goed ! Dat kunnen we doen op de dag van de LPG, zondag 1 mei. 13:00 in 's-Hertogenbosch, Verkadefabriek ?

    Pietro


  6. #46
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Ervaringen met een LPG multipoint drooggasinjectie op een K-jetronic

    Hoi Pietro,
    mooi dat alles goed werkt. pakt de auto nu ook goed op bij lage toeren en koude motor (vlak na inbouw was dit nog niet optimaal schreef je)

    Dag van de LPG dat is een goeie!!

    grt Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  7. #47
    RRRobert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    192
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Ervaringen met een LPG multipoint drooggasinjectie op een K-jetronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pietro Bekijk Berichten
    Die meeting klinkt goed ! Dat kunnen we doen op de dag van de LPG, zondag 1 mei. 13:00 in 's-Hertogenbosch, Verkadefabriek ?

    Pietro
    Ik had/heb die dag nog niks gepland. Als er meer animo is hou ik me zeker aanbevolen.

  8. Ad
  9. #48
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Ervaringen met een LPG multipoint drooggasinjectie op een K-jetronic

    Hoi Pietro en RRRobert,

    Lpg ervaringen uitwisselen vind ik prima. meetings heb ik helaas niet veel tijd voor
    uit het Westen (een type44 uithoek blijkbaar ) moet ik er speciaal een heel eind voor rijden
    (en ik zit door de week al zoveel in de type 44)
    Dus voor mij blijft het denk ik voorlopig via dit forum.

    even terug naar het onderwerp
    pietro, je vraag
    ik heb een 1994 cc typ44 audi 100 uit 1986, met katalysator en k-jetronic injectie. Welk motor type is dat dan ? (KU ? WC?)
    dit is dus waarschijnlijk 1 van de volgende motoren

    2.0 1994cc motorcode SL 83kW/113pk met kat 02-1986 tot 12-1987
    2.0 1994cc motorcode KP 85kW/115pk geen kat 08-1984 tot 12-1987

    p.s voor een meeting kan iemand anders misschien het voortouw nemen en een nieuw topic openen.

    grt Marc
    Laatst gewijzigd door marc_audi100cd_1985; 25-04-11 om 08:58.
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  10. #49
    Slowboat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen met een LPG multipoint drooggasinjectie op een K-jetronic

    Ik lees hier aandachtig mee. Ben naarstig op zoek naar een nette Audi 100 ( 44 ), van voor 1987, benzine MET stuurbekrachtiging en 5 bak.

    Hier zou dan ook LPG in moeten komen. ( Een mooie nette Diesel is evt. ook een optie ! )
    Laatst gewijzigd door Slowboat; 25-04-11 om 15:07.

  11. #50
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Hoi Slowboat,

    meelezen geen probleem , als je tips wilt kan iedereen je helpen natuurlijk
    even wat vraagjes: misschien heb ik dan wel een paar linkjes war je eens kan gaan kijken:

    - wat voor budget heb je?
    - zoek je een sedan of avant?
    - hoeveel km /per jaar ga je er mee rijden?
    - uit wat voor regio kom je?

    grt Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  12. #51
    Slowboat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    @ Marc

    1 ) tot 3750 voor een nette ! ( incl. LPG inst. )
    2 ) Sedan ( Avant mag )
    3 ) 18000 klm. per jaar
    4 ) Den helder e.o

    VIOLA ;-)
    Laatst gewijzigd door Slowboat; 26-04-11 om 09:13.

  13. #52
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    heb je al iets moois bekeken/gevonden?

    grt Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  14. #53
    Pietro
    Guest

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Bij zeer lagere toerentallen en koude motor hapert er nog wel eens een werkslagje hier en daar.
    Maar bij normale toerentallen is het geen enkel probleem. Zelf hou ik er wel van om eens stationair te beginnen in de ochtend, maar op LPG is dat dus geen plan. verder looptalles nog steeds als een zonnetje.

    Pietro

  15. #54
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pietro Bekijk Berichten
    Bij zeer lagere toerentallen en koude motor hapert er nog wel eens een werkslagje hier en daar.
    Maar bij normale toerentallen is het geen enkel probleem. Zelf hou ik er wel van om eens stationair te beginnen in de ochtend, maar op LPG is dat dus geen plan. verder looptalles nog steeds als een zonnetje.

    Pietro
    Dat vind ik dan eigelijk wel een beetje tegen vallen. In de winter start mijn auto nog prima op gas. Lijkt alsof de computer geen rekening houd met dat de 'sigare' (stationair stabilisatie klep) extra lucht toevoert bij een koude motor, om het toerental te verhogen.

    En m'n wagen valt bij ~700 rpm ook nog niet uit.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  16. #55
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    hoi Theeuwke,
    alles ok? wat voor installatie heb jij? jij hebt hem toch door Henk van HPO aan laten passen?
    bij mijn WC op lpg blijft de audi bij eerste keer starten soms niet gelijk stationair lopen. ik moet alle verbindingen van de staionair regelsysteem maar eens na lopen.
    sigaar heb ik pas al schoon gemaakt. het regelkastje voor stationair zit toch links onder het stuur in het dasboard?
    lijkt wel op slecht contact omdat het niet altijd gebeurd.
    p.s mijn lpg afstellingen moeten ook even gecontroleerd worden hoor, is al weer jaartje geleden.

    grt Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  17. #56
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Na 2000km moet sowieso geloof ik de verdamper opnieuw afgesteld worden.
    Is er als je met benzine start wel een verhoogt stationair toerental?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  18. #57
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Hoi theeuwke,
    de lpg installatie zit er al weer bijna 40.000 km in heb m vorig jaar ook een keer bij laten stellen.

    Op benzine draait ie ook gewoon iets verhoogd stationair,
    maar af en toe duurt het een paar seconden na het aanslaan voordat ie goed verhoogd stationair gaat draaien. ik denk dat de benzinedruk iets af loopt. maar ik heb geen geschikte meter om dit te testen.

    grt Marc
    Laatst gewijzigd door marc_audi100cd_1985; 29-04-11 om 18:08.
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  19. #58
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    [QUOTE=jagger;1095977]Type Auto: Audi 100 Type 44 bouwjaar januari 1986
    Type Motor: 2.2 5-cylinder motorcode KU

    Merk/Type LPG installatie: ESGI

    Ervaring: Bij lage toerentallen houdt de motor af en toe wat in. Bij hoge toerentallen: sterk als een beer. Ga binnenkort even naar de inbouwer terug om de installatie af te laten stellen. Met behulp van de computer wordt alles afgeregeld.

    Hoi Jagger,
    - hoe zijn de ervaringen?
    - is het inhouden bij lage toerentallen verholpen?
    - heb je ook foto's van de installatie/plaatsing van o.a. de gasinjectors, verdamper, computer ?

    ik vraag dit allemaal omdat ik me ook aan het orienteren ben naar een multipoint (drooggasinjectie) voor mijn type 44 KZ 2200 met ke-jetronic en lambda-sonde + kat. alvast dank

    grt Marc
    Laatst gewijzigd door marc_audi100cd_1985; 29-04-11 om 18:11.
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  20. #59
    RRRobert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    192
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RRRobert Bekijk Berichten
    Type auto: Audi 100 CC Avant maart 1984
    Type motor: 2,1 l 5 cilinder (motorcode WC)
    Type lpg inst.: Landi Renzo, klassieke verdamper
    tankinhoud: 67,5 l bruto / 55 l netto ringtank, ingebouwd in de reservewielbak onder de laadvloer.

    Ik heb niet super veel verstand van de ins-en outs van lpg inbouw, maar deze installatie is ingebouwd bij Peters van Nijenhof in Arnhem, waar ik al 12 jaar kom voor m'n auto- en lpg-onderhoud (voorheen japanners). Dit bedrijf heeft een enorme staat van dienst op het gebied van lpg-inbouw en lpg-probleemoplossing. Voorafgaand aan mijn plannen tot aanschaf van een Audi heb ik met de eigenaar van dit bedrijf uitgebreid de voors en tegens besproken van het rijden op lpg in dit type auto, anders was ik er niet eens aan begonnen. Hij vertelde mij dat hij in de K-jet een soort terugslagklepconstructie plaatste om de schade bij een eventuele backfire zoveel mogelijk te beperken. Daarnaast is preventief al een set goede bougies, bougiekabels, etc. geïnstalleerd, alles om de risico's zoveel mogelijk te verkleinen.

    Ervaringen: een kleine 4 weken geleden is alles ingebouwd. Ik ben inmiddels 1700 km verder en alleen het verbruik (± 1:7 à 1:7,5) valt me een beetje tegen, ik had toch gehoopt op of boven de 1:8 uit te komen. Maar goed, ik tank nu lpg voor 68 cent/liter i.p.v. ± € 1,70 voor een liter superplus, dat verzacht al heel veel. De auto start op lpg, dat gaat altijd goed al is starten met/na nachtvorst soms een tikkeltje moeizamer. Handmatig omschakelen op benzine en weer terug naar lpg gaat perfect, op beide brandstoffen loopt het blok mooi. Wel mis ik voor m'n gevoel een paar pk's op lpg, maar dat was te verwachten. En het zou een mogelijke reden kunnen zijn voor het wat hoge verbruik; je trapt het gaspedaal onwillekeurig toch wat dieper in hè.

    =update= eindelijk eens de tijd en gelegenheid gehad om een paar foto's te maken.
    =update 2=
    Heb recent de afstelling nog eens kritisch laten bekijken. Nu heb ik al twee keer weer getankt en nu kwam ik uit op een verbruik van 1: 8,4 resp. 1:8,7 uit. Ben ik zeer content mee.
    1984 Audi 100 CC Avant 2.1 5 cil. WC - Om hem door vier ringetjes te halen, moet ik nog wel wat werk verzetten.

  21. #60
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Hoi RRRobert,

    mooi verbruik.
    Uitkijken dat ie nu niet te arm gaat draaien.
    Heb je de klepspelingen al eens gecontroleerd? vooral de uitlaatkleppen kunnen flink warm worden en mogelijk meer in de zitting gaan liggen.
    Ik weet niet wat de ervaringen van andere audirijders zijn met LPG in een 5 cilinder waarbij de kleppen gesteld worden met stelplaatjes? (modellen en motoren voor 1986)

    grt Marc
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •