Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 133

Onderwerp: LPG-inbouwervaringen

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tias44 Bekijk Berichten
    Zo, even mijn verhaal:

    Reprofair
    Deze aardige man heeft zelf een audi 80 b3 met hetzelfde brandstofsysteem die hij mij liet zien, ook 4 cilinder.
    benzine start systeem.
    Ook mbt deze inbouwer een goed gevoel, maar geen ervaringen hier op het forum. Wel elders goede reviews te lezen en een leenauto op LPG.
    Inbouw 850 a 900eur. met 2 jaar garantie op ingebouwde systeem.

    Wie kan mij een stukje op weg helpen met betrekking tot een keuze van deze twee inbouwers?
    Groeten
    Leuke prijs toch reprofair, ik dacht dat piettro ook zijn systeem van hun heeft, ik heb er heen gebeld ik dacht teminste dat zij het waren.
    Voor een inspuitsysteem voor de turbo, kwam op een ander bedrag als 850 maar dan heb ik ook meer als een veredelede haarlak inspuit, volgens mij waren ze nog op een regelkastje aan het wachten, vernieuwd regelkastje wel te verstaan.
    Hoop dat ik me nu niet vergis met lpgnu, maar als dat zo is vergeef me want ik of mij gaat echt veel voor mijn hoofd de laatste tijd.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #82
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    @Tias. Mandigers had geloof ik een probleem met Turbo motoreren. Iwema niet. Die time advance processor klinkt als een ontstekingssyteem vervroeger/verlater;

    http://www.jiexinggas.com/product_show.asp?id=114

    Ik heb zelf goede ervaringen met HPO, maar heeft het wel erg druk en je moet niet mailen. Iwema zou wel denk ik nu mijn voorkeur hebben naar wat ik heb gehoord, maar daar betaal je dan wel voor. Ik vind overigens alle prijzen wel meevallen.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #83
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    @tias
    leuk verslagje van je lpg toer.
    Ik heb mijn vorige audi 100 wc bij HPO op lpg laten zetten.
    Alles nieuw omvl. Prima ingebouwd en service. Idd niet mailen.

    Mijn ke audi kz is door mandigers ingebouwd.prima .loopt goed netjes ingebouwd.
    (destijds bij hpo telef offerte opgevraagd. Geen reactie. Dus gekozen voor andere inbouwer.

    Ik weet niet of mandigers problemen heef met turboversies.
    Is een multipoint drooggasinjectie niet iets voor de pz motor?
    Wat kost dat dan?

    Pietro heeft idd een kjet 5cil typ 44 met zo'n systeem van reprofair.

    Hou ons maar op de hoogte.
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  4. #84
    BLJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Type Wagen: Audi 100 C4
    Type Motor: 2.3 5-cylinder motorcode AAR
    Type Benzinesysteem: KE-III-Jetronic

    Soort LPG Installatie: Venturi, KE-jet stoprelais, Poliauto C4 Vacuümgestuurde verdamper met balansaansluiting (open loop)

    Ervaring na 2000 km: Draait goed op lpg. CO = +- 0 en lambda = +- 1. Bij koud stationair draait hij beetje onrustig. Warm stationair 800 t/min constant.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  5. #85

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Als alles goed is en gaat dan gaat de 200 volgende week naar gasboer en komt er voorlopig een blos op met super dacht OMVL verdamper, voor te beginnen 55 ltr tank.
    Naderhand komt er nog een tank bij op de as, 55 ltr komt in reservewiel bak, band komt dan maar los in de auto te liggen als ik verder weg moet, helaas is een thuiskomertje geen optie met een quattro.
    Naderhand denk ik eventueeel nog naar om zo een inspuit geval erop te laten zetten, heb nou bougies verdelerkap roter kabels al vernieuwd nou ben ik aan het denken om om de bougie kabels zoiets te doen.
    http://www.ebay.de/itm/Samco-Sport-S...item3ca2777e7c
    Om eventueel een overspringende vonk te vermijden, eerst een afwachten wat het brengen zal, ben benieuwd zal een en ander nog nader toelichten.

    En Edwin bedank alvast om even afstand te doen van de Blos.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km


  6. #86
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Naderhand komt er nog een tank bij op de as, 55 ltr komt in reservewiel bak, band komt dan maar los in de auto te liggen als ik verder weg moet, helaas is een thuiskomertje geen optie met een quattro.
    .
    nou dat is niet waar, standaard licht er nl geen lmv als reserve, maar een stalen velg met een afwijkende banden maat,
    ook een thuiskomertje is dus mogelijk, maar dan wel gebruiken om jezelf op een veilige plaats te brengen en daar de kapotte band te rep/wisselen en niet om nog uren dagen ... door te rijden.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  7. #87

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    nou dat is niet waar, standaard licht er nl geen lmv als reserve, maar een stalen velg met een afwijkende banden maat,
    ook een thuiskomertje is dus mogelijk, maar dan wel gebruiken om jezelf op een veilige plaats te brengen en daar de kapotte band te rep/wisselen en niet om nog uren dagen ... door te rijden.
    Heb ik me dus wat op de mouw laten spelden, mij zei iemand je mag er nooit een andere maat wiel op leggen dat het slecht zou zijn voor de aandrijving.
    En ik vat nooit dan ook nog als nog geen 1 seconde, maar zo zit ik weer in mekaar alleen maar zwart of wit.

    Ik heb trouwens op de sticker ook wat nummers gevonden helaas kan ik ze nergens vinden als opties wat erop zouden moeten zitten, zal wel een zijn voor het licht metalen wiel wat erbij zit.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 27-05-12 om 19:30.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  8. Ad
  9. #88
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Als alles goed is en gaat dan gaat de 200 volgende week naar gasboer en komt er voorlopig een blos op met super dacht OMVL verdamper, voor te beginnen 55 ltr tank.
    Naderhand komt er nog een tank bij op de as, 55 ltr komt in reservewiel bak, band komt dan maar los in de auto te liggen als ik verder weg moet, helaas is een thuiskomertje geen optie met een quattro.
    Naderhand denk ik eventueeel nog naar om zo een inspuit geval erop te laten zetten, heb nou bougies verdelerkap roter kabels al vernieuwd nou ben ik aan het denken om om de bougie kabels zoiets te doen.
    http://www.ebay.de/itm/Samco-Sport-S...item3ca2777e7c
    Om eventueel een overspringende vonk te vermijden, eerst een afwachten wat het brengen zal, ben benieuwd zal een en ander nog nader toelichten.

    En Edwin bedank alvast om even afstand te doen van de Blos.
    Hoi johnny

    en zit er al lpg in?
    Ben benieuwd.
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  11. #90
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    kijk aan ook een paar foto's
    dat zit wel erg vol zeg!! weinig plek meer over onder de kap.

    dan draait ie ook nog niet op lpg zeker?
    heb je ook foto's van je tank?

    gasaansluiting ook netjes achter onder de bumper?
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Gas aansluiting nou raak je hem echt zeg, die wou ik in de bumper hebben rechts zit echter onder de bumper in de schutplaat.
    Maar maakt op zich niet uit, er licht nou een ringtank in reserve wiel bak er komt nog een 70 ltr bij op de as, is wel met die aansluiting onder de bumper lekker vlug vol de tank.

    Hij loopt al op gas hoor als je goed kijkt zie je in het rechterspatbord onder net boven de olie koeler de gasklok zitten ook wel gasverdamper genoemd.

    Gas keuring zit erop dat is het voornaamste, kijk naderhand nog voor inspuitsysteem voor erop, heb ook niet veel betaald ervoor en tanken dadelijk voor 45 ct in Belgie.
    Lijkt me wel belangrijk bij 1 op 7 tot 6 afwachten wat die op gas gebruiken gaat, maar echt rustig heb ik nog niet ermee gereden, die auto nodigd gewoon uit om hem wat pittiger te rijden.
    Verschillende audi s hier de 1.8 is vooral bovenin sterk de 2.2 is onderin strek en deze is boven en ondersterk, een lol voor erin te rijden, maar moet nog het een en ander aan gebeuren hoor, het is niet alles goud wat blinkt.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 05-06-12 om 18:50.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  13. #92
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny666 Bekijk Berichten
    Heb ik me dus wat op de mouw laten spelden, mij zei iemand je mag er nooit een andere maat wiel op leggen dat het slecht zou zijn voor de aandrijving.
    En ik vat nooit dan ook nog als nog geen 1 seconde, maar zo zit ik weer in mekaar alleen maar zwart of wit.

    Ik heb trouwens op de sticker ook wat nummers gevonden helaas kan ik ze nergens vinden als opties wat erop zouden moeten zitten, zal wel een zijn voor het licht metalen wiel wat erbij zit.
    het gaat om de afrol diameter, dus een thuiskomertje kun je daar op afstemmen.
    dit verhaal is trouwens bij moderne wagens ook van belang ivm comp gestuurde ABS traciecontrol EPS ed..
    anders kun je nooit veilig weg komen. dit is trouwens ook een reden dat een thuiskomertje een beperkte snelheid en afstand mag rollen.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  14. #93
    Tito's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Vandaag de distributieriem gebroken van mijn A4 B6 2.0 LPG, iemand enig idee welk merk kleppen het beste kan monteren ivm LPG?

  15. #94
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    zo dat is flink balen zeg!
    is er misschien niet meer schade als alleen de kleppen? (zuiger) klepgeleiders etc?
    een goed revisiebedrif kan je wel adviseren/helpen denk ik.
    succes.
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  16. #95
    maxwell's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Type Wagen: Audi A6 C5 2002 Quattro
    Type Motor: 3.0 6-cylinder motorcode ASN

    Type LPG Installatie: BRC injectoren, 40 liter tank in reserve wiel ruimte.

    Km stand is nu bijna 270.000 en rijdt nog goed op LPG. Ik laat de installatie onderhouden bij PPO systems in Wezep, Jacquel Esselink. Echt iemand die grondige analyses kan uitvoeren voordat hij aan het sleutelen gaat. Ik heb de afgelopen jaren alleen een temperatuur sensor en een afsluit sensor bij hem laten vervangen.
    Twee weken terug bij hem de LPG computer iets beter afgesteld omdat de motor tijdens de overgang van benzine naar gas heel even begon te trillen.

    Vorig jaar had ik een koelvloeistof lekkage, bleek de afvoer en toevoer slang tussen de kachel en de gas verdamper een lekkage te hebben. Zelf 3 avonden wezen sleutelen en de slangen vervangen, was uiteindelijk 22 euro kwijt .

    Ik heb een aantal MMS storingcodes i.r.t. het rijden op gas. Na een bezoek bij Coen Donkers in Veghel vorige week ben ik eindelijk te weten gekomen dat bepaalde storingen in het MMS definitief te wissen zijn. Dit is te verhelpen door het e.e.a. te laten tunen, kosten zijn € 400,-, laat het maar even zoals het is, niet echt noodzakelijk.

    Mochten jullie nog foto's van het motorblok met gas injectoren willen zien dan hoor ik het wel.

    Gr Max
    Laatst gewijzigd door maxwell; 07-08-12 om 22:03. Reden: kleine toevoeging

  17. #96
    eeltinkie
    Guest

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    ik wil ook een lpg installatie voor mijn 2,2 met ke jetronic aanschaffen, maar nou zie ik vaak dat ik een verdamper met ballansregeling nodig heb , maar wat houd dat precies in?

    ik heb een offerte liggen van een omvl instalatie met gecompenseerde verdamper en ke stoprelais en benzine start. kom ik daarmee uit de voeten?

    thanks

  18. #97

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    321
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    heeft er ooit al een installatie gezien op een diesel , niet ter vervanging maar icm met diesel , dit om uitstoot etc te verminderen . je zou er ook een hoop km extra mee kunne doen .

  19. #98

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janpancras Bekijk Berichten
    hallo ik ben ook op zoek naar een systeem voor mijn audi 200 101kw motorcode ku, met de k-jettronic injectie.

    welk systeem zou het beste zijn voor deze wagen?

    en welke garage adviseren jullie in de kop van noord holland? (mag ook op pb)

    ik hoor het graag gr jan
    hallo ik heb inmiddels een omvl installatie laten inbouwen door mandigers,ik heb er nog niet veel mee kunnen rijden maar de eerste indruk is goed!

  20. #99
    marc_audi100cd_1985's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    52
    Posts
    1.144
    Kudos
    23
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janpancras Bekijk Berichten
    hallo ik heb inmiddels een omvl installatie laten inbouwen door mandigers,ik heb er nog niet veel mee kunnen rijden maar de eerste indruk is goed!
    hoe bevalt de lpg installatie?
    ik heb namelijk ook een omvl installatie van Paul Mandigers in Son. bij mij werkt ie prima. ik heb er nu 12.000 km mee gereden.
    Audi 100 CC type 44 C3 sedan, 85 KW, KZ motor, 5-bak, kat+lambda, Bj 4-1986 , (benzine KE-jetronic), op LPG (1/2012).
    Audi Avant Q aanhanger 1986 . (Cuore aut.'05 + Materia aut. '07)

  21. #100

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Goedemorgen,

    Ik ben nieuw op dit forum dus zal mezelf even voorstellen.
    Ik ben Tim uit Goirle en heb afgelopen zaterdag mijn nieuwe auto gekocht.
    Een Audi A4 Avant uit 2007 1.8 T met 163 PK. Ik ga hier een LPG installatie in laten bouwen.

    Nou werd mij gevraagd of ik ook flashlube kleppensmeersysteem er in wilde hebben.
    Heeft er iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij adviseren of dit nodig is of niet?

    Groeten Tim

Pagina 5 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •