Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567
Resultaten 121 tot 133 van de 133

Onderwerp: LPG-inbouwervaringen

  1. #121

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris80 Bekijk Berichten
    @johnny666 Ik denk dat je het verkeerd gelezen hebt,of ik onduidelijk heb neer gezet.
    Wat ik zeggen wou is, dat je op LPG rijden meer wegen belasting betaald.
    Dan tegen over benzine, Als je naar de post van Henkjan kijkt zie je het verschil.
    G3 is goedkoper dan een normale lpg instalatie.
    Misschien dat het zo wat duidelijker is
    Ik zal wel verkeerd gelezen hebben, maar gisteren eens gekeken op die pagina van belasting dienst en G3 is geloof dat ik zag tot 850 of 50 kg meer kan ook gelijk aan auto op benzine dat weet ik wel.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  2. #122

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Wij zijn nu bezig om een Jeep Grand Cherokee te kopen.
    Als ik dezelfde auto zou nemen, met een G2 instalatie, of een G3 dan ben ik op jaar basis ongeveer 300 euro goedkoper uit.
    Je kan zelf een vergelijking maken met je eigen auto.

    Ik zal die van ons nu als voorbeeld doen :

    Op benzine ben ik op jaar basis 712 euro kwijt
    Op LPG G2 op jaar basis 1444 euro kwijt
    En op LPG G3 op jaar basis 996 euro kwijt

  3. #123

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Audi a4 cabrio 2.4 MT uit 2002. Vogels VGI Systeem in laten bouwen bij Nieuwenhuizen in Houten. Na inbouw af en toe geen ontsteking op gas, bougies vervangen, niet opgelost. 2 bougies onder de olie, pakkingen van 2 kleppendeksels bleken lek (verklaard direct hoog olie verbruik) dus ook vervangen. Echter lijkt het niet opgelost. Als de auto warm of koud is en op LPG rijdt , houdt ie heel kort een klein beetje in bij ongeveer 2000 toeren (lijkt niet te ontsteken). Het voelt eigenlijk meer alsof je soms op een ietwat hobbelige weg rijdt. Lijkt me toch aan de gas installatie te liggen want had er geen last van voor de inbouw. Bij benzine lijkt het probleem ook weg te zijn.

    Vreemd dat de lekke pakkingen niet echt merkbaar waren op benzine (behalve hoog olie verbruik). Hij lijkt nu overigens wel iets beter te lopen op benzine na het vervangen van de pakkingen. Toch maar weer terug naar de inbouwer, iemand nog tips?

  4. #124

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    hei , ja op lpg heeft de ontsteking het veel moeilijker , de ontsteekspanning van het droge gas is hoger dan van de natte benz.
    en tussen 1000 en 2000 tpm is vaak de probleemzone .
    Veel bougiefabrikanten , adviseren een kleinere elektrode afstand , dit om de benodigde ontsteekspanning wat te verlagen .
    verder zijn de bougiekabels bij de v6 30v motoren ook heel vaak een zwak punt !!
    maar het kan natuurlijk ook aan de lpg inst liggen . good luck !!

  5. #125

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bschuit Bekijk Berichten
    hei , ja op lpg heeft de ontsteking het veel moeilijker , de ontsteekspanning van het droge gas is hoger dan van de natte benz.
    en tussen 1000 en 2000 tpm is vaak de probleemzone .
    Veel bougiefabrikanten , adviseren een kleinere elektrode afstand , dit om de benodigde ontsteekspanning wat te verlagen .
    verder zijn de bougiekabels bij de v6 30v motoren ook heel vaak een zwak punt !!
    maar het kan natuurlijk ook aan de lpg inst liggen . good luck !!
    Bougiekabels natsproeien in het donker en starten, zie je de vonken als ze slecht zijn, zo heb ik ooit een gedeelte van het probleem opgelost.
    3 keer links is ook rechts


  6. #126
    Erikvb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zoetje Bekijk Berichten
    A8 4.2 BFM
    Deze auto uit 2003 staat sinds kort op LPG. De materialen zijn geleverd door AIT in zuid-Scharwoude. De totale inbouw is door mij zelf uitgevoerd. Het inregelen en de afwikkeling tbv de keuring door de leverancier. Inmiddels z'n 2000kilometer gereden naar tevredenheid. Eigenlijk merk je niets van het rijden op LPG, behoudens een piepje bij het overschakelen op LPG. En natuurlijk bij de pomp.
    Het verbruik (1op7) is mij nog iets te hoog en zal nog afgeregeld worden. De materialen bestaan uit zorgvuldig uitgekozen onderdelen met een regelsysteem voorzien van een zelf ontwikkeld programma. Deze auto is zeer geschikt om LPG in te bouwen omdat er lekker veel ruimte is. De tank is dwars geplaatst achter de bank, direct boven de achteras en 85 liter bruto inhoud. Dit geeft bij 80% vulling een actieradius van ongeveer 500 kM.
    Ik heb ervaring met LPG op meerdere audi's en motorfietsen.
    Zoetje, kun je een update geven van je ervaringen? ik denk dat je inmiddels wat meer dan 2000 km erop hebt zitten?
    Audi A4 B6 Avant 2003 2.5 TDI Multitronic FWD Motorcode BFC..... >360k
    Audi A2 2002 1.2 TDI

  7. #127

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Er is inderdaad al iets meer gereden. Ben een goede klant van het tankstation geworden. Ik denk dat er zo’n 17 a 18 kuub gas door het systeem is gevloeid. Bij een 140K kilometers resulteert dat in een gebruik van ongeveer 1 op 7,4. Het systeem heeft in het begin een update gekregen. Dit heb ik zelf moeten verzinnen want de handelaar zag het leven niet meer zitten. En dat komt volgens mij niet door mij. Hij heeft bij het samenstellen van het systeem gekozen voor Valtek T34 injectoren. Hightech injectoren die teveel hightech waren. Ik heb deze vervangen door Valtek T30 injectoren, volgens de leverancier volledig hufterproof, maw niet gevoelig voor vervuiling. Omdat de handelaar dus niet meer aanspreekbaar was moest ik op zoek naar merk en software voor de computer. Dagen zoeken op internet leverde op dat het systeem geleverd werd door Lecho in Polen. Via een handelaar in Nederland kon ik de juiste kabel kopen om de computer af te stellen. Ook dit afstellen vergt weer een hele studie, maar samen met VCDS is er wel uit te komen. Ik heb LPG1 bougies van NGK geplaatst. Uitstekende kwaliteit, ze hebben al 100k kilometers dienst gedaan.
    Het LPG systeem blijkt gevoelig voor andere onderdelen in de auto. Zo is de LMM vervangen. En ook alle bobines. Bosch zegt zelf dat de bobines zo’n 100k mee moeten kunnen. Na dik 220 k kwam ik daar dus achter. Het is daarnaast ook erg lastig om kapotte bobines te onderscheiden. Zeker als je de keuze hebt in 8 van die dingen. Ook is de temperatuursensor van de installatie vervangen door een meer universeel verkrijgbare. Al met al mag ik stellen dat het systeem goed werkt. Natuurlijk bij veel kilometers heb je “altijd” wel wat, maar het systeem heeft me nog niet in de kou laten staan.
    Door alle nevenverschijnselen heb ik wel het idee dat LPG systemen afstellen heel maar dan ook wel heel erg lastig is. Vooral een systeem optimaal af stellen kost vele kilometers en inzicht.

    Update: juni 2021.
    De kilometers draaien door, inmiddels ruim 55 kuub lpg erdoor heen gedraaid. De vijf ton (km) voor de auto komt in zicht. Ik mag tevreden zijn over de gasinstallatie ( bijna 400.000 km). Natuurlijk zijn er onderdelen vervangen. De verdamper deed niet meer wat ik wilde dus heb ik deze vervangen. Ook de auto zelf vraagt natuurlijk zo af en toe om nieuwe onderdelen. Echter geen schokkende ervaringen. Bij 450.000 km het eerste voorwiellager vervangen. Onlangs een nieuwe BEM gemonteerd. Ik kon een ander model op de kop tikken uit 2008. Waarschijnlijk heeft de fabrikant het idee gehad dat aan het apparaat iets verandert moest worden. Het is namelijk een heel ander apparaat geworden. De eerste indruk is dat het nu beter werkt dan met de oude BEM. Het display blijft nu wel op 100% staan. Ik heb nog wel plannen voor deze geweldige auto. Ook na negen jaar en de nodige frustraties als hij niet doet wat ik wil, blijft het een geweldige auto. Ik wil hem nog niet kwijt. Lekker door tuffen en zo nu en dan een beetje aandacht.
    Laatst gewijzigd door Zoetje; 27-06-21 om 19:54.

  8. Ad
  9. #128
    A8LQ Pied's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    59
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    gebruik gewoon de orginele af fabriek, nooit geen problemen gehad, ga ze nu eens uitproberen op 60K(Interval fabriek) ipv 30 K
    de mijne (origineel af fabriek) ooit 140K laten zitten. is toen op 380K weggegaan voor andere redenen, maar motor draaide nog altijd als een zonnetje en verbruik idem als op de dag dat de lpg-installatie werd geplaatst. Was op m'n vorige A8 2.8 V6 30V.

  10. #129
    Frisootje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen - mijn A6 C5 rijdt al meer dan 200.000km op gas

    Nou, als allereerste bericht op dit forum dan maar een LPG ervaring.

    Mijn A6 2.8 Quattro V6 142KW (C5, 08-99) heb ik in 2007 gekocht met 121000 km op de teller. Gelijk na aankoop LPG laten inbouwen. Het is een Prins VSI systeem dat is ingebouwd door Jos van Dartel in Den Bosch. Mooi uitgevoerd en netjes afgewerkt, ringtank op plaats van het reservewiel. Voor een mini-vulopening gekozen zodat de vulopening achter de benzineklep kon komen. Ik wist dat ik hierdoor langer aan de pomp zou staan, maar het oog wil ook wat. Ik heb geen Flashlube o.i.d. laten inbouwen.

    Bij inbouw kreeg ik de keus hoe ik de verdamper in het koelsysteem opgenomen wilde hebben; er is kennelijk een deel van het circuit dat sneller opwarmt en een deel dat pas na enkele kilometers echt warm wordt. Gekozen voor die laatste optie, waardoor ik bij een koude start altijd een kilometer of twee op benzine rijd. Dat is een zeer probleemloze manier van LPG-rijden, ook in de winter. Sowieso start het VSI systeem altijd op benzine en schakelt pas om als de gewenste bedrijfstemperatuur is bereikt.

    Inmiddels is deze auto alweer 7 jaar mijn maatje, en we zitten nu op 333222 km. Het Prins systeem heeft eigenlijk altijd naar behoren gewerkt; wel laat ik de bougies wat vaker vervangen dan alleen in de long-life intervallen en ik heb (uiteraard) al eens het LPG filter moeten laten vervangen. De gascomputer heeft wel een eigen karaktertje: hij is behoorlijk gevoelig voor te lage druk in het systeem. Schakelt hij net naar gas terwijl ik flink gas geef op de oprit van de snelweg, dan valt hij direct terug naar benzine. Soms zit ook de temperatuurmeter er even naast waardoor het systeem na een paar seconden rijden uit voorzorg ook maar weer naar benzine schakelt. Je hebt er verder geen omkijken naar, het systeem herstelt zichzelf en doet een nieuwe poging na een minuut of drie. Daarna gaat het dan steeds prima. Je kunt ook handmatig heen en weer schakelen tussen de brandstoffen en ik vind het opvallend hoe soepel dat gaat.

    Eén keer een echt probleem gehad; bij stationair draaien rook ik een gaslucht in de auto - foute boel dus. Met een druk op de knop naar benzine geschakeld en bij Van Dartel constateerde men een lek in de verdamper. Dat kwam vrijwel nooit voor zei men, en de verdamper is toen voor een zacht prijsje vervangen. Dat was de enige echte storing die het gassysteem ooit gehad heeft.

    Verder tuffen we vrolijk verder, zolang deze A6 het uithoudt. Dat blijkt al behoorlijk lang te wezen, maar ik ga nu kijken of ik hem naar de 4 ton kan rijden.

  11. #130

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen - flashlube in JLM valve saver kit?

    Zul je net zien. Op vakantie is de JLM valve saver vloeistof op. Garages in de buurt hebben alleen flashlube. Kan het kwaad om tijdelijk
    de JLM kit bij te vullen met flashlube en thuis weer verder met de JLM?

  12. #131

    Standaard Audi a6 3.0L C5, LPG inbouw!

    Heb mijn 3.0L quattro http://www.audiforum.nl/forum/audifo...t=#post1621414 vandaag bij de LPG inbouwert afgelevert.

    Gekozen voor een ringtank en wil per sé de vulmond achter de tankklep. De inbouwer hoopte dit te kunnen realiseren, maar dit zou afhankelijk zijn van wat er achter het metaal schuil ging, qua ruimte en draden.
    Hoop dat dit lukt, want dit zou de auto zijn mooie originele karakter laten behouden!

    Eind deze week is de auto klaar en kan ik m weer ophalen, zal dan een kleine update geven.

    Update:

    Heb ondertussen de eerste 5000km op gas gereden. Het is een ringtank geworden met de vulopening achter de benzineklep. De auto behoud zo het strakke uiterlijk.
    Ook onder de motorkap is het enige wat te zien is de verdampers, verder is alles heel erg netjes afgewerkt.
    In de auto zit de schakelaar naast de ESP, helaas is er een klein randje waarbij je in het dashboard kijkt, ik zoek nog naar een nette oplossing hiervoor.

    Het verbruik is 1 op 8.5. Ik moet hierbij wel opmerken dat ik voornamelijk snelweg rijd.

    Problemen? Eigenlijk niets noemens waardigs. Heb 1 keer gehad dat ik voor het stoplicht stond en de motor nog koud was (maar wel warm genoeg om op gas over te zijn geschakeld), toen liep de motor stationair wat onrustiger dan anders, maar dat is bij 1 keer gebleven. Verder durf ik gerust het gaspedaal naar de vloer te trappen en hij blijft rijden alsof ie op benzine rijd.
    Overschakelen merk je oprecht helemaal niets van; kortom een aanrader voor mensen die goedkoper willen rijden (én milieu bewuster!)

    Update 5-5-2016

    Een update na ongeveer 30.000km LPG plezier.

    Eigenlijk weinig geks mee gemaakt. Het filter voor LPG is een keer vervangen, zag er nog redelijk schoon uit.
    Wel ben ik terug geweest naar de inbouwer omdat wanneer ik flink optrok (lees richting 5000rpm) de motor te weinig LPG kreeg. Dus werden de waardes wat bijgesteld in de computer en dat is nu dus geen probleem meer.
    Wel heb ik afgelopen winter gemerkt dat de motor nog koud is en dat er dan al wel overgeschakeld wordt op LPG. Dit is op zich geen probleem totdat ik tot stilstand kom (even moet wachten voor een stoplicht), dan begint de motor te schokken. Dit verdwijnt zodra ik de rem weer loslaat en het gas op laat komen (automaat). Zodra de motor iets warmer is, is er niets meer aan de hand en kan ik gewoon stilstaan voor een stoplicht. Oplossing is wat mij betreft dat de auto iets later overschakelt op LPG, dus iets langer met benzine rijden.

    Verbruik gemiddeld: 1 op 8.3 (overwegend snelweg kilometers)
    Met een gemiddelde literprijs van 0.52 eurocent per liter is dat prima rijden!
    Laatst gewijzigd door AssassinActual; 05-05-16 om 13:16. Reden: Vervolg

  13. #132
    Fitch's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi a6 3.0L C5, LPG inbouw!

    Ook mijn A6 3.0 C5 MT is uitgevoerd met een LPG-systeem (Prins, is ingebouwd op 180.000 in Eindhoven). De auto heeft ondertussen 292.000 kilometers gereden. Hoewel ik de auto nog niet al te lang in mijn bezit heb, heb ik er toch een 30.000 km mee gereden op 4 maanden tijd. Het rijdt super; geen enkel verschil te merken tussen benzine en LPG qua rijervaring.

    De tank is netjes weggewerkt op de plaats van het reservewiel en de vulaansluiting zit achter de tankklep; niets te zien van buitenaf dus!

    Verbruik schommelt rond de 1 op 7 tot 1 op 8.

    Afgelopen week naar Kroatië gereden. Heenweg rustig aan gedaan en dat resulteerde in 1 op 8,5. Op de terugweg toch regelmatig boven de 200 gereden en bijna constant boven de 170... Niet raar dat ik ook iets vaker aan de pomp stond. Met een verbruik van 1 op 6 had ik omgerekend een autonomie van om en nabij de 270km op een volle tank. Normaal rijd ik ongeveer 350 km op een tank.

  14. #133

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    59
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Hallo,

    Ik heb mijn A6 4F Avant bj 2006 aangekocht met een LPI- installatie erin, geplaatst door AGS uit Olen ( B)
    Ik moet zeggen het ding werkt feilloos, en je ziet nergens van binnen of buiten dat er LPG aanwezig is..
    Alles perfect weggewerkt, vulopening in de tankklep, de ton netjes op de plaats van het reservewiel, verklikkerlampjes hoeveelheid gas een beetje onhandig geplaatst ( achter de hendel vd richtingaanwijzer) ,ik rijd toch op de km's.. een dikke 10/10 voor het geheel..

Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 34567

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •