Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 133

Onderwerp: LPG-inbouwervaringen

  1. #1
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard LPG-inbouwervaringen

    Bij LPG is het niet alleen van belang wat voor installatie er wordt gekozen, maar ook wie het werk doet. De kennis van je specifieke motor kan het succes van een installatie uitmaken of resulteren in een serie backfires en een meltdown. In dit topic kan iedereen melden wat voor installatie er in zijn auto zit, wie het heeft ingebouwd en welke voor- of nadelen er aan deze installatie zitten. Opmerkingen over gas en koken worden verwijderd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Type Wagen: Audi 100 Type 44
    Type Motor: 2.1 5-cylinder motorcode W.C.
    Type Benzinesysteem: K-Jetronic (vacuumgestuurde ontsteking).

    Merk/Type LPG installatie: OMVL R90/E
    Soort LPG Installatie: Vacuumgestuurd met balansaansluiting
    Aansturing: Geen, Open Loop, Start op LPG.

    Inbouwer: Een van de vorige eigenaren. Niet bekend.

    Ervaring: Loopt en start Prima. Staat waarsch. behoorlijk rijk afgesteld, om backfire te voorkomen (nooit backfire gehad). Nadeel; omschakelen naar benzine is momenteel wat omslachtig. Verbruik zou wat beter moeten kunnen. Ik gebruik de auto zelden in vollast. Koelwatertemp. blijft altijd onder de 90 Graden, Olietemperatuur gemiddeld 100-110 graden. Wagen gebruikt nauwelijks olie.
    Verbruik: 1 op 9.
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 16-08-10 om 13:33.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Type Wagen: Audi A4 B6 (bj 2004)
    Type Motor: 1.8T BFB 163pk chipped naar 204pk

    Merk/Type LPG installatie: Vialle lpi
    Soort LPG Installatie: vloeibare injectie

    Inbouwer: Van Der Helm (Hengelo)

    Ervaring: zeer goede ervaring. Auto loopt zeer goed op LPG. Door de vloeibare injectie merk je geen vermogensverlies (ik heb het gevoel dat de auto op lpg sneller is). Omdat ik de auto gechipt waren grotere injectoren nodig dan diegene die vialle standaard levert bij een 1.8T motor met 163pk. Auto is denk ik 15% minder zuinig op LPG.
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  4. #4

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    A6 C5 2001 AML motor, inbouwer Messman Son, Vialle installatie LPI G3 . 70K mee gereden , geen problemen.
    Nu: A6 4 F 2005 BDW motor , inbouwer V Orsouw Eindhoven, Prins installatie met verdamper G3,tot nu 30 K mee gereden, geen problemen.

    10 % meer verbruik tov Benzine
    Laatst gewijzigd door azesje; 17-08-10 om 08:11.
    3 keer links is ook rechts

  5. #5
    msw73's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    658
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    A4 b7 1.8T Vialle lpi installatie

    goede ervaringen met de vialle installatie, ook met volvo v40. hiermee 4ton probleemloos gereden.

    slechte ervaring met inbouwer van der bilt uit amsterdam. bij installeren hebben ze de injectoren scheef geboort, waardoor er valse lucht werd aangezogen. vele problemen volgden, maar na 6 maanden eindelijk opgelost op mij eigen kosten. nu al weer 6 maanden probleemloos.


  6. #6

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    A8 4.2 BFM
    Deze auto uit 2003 staat sinds kort op LPG. De materialen zijn geleverd door AIT in zuid-Scharwoude. De totale inbouw is door mij zelf uitgevoerd. Het inregelen en de afwikkeling tbv de keuring door de leverancier. Inmiddels z'n 2000kilometer gereden naar tevredenheid. Eigenlijk merk je niets van het rijden op LPG, behoudens een piepje bij het overschakelen op LPG. En natuurlijk bij de pomp.
    Het verbruik (1op7) is mij nog iets te hoog en zal nog afgeregeld worden. De materialen bestaan uit zorgvuldig uitgekozen onderdelen met een regelsysteem voorzien van een zelf ontwikkeld programma. Deze auto is zeer geschikt om LPG in te bouwen omdat er lekker veel ruimte is. De tank is dwars geplaatst achter de bank, direct boven de achteras en 85 liter bruto inhoud. Dit geeft bij 80% vulling een actieradius van ongeveer 500 kM.
    Ik heb ervaring met LPG op meerdere audi's en motorfietsen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    39
    Posts
    266
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Audi 80 B4
    Type Motor: 2.0 4-cylinder motorcode ABT (geloof ik)
    Type transmissie: 4-traps automaat

    Merk/Type LPG installatie: OMVL (Type geen idee) Cilinder tank van 80 liter. Was aangemeld as G2 installatie.

    Inbouwer: Lex Vilier te Elst.

    Ervaring: Super. Ruim 80.000km gereden en altijd foutloos gefunctioneerd. Overschakelen van LPG naar benzine en terug duurt 'n paar seconden en motor pakt alles probleemloos op. Gemiddeld verbruik is 1 op 9,5. Mijn beste aankoop op auto gebied tot dusver was deze LPG installatie. Verder nooit extra onderhoud aan gehad, al helemaal niet aan de LPG installatie zelf.
    - Audi A6 3.0TDI Quattro S-Line (dec 2009)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    657
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    A6 2.7 biturbo ~350 pk (rs4 turbo’s + koppeling, downpipes met grotere diameter en sportkatalysatoren 100Cell, Injectoren/verstuivers high flow)

    Type Wagen: Audi A6 bj 2000
    Type Motor: 2.7 biturbo


    Merk/Type LPG installatie: BRC 70l ringtank
    Soort LPG Installatie: gas injectiesysteem in dampfase


    Inbouwer: indien nodig meer info via PB

    Ervaring: loop slecht op koude motor, slaat soms bijna af bij omschakelen. Loop slecht bij lastenwisselingen, lijkt of er een tijdelijk brandstof tekort is, dit geeft een dreun op de aandrijving. LPG computer gaat soms in noodloop (schakelt dan automatisch over naar benzine)

    Auto meerdere malen teruggeweest, nieuwe benzine injectoren met andere duty cycle (de LPG computer volgt de hoofdcomputer). Omschakelpunt laten aanpassen. Heeft allemaal niet geholpen.
    Installatie wordt helaas weer uitgebouwd.
    Zie ook: http://www.audiforum.nl/forum/showro...biturbo-7.html
    A6, 2000 2.7 BiTurbo ~360pk(257kW)/490Nm Hartog tuned, Hartog repaired, Hartog maintained ;-)

  10. #9
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Leuk documentje om bovenaan te zetten:
    http://www.autogas-umruesten.com/new...tuigen1207.pdf

    Geeft problemen bij div. auto's en motortypes. Bij audi enkel de 1.6 BSE (A3).

    En dit, overzicht bougies te gebruiken bij LPG. Bij NGK proberen ze hele dure laserline aan te smeren, Beru heeft gewoon een vervangingsoverzicht:
    http://www.beru.com/download/produkte/TI06_d.pdf
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 18-08-10 om 11:17.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  11. #10

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrysmith329 Bekijk Berichten
    Inbouwer: indien nodig meer info via PB
    Omdat?

  12. #11

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    Leuk documentje om bovenaan te zetten:
    http://www.autogas-umruesten.com/new...tuigen1207.pdf

    Geeft problemen bij div. auto's en motortypes. Bij audi enkel de 1.6 BSE (A3).

    En dit, overzicht bougies te gebruiken bij LPG. Bij NGK proberen ze hele dure laserline aan te smeren, Beru heeft gewoon een vervangingsoverzicht:
    http://www.beru.com/download/produkte/TI06_d.pdf
    gebruik gewoon de orginele af fabriek, nooit geen problemen gehad, ga ze nu eens uitproberen op 60K(Interval fabriek) ipv 30 K
    3 keer links is ook rechts

  13. #12
    msw73's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    658
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azesje Bekijk Berichten
    gebruik gewoon de orginele af fabriek, nooit geen problemen gehad, ga ze nu eens uitproberen op 60K(Interval fabriek) ipv 30 K
    af-fabriek is er volgens mij bij audi nooit geweest bij audi, deze zijn altijd naderhand ingebouw door necam meen ik.

    volvo heeft ooit bi-fual gekent, deze waren af-fabriek. hierbij hebben ze ook de benzinetank verkleind naar 20 of 30 liter.

  14. #13
    msw73's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    658
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zoetje Bekijk Berichten
    A8 4.2 BFM
    Deze auto uit 2003 staat sinds kort op LPG. De materialen zijn geleverd door AIT in zuid-Scharwoude. De totale inbouw is door mij zelf uitgevoerd. Het inregelen en de afwikkeling tbv de keuring door de leverancier. Inmiddels z'n 2000kilometer gereden naar tevredenheid. Eigenlijk merk je niets van het rijden op LPG, behoudens een piepje bij het overschakelen op LPG. En natuurlijk bij de pomp.
    Het verbruik (1op7) is mij nog iets te hoog en zal nog afgeregeld worden. De materialen bestaan uit zorgvuldig uitgekozen onderdelen met een regelsysteem voorzien van een zelf ontwikkeld programma. Deze auto is zeer geschikt om LPG in te bouwen omdat er lekker veel ruimte is. De tank is dwars geplaatst achter de bank, direct boven de achteras en 85 liter bruto inhoud. Dit geeft bij 80% vulling een actieradius van ongeveer 500 kM.
    Ik heb ervaring met LPG op meerdere audi's en motorfietsen.
    maw dus ook s4 met 4.2 kan probleemloos op lpg...interessant. meeste inbouwers willen er hun vingers niet aan branden. waarom? geen id. dikke amerikanen met 6+ cillinders rijden ook op lpg.

    1 op 7 x 0,55 is nog altijd beter dan x 1,55 euro

    persoonlijk heb ik de tank liever weggewerkt op de plek vh reservewiel.

  15. #14

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Audi 100 quattro 1985 KU motor (indien ik goed herinner..) met een NECAM installatie,
    NOOIT probleem mee gehad.
    Inbouw toen door Nieuwenhuysen te Nieuwengein?


    Audi 200 Turbo quattro 1986 KG motor Inbouw toen door Nieuwenhuysen te Nieuwengein?
    1989, KM stand ca 200.000 is er een IMPCO lpg installatie op gekomen,
    liep als een raket op LPG (top pakweg 230 op teller).
    één maal een terugklap gehad (was met shell (BK) LPG waar ik een hekel aan heb, en werd dus gelijk afgestraft!!)

    LP-gas loopt mooier/schoner én zuiniger....
    Auto verkocht met km stand pakweg 450.000

    Audi 80 1973 carburateur,
    vialle verdampertje, zelf ingebouwd 1997, liep prima.
    Starten gewoon op LPG óók hartje winter. verbruik pakweg 1:10 gemiddeld.



    Audi 100 CD5E 1981 WC motor,
    NECAM installatie waarschijnlijk vanaf de eerste aanschaf.
    Gewoon starten op LPG óók in de winter. Verbruik snelweg 130Km/h 1:10
    gemiddelde met regelmatig stadwerk: 1:8,5
    (nog in bezit)


    Audi 80 LS 1981 1B3 carburateur
    Mixer: geen idee welk merk, verdamper: OMVL R90E (eigen inbouw)
    starten gewoon op LPG verbruik pakweg 1:10 gemiddelde
    (nog in bezit)


    Audi 80 quattro 1.8E 1986 JN motor met KE-Jetronic
    OMVL R90E met compensatie aansluiting. (zelf inbouw voor 4e maal.. )
    en diverse elktronica.

    Dit geeft nog problemen tussen de 2.000 rpm en de 4.500.
    De leverancier kan het óók niet verklaren waarom. (Gebr Orsouw Eindhoven, zijn wél hulpzaam..)

    Ik wil dit inbouw-gevalletje in een apart draadje gaan neerpennen
    (nog in bezit)
    Laatst gewijzigd door AudiRoots; 18-08-10 om 13:52.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    657
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Omdat?
    Om op een openbaar forum een (klein) bedrijf in negatief daglicht te plaatsen geeft naar mijn inzicht een te gekleurd beeld. Er zijn bijvoorbeeld mensen die een verhaal maar half lezen en dan al conclusie klaar hebben. Ik weet niet hoe vaak het in dat niet nader noemen bedrijf goed gaat. Misschien heb ik gewoon pech? Misschien hebben zij maar een field return van 1 procent, of 1 promille, ik weet het niet.

    Als er iemand met een 2.7T echt geïnteresseerd is in LPG (wat er vast niet veel zullen zijn) kan die even een PB sturen. Dan kan ik hem / haar wel vertellen waar je het niet moet laten doen, en waarom.
    A6, 2000 2.7 BiTurbo ~360pk(257kW)/490Nm Hartog tuned, Hartog repaired, Hartog maintained ;-)

  17. #16

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ms_waisapy Bekijk Berichten
    af-fabriek is er volgens mij bij audi nooit geweest bij audi, deze zijn altijd naderhand ingebouw door necam meen ik.

    volvo heeft ooit bi-fual gekent, deze waren af-fabriek. hierbij hebben ze ook de benzinetank verkleind naar 20 of 30 liter.
    het ging over bougies, die monteren ze wel in de fabriek mag ik aannemen?
    Laatst gewijzigd door azesje; 19-08-10 om 08:28.
    3 keer links is ook rechts

  18. #17

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Hahaha!

  19. #18
    msw73's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    658
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    oeps...

  20. #19
    CCIE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    280
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    Ik heb mijn laatste 3 auto's voornamelijk op LPG gereden zonder problemen gehad te hebben.

    Vorige maand een Audi gekocht met 36.000 km op de teller waarin ook LPG zou komen.
    Vandaag mijn Audi A4 B7 Avant uit 2006 (2.0 liter, Multitronic) opgehaald bij het gasinbouwstation.

    Er is een Vialle LPi systeem ingegaan (met ringtank van 67 liter). Dus geen verdamper of mengverdeler meer (en daarmee onderhoudsvrij). Vulaansluiting zit netjes achter het benzineklepje (naast de benzinedop). De lpg/benzine schakelaar had ik zelf al in de asbak geplaatst). Dus alles ziet er lekker clean uit.

    Binnenkort kan ik meer zeggen over hoe het allemaal bevalt.
    Ik zal dan wel weer vaker aan de pomp staan dan als ik op benzine rijd, maar ik zal een stuk minder zuur kijken


    (voor diegene die het wil weten: volledige inbouw nieuwe Vialle LPi installatie was 1.950 euro incl BTW, 2 jaar garantie en ze trokken er 3 dagen voor uit (Boertien Emmen)).

    Foto's van inbouw kan ik nog niet leveren omdat ik de audi direct door heb gebracht naar de dealer omdat (voordat de LPG in werd gebouwd) de J.519 module niet meer met de rest communiceerde. Gevolg: geen enkele vorm van verlichting, ruitenwissers en nog meer zaken die via de CAN-bus worden aangestuurd. Ze gaan hier morgen naar kijken.. (als het toch eens een zekering zou zijn, daar zou ik best blij van worden..).

    J.

  21. #20
    msw73's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    658
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: LPG-inbouwervaringen

    @ CCIE ...achter de benzineklep weggewerkt. dat wil ik graag zien, ik heb dezelfde installatie en bij mij kon het niet volgens de inbouwer.

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •