Hier zijn al een paar mensen die naar shiftech gegaan zijn.
Even zoekfunctie gebruiken en je komt een paar topics tegen waarin men over shiftech praat...
De tuning uiteindelijk laten uitvoeren door Shiftech (Louvain-La-Neuve, België).
Tot tevredenheid.
Zonder buiten de toleranties van Audi te gaan, is het vermogen opgekrikt van 167 pk (gemeten) naar 232 pk (gemeten).
Interessanter is dat het koppel verhoogd is van 382 Nm (gemeten) naar 460 Nm (gemeten), in een bereik van 1950 rpm naar 3500 rpm.
Het is bizar dat Hartog geen vermogen- noch koppelmetingen kon (wou?) uitvoeren...
A6, Type C6 (bouwjaar 2005) dus 2,7 TDI. Standaard setting: 163 pk, 380 Nm.
Gedownsized dus naar belgische fiscaliteit.
Heb ook specifiek gevraagd de EGR-klep softwarematig dicht te zetten. Behalve het tijdelijk verminderen van de verbrandingstemperatuur (waarmee je dus een klein beetje minder NOx zal profuceren) heeft dit systeem vele nadelen: veel meer roet en extra fijn stof, lager rendement, afzetting van roet op EGR-systeem, inlaatspruitstuk, kleppen, en cilinderkop.
Eventueel verstoppen van injectoren.
Let op; deze ingreep is enkel mogelijk indien de wagen NIET is uitgerust met een DPF. Anders wordt de nodige regeneratietemperatuur onmogelijk nog bereikt.
Mvg,
Jeroen, laboratorium voor vervoertechniek UGent
Die indruk heb ik niet; in theorie verwacht ik zelfs minder roet.
De eerste ervaringen zijn in elk geval heel positief; de motor loopt nog altijd heel soepel, en vooral het verschil in koppel is spectaculair: 483 Nm versus 382 Nm.
Ik maak over een maand of 3 de balans op.
Ciao,
Jeroen